Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2021, 20:58   #221
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Er zit hier nog zo een boeken schrijvertje (een Koreaanse) die is grappig om te volgen en haar boekje staat op Amazon, die heeft wel niet zo veel pretentie.
Waar haal jij "pretentie" vandaan ?

Citaat:
ps. ik maak niemand uiten ik pleit niet voor een genocide onder de oudjes gelijk dat u doet.
Beschouw mij als een vrijheidsstrijder, die enkel maar de genocide van de oudjes voorstelt, op uw aandringen opdat ik in het ziekenhuis dwangarbeid zou gaan verrichten, opdat ik door hun elimineren de maatschappij kan bevrijden. Mocht de maatschappij niet onder een fascistisch regime gevallen zijn die de ijzeren greep op de burgervrijheden houdt zolang er oudjes in het ziekenhuis liggen, zou die genocide niet wenselijk zijn. Maar als het enige middel om die fascistische zotten hun greep los te laten is, om al die oudjes af te maken, zodat er geen meer in het ziekenhuis liggen, dan moet dat maar he. Het is een klein offer. We zullen ze nadien bloemenkransen geven op het graf van de eeuwige covid-gepensioneerde, naast dat van de eeuwige soldaat. Zij zijn gewoon op hun oude dag gesneuveld om ons van het fascisme te verlossen. Wa peisde ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 23:27   #222
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwijgen mannetje

Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement politics.be
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Waarom dit citaat: de aanval op trollen wordt ingezet.
Er bestaan uiteraard vele manieren van trollen.
Hieronder volgt een lijst van zaken die niet langer zullen getolereerd worden.
=> Het overmatig plaatsen van afbeeldingen die niet van toepassing zijn op het onderwerp, zonder bijdrage aan de discussie. Uitzondering: Koetjes & Kalfjes
=> Het al te vaak reageren met nietszeggende, of nodeloos provocatieve oneliners in de discussies buiten Koetjes & Kalfjes.
=> Het posten van grote stukken tekst in een vreemde taal of die klaarblijkelijk door een vertaalrobot gehaald zijn.
=> Het frequent reageren enkel met smileys, '2', etc...in de politieke discussiefora. Uitzondering: Koetjes & Kalfjes
=> Het voeren van oeverloze bladzijdenlange meta-discussies over spelling, moderatie en andere off-topic
'FIFY'=> Het vervalsen van quotes al dan niet met vermelding 'Fixed' of

Deze lijst zal steeds verder aangevuld worden, totdat we opnieuw een normaal gespreksplatform hebben gecreëerd.

Overtredingen worden geknipt.
Als u een verwittiging daarvoor krijgt, is dat een gunst want in principe is een directe ban een mogelijke optie, en er wordt dus ook niet gediscussiëerd over censuur of andere 'maatregels'.

Pontifex.

https://forum.politics.be/showpost.p...78&postcount=1
U heeft hier mij niks op te leggen.
Uw referentie gat over vervalsen van quotes, dat is totaal iets anders dan enkel het deel quote waarop je antwoordt.

Maar ik zal het quoten voorleggen aan de moderator dan is dat dan onder de voeten uit.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2021, 23:39   #223
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Sorry hoor, ik hoop dat je het grappig bedoelt want dit vind ik echt komisch.
Maar in dergelijke situatie zou niet iedereen doodongelukkig er bij lopen. De uitgeverijen zouden in hun handjes wrijven want ik denk dat toch een deel van de smartphone-verslaafden weer wat gemotiveerd zou zijn om een boek te lezen. De jeugd zou er niet slecht bij varen.
Zonder sorry.
Grappig bedoeld of niet, je hebt gelijk.
Ik moet wel toegeven dat ik boeken tegenwoordig op een tablet lees.
Vooral om praktische redenen. Lettergrootte en licht kan ik aanpassen.

En vooral, met een tablet heb je een boekenkast op zak.
Met alle respect voor wie toch liever papier in handen heeft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 06:57   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Uw referentie gat over vervalsen van quotes, dat is totaal iets anders dan enkel het deel quote waarop je antwoordt.

Maar ik zal het quoten voorleggen aan de moderator dan is dat dan onder de voeten uit.
Het zou mij dik verwonderen dat men niet gewoon het deel van een post mag quoten waar men op antwoordt. Zoals ik al stelde, dan heeft quoten geen zin. Dan moet men enkel een link plaatsen naar de post in kwestie. Wat aan de andere kant een probleem is als de post nog kan aangepast worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 07:24   #225
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Er valt niet veel voor te leggen hoor. Wagner heeft het gewoon niet begrepen maar doet met zijn gekende aanvallende arrogante stijl toch alsof hij gelijk heeft.

Niet toevallig is hij ook al een hele tijd gepensioneerd.
Er zit een patroon in.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 13:23   #226
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zonder sorry.
Grappig bedoeld of niet, je hebt gelijk.
Ik moet wel toegeven dat ik boeken tegenwoordig op een tablet lees.
Vooral om praktische redenen. Lettergrootte en licht kan ik aanpassen.

En vooral, met een tablet heb je een boekenkast op zak.
Met alle respect voor wie toch liever papier in handen heeft.
De tablet als e-reader is inderdaad handig. Je kunt op die manier ettelijke volumineuse werken gewichtloos meenemen. Ik heb al een paar maal gelezen dat het voor sommige teksten wat kan tegenvallen. Zo las ik dat een werk over het bridge-kaartspel in een e-reader editie problemen gaf omdat schema's over het bieden en de kaartverdeling moeilijk op dezelfde pagina als de tekstuitleg konden.
Oud 6 januari 2021, 14:22   #227
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Er valt niet veel voor te leggen hoor. Wagner heeft het gewoon niet begrepen maar doet met zijn gekende aanvallende arrogante stijl toch alsof hij gelijk heeft.

Niet toevallig is hij ook al een hele tijd gepensioneerd.
Er zit een patroon in.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=219
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 14:25   #228
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en al ant. gekregen of ga ik mijn gat verbranden.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 15:02   #229
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

70% da valt nog mee dan, ik dacht dat het meer was als ik sommige commentaren over de Corona aanpak lees.

Blijven hopen, zeker als je dit dan leest,
https://www.hln.be/het-leukste-van-h...alen~a2936d55/

Die zijn er gelukkig ook nog.
Oud 6 januari 2021, 17:18   #230
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
en al ant. gekregen of ga ik mijn gat verbranden.
Bekijk uw post van gisteren voor het antwoord van de moderator.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 17:34   #231
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door siegfried1648 Bekijk bericht
Zwakke maatschappij..Stelletje slappelingen. Dat verklaart veel, want de moderne mens is verworden tot watjes.
Inderdaad.

Laten we vooral blijven denken in clichés en stereotypen.

We gaan het daar nog ver mee schoppen, ik zweer het u.

En dus:

waar zijn ze toch gebleven, die ouderwetse stoere binken van bejaarden van vroeger, die aan de gezegende leeftijd van pakweg 75 jaar thuis zonder al te veel theater van 'ouderdom' dood gingen terwijl buiten het leven verder kon & mocht gaan?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:23   #232
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
70% da valt nog mee dan, ik dacht dat het meer was als ik sommige commentaren over de Corona aanpak lees.

Blijven hopen, zeker als je dit dan leest,
https://www.hln.be/het-leukste-van-h...alen~a2936d55/

Die zijn er gelukkig ook nog.
De vraag is in de eerste plaats wat een psychische klacht is.
Als ik mij niet goed in mijn vel voel, mogen we dan spreken van een psychische klacht ?
Naar mijn gevoel zijn er bitter weinig die de huidige situatie omarmen.
Oud 6 januari 2021, 18:37   #233
edwinp
Banneling

Standaard

de échte maatstaf is het aantal zelfmoord(poging)en én het aantal opnames in een geestelijke zorginstelling...voorlopig is er hier (in België) weinig evolutie..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 18:42   #234
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de échte maatstaf is het aantal zelfmoord(poging)en én het aantal opnames in een geestelijke zorginstelling...voorlopig is er hier (in België) weinig evolutie..
Daar zou ik ook het aantal consultaties bij de psychiater en psycholoog bijtellen.
Oud 6 januari 2021, 18:58   #235
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Zwijgen mannetje

