![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2281 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is de reden dat ze niet meer wil komen? Misschien moet ze erg vroeg beginnen?
Ik heb voor kort op een plaats gewerkt. Het is een echt duivenkot. En met reden. 9 tot 11 uur per dag werken zonder overuren terug betaald te krijgen of terugname. Hoge werkdruk arogante baas. Bijna elke week staat er een advertentie in de krant van die firma. De laatse tijd durven ze de naam van de firma niet meer te vermelden in de advertentie. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2282 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() er "moet" niemand aan den band staan. Bandwerk is een modern woord voor slavernij. Het bestaat nog geen 100 jaar en een hoop mensen zien er al tegenop op dat soort werk te doen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2283 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2284 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, nu het ter sprake komt, is wel waar. In een chinees, een turks of een italiaans restaurant bijvoorbeeld zal men niet vlug een Belg zien werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2285 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
een vriend van mij vertelde dat hij het heel gemakkelijk vond steeds hetzelfde werk aan dezelfde machine te doen. Geen contact met andere mensen behalve een andere collega iets verder weg, koptelefoon op, perfect weten wat er komen gaat. hij had na 17 jaar behoorlijk wat moeite om zich aan te passen aan ander werk.
![]() |
![]() |
#2286 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2287 |
Minister
|
![]() Euhm... als ik morgen zonder werk zit en ik krijg de keuze, gaan doppen of aan 'den band' staan ik zou wel weten wat kiezen, geef mij maar centjes waar ik trots kan op zijn en geen die me in de schoot geworpen worden, das mijn mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2288 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik soms meemaak op zoek naar werk grenst aan het ongelooflijke. Ik ben dus al bijna een jaar heel intensief aan het solliciteren en krijg - als ik antwoord krijg tenminste - gewoonlijk te horen dat ik niet pas in het "profiel van het bedrijf". Vertaling : u bent te oud mevrouw.
Op Monsterboard zag ik laatst een vacature die geknipt voor me leek : alle talen, computerprogramma's en andere zaken die noodzakelijk waren voor deze job heb ik onder de knie. Er stond ook bij : minimum één jaar ervaring. Geen probleem dus. Ik solliciteer en krijg tamelijk vlug het gewone antwoord : u past niet in het profiel van het bedrijf. Diezelfde dag zie ik de vacature weer op Monsterboard. Identiek dezelfde voorwaarden, al wat je wilt. Eén zinnetje was er bijgekomen : maximum 5 jaar ervaring. Of : hoe men alles probeert om oudere werknemers te ontmoedigen en dan maar zeggen dat we langer moeten werken want de pensioenen zijn te duur. Het is gewoon het toppunt van schijnheiligheid.
![]() |
#2290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2291 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 16 oktober 2006 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2292 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bandwerk trekt me nu ook niet meteen aan, maar zeggen dat alle handenarbeiders verstandloos zijn is toch een brug te ver.
Laatst gewijzigd door Mambo : 16 oktober 2006 om 21:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2294 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bandwerk was trouwens mijn eerste werk als jobstudent toen ik vijftien was. Ben er niet van doodgegaan en het betaalde heel goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die banden en dat materiaal staat daar niet vanzelf. Om maar bij de autofabriek te blijven, bekijk bv eens de super gesofisticeerde spuitafdeling en stel uzelf eens de vraag of u er wijs uitgeraakt. Wil ik maar zeggen, handenarbeid en handenarbeid heeft een wereld van verschil. Of maak maar eens de mallen voor de onderdelen. Ontwikkel en sleutel maar eens een rotary samen, reviseer maar eens een automatische boite. Wie dat allemaal kan zonder daar deftig over te leren mag zeggen dat het stom is. Dat de rest maar eens rap zwijgt.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 oktober 2006 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2296 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Nee, hoor dat geloof ik best. Nog maar goed dat er zulke mensen bestaan, misschien en misschien maar goed dat er zulk werk nog bestaat. Ik denk toch ook dat het voor iedereen moeilijk zal zijn om na 17 jaar, hetzelfde werk te hebben gedaan, te veranderen van job. Maar alle begin is moeilijk
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2297 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ervaring, ervaring en nog eens ervaring dat is wat de werkgever vraagt. Als mensen 50 worden en dus die ervaring hebben, worden ze ontslagen om dat ze te duur zijn...
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2298 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2299 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Tijdelijk, ok waarom niet, dat is iets heel anders. En als ze de werkdruk zouden afnemen zou het misschien ook nog gaan. Niet iedereen kan dezelfde werkdruk aan. Dat is verschillend van persoon tot persoon
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2300 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|