![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() btw
ik realiseer me plots als we nu die leeftijd inderdaad strikt op 18 houden we helemaal niet met een probleem hoeven te zitten voor de betrokken personen... feiten die zich voordoen tussen twee personen onder die leeftijdsgrens kunnen in principe alleen maar strafrechtelijk behandeld worden naar verantwoordelijkheid van de ouders ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister
|
![]() zo vaak als ik wil.
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Minister
|
![]() ik doe dat ook. vr erge misdrijven moet men kunnen bestraffen op een volwassen manier.
misdrijf is iets dat op zijn zachtst gezegd geen positieve gevolgen kent vr het slachtoffer, terwijl een leeftijd vaststellen niet noodzakelijk problemen hoeft mee te brengen. ik blijf bij mijn mening, alles 18 mr bestraffing in sommige gevallen vroeger ( en zoals men volwassenen berecht ) indien het over erge feiten gaat die vallen onder het strafrecht.
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat had ik al door
![]() vertel me eens .... ga jij een, laat ons zeggen 7-jarige die 'verantwoordelijk' is voor een ernstig verkeersongeval met tal van doden omdat die met bv steentjes aan 't gooien was opsluiten voor de opzettelijk doodslag van die slachtoffers ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus hoe kom je nu plots bij die van de pot gerukte leeftijd als je anderszijds de volwassen grens strikt voor alles op 18 wil houden Citaat:
wat bedoel je hiermee ? Citaat:
en hier zit ( soms dus niet altijd ) je met een probleem daar die persoon in kwestie zich totaal niet bewust was van de mogelijke gevolgen van zijn/haar daad dus die bestraffing als meerderjarige, ja okee, en dat wordt ook uitzonderlijk toegepast indien het gaat over feiten waarvan de betrokkene zich op zijn minst bewust van kan zijn ps. neem bv het geval van JVH maar als daar de 'daders' véél jonger zouden zijn dan kan je niet meer spreken over verantwoordelijkheid Laatst gewijzigd door praha : 9 november 2007 om 03:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
in principe wel, al zou ik dit nooit in praktijk brengen. Hoeveel erg jonge kinderen begaan heel erge feiten die vallen onder strafrecht en hoeveel beseffen effectief wat ze doen ? nt veel tt geen enkele. een kind kan vanaf zijn puberteit in sommige gevallen bestraft worden als een volwassene. daarvoor niet, omdat het nog een kind is. we spreken vanaf een leeftijd van 10 jaar, laten we zeggen. een kind kan dus in sommige gevallen, vanaf 10 jaar dus, bestraft worden als een volwassene indien het ernstige feiten pleegt. en zich daarvan bewust zou kunnen geweest zijn. vr alle andere zaken die geen ernstig feit betreffen ( zoals auto rijden etc ) blijft alles 18
denk eer ge doende zijt, en doende denk dan nog !!!! http://www.indiancountrytoday.com/ Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 9 november 2007 om 03:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
meer hoefde ik niet te weten ( al zie ik dat niet vanaf 10, maar kom ) conclusie de draagwijdte ( ernst ) van het gevolg bepaald niet de strafmaat zoals ik al eerder zei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar kom... laten we het nu even terug over seks hebben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Minister
|
![]() toch wel, vr sommige ernstige feiten zal men strenger straffen dan vr andere. mr de mogelijkheid tot het bestraffen volgens volwassenen moet er wel zijn.
![]() |
#211 |
Minister
|
![]() mij nt gelaten, veel plezier ermee
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als we het er beiden over eens zijn dat er binnenin de deelgroep jonger dan 18 graden van bewustheid bestaan
waarom kan je dat dan niet aanvaarden op het vlak van seksuele contacten ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() van zodra je ten volle ( tjah wat is dat ? ) bewust bant met wat ge bezig bent en dus vrijwillig instemt zie ik geen reden waarom de wethouder ( en daarmee dus indirect de rest van de bevolking ) zich moet inmoeien in wat twee personen doen met elkaar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() juist ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() nynorsk is wel geestig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hij zal goed geplaatste vrienden hebben.