![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23641 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tijd geleden had ik een babbel met een koppel. Ze beweerden dat ze nooit op reis gaan met het vliegtuig omdat vliegtuigen niet goed zijn voor het klimaat. Ik dacht te zeggen dat het klimaat er niet minder deugd van zou hebben moesten alle passagiers met de auto reizen. Ik heb wijselijk gezwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen wijze mensen
![]()
![]() |
#23643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heel wijs Rudy. Ze begrijpen het toch niet.
![]() |
![]() |
#23644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze willen het niet begrijpen, omdat ze redeneren vanuit een zeker opportunisme. De laatste tijd heb ik geleerd om op gepaste momenten wijselijk te zwijgen in plaats van een polemiek te starten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen opportunisten
![]()
![]() |
#23646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeieavond Marie.
Met opportunisten heb ik een probleem. Ik verdraag ze niet goed, mensen die enkel handelen en redeneren in functie van hun eigen belang. Hoe ze privé handelen stoort mij niet zo echt. Als een gesprekspartner opportunistisch redeneert dan ligt het woord egoïst op m'n lippen. In het beste geval maak ik diets dat hij of zij nogal egocentrisch is. Je maakt er geen vrienden mee. Als opportunisten tenminste willen luisteren is het zeer gemakkelijk hun gedachtegang te doorprikken, en druipen ze af als een gieter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kunt opportunisten zo ook in de gewenste richting leiden. Zie bijv. de vaccinatiemaatregelen in Frankrijk. Plotseling waren er 3 miljoen meer aanvragen voor vaccinatie. Natuurlijk wel van opportunisten die het deden omdat ze anders niet meer op café of naar het pretpark mogen, en zeker niet voor de volksgezondheid of uit gezond verstand. Maar het resultaat is er. Opportunisme planmatig uitgespeeld.
![]() |
#23648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een opportunist handelt en redeneert doorgaans om niet te zeggen permanent uit eigenbelang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vaccinatie weigeren vanuit principes als "vrije keuze is een mensenrecht" of "het is medisch riskanter dan covid" enz.... maar die principes gezwind opgeven om op café en discotheek te gaan, wijst volgens mij wel op een fundamenteel opportunistische ingesteldheid.
![]() |
#23650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inziens gaat het dan meer om noodzaak, of zelfs intimidatie. Zoals stelen om aan eten te geraken. Dat is volgens mij geen opportunisme. Laatst gewijzigd door Rudy : 15 juli 2021 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen gevaccineerden
![]()
![]() |
#23652 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ons zeggen: zuurstof op de intensieve eenheid.
![]() |
![]() |
#23653 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opportunisme zit er karakterieel ingebakken. Je hoort dat aan hun manier van praten. Ze houden hun eigen behoeften voor algemeen belang. Wee als er belastinggeld wordt betaald voor iets waar ze zelf niets aan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of het waar is, maar ik heb ergens gelezen dat er in december een derde prik zou toegediend worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Albertine kreeg eergisteren haar tweede vaccin, omdat het plots een paar weken vroeger mocht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet natuurlijk niet hoe Albertine daarover denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23659 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, aangezien we dit jaar niet naar het buitenland reizen is het ook niet direct van kapitaal belang, behalve het veiligheidsgevoel. Terzijde. Mijn zoon werkt als jobstudent opdiener in een restaurant. Hij wist deze week te vertellen dat hij in de zaal de gepensioneerden opmerkzaam moet maken dat ze hun mondmasker moeten dragen als ze zich verplaatsen, om naar het toilet te gaan of waar ook. Dan antwoorden er dat ze wel gevaccineerd zijn. Dan antwoordt hij "ja maar ik niet hé". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(En ik stond op de qvax, en heb dus voor mijn eigenlijke beurt de eerste prik gehad ) 't zou natuurlijk kunnen dat ik de aller-aller-allerlaatste zestigplusser in Vlaanderen ben voor de tweede prik, maar indien niet zal het toch nog een tijdje duren voor we zover zijn.
![]() |