Oorspronkelijk geplaatst door forumreglement politics.be
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:
forumgangers die zich beperken tot one-liners, smileypostings, provocatie om de provocatie, copy-pastes, spam, eindeloos getrol, etc.
Waarom dit citaat: de aanval op trollen wordt ingezet.
Er bestaan uiteraard vele manieren van trollen.
Hieronder volgt een lijst van zaken die niet langer zullen getolereerd worden.
=> Het overmatig plaatsen van afbeeldingen die niet van toepassing zijn op het onderwerp, zonder bijdrage aan de discussie. Uitzondering: Koetjes & Kalfjes
=> Het al te vaak reageren met nietszeggende, of nodeloos provocatieve oneliners in de discussies buiten Koetjes & Kalfjes.
=> Het posten van grote stukken tekst in een vreemde taal of die klaarblijkelijk door een vertaalrobot gehaald zijn.
=> Het frequent reageren enkel met smileys, '2', etc...in de politieke discussiefora. Uitzondering: Koetjes & Kalfjes
=> Het voeren van oeverloze bladzijdenlange meta-discussies over spelling, moderatie en andere off-topic
'FIFY'=> Het vervalsen van quotes al dan niet met vermelding 'Fixed' of

Deze lijst zal steeds verder aangevuld worden, totdat we opnieuw een normaal gespreksplatform hebben gecreëerd.

Overtredingen worden geknipt.
Als u een verwittiging daarvoor krijgt, is dat een gunst want in principe is een directe ban een mogelijke optie, en er wordt dus ook niet gediscussiëerd over censuur of andere 'maatregels'.

Pontifex.

https://forum.politics.be/showpost.p...78&postcount=1
Rustig blijven wagner.
Je hebt geen gelijk.
Quotes moeten niet volledig gequote worden.
Als je vindt dat uw post daardoor uit zijn context gerukt wordt kan je nog altijd volwassen reageren.
Trouwens in die link van pontifex staat zelfs dat het posten van '2' verboden is. Dat wordt hier redelijk veel gedaan.
Of posten met enkel smileys, wordt ook veel gedaan.
Extreem provocerende posts, zie ik ook nog altijd.
Intentie processen die zo een beetje op de rand balanceren van iemand nog net niet te beledigen. Komt ook veel voor.
Verandering begint bij jezelf.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2021, 19:00   #236
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zit hier nog zo een boeken schrijvertje (een Koreaanse) die is grappig om te volgen en haar boekje staat op Amazon, die heeft wel niet zo veel pretentie.
ps. ik maak niemand uiten ik pleit niet voor een genocide onder de oudjes gelijk dat u doet.
En dat is niet beledigen ?
Dat is een voorbeeld van op de rand wandelen van op de man spelen.
Oud 6 januari 2021, 19:52   #237
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Mss beter eens wat andere onderwerpen dan de hysterische avonturen van een Koreaans adoptiekind beginnen volgen, beste Richard en beginnen met een goeie inlezer, met bv als onderwerp over het gedrag van mensen als u:

'In de coronacrisis is de publieke opinie in de greep van absurde oordelen'

"We moeten het onder ogen zien: ook in de coronacrisis is de publieke opinie in de greep van absurde oordelen. Het bekendste voorbeeld is natuurlijk dat het gerapporteerde aantal coronadoden in woonzorgcentra veel te hoog was omdat men alle doden telde, maar ook tal van andere gerapporteerde cijfers, bijvoorbeeld de besmettingsgraad en het reproductiegetal, waren onrealistisch.

Hoe verkeerd ook, dergelijke boodschappen bepalen de publieke opinie. Ze worden naar voor geschoven door experts, vaak op de nationale televisie, waardoor het lijkt alsof ze algemeen aanvaard worden. Net als in het experiment van Asch volstaat dit voor veel mensen als bewijs van hun juistheid: 'Het kan toch niet dat iederèèn verkeerd is', 'Ze zouden het toch niet zeggen als er niets van aan is', enz."

https://www.knack.be/nieuws/wetensch...eck=1609875085

Schrijf anders nog eens een treurspel, de wereld is me te vrolijk aan 't worden.
Mooie link naar dat knack artikel.

Ik haal er ook het volgende uit :
Degenen die fanatiek vertrouwen op de experts èn degenen die hen volledig wantrouwen (en er complotteurs in zien) maken hier dus wellicht dezelfde fout: ze schrijven aan de experts een te absoluut weten (en macht) toe, de eerste groep in positieve zin, de tweede in negatieve.

Dan die lijnstukken als test is om het voorbeeld van massadruk te illustreren/bewijzen. Alleen in het geval van corona in zijn cijfers is er geen duidelijke juiste keuze. Dat die cijfers wellicht te hoog waren wil ik aannemen. Neemt niet weg dat corona wel degelijk een probleem is.

Hij neemt ook de stelling over die ik hier al geopperd heb. Er is wel degelijk een duidelijke oversterfte in 2020 in tegenstelling tot degenen die het tegendeel trachten te bewijzen en dachten dat de maatregelen een hoax zijn.
Het punt van dat bewijs was dat 2020 niet specialer was dan 2015.
Mijn punt is dat er wel degelijk veel meer mensen gestorven zijn in 2020 door Corona of door de maatregelen. Die nuance heb ik toen in die draad over die hoax gemaakt.

Voor de rest wil ik toch mijn medeforummers op het recht van vrije meningsuiting wijzen. Het is hier bon ton om de tv experts de verguizen en dan kiezen ze een andere expert. Als je je kritisch uitlaat naar die expert, en in mijn ogen heb je daar evenveel recht toe als het recht om de tv experts in twijfel te trekken dan wordt er hier serieus op de man gespeeld. Nergens voor nodig.

Tussen alle informatie en desinformatie probeer ik mijn weg te vinden. Mijn conclusie is voorlopig dat corona bestaat en een reëel probleem is. Maatregelen lossen en hop die cijfers schieten naar omhoog. Landen die het goed deden doen het nu slecht. Wij deden het slecht en nu plots goed.
Er is geen lijn in te trekken. Ik durf geen conclusies meer te trekken omdat het aantonen van causale verbanden tussen besmettingscijfers en maatregelen volgens mij nagenoeg onmogelijk is. Tenzij je met proefgroepen zou werken. je weet wel een dubbelproef.

Patrick zijn redeneringen zijn een zegen voor dit forum. Je kan die niet zonder meer van tafel vegen. Ze zijn mooi opgebouwd en cijfermatig mooi ondersteund. En hij antwoord op vragen. Je kan hem natuurlijk uit zijn tent lokken en hem ogenschijnlijk groffe uitspraken ontlokken. Maar het blijft toch dat hij met zijn berekening met verloren levensjaren iets goed beredeneerd heeft opgebouwd.

Dat het vaccineren traag gaat vind ik tenslotte niet erg. Maar om egoïstische redenen. Ik vertrouw het vaccin vandaag nog niet. Binnen pakweg een half jaar of langer misschien wel.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 6 januari 2021 om 20:08.
Oud 6 januari 2021, 20:01   #238
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
De vraag is in de eerste plaats wat een psychische klacht is.
Als ik mij niet goed in mijn vel voel, mogen we dan spreken van een psychische klacht ?
Naar mijn gevoel zijn er bitter weinig die de huidige situatie omarmen.
Ja.
En je hoeft niet per se te wachten tot het ernstige vormen aanneemt om ambulant hulp te zoeken. Een vriend bellen kan ook helpen uiteraard.
Oud 6 januari 2021, 20:02   #239
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
eum. Als alle bedden bezet zijn, kan er niets meer bij.
Dan is het aantal opnames stabiel, zijnde het maximum.
Oud 6 januari 2021, 20:06   #240
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zou ik ook het aantal consultaties bij de psychiater en psycholoog bijtellen.
En helaas zijn daar ook wachttijden.
Ik zou aanraden naar een groep te gaan waar een psychiater zich laat ondersteunen door psychologen. Een psychiater is in feite een gespecialiseerde arts die medicatie voorschrijft, een psycholoog kan dat niet. Zo'n groep is ideaal omdat er meestal meerdere specialisaties samenkomen en je dan bij de juiste persoon terechtkomt gaande van jeugd, angst, burnout, adhd, ass, ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be