![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verbaast me dat ze het zelf blijkbaar niet heeft voorgesteld, het zou bij mij een zeker wantrouwen wekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Banneling
|
![]() lijkt me idd ook nogal hebberig, een voordeel van 700€ per maand gaan hebben en dat krampachtig voor zichzelf houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't is wellicht een kieken. Geef mij maar eentje met voldoende verstand en het ook nog gebruikt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zijn haar plannen voor de toekomst. Een andere vraag is, hoe stabiel is jullie relatie. Vergeet niet dat als zij huur betaald, zij ook onder de wetgeving van huurders valt en je haar dus niet zo maar kan buiten zetten bij problemen. Als zij het dan vuil wil spelen, kan zij jou uit je eigen woning zetten. Want zij is huurder en betaald steeds op tijd en volgens de afspraken en jij kan enkel inbrengen dat je onenigheid hebt met haar, wat geen wettelijke basis is voor uitzetting bij verhuur van woningen. Bij het vragen van huur aan je partner geeft je dus veel meer wettelijke rechten aan je partner dan je verwacht. Want op dat ogenblik woon jij gratis in haar huurwoning, ook al ben jij de eigenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals aangegeven in de openingspost, zou ik gewoon voorstellen dat zij een hogere bijdrage levert aan het huishoudbudget. Dus geen betalingen aan mij, maar gewoon aan de gemeenschappelijke rekening. En uiteraard zonder enige vermelding van 'huur' bij de overschrijving. Ik zou de rechter wel eens willen tegenkomen die een periodieke betaling van 300 euro op een gemeenschappelijke rekening kwalificeert als huur.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wie in Leuven gaat samenwonen met een aantal vrienden is per maand minstens 300/400 euro kwijt voor huur. Water, elektriciteit internet enz inbegrepen.....
Het lijkt me normaal dat een vriendin die mee komt inwonen een gedeelte van de kosten betaalt. Soms wordt er voor gekozen dat de inwonende alle kosten voor voeding op zich neemt. Dat zal wel op hetzelfde neerkomen. Als de relatie blijft duren is er later, afhankelijk van de dan geldende wet en de aangegane verbintenis (wettelijk samenwonen, huwelijk) voor de inwonende bij overlijden partner rechten van vruchtgebruik, erfenis enz. Zelfs als de woning afbetaald is zijn er nog (onderhouds-)kosten. Maar er is ook derving van inkomsten van de eigenaar. Indien dat kapitaal anders belegd was zou dat ook intrest of andere opbrengst genereren. 300 ?* 400 euro vragen is volgens mij héél redelijk. Laatst gewijzigd door pajoske : 30 april 2018 om 14:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij hadden dat op voorhand besproken en beslist, en daar zijn nooit vodden van gekomen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij zouden dat weldegelijk op die manier in rekening brengen, zekers als zij minder inkomen heeft dan jij. Die gebruiken in zo'n gevallen nog al graag de rekening van evenredigheid tegenover inkomsten. Dus als jij een inkomen van 2500€ hebt en zij van 2000€, dan linken zij die 300€ zonder problemen aan verdoken huur. Persoonlijk zou ik het anders aanpakken. Ik zou haar voorstellen om de kosten van de nutsvoorzieningen op zich te nemen. Op die manier betaald zij huur, maar kan niemand dat ooit gebruiken als verdoken huur en het is veel gemakkelijker aan haar te verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou nooit in zo'n verhouding willen leven!
![]() |
![]() |
#236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig is het toch ook normaal om een huwelijkscontract af te sluiten? Deze situatie is niet helemaal hetzelfde maar een afspraak vooraf voorkomt vele moeilijkheden.
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jaja, dat huis is al afbetaald. Daarom is het van hem en niet van haar. Hij gaat toch ook geen huur vragen voor de frietpot als ze een keer frieten wil bakken. Maar hij mag de frietpot wel meenemen als ze scheiden. Ik zie echt niet hoe dat zo moeilijk kan zijn.
![]() |
![]() |
#238 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel zeker.
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die vriendin ook maar een greintje zelfrespect heeft, dan zal ze nooit op zijn kap willen leven maar eerlijk haar bijdrage inbrengen. Zij zou zoveel voordeel doen door gratis te leven en bovendien nog veel uit te sparen omdat ze geen huishuur en andere kosten meer moet betalen? Dat is geen gezonde relatie, dat begrijpt ieder weldenkend mens.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 30 april 2018 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |