![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Minister
|
Citaat:
De fundamentele verschillen tussen de DRIE zijn wel degelijk belangrijk in de vorming van ons wereld beeld.
|
|
|
|
#222 |
|
Parlementslid
|
In dat geval zou ik het woord 'verschil' verplaatsen door 'incompatibiliteit', gezien de GR & QM niet dezelfde materie behandelen, ze raken elkaar enkel op bepaalde vlakken (en idd, waar ze raken botsen ze).
|
|
|
|
|
|
#223 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "Allah is de Enige. 2. Allah is zichzelf-genoeg, Eeuwig. 3. Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt. 4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk." Citaat:
------ Ontkennen ,het niet willen, zijn een reactie als uitstoot, maar nog geen teken van bewijs,. En kind die geen eten wilt, bewijst nog niet dat het eten niet smakelijk is,. Niet smakelijk voor u (ja), niet smakelijk voor een andere (neen) Citaat:
En dat is een feit ! Je gelooft niet, maar je weet,. De boodschap is u toegekomen, u doet ermee wat u wilt, het is niet de boodschappen drager die over u zal oordelen, maar degene die de boodschapper ertoe gestuurd om zijn boodschap naar u te laten komen, hij enkel (indien hij wil) zal u de ogen openen, of u laten in verdwaaldheid zoals u dat al bent, hij is genadige, en vergevingsgezind,. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "O u ongelovigen, 2. Ik bid niet aan, wat u aanbidt, 3. Noch u bidt aan, wat ik aanbid. 4. Noch wil ik aanbidden, wat u aanbidt, 5. En jullie zullen niet aanbidden wat ik aanbid, 6. Derhalve voor u uw godsdienst, en voor mij mijn godsdienst."
|
|
|
|
#224 | |
|
Banneling
|
Citaat:
U weet niets over Allah. En ik evenmin. Knoop dat maar goed in uw oren. Zowel de eerste zin als de tweede. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
|
Inderdaad, maar hij heeft deurwaarders gestuurd, van Noah tot mo7ammed, en heeft zich tot deze profeten geopenbaard, en deze kennis is ons toegekomen, waarvan de mensen in twee zijn verdeeld, de ééne die daarin geloven en de andere die daarin niet in geloven,. En zo was dit altijd, en zo zal het blijven totdat de schepper en einde maakt aan onze leven hier op aarde, en hij enkel zal over ons daden oordelen,.
|
|
|
#226 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En dit is, vrees ik voor u, de enige geschiedkundige waarheid. Laatst gewijzigd door system : 28 december 2008 om 15:19. |
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ja ik stel bijbel en koran gelijk aan fictiewerk. |
|
|
|
|
|
|
#228 | |||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik snap niet hoe mensen genoegen kunnen nemen met zo'n antwoord. Het is niet eens een antwoord; het is een handrem op de menselijke nieuwsgierigheid naar de bron van ons bestaan. Citaat:
Het menselijk brein is zeer creatief, en bovendien vatbaar voor hallucinatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
U gelooft omdat u wilt geloven, en indien u het écht, écht, gelooft, dan is dit een resultaat van rigoureus kindermisbruik in de vorm van religieuze indoctrinatie. |
|||||
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kunt het ook zien als ultra-subjectieve geschiedschrijving.
|
|
|
|
|
|
#230 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Je kunt dat wel een mislukte poging noemen om de autenticiteit van de koran te ontkrachten, dat wel ! Het is niet dat indien één of andere ongelovige professor met voorbedachte rade/idee aan opgravingen doet dat hij dan ook effectief het ultieme bewijs heeft gevonden,. Nu ja, fantasie ? wat zou dat zijn ? Het is niet dat als je iets een moderne naam erop plakt dat het ook een feit is, het is maar hoe graag de mens zijn eigen opvatting voorstelt, buiten dan wat geopenbaard werd,. Trouwens ,waarom zou een profeet midden in de woestijn iets fantaseren waar de meeste mensen een afkeer aan hebben (de christenen waren in die tijd tot een minderheid waar geen enkel er aandacht toefluit, de joden evengoed) ? In mekka werd hij zelfs gestenigd, wat zou hem daartoe dragen, indien hij naar macht en beroemdheid neigt ? Of is daar juist het geheim dat zich schuilt houdt ,waarop hij geopenbaard werd vanuit de hemel ? Maar ja, ons verstandje is daarvoor "te" klein , maar indien een zot opstaat met een gelijkaardige theorie, dat het mogelijk is om in contact te komen met het buitenaardse intelligentie vanuit het harvard instituut of het oxford universiteit, dan pas zal men zeggen ja-maar-dat-is-bewezen ! Niets is bewezen, maar wel naar eigen opportuun het voor de andere gekozen heeft, dat moderner-beschaafder-profesioneler "lijkt" te zijn! Zelfs darwin met zijn uiterlijk in zijn tijd werd afgewezen ,het is pas toen er een excuus bedacht werd om de kerk aan te gaan, dat zijn theorie in gebruik werd genomen, anders was darwin een arme bebaarde rondzwervende stakker gebleven !!!
|
|
|
|
#231 | ||||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of heb je liever een verpakte "wetenschap" in een moderne jasje, dan het ouderwetse "geloof" ? Citaat:
Citaat:
In een arabische volksmond beeldspraak zegt men; maa aschbaha allailatu bi al baari7a ! Wat lijkt de nacht zoals eergisteren ! Maw, de geschiedenis herhaalt zich, alleen hebben jullie nu een moderne jasje aan ! Wat zouden de toekomstige europeanen over jullie zeggen...?? (het antwoord laat ik aan hen toe) Citaat:
Citaat:
Citaat:
27-14; . En zij verwierpen deze onrechtvaardig en aanmatigend terwijl hun zielen er van overtuigd waren. Ziet, hoe kwaad het einde was van de onruststokers. Deze vers werd uitgesproken in een verhaal van farao, farao wist dat iets bestond, maar geloof er niet in,. Hij geloofde wel in de wetenschap, zoals u, en hij heeft zelfs de piramide gebouwd, waardoor hij dacht dat hij met zijn wetenschap onfeilbaar werden, en dat is jullie probleem, jullie zitten met een gedachte dat jullie superieur-beter (woorden uit jouw citaten) dan de andere zijn ! Citaat:
Citaat:
Maw, de islaam verplicht je niet om te geloven, het laat een ruimte tussen u en het geloof, waarvoor je zelf kunt kiezen,. Citaat:
Terwijl de wetenschap u verplicht om een theorie aan te hangen indien dat lijkt dat het bewezen werd, zonder daardoor effectief aan zelf kritiek te doen, het is zelfs bij wet verboden om buiten het darwinistische indoctrinatie een andere theorie aan te hangen, en dat is een feit opzich waar geen haas kan omspringen !
"Moslim freedom, Now !!!" "Free people around the ka3ba for a free faith around the world !" ![]() Laatst gewijzigd door Lincoln : 29 december 2008 om 16:32. |
||||||||||||
|
|
|
|
|
#232 |
|
|
Stoort het je ?
|
|
|
#233 | |
|
Parlementslid
|
De enige echte god is het vliegend spaghettimonster en daarmee basta ! Oh, en de almachtige zegt dat allah een grote zeveraar is , sorry lincoln.
|
|
|
|
|
#234 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Indien God -in de hypothese dat hij als dusdanig bestaat-zich had willen openbaren aan de mens, dan had hij wel andere middelen aangewend. Hij had -bijvoorbeeld- zich kunnen openbaren in het hart van iedere mens. Dan zou er tenminste minder bloed gevloeid zijn tussen de aanhangers van deze of gene godsdienst. Ik zou bijna durven zeggen: door uw handelen beledigt u God. En u hebt geluk dat hij zo torenhoog boven ons staat, want anders zou hij zich werkelijk beledigd voelen. Immers, door Hem dagelijks eer te betuigen, behandelt u Hem als een mens. U degradeert Hem tot een menselijk wezen. U denkt dat, vermits het voor een mens welgevallig is uw eer te betuigen, dat u ook God zulke eerbetuigingen moet bewijzen. U doet precies zoals in de oude en antieke godsdiensten, waar ook de gelovigen zich prosterneerden en nederbogen ter aarde wanneer de zonnegod opkwam. U denkt toch niet dat zulk een machtig Wezen als God zich ook maar iets gelegen ligt aan het feit of u hem nu eert of niet, of u nu 5 keren per dag bidt of 2x, of niet bidt. Daar staat Hij oneindig boven. Meer nog, hij IS het Oneindige. Behandel de mensen correct. Zo maar en zonder een beloning te verwachten.Dat is het enige wat u te doen staat op deze aarde. Want mensen die het goede doen om de beloning, om een hiernamaals, zijn berekende mensen. Uiteindelijk doen die het goede voor zichzelf. Uit eigen belang. En de rest zult u wel zien als u dood bent of... u zult helemaal niets meer zien. Laatst gewijzigd door system : 29 december 2008 om 18:25. |
|
|
|
|
|
|
#236 | ||||||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een wereld met een Bijbelse/Koraanse God zou er heel anders uitzien, en daarom geloof ik niet in - in ieder geval niet in jullie vorm van - God. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weerom: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sterker nog, ik ben vrij om elke godsdienst uit de wereld uit te kiezen als ik dat zou willen. Ik raak helaas maar niet overtuigd, voornamelijk door het grote aanbod (wat voor mij ook gelijk de waarschijnlijkheid van de ene godsdienst tot de andere en bovendien de totale waarschijnlijkheid sterk tot 0 doen komen) en de consequenties die het heeft voor de onderlinge verhoudingen met de mensen die ik ken. Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#237 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
6:124 En wanneer er een Teken tot hen komt, dan zeggen zei: "Wij zullen nooit geloven tot aan ons hetzelfde is gegeven als wat aan Allah's Boodschappers is gegeven." Allah weet beter waar Hij Zijn Boodschap brengt. Bij Allah zullen degenen die misdaden pleegden deden door kleinering en een strenge bestraffing getroffen worden vanwege wat zij aan kwaad plachten te beramen. Maar.... 6:125 Wie Allah ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de Islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt Allah degenen die niet geloven, onreinheid op. ---------- Citaat:
God heeft de mensheid geschapen, en heeft ook het instinct geschapen in ons mens zijn , het instinct van eerbetuiging en in dienst zijn van, de koran en de heilige openbaringen zijn enkel en aanvulling van dit instinct en het rechtzetten van onze gedrag ivm eerbetuiging voor god. Citaat:
|
|
|
|
#238 | ||||||||
|
|
Citaat:
In een sprookje zijn menselijke gevoelens centraal ,terwijl in de koran de menselijke gevoelens ver zoek zijn ! Citaat:
Wat is dan het verschil tussen "god" de schepper, en hetgeen wat je hier geschreven heeft als; "een levensscheppende kracht" ? Trouwens, wat is boven natuurlijk en wat niet, vroeger waren vulcaan uitbarstingen een bovennatuurlijke fenomeen, terwijl dat nu een buiten gewoon natuurlijke proces die zich binnaneaards voordoet,. Persoonlijk zie ik daar geen vesrchil in, het versterk enkel mijn vermoeden en wat allah in de koran heeft gezegd (zie vorige citaat). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De naam allah betekent/is opzich geen naam maar een verwijzing naar "iets" ! zo ook jah-we, el-loh,. http://www.youtube.com/watch?v=PZeT_4g69ug Zie ook deze uitbreiding; http://www.youtube.com/watch?v=aJ4rYO_4JDE Citaat:
|
|
|
|
#239 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|