Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2007, 18:24   #201
PAJOT
Banneling

Standaard

dat noemt Vermassen dan een massamoordenaar ... dan toch wel een simpele me dunkt

Ik heb járen in de psychiatrie gezeten (in behandeling bij een van 's lands meest vermaarde psychiaters),

en zelfs die is er nooit uitgeraakt.

De geest van een genie valt zo moeilijk te doorgronden.

Ze lezen zijn schrijfsels als ware het vodden. Ze begrijpen zijn woorden niet en slaan geen acht.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 18:41   #202
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik zou verzachtende pleiten; in een gemediatiseerd proces als dit valt geen serene afweging door een lekenjury te verwachten. Maar soit, laten we uitgaan van 30 jaar; min voorarrest en met de mogelijkheid tot vervroegde invrijheidsstelling kan Hans rond z'n dertigste in praktijk brengen wat hij in de bajes zoal zal geleerd hebben.

En ik begin zowaar spontaan buikloop te krijgen bij die pastoormanierkes van Vermassen. Ik hoop vurig dat die kerel voor de rest van het proces krijgt af te rekenen met een stel aambeien zo groot als een tros diepblauwe druiven uit Overijse.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er is maar één oplossing: assisenjury afschaffen en rechtspraak overlaten aan mensen die weten waar ze het over hebben. Er is niets zo idioot als het beoordelen van mensen overlaten aan mensen die daar niet bekwaam voor zijn.
Twee standpunten waar ik het sinds het proces Dutroux niet meer mee eens ben. Ik vond het net een erademing dat de jury het verschil kon maken tussen een Dutroux en een Nihoul, dat Nihoul niet sitto presto werd schuldig bevonden.
Overigens, de getuigenis van Aïcha, een zeer goede vriendin van mij, over de 'volksrechtbanken' in Rwanda na de genocide steunt mij in deze overtuiging.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:08   #203
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Twee standpunten waar ik het sinds het proces Dutroux niet meer mee eens ben. Ik vond het net een erademing dat de jury het verschil kon maken tussen een Dutroux en een Nihoul, dat Nihoul niet sitto presto werd schuldig bevonden.
Overigens, de getuigenis van Aïcha, een zeer goede vriendin van mij, over de 'volksrechtbanken' in Rwanda na de genocide steunt mij in deze overtuiging.
Wie is Aicha misschien?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:20   #204
sn00py
Banneling

Standaard

Raf, het heeft dus geen zin om te discussiëren: jij blijft beweren dat het VB mede-verantwoordelijk is, ik blijf erbij dat de partijen die mee het beleid uitgestippeld hebben -SPA,Spirit,groen!- een verpletterende verantwoordelijkheid hebben wegens problemen niet-willen-zien, laten verrotten en wachten tot de bom (hopelijk niet) ontploft. Er zijn meer mensen die niet meer van vreemdelingen moeten weten omdat ze er op een negatieve manier mee in aanraking komen EN OMDAT ZE ZIEN DAT DIE VREEMDELINGEN ONSCHENDBAAR VERKLAARD ZIJN DOOR DE BELEIDSMENSEN.
Begrijp je dat? (ik praat dat niet goed, maar kan er wel begrip voor opbrengen)
En begrijp je dat dit frustraties en opgeklopte woede genereert? Kun je op deze 2 vragen antwoorden? Dank u.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:25   #205
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Raf, het heeft dus geen zin om te discussiëren: jij blijft beweren dat het VB mede-verantwoordelijk is, ik blijf erbij dat de partijen die mee het beleid uitgestippeld hebben -SPA,Spirit,groen!- een verpletterende verantwoordelijkheid hebben wegens problemen niet-willen-zien, laten verrotten en wachten tot de bom (hopelijk niet) ontploft. Er zijn meer mensen die niet meer van vreemdelingen moeten weten omdat ze er op een negatieve manier mee in aanraking komen EN OMDAT ZE ZIEN DAT DIE VREEMDELINGEN ONSCHENDBAAR VERKLAARD ZIJN DOOR DE BELEIDSMENSEN.
En begrijp je dat dit frustraties en opgeklopte woede genereert? Kun je op deze 2 vragen antwoorden? Dank u.
Ik heb enkele slechte ervaringen met vreemdelingen en veel en erg goede. Ik herinner me graag het laatste. Het VeeBee wenst dat wij ons alleen de eerste herinneren. Snap je het verschil in benadering en zienswijze?

Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 3 oktober 2007 om 19:25.
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:29   #206
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik heb enkele slechte ervaringen met vreemdelingen en veel en erg goede. Ik herinner me graag het laatste. Het VeeBee wenst dat wij ons alleen de eerste herinneren. Snap je het verschil in benadering en zienswijze?
Ja, ik snap dat: er zijn nu eenmaal positief ingestelde en negatief ingestelde mensen. De ene zullen het goede onthouden van de medemens, de andere het slechte.
Maar kan jij het volgende begrijpen? Er zijn meer mensen die niet meer van vreemdelingen moeten weten omdat ze er op een negatieve manier mee in aanraking komen EN OMDAT ZE ZIEN DAT DIE VREEMDELINGEN ONSCHENDBAAR VERKLAARD ZIJN DOOR DE BELEIDSMENSEN.
Vooral dat laatste is belangrijk. Kun je verstaan dat dit tot woede en frustraties leidt?
Oud 3 oktober 2007, 19:33   #207
Abba Kovner
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik snap dat: er zijn nu eenmaal positief ingestelde en negatief ingestelde mensen. De ene zullen het goede onthouden van de medemens, de andere het slechte.
Maar kan jij het volgende begrijpen? Er zijn meer mensen die niet meer van vreemdelingen moeten weten omdat ze er op een negatieve manier mee in aanraking komen EN OMDAT ZE ZIEN DAT DIE VREEMDELINGEN ONSCHENDBAAR VERKLAARD ZIJN DOOR DE BELEIDSMENSEN.
Vooral dat laatste is belangrijk. Kun je verstaan dat dit tot woede en frustraties leidt?
Als ze onschendbaar zouden zijn, waarom worden ze dan gediscrimineerd, zitten er zoveel opgesloten in gevangenissen en gesloten asielcentra, worden er allen dagen tientallen op het vliegtuig gezet richting thuis-ellende-land, zitten er zelfs geen vreemdelingen in de assisenjury die moet oordelen over VB-kid Hans Van Themsche ('killed in action' toen hij Luna vermoordde..)...
Abba Kovner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:41   #208
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze onschendbaar zouden zijn, waarom worden ze dan gediscrimineerd, zitten er zoveel opgesloten in gevangenissen en gesloten asielcentra, worden er allen dagen tientallen op het vliegtuig gezet richting thuis-ellende-land, zitten er zelfs geen vreemdelingen in de assisenjury die moet oordelen over VB-kid Hans Van Themsche ('killed in action' toen hij Luna vermoordde..)...
Wel, met u valt er dus niet te discussiëren. Weet ge, ik voel mij hier eerder in een home voor mentaalgehandicapten dan op een politiek forum. Ge wilt alleen uw eigen gelijk halen en ge weigert pertinent om op relevante vragen te antwoorden. Weet ge wat, doe zo verder met uw Pietje, Rafke en co: het is het enige waar jullie goed in zijn: intellectueel masturberen!
Ik ben hier weg en ge moet geen schrik hebben: ik kom niet meer af onder een andere naam. Uw gelul en onvermogen om te lezen hangt mij teveel de keel uit. Ge zijt een schande voor uw soortgenoten!
Oud 3 oktober 2007, 19:45   #209
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, met u valt er dus niet te discussiëren. Weet ge, ik voel mij hier eerder in een home voor mentaalgehandicapten dan op een politiek forum. Ge wilt alleen uw eigen gelijk halen en ge weigert pertinent om op relevante vragen te antwoorden. Weet ge wat, doe zo verder met uw Pietje, Rafke en co: het is het enige waar jullie goed in zijn: intellectueel masturberen!
Ik ben hier weg en ge moet geen schrik hebben: ik kom niet meer af onder een andere naam. Uw gelul en onvermogen om te lezen hangt mij teveel de keel uit. Ge zijt een schande voor uw soortgenoten!

Ge laat u toch niet wegjagen?

Verschaeve
Oud 3 oktober 2007, 19:51   #210
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Conreet antwoorden graag: wat hebben Songul, Oulematou en Luna daarmee te maken?

Laatst gewijzigd door drosophila : 3 oktober 2007 om 19:53.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 19:54   #211
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En maar goed ook, godverdomme! Ge zit hier al heel de tijd een racistische moordenaar te verdedigen. Kl**tz*k.
Oud 3 oktober 2007, 19:59   #212
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
En maar goed ook, godverdomme! Ge zit hier al heel de tijd een racistische moordenaar te verdedigen. Kl**tz*k.
Is er dan geen vrijemeningsuiting meer? Nergens meer? Daar moet u toch niet voor beginnen schelden?

Verschaeve
Oud 3 oktober 2007, 20:00   #213
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
iemand het nieuwsblad van vandaag gezien? 3/4 van de voorpagina ingenomen door een reuzengrote foto van de wenende familie van de vermoorde Oulematou, met in koeien van letters het woord "ONDRAAGLIJK".

Sorry, maar dit vind ik normeloze sensatie. Een krant onwaardig.
Als dat u stoort, dan moet u zich zéker te pletter ergeren aan de VB-aanhangers die hier een racistische moordenaar VERDEDIGEN en de advocaat van een slachtoffer ONDERKOTSEN.
Ik wacht op uw verontwaardiging.
Oud 3 oktober 2007, 20:01   #214
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is er dan geen vrijemeningsuiting meer? Nergens meer? Daar moet u toch niet voor beginnen schelden?
Waarom niet? Is er dan geen vrijemeningsuiting meer?
Oud 3 oktober 2007, 20:17   #215
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je reinste onzin natuurlijk. Ik hoor Vlaams Blokkers voortdurend beweren dat de gevangenissen grotendeels gevuld zijn met allochtonen. Hoe zijn die daar dan terecht gekomen als ze "onschendbaar" zijn? Die zitten daar toch niet voor het goed eten, mag ik aannemen? Vreemdelingen zijn helemaal niet onschendbaar verklaard. Dat is kwatch.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 20:21   #216
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Je reinste onzin natuurlijk. Ik hoor Vlaams Blokkers voortdurend beweren dat de gevangenissen grotendeels gevuld zijn met allochtonen. Hoe zijn die daar dan terecht gekomen als ze "onschendbaar" zijn? Die zitten daar toch niet voor het goed eten, mag ik aannemen? Vreemdelingen zijn helemaal niet onschendbaar verklaard. Dat is kwatch.
Dat je nog de moeite neemt om daarop te reageren Die kerel verdedigt hiet nota bene een meervoudige moordenaar!
Oud 3 oktober 2007, 21:25   #217
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms ben u zo grappig dat het bijna zeer doet. Stop er mee aub...

Verschaeve
Oud 3 oktober 2007, 22:58   #218
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je nog de moeite neemt om daarop te reageren Die kerel verdedigt hiet nota bene een meervoudige moordenaar!
Hij gaat zelfs nog veel verder en heeft al herhaaldelijk zijn hoop uitgedrukt dat er nog HVT's zullen volgen. En daar was hij trouwens niet alleen in.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 23:44   #219
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Wapens op zich zijn dat ook.

Maar als je de toekomstige 'gebruiker' voordien flink klaarstoomt, kan je daar een stevige 'boswachter' van maken. Hans Van Themsche is hierin met glans geslaagd. Misschien kunnen de spelletjesontwikkelaars zich spiegelen aan deze moordenaar om weer wat nieuws op de markt te gooien, iets 'onschuldigs' liefst: 'peuters van twee in flarden schieten'. Daar moeten we nog een speltitel voor bedenken. 'Babyshooter'? Iemand anders nog een idee?
"abba kovner-killers" ? Als het niet om 2 jarige peuters, maar over volwassen mensen met de mentale leeftijd van een kleutertje gaat, is dat een goede titel voor een video-game.Het moet wel verschrikkellijk gewelddadig zijn, hé
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2007, 23:51   #220
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

enkel als het u goed uitkomt denk ik...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be