![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=21 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Minister
|
![]() Ja maar eerlijk blijven hé, de vlaamse partijen hebben ook al uitspraken gedaan die beter waren vermeden. Er is nooit 1 schuldige.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
En als ik de Vlaming moet typeren, dan eerder als een volk van koppige plantrekkers onder alle omstandigheden. Zéker geen volk met een slavenmentaliteit. Als dat laatste het geval was dan was het Nederlands al lang vermalen tussen de raderen van de geschiedenis. En durf ook eens kijken naar wat we ondertussen wél bereikt hebben: Van onderdrukte meerderheid in eigen land naar welvarende regio met eigen parlement, autonomie, enzovoort, enzovoort. Zo slecht hebben we het er dus zeker niet van afgebracht. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 maart 2008 om 18:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlaamse partijen hebben bij mijn weten nog geen Waals grondgebied opgeëist of zich opgeworpen als spreekbuis voor de Nederlandstaligen in Wallonië. Noch eisen zij het instellen van maatregelen die de vernederlandsing van Wallonië moeten bevorderen, noch roepen zij de Nederlandstaligen op tot burgerlijke ongehoorzaamheid door zich deloyaal te tonen ten opzichte van het Franstalige karakter van de Waalse gemeentes waar zij wonen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 27 maart 2008 om 18:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() juist!
![]() |
![]() |
#227 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar akkoord, wat één zaak betreft heb je wel een punt: Als je de Vlaamse en de Franstalige PR bekijkt op internationaal niveau, dan staan de Franstaligen 20 mijlen voor. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Banneling
|
![]() Het is duidelijk dat de franstaligen een bedreiging voelen voor hun heilig transferhuisje , ze houden van alles wat belgisch is omdat dat het bedruipsysteem naar het zuiden in stand houdt , maar ooit gaat die kraan dicht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- of Santos geeft niet thuis en doet alsof hij dit niet gelezen heeft; - of hij wipt maar weer eens over van het politiek niveau naar het persoonlijke niveau ("ik ben daar niet mee akkoord hoor"), waarna hij weer moeiteloos naar het politiek niveau overschakelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Des te treuriger is zijn houding in deze. Eigenlijk is het een algemene Waalse houding: ondanks alles blijven ze nog steeds, tegen beter weten en soms tegen hun gevoel in, de Brusselse racisten steunen. Verlatingsangst, ik kan dat begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Minister
|
![]() Rob het is duidelijk dat u niets kent van Wallonie en nog minder verstand heeft van de politiek.
Het enige waar uw weliswaar in uitblinkt is het zwart maken van de Walen en ze allemaal over dezelfde kam scheren. Maar wat mij het meeste stoort is dat u beweert dat ik de houding van de franstalige in brussel zou steunen. Moest dat iemand in mijn gezicht komen zeggen het zou heel anders uitdraaien. U kan beter dus uw cafépraat laten zitten waar hij thuis hoort en stoppen met mij uit te schelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederlands is "rustiger" en niet "meer rustig" zoals in "more..." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Minister
|
![]() Er zal niet veel te reageren zijn dan. Inderdaad u raakt daar iets namelijk hetzelfde als ik zou zeggen dat alle rechtsen nazi's zijn.
En wat is dat, een pertinente leugen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vreemd voor iemand wiens job er deels uit bestaat om Wallonië in Vlaanderen en Nederland te promoten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |