![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2361 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
'k snap het nog steeds niet zulle. Waar halen we het geld om dat basisinkomen te financieren? En als je zegt van de rijken ..... wie is rijk? Hoeveel geld, kapitaal moet je hebben om "rijk" genoemd te worden? Op welke manier zou je de "rijken" dit laten betalen (via welke belasting bijvoorbeeld)? Ingeval je de rijken niet kan laten betalen zal het toch van ergens anders moeten komen vrees ik. Van waar? De werkenden? De werkgevers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2362 |
Banneling
|
![]() Mooie dromen ?
Zelfs dat mag men niet beweren. De verwezenlijking van die droom zou een nachtmerrie zijn. -------------------------- De werkelijkheid : Werk, werk, werk. Gedaan met nietsnutten. Solliciteren,opleiding, nepstatuutwerk of echt werk. Maar alles in functie van : Werk, werk, werk. De grote (Vlaamse) partijen zijn het hierover eens. Maar ze zeggen het zo duidelijk niet om voor de hand liggende redenen. De vld zegt al openlijk , voorstander te zijn van uitkeringen te beperken in de tijd. Wat ik erg moedig vind, zo vlak voor de verkiezingen. De anderen zullen wel duidelijker worden na de verkiezingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2363 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2364 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2365 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2366 |
Banneling
|
![]() Wat brengt het jaar "Des Heeren" 2007 ?
-Het leven gaat duurder worden. -Meer belastingen (redelijk verborgen), elektriciteit, gemeentetaxatie... -Olieprijs weer naar omhoog. -De werkgevers gaan nog scherper kritiek geven naar de overheid toe. -De overheid zal eindelijk luisteren en maatregelen nemen. - Door de moeilijke regeringsonderhandelingen gaat er ondertussen tijd en geld versmost worden. Maar het goede nieuws is dat het kostenplaatje verschoven wordt naar 2008...en later. Gelukkig Nieuwjaar. Leve Belgique. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2367 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet dat ik nu plots voor de "GEWILDE ARMOEDE" ben hoor Ik ken het verschil nog wel tussen echte ongewilde arme werkloze,of gewilde werkloze ![]()
![]() |
![]() |
#2368 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2369 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2370 |
Staatssecretaris
|
![]() tijd dat:
-allochtonen worden gewezen op hun plichten, en dan op hun rechten -tijd dat er geluisterd wordt naar de 1 miljoen vb kiezers -tijd dat we niet meer klakkeloos doen wat de walen ons opdragen -tijd dat we die miljarden euro's voor de walen in ons eigen vlaanderen houden en besteden |
![]() |
![]() |
![]() |
#2371 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2373 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en je kunt vooraleerst de btw verhogen op luxe producten die enkel rijkere mensen kunnen permitteren. bijvoorbeeld luxe wagens zijn een mooi voorbeeld waar een btw waarde van 40% in plaats van 21% goed mogelijk is en toch nog betaalbaar voor diezelfde rijken. plus men kan de autobelasting op deze wagens ook nog eens verhogen doordat deze meestal grote zuipers zijn van diesel en benzine. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2374 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2375 |
Staatssecretaris
|
![]() zelfs dronken ben ik dan nog slimmer als u. ik probeer tenminste met een oplossing te komen ook al lijkt ze een utopische gedachten.
en gij moogt vinden van mij wat ge wilt maar als uw oplossingen beter zijn wil ik ze wel eens graag horen, kritiek geven op iemand anders zijn meningen is gemakkelijk of gewoon de huidige omstandigheden verdedigen ook al zijn ze niet juist is gemakkelijk. met iets nieuw komen of een goede menselijke sociale oplossing bedenken dat is iets moeilijker dus nu vraag ik u eens om een oplossing te geven en dan zal ik mij het gemakkelijk maken door kritiek te geven. dus ik kijk uit naar uw oplossing |
![]() |
![]() |
![]() |
#2376 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Autobelasting op die luxewagenwagens: +100%. Algemene beperking: de totale belastingen op een luxewagen mag nooit meer dan 500% van de aankoopwaarde zijn (behalve voor heel dure luxewagens... dan geen grenzen). Awel, wat denkt U? ![]() Nu ga ik verder ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 3 januari 2007 om 02:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2377 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En wat die dure wagens betreft, de meeste zijn leasingwagens en dus geen persoonlijke eigendom. Die meer belasten zou dan weer de werkgevers treffen die het op hun beurt inbrengen als onkosten (die dan op hun beurt een belastingvoordeel opleveren). Allemaal niet zo simpel dus he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2378 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2379 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2380 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das idd heel juist van U hoor,ik had het bijzonder moeilijk met het feit dat men reclame maakten rond het werkloos zijn,ik vind nog altijd dat werken het beste wapen is tegen de armoede,het moet dus ook zo verkocht worden aan de armen hé