![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#23741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23742 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen probleem met babbelaars of babbeletten, zolang ze in staat zijn om ook eens te luisteren, anders haak ik gewoon af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat duurt dan telkens ongeveer een half uur! Ze hebben de overstromingen van hier in België op de Roemeense TV gezien en ze zijn bezorgd dat hun huis/ tuin schade opgelopen heeft. Op zich wel begrijpelijk natuurlijk, en het zijn echt lieve mensen! Ze hebben ons zelfs de sleutel van hun huis gegeven, voor mocht er iets gebeuren. Dus dat half uur bellen om de 2-3 dagen stoort mij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23744 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier enkele huizen verder woont een vrouw en die kan het niet laten om vanalle roddels te verpreiden. Regelmatig komt ze naar mij toe als ik in de auto wil stappen en dan begint het; "NN, ge kent x he; awel, het schijnt dat hij gaat scheiden van zijn vrouw. En weet ge wat nog straffer is? Ik heb horen zeggen dat hij iets heeft met de zus van y. En ja NN, ik denk dat het echt waar is hoor! Naar't schijnt zijn die 2 samen mosselen gaan eten. Vindt ge dat niet verdacht NN"? Enz-enz. ![]() Stom mens, denk ik dan! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23746 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Babbelette is "(West) Vlaams" en wordt lokaal gebruikt als het om een een meisje gaat dat het goed kan uitleggen. "Tis een echte babbelette".
Om een of andere reden zijn ze hier nogal geneigd om woorden te vervrouwelijken als het om een vrouw gaat. Zoals "dokteres", nog zoiets. Niet te verwarren met bab(b)elutten wat eigenlijk snoepjes zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23747 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#23748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms is het ook wel grappig. Deze voormiddag tikte buurvrouw op mijn slaapkamerraam. Nadat ik het venster had opengedaan, wist ze te vertellen dat ze mijn nieuwe gordijntje best mooi vond ... ![]()
![]() |
![]() |
#23749 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23750 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze morgen om halftien stond mijn buurvrouw van 3 verdiepingen hoger plots voor de deur. "Ah bonjour Rudy, j'ai un problème". Ze wilde haar diepvriezer ontdooien, maar dat ging niet terwijl de stekker in de pries zit en stekker en pries zitten achter de ingebouwde diepvriezer frigo. Den dezen gaan kijken, de zekering afgezet, en terug weg. Drie uur later stond ze terug aan mijn deur, met 2 Jupilerkes, en ondertussen een klappeke gedaan. Tof hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor dat aan hun manier van praten en wat ze toch zo belangrijk vinden. En dan zeg ik tegen Albertine dat ze daar best niets tegen zegt wat een ander niet mag weten. Nino, ik kan daar een half boekske over schrijven. Zelfs hier in een stad, nog erger dan rond te kerktoren. Het is opletten wat je zegt op een terras, zeker als ze je kop kennen, en je woorden zijn nog niet koud of ze worden verdraaid en de ganse wijk is via de tamtam op de hoogte. Niet dat ik ooit geviseerde partij ben geweest. Ik praat graag maar ik kan ook zeer goed luisteren ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23752 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goedemorgen probleemoplossers
![]()
![]() |
#23753 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou die een stevig verhaal dat langs geen kanten klopt op de mouw spellen van waar je zeker bent dat als ze het verder verteld het wel van haar moet komen, ... Zo kunt ge haar sociale / asociale contacten in kaart brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23758 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laten ze ne frigo boer komen, die sluit dat spel aan, marsjeert ook niet, tot er ene zo slim is om naar de plongkas te gaan zien ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |