![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook de cijfers sperken boekdelen ...
Citaat:
Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina6.html
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vandaar dat je met die verhalen afkomt die helemaal niet van toepassing zijn in deze draad. Zoek eerst eens op wat het woord "stalken" wil zeggen. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 12 september 2007 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet hard gaan optreden tegen zulke vorm van geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En om niet aan discriminatie te doen, en de man zijn recht op publiciteit te gunnen: het betrof dus een moslim die met een autochtone vrouw gehuwd was..
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Schepen
|
![]() ja, en dat er hard wordt opgetreden tegen die vorm van geweld (kinderen achterhouden) dat zien we.
Op www.f4j.be staat bovenaan een flimpje, het duurt wel bijna 7 minuten dat gaat over een politieman die zelf bij de politie moeilijkheden heeft om aangifte te doen in deze materie. Hij heeft zelfs aangifte gadaan tegen de rechter Wat de betrouwbaarheid van die 18 jaar cel betreft: De overgrote meerderheid van de bevolking heeft niet eens vertrouwen in het gerecht. Het is dus wijs om dat niet als maatstaf te pakken. dat apparaat is blind en doof voor geweld op kinderen en op mannen als de moeder de dader is. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer. Open een eigen topic, want deze heeft niets met het onderwerp dat u tot vervelens toe aansnijdt, te maken. ![]() Laatst gewijzigd door Duupje : 12 september 2007 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb vroeger nooit iemand horen opmerken dat de voornaam van Dutroux " Marc " was en dat hij blank was , van Belgische afkomst. Maar dat zal wel toeval zijn waarschijnlijk .
![]() |
#209 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bron : http://www.criminaliteitsbestrijding.nl/pagina4.html Dus , mss valt uw voorbeeld niet onder de noemer "stalking" ... Houdt het dus bij het juiste topic , en laat het op deze draad over deze vorm van (zware) criminaliteit gaan .... Een klacht indienen met bovenstaande bewijzen is wat er nodig is om de dader aan te geven voor stalken , nu is't afwachten of ze idd deze criminelen hard gaan aanpakken .
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 12 september 2007 om 12:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kous af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk dat ze nu na deze spijtige zaak eindelijk eens wat meer gaan nadenken over stalking en de aanpak ervan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar daar zou dan wel weer protest op komen vanwege "schending van privacy". ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij voldoende bewijs en getuigen : opsluiten in psychiatrie, behandelen en zeer zware boetes als strafmaat opleggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een veroordeling voor zo een zaak kunnen ze gemakkelijk een "enkelbandje" verplichten ... Dan wordt de dader ook gevolgd hé... Of toch al verplicht om op een bepaalde plaats te vertoeven ...
![]() |
![]() |
#215 |
Schepen
|
![]() Met zit hier nu blijkbaar met enkele op mij te kappen dat ik off-topic bezig ben.
Geen enkele van de drie geeft aan dat hun rust niet zal gestoord worden als hun kind wordt weggehouden of achtergehouden. Dan krijg ik nog een lijst van wat stalking is. Voor mij is het heel duidelijk dat deze vader niet alleen zijn ex niet wilde verliezen waarschijnlijk omdat hij haar graag zag. Het is evident dat hij de dochter van haar ook graag zag en wilde zien, het is overigens zijn eigen kind. Zeker als je in de gevangenis zit dan zal maatschappij er voor moeten zorgen dat je kind je daar frequent moet komen bezoeken als de gevangene daar om vraagt, wat eigenlijk zijn plicht is (in het belang van dat kind zelf). Er is hier nog geen van al die op mijn kap zit die antwoordt of het bij henzelf de rust zal storen, zelfs niet in welke mate. Ik beweer bij hoog en bij laag dat de moeder door steeds minder en minder te komen met de dochter dat de man gestalkt werd, minstens zijn rust gestoord RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Schepen
|
![]() Men vroeg mij op te zoeken wat stalking is. Ik ben gaan zoeken in onze strafwet en daar staat het woord stalking niet eens in.
Zonder enige twijfel kan dan ook geen enkele Belgische rechtbank een straf uitspreken wegens "stalking" simpel omdat het niet in de wet staat. U bent best bekwaam genoeg om te weten wat wel strafbaar is. Kan iemand van U dat hier publiceren of moet ik het doen voor U? Dus hou op met "off-topic" terwijl het hier over de zwaarste vorm van "stalking" gaat. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[SIZE=2]"Art. 442bis. Hij die een persoon heeft belaagd terwijl hij wist of had moeten weten dat hij door zijn gedrag de rust van die bewuste persoon ernstig zou verstoren, wordt gestraft met gevangenisstraf van vijftien dagen tot twee jaar en met geldboete van vijftig frank tot driehonderd frank of met een van die straffen alleen. Tegen het in dit artikel bedoelde misdrijf kan alleen vervolging worden ingesteld op een klacht van de persoon die beweert te worden belaagd.".[/SIZE] Die vrouw heeft niemand "belaagd ... integendeel ...
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 12 september 2007 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Schepen
|
![]() thx
Het was vanuit een link vanuit deze draad dat ik kan uitgaan dat het zijn kind was, het werd er gemeld. In ieder geval zijn de links naar de links naar de standaard niet meer vrij toegangkelijk zoals gisteren wel het geval was. Er zal nog wel over geschreven worden, en wacht wel af tot er opnieuw over geschreven wordt. Voor wie twijfel wil zaaien is uiteraard voorstaander van een verplichte DNA-test bij elke geboorte. En ja ik zou het er zelf ook moeite mee hebben mocht je plots merken dat iemand anders mee in het opvoedingsproces van je eigen kind wordt ingeschakeld. Dit is niet meer dan normaal. Uiteraard is dit geen reden tot het voordurend storen van iemand zijn rust terwijl je weet dat dit "stalking" is. Auto's beschadigen, in het kanaal dumpen en in brand steken stoort de rust en dat weet je. Maar als ouder verhuizen met het kind dat van beide ouders is en niet meedelen waar je woont is ook hoor en dat moet ook bestraft worden omdat de moeder ook weet dat ze hier de rust van de vader stoorde daarover twijfelt hier toch niemand mag ik hopen. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |