![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Minister
|
![]() Ik word er triest van. De creationist die van zichzelf toegeeft dat hij de basisprincipes van hetgeen hij aanvalt niet kan vatten. En toen....kwam de deus ex machina.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 7 februari 2010 om 08:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het blijft hier een welles nietes verhaal
![]() Ik heb vrienden die jehova getuigen zijn, en als goede mensen hebben ze mij ook proberen te overhalen. Vermits ik niet zomaar iets wil weerleggen of geloven zonder achtergrond hebben ze mij dus ook boeken bezorgd over het geloof. oa heb ik hier "Leven - Hoe is het ontstaan? Door evolutie of door schepping?" uitgeverij wachttoren. Ik heb dat dan ook met veel aandacht gelezen gehad. En tot conclusie gekomen dat het klopt. Als je je niet veel verder kan kijken dan dat een mensenleven lang is komt het inderdaad allemaal fantastisch over hoe het milieu en natuur in elkaar zitten. Ik neem een voorbeeld uit het boek met de zaden van planten. Je hebt verschillende planten die allemaal hun eigen speciale zaden hebben die er voor zorgen dat die plant zich op een gemakkelijke en voor hem/haar beste manier er voor zorgt dat ze zich verder kunnen planten. Conclusie van de schrijver is dat er wel zoiets moet zijn als een ontwerper die dat allemaal heeft gemaakt, want dat geld voor iedere plant zo, dus er moet wel een plan achter zitten. En als je er vanuit gaat dat de aarde maar 6000 jaar oud is, klopt dat helemaal want de natuur of evolutie kan daar niet voor zorgen op die korte tijd. Als je er echter vanuit een meer darwin achtige manier er naar kijkt en de aarde ouder schat als 6000 jaar dan ziet het er wel anders uit. (voor mij toch) Want dan is het wel goed mogelijk dat er vele vele planten waren waarvan de zaden niet goed waren. Slechte zaden -> weinig nieuwe planten en uiteindelijk uitsterven van de soort. Nog zoeen feit van bewijs was dat er in de bijbel stond dat bepaalde grote steden (uit die tijd) totaal vernield zou worden en dat nu kijkend op bepaalde ruïne´s waarvan de schrijver altans beweerd dat ze die steden waren en ook wel degelijk vernield zijn geweest. Dus de bijbel heeft het juist en God bestaat. En spijtig genoeg word er vanuit evangelische hoek teveel "snelle" vergelijkingen gemaakt tussen mensapen en mensen. Wij mensen zijn geen chimpansee´s . Ik heb nog geen enkele Darwinist (hoe fanatiek ook) dat horen beweren dat wij dat wel zijn. Nu ik ben ook geen zondergevoel van humor en heel erg verzuurde darwinist. (Dank u eigelijk voor dat stereotype). Ik ben eerder een opportunist. Mij maakt het niet uit hoe je Hem noemt, noch of hij er is of niet. Maar zodra je een paar belangrijke elementen uit de bijbel toepast. (10 geboden bv) dan maak je op aarde een fijne plek om te leven. En moest Hij toch bestaan, dan denk ik dat Hij er lak aan heeft of ik nu iedere avond gebeden heb, zijn kerken,synagogen, moskee´s of weet ik welk gebedshuis bezocht heb. Trouwens een vriend van mij heeft gezegt dat iedereen wordt uitgenodigd door God om naar de hemel te komen. Want als je sterft kom je voor hem en dan kan je je nog altijd bekeren. Dus waarom zou ik mij nu druk maken, leef goed. probeer een ander gelukkig te maken en je ziet wel wat er komt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#224 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kerel , ge quote mijn hele reply en reageer je wel op de inhoud die ik schrijf?
Laatst gewijzigd door Tick : 7 februari 2010 om 09:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Minister
|
![]() Ware het nu nog dat er inhoud in zat.
![]() |
#226 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#227 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Schelfie : 7 februari 2010 om 11:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Volgens mij heeft de aarde een duwtje in de rug gekregen.
Het heeft 6 "dagen" geduurd, en op de zevende "dag" rustte de bouwers om het over te laten aan ons ![]()
![]() |
#229 |
Minister
|
![]() Flauw. Het is geen schande om toe te kunnen geven dat je een post niet goed begrepen hebt. Er was niets mis met de post van Tick.
![]() |
#230 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder studeren is de boodschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we het midden vergeten.
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het klopt alleen als je zeer selectief enkele voorbeelden uitkiest en massa's feiten uit tientallen wetenschappelijke disciplines verzwijgt negeert of ontkent.
![]() |
![]() |
#233 |
Banneling
|
![]() Idioten zijn het, allemaal en iedereen.
Natuurlijk negeren ze dingen zoals redshift ook.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Ik begin de laatste jaren ook steeds meer in slechte wil te geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 2
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zeg dat creationisten ergens een uitleg voor hebben betekent dat niet dat ik die uitleg steun. Maar ja, zoals Don Quichote windmolens nodig had om tegen te vechten, creeer jij je eigen creationisten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Triestige verdorde plant. |
|
![]() |
![]() |