Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2003, 19:19   #221
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Christendom = bijbel is schending van de mensenrechten

1. Christenen verantwoordelijk voor 100 miljoen doden tijdens WO I waaronder 6 miljoen Joden
2. Christenen verantwoordelijk voor slavenhandel waarbij meer dan 100 miljoen negers zijn omgekomen
3. Christenen verantwoordelijk voor kolonialisatie van bijna de hele wereld.
4. Christenen verantwoordelijk voor oorlog in Vietnam = meer dan 1 miljoen doden
5. Christenen verantwoordelijk voor apartheidsregime in Zuid Afrika
6. Christenen verantwoordelijk voor racistisch beleid in VS tot de jaren 60
7. Christenen verantwoordelijk voor uitroeiing van de Indianen in Noord Amerika
8. Christenen verantwoordelijk voor uitroeiing van de Aboriginals in Australie

Deze lijst is oneindig. Nu moet je niet zeggen dat de daden boven niks met Christendom te maken heeft. Ook al heeft het niets met godsdienst te maken, dat wil niet zeggen dat het goed is. Het Christendom heeft niets gedaan om de bovengenoemde misdaden te voorkomen. In vele gevallen hebben ze zelfs meegewerkt. De slavenhandel werd gedaan met goedkeuring van de katholieke kerk. Een priesten had negers aangeraden als slaven omdat ze sterker zouden zijn dan de Indianen. De katholieke kerk schijnt ook en rol te hebben gespeeld bij de Holocaust. Het Christendom is verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, ook al is het volgens de Chistelijke wetten verboden. Ik kan je een voorbeeld geven. Racisme is volgens het Christendom verboden maar zwarte Christenen werden niet toegelaten in blanke kerken in de VS.
Turk4ever, ik heb een vraag voor jou: ben jij ooit naar school geweest, of ben je werkelijk zo creatief om zo'n brol neer te schrijven?
Ik heb niets anders dan feiten opgenoemd.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:31   #222
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "filosoof
Citaat:
Citaat:

1. Christenen verantwoordelijk voor 100 miljoen doden tijdens WO I waaronder 6 miljoen Joden
2. Christenen verantwoordelijk voor slavenhandel waarbij meer dan 100 miljoen negers zijn omgekomen
4. Christenen verantwoordelijk voor oorlog in Vietnam = meer dan 1 miljoen doden

Deze lijst is oneindig. Nu moet je niet zeggen dat de daden boven niks met Christendom te maken heeft. Ook al heeft het niets met godsdienst te maken, dat wil niet zeggen dat het goed is. Het Christendom heeft niets gedaan om de bovengenoemde misdaden te voorkomen. In vele gevallen hebben ze zelfs meegewerkt. De slavenhandel werd gedaan met goedkeuring van de katholieke kerk. Een priesten had negers aangeraden als slaven omdat ze sterker zouden zijn dan de Indianen. De katholieke kerk schijnt ook en rol te hebben gespeeld bij de Holocaust. Het Christendom is verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, ook al is het volgens de Chistelijke wetten verboden. Ik kan je een voorbeeld geven. Racisme is volgens het Christendom verboden maar zwarte Christenen werden niet toegelaten in blanke kerken in de VS.
Turk4ever, ik heb een vraag voor jou: ben jij ooit naar school geweest, of ben je werkelijk zo creatief om zo'n brol neer te schrijven?
Seba,
ipv het gewoon af te doen als "brol", zou je misschien een poging kunnen doen om het argument van Turk4ever te weerleggen? Dan zou dit meer op een forum trekken
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:33   #223
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:

Seba,
ipv het gewoon af te doen als "brol" en er beledigende taal aan toe te voegen, zou je misschien een poging kunnen doen om het argument van Turk4ever te weerleggen? Dan zou dit meer op een forum trekken
Oud 23 oktober 2003, 19:43   #224
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Turk4ever,
Omdat andere godsdiensten ook niet zuiver op de graat zijn, is islam meteen ook van gebreken verschoond volgens jou?
Duidelijk een gevoelige snaar bij jou hé, die historie van de mensenrechten.
Nogmaals luid en duidelijk : ISLAM IS STRIJDIG MET DE MENSENRECHTEN, het is een doctrine die minstens al de mensenrechten van de vrouwelijke helft van haar bevolking niet eens erkend!

En Filosoof, weeral vaak zeker? Nog te vroeg opm te gaan slapen zelle.

Dutch
In islam erft een vrouw slechts de helft van wat haar broer krijgt
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 19:44   #225
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Sorry, dubbel gepost
Oud 23 oktober 2003, 19:50   #226
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dutch
Turk4ever,
Omdat andere godsdiensten ook niet zuiver op de graat zijn, is islam meteen ook van gebreken verschoond volgens jou?
Duidelijk een gevoelige snaar bij jou hé, die historie van de mensenrechten.
Nogmaals luid en duidelijk : ISLAM IS STRIJDIG MET DE MENSENRECHTEN, het is een doctrine die minstens al de mensenrechten van de vrouwelijke helft van haar bevolking niet eens erkend!

En Filosoof, weeral vaak zeker? Nog te vroeg opm te gaan slapen zelle.

Dutch
Nog eens luid en duidelijk: CHRISTENEN HEBBEN EEN MILJOEN KEER VAKER DE MENSENRECHTEN GESCHONDEN DAN MOSLIMS. Regels die in strijd zijn met de mensenrechten en de mensenrechten daadwerkelijk schenden zijn twee totaal andere dingen. Door het westerse beleid leeft de halve Afrikaanse continent in armoede.
Oud 23 oktober 2003, 20:06   #227
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het westerse beleid leeft de halve Afrikaanse continent in armoede.
Je hebt gelijk Turk4eentijdje! Ze hadden beter de arabieren gehad, dan waren alle afrikanen nu net zo welvarend als al de inwoners van de huidige moslimlanden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2003, 20:16   #228
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

dutch is hypocriet door Islam te bekritiseren en Christendom en Hindoeisme buiten schot te laten. Het mensonwaardige Kastensysteem bijvoorbeeld is al eeuwenland onderdeel van het Hisdoeisme. Zoals ik in eerdere posts heb getoond, hebben Christenen de mensenrechten meer geschonden dan wie dan ook.
Oud 23 oktober 2003, 20:23   #229
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jij was het toch die begon over Nederlanders die zich moesten aanpassen? Aan islam dan toch? dus kritiek op diezelfde islam is hier totaal op zijn plaats.
Wat het kastesysteem betreft, zie ik niet in waarom dat hier ter sprake komt. Tenzij het een Indiër bent die vindt dat de Nederlanders zich ook maar aan het kastesysteem moeten aanpassen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 oktober 2003, 20:29   #230
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Door het westerse beleid leeft de halve Afrikaanse continent in armoede.
Je hebt gelijk Turk4eentijdje! Ze hadden beter de arabieren gehad, dan waren alle afrikanen nu net zo welvarend als al de inwoners van de huidige moslimlanden!
Ik heb besloten niet meer op jou posts te reageren. Ze zijn een belediging voor weldenkende mensen.
Oud 23 oktober 2003, 20:40   #231
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Allez! Nu krijgt ge eens gelijk van mij ! Weer nie goe!

Oud 24 oktober 2003, 01:02   #232
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Bullshit, WWI ging niet over Joden.Maar over grondgebied.Die 6miljoen Joden zijn uitgeroeid volgens officiele cijfers over WO II.
20 miljoen doden na WO I zijn toegeschreven aan de griepepidemie na 1918.
Citaat:
Weerom BULLSHIT, Arabieren hebben als slavenmeesters de handelswaar aangereikt.De totale aantallen zullen nooit bekend zijn, door de slordige en achterlijke boekhouding van de betrokken partijen.

Citaat:
Dat is wel waar door de heerszucht en genialiteit ,inclusief de uitvinddrift vanuit Europa.
Citaat:
In dit geval zou ik gewoon 2 verschillende ideologiën de schuld geven, Comunisme en kapitalisme gaan gewoon niet samen.
5
Citaat:
. Christenen verantwoordelijk voor apartheidsregime in Zuid Afrika
In tegenstelling van het kapitalistisch moslimisme in Sauodie Arabië van later?Het grote verschil is wel de multiculturele instorting na het apparheidsbewind.Nu is Zuid Afrika geplaagd met de grootste misdaadgolf aller tijden.
Citaat:
6Christenen verantwoordelijk voor racistisch beleid in VS tot de jaren 60
Alsof het nu niet veranderd is ,tegenover de situatie in de rijke oliestaten.
Citaat:
Net alsof er geen drukkingsgroepen zijn die er nu geen poen aan willen verdienen, 200 jaar na datum. En ja ook de westerse wereld maakt fouten, maar kan eruit leren, in tegenstelling tot de zeer starre en onveranderlijke Islam.

]
Citaat:
Christenen verantwoordelijk voor uitroeiing van de Aboriginals in Australië
Idem dito, alsof moslims zich er druk om maken,200 jaar na de misdragingen, en 30 jaar na de totale schuldgevoelens?
Nu nog laten ze 50 000 gezonde schapen niet binnen, deze humane en totale islamieten.Gewoon omdat het het niet nieuws geniek uitkomt
Oud 24 oktober 2003, 03:10   #233
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
quote="dutch"]Kijk, mijn beste Filosoof, ik zeg het hier klaar en duidelijk : het is niet omdat ik geen racist ben dat ik niet tegen de islam mag zijn...
Blijkbaar stelt dat bij jou wél een probleem. Jij bent evenmin als ikzelf racist, maar om dat te bewijzen en grondig aan te tonen val jij in het andere (misschien wel rozig of groenig...) uiterste en wordt je een islam-verdediger... Want wie niet tegen mij is, is mét mij, zei de Mo...

Trouwens, ik ben er 100 % zeker van dat vele VB-stemmers niet meer op VB zouden stemmen wanneer allochtonen zich perfect zouden integreren beste vriend. EN WAAROM INTEGREREN ZE ZICH NIET? Rara, door de islam, hoe ge het ook draait of keert... Kijk maar eens goed om je heen, vele VB-stemmers hebben GEEN ENKEL PROBLEEM met anders gekleurde mensen die geen moslim zijn en dus perfect passen in een VRIJE SAMENLEVING...
Nog nooit in je kop opgekomen dat, als de islam de wereld uit is geholpen, dat een "pain in the ass" minder zou zijn van de mensheid en tegelijkertijd het VB enkel terugvalt op 15% (als het nog zoveel is!) van haar kiezers, op gefrustreerde mensekes die graag de fout van hun mislukkingen op een ander steken.

Wat ik nu van jou klaar en duidelijk wil horen is dit : ja, ik, Filosoof, weet en zeg openlijk dat ook de ISLAM de RECHTEN VAN DE MENS SCHENDT. En niet rond de pot draaien hé manneken, zo van "ja maar, dat hangt af van de interpretatie..." Bullshit hé, islam=koran=schending van de mensenrechten. Punt uit.
Dutch
Dutch,
Ik twijfel er niet aan dat je geen racist bent.
Laten we eerst even duidelijk stellen: ik ben zéker niet pro godsdienst, (en dat slaat op elke godsdienst, zonder één enkele uitzondering, dus ook niet pro-islam!) Elke godsdienst minder is "a pain in the ass" minder, akkoord, maar dat is absoluut geen reden om de UVRM als een vodje papier te beschouwen. Dus ben ik wél tégen al wie mensen aanvalt via hun godsdienst, m.a.w. hen godsdienstvrijheid ontzegt.
1)godsdienstvrijheid is opgenomen in de UVRM en in de Grondwet, of niet?) Aanval op iemands godsdienst (of iemands weigering van godsdienst)= schending van de mensenrechten en grondwettelijke rechten, punt uit.
2) de islam is wettellijk erkend in België, of niet? Geef me dan één deftige reden waarom iemand zijn in België officiëel erkende godsdienst of levensovertuiging niet zou mogen belijden. Alleen omdat een aantal (expletive deleted) kiezers anders zwartblok dreigen te stemmen? Dat ruikt zéér sterk naar chantage op de UVRM….Kan een moderne maatschappij dat toelaten? Natuurlijk dat in sommige landen de islam de UVRM schendt, want de islam is in vele landen aanwezig en is in vele landen een instrument van de regering en die regeringen nemen het niet altijd zo nauw met de UVRM.(Hier schrijf ik wel een grof eufemisme:er zijn maar weinig landen buiten Europa die de UVRM feitelijk eerbiedigen.....) Dat doet élke godsdienst want voor een godsdienst is nauwe samenwerking met de regering wel interessant... en reringen halen ook hun voordeel erbij., en néén, dat is niet aanvaardbaar, van geen enkele godsdienst, maar:

De voorbeelden die hier steeds opnieuw worden aangehaald komen uit landen waar de migranten in dit land niets mee te maken hebben (Iran, Saudi-Arabië, Nigeria, Afghanistan, Pakistan etc, en worden dan automatisch ge-extrapoleerd naar 1,2 mia mensen, waaronder de migranten hier....Dat is een drogredenering dus.

De perfecte integratie volgens zwartbloknormen waar jij naar verwijst heeft een naam: dat heet assimilatie, en dat moet ieders vrije keuze blijven: jij bent geïntegreerd waar je woont, neem ik aan, maar wil je verplicht geassimileerd zijn of worden? D�*t is de eis van die zwartblokkiezers...
EN WAAROM "INTEGREREN" ZE ZICH NIET? Het antwoord is niet zo moeilijk, want er zijn precedenten: ze werden van in den beginne uitgesloten en uitgescholden, buitengesloten uit de maatschappij, en dat stopt niet.
Ik werkte méér dan 30 jr in een grotere KMO, filiale van een buitenlandse groep. In hoofdzetel (ca 1500 man) kon men in de telefoonlijst enkele (niet veel!) mensen met een arabische of turkse naam vinden. Waar ik werkte in de locale telefoonlijst (of zonder telefoon) in méér dan 30 jaar géén enkele op ca 150 man!!
Beeld je dat even in, dat in 30 jaar geen enkele voldoende opgeleidde werklustige jongere van turkse of marokkaanse origine te vinden was of zich aanbood, die aan de normen van het bedrijf beantwoorde?Ik heb er anders héél vreemde fenomenen zien passeren!
De enigen die de directie moeilijk kon weigeren waren het personeel van de onderhoudsfirma's…tussen 18:30 en 20:30 'savonds of tussen 06:30 en 08:00 's morgens.
Anecdotisch:
Ooit heeft een ondiplomatische of onervaren personeelschef het aangedurfd een gekleurde dame aan te werven voor de pesoneelskeuken: Ze heeft haar proeftijd niet mogen uitdoen, hoewel er vanwege de leiding van de keuken geen kritiek was: de kritiek kwam van directeur zélf (die daar uiteraard nooit kwam) en van het personeel. (Ik weet niet welke haar godsdienst was, niemand waarschijnlijk die het wist), maar een gekleurd iemand in de keuken, dat kon gewoon toch niet!!

D�*t fenomeen noemt men uitsluiting als het een ganse bevolkingsgroep treft. Ik kan me niet inbeelden dat een groep die zo uitgesloten wordt ook maar enige wens tot integratie zou hebben: naar alle menselijke logica keert een groep in die situatie zich naar groepsgenoten en naar voor hen vertrouwde waarden en normen, NIET naar degenen die hen uitsluiten en hun normenstelsel(ttz, ze worden dus eerder conservatiever). Zo migranten in dit land zich niet of onvolmaakt integreren is dat dan ook grotendeels de schuld van hen die ze uitsluiten, NIET van de migranten of van hun godsdienst: Die godsdienst leeft (soms goed, soms minder goed) samen met kristenen in Irak, Syrië, Libanon, Egypte, op de Filipijnen, zelfs in Albanië en ook in Tunesië, met hindoes in India, waarom zou die dat dan niet in België willen?

Joden werden uitgesloten gedurende honderden jaren en plooiden zich terug in ghettos, ook daar had hun godsdienst niets mee te maken, maar ze waren "de moordenaars van Kristus"…, de geldhaaien, de bedriegers, de kromneuzen, de kinderdieven etc. in de westeuropese mythologie en werden dus uitgesloten.
Italianen, Grieken, Spanjaarden en Polen en vele anderen werden niet uitgesloten en integreerden zich…of assimileerden zich.
Het boek "De Leeuw van Vlaanderen", het startschot voor de Vlaamse Beweging werd geschreven door de zoon van een franse bezetter...

Maar in Brussel en in Antwerpen en Gent blijven mensen komen werken die zich nooit in de stad integreren, maar elke dag twee uren forenzen naar hun verre dorp en nooit zullen verhuizen naar de "stad", maar blijven forenzen, 2 uur per dag, tegen zoveel honderd €/maand, forenzen, eerder dan zich in Brussel te integreren…Vlamingen en Walen… en ook daar heeft de islam of zelfs de godsdienst niets mee te maken.
"les Boers" in Brussel,"Die van over 't water", in Antwerpen, "Die van Bachten de kupe" elders: alleen al die veelgebruikte benamingen houden een afwijzing in en spelen mee in hun integratieonwil...Integratie is niet zo eenvoudig en gebeurt nooit op bevel!

Men vangt geen vliegen met azijn....[/quote]
Oud 24 oktober 2003, 04:23   #234
filosoof
Banneling

Standaard

Dutch,
Slaap zacht!!
Oud 24 oktober 2003, 10:41   #235
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Filosoof, Godsdienst is gewoon een indoctrinatiesysteem om het plebs onder controle te houden en dat weet u zeer goed. God is gewoon het alibi.

Waarom zulk totalitair systeem erkennen en in een democratische grondwet opnemen? Zou het niet beter zijn, zoals men van plan is met de Europese grondwet trouwens, te pleiten voor een grondwet waarin juist geen vermelding staat naar één of andere godheid? De uitoefening van eender welk geloof wordt immers voldoende gedekt door de wet op vrije meningsuiting.
Oud 24 oktober 2003, 11:38   #236
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Filosoof, Godsdienst is gewoon een indoctrinatiesysteem om het plebs onder controle te houden en dat weet u zeer goed. God is gewoon het alibi.

Waarom zulk totalitair systeem erkennen en in een democratische grondwet opnemen? Zou het niet beter zijn, zoals men van plan is met de Europese grondwet trouwens, te pleiten voor een grondwet waarin juist geen vermelding staat naar één of andere godheid? De uitoefening van eender welk geloof wordt immers voldoende gedekt door de wet op vrije meningsuiting.
En de wet op godsdienstvrijheid.
En filosoof, ik heb de eerste migranten weten binnenkomen en ze werden helemaal niet uitgesloten, integendeel, men had er begrip voor omdat zij hier zo ver van huis waren.
Tot men doorkreeg dat ze westerse vrouwen als loslopend wild beschouwden, toen begon natuurlijk het gedonder.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 15:55   #237
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
dutch is hypocriet door Islam te bekritiseren en Christendom en Hindoeisme buiten schot te laten
Dus eigenlijk zegt u dat de kritiek op de Islam volkomen terecht is, maar dat ook op andere godsdiensten moet gezeverd en gezaagd worden, want anders vindt u het niet eerlijk en voelt u zich verongelijkt?! Daarenboven vraag ik mij af of uzelf minder hypocriet bent, want u valt in deze het Christendom aan, dus dan vraag ik mij af: "Bent u even kritisch tegenover het Hindoeïsme, de Islam, ...?"

Citaat:
Deze lijst is oneindig. Nu moet je niet zeggen dat de daden boven niks met Christendom te maken heeft. Ook al heeft het niets met godsdienst te maken, dat wil niet zeggen dat het goed is. Het Christendom heeft niets gedaan om de bovengenoemde misdaden te voorkomen. In vele gevallen hebben ze zelfs meegewerkt.
Het al dan niet correct zijn van uw lijst eventjes in het midden gelaten, vraag ik mij af waarom u er reeds zelf bij vermeldt dat het sowieso geen goede daden waren ook wanneer ze niets zouden te maken hebben met het Christendom? Ondermijnt u hiermee niet reeds zelf uw beweringen dat al die daden de schuld zijn van het Christendom?
Vervolgs zegt u dat ze er niets aan gedaan hebben om die daden te voorkomen, maar dan vraag ik u wat hebben anderen godsdiensten daar aan gedaan om het te proberen te verhelpen?

Citaat:
Het Christendom is verantwoordelijk voor wat er gebeurd is, ook al is het volgens de Chistelijke wetten verboden
Maar veel belangrijker dan al het voorgaande is natuurlijk dat wat ik hierboven van u heb geciteerd. U merkt namelijk zelf op dat al deze feiten in wezen niets te maken hebben met het Christendom, maar wel met misbruik van de mens. Veel belangrijker dan dat al wat u heeft opgenoemt daden zouden zijn van het Christendom is het feit dat het Christendom deze daden a priori afkeurt. De mensen, niet de godsdienst, zijn in dit geval de schuldigen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2003, 17:59   #238
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Dan blijft ook nog het feit dat wij in België na decennialange strijd eindelijk de dictatoriale invloed op onze samenleving van een autoritaire en hypocriete godsdienst konden indijken en doen verminderen zodat we minder en minder gebonden blijven aan onlogische en absurde "zeden", dan komt er plots een andere "godsdienst" ons andere waarden en normen opleggen die zo mogelijk nog strenger en vrijheidsbedreigender zijn.
Waar blijven de voorvechters van de Universele Rechten van de Mens wanneer iemand zegt dat alle vrouwen vanaf nu niet meer onbegeleid door een mannelijk familielid de straat opmogen, gesluierd dienen te gaan zodat niemand nog weet hoe ze eruit zien, en zich maar best terugtrekken uit hun beroep en andere publieke gelegenheden ? Want dat is de moraal die Turk4Ever verdedigt: geen vrijheid meer om met elkaar te praten en te lachen, geen vrijheid meer om jezelf te zijn, geen vrijheid meer om op een mooie dag spontaan naar buiten te gaan en volop te genieten van het heerlijke zonnetje, geen vrijheid meer voor jongeren om elkaar en hun eigen lichaam goed te leren kennen, alleen nog maar een wantrouwige waakzaamheid ten opzichte van wat "fatsoenlijk" is en wat niet en desnoods afgedwongen met mishandeling en moord. D�*t zijn de mooie waarden die Turk4Ever aan ons wilt opleggen.
Oud 24 oktober 2003, 18:31   #239
dutch
Provinciaal Statenlid

dutch's schermafbeelding

Standaard

Al jullie reacties, ook die van mijn vriend Filosoof (ik meen het), staven me maar steeds meer in mijn overtuiging DAT ISLAM NIET LANGER ALS ALLEEN MAAR EEN GODSDIENST MAG BESCHOUWD WORDEN, zolang we dat hier in het Westen doen, zijn we een VVDK (een Vogel Voor De Kat ) dus slechts een hapje voor islam ...
Trouwens, in geen enkel moslimland wordt islam "Eddien" beschouwd als alleen maar een godsdienst... Wie bewijst mij het tegendeel?

Feitelijk is dat hele probleem met de islam te vergelijken met de democratie : godsdienstvrijheid draagt ook het einde van diezelfdse godsdienstvrijheid in zich, zolang we islam als een godsdienst beschouwen zal diezelfde islam onze godsdienstvrijheid bedreigen, geloof me vrij.

Dutch
Oud 24 oktober 2003, 20:18   #240
craban
Vreemdeling

craban's schermafbeelding

Standaard

Hey TurkForever.

Om even terug op topic te komen:

Citaat:
Man, 45, gets 40 lashes for raping four-year-old girl

By Idris Salisu, Gusau

The Upper Sharia Court Gusau has sentenced a 45-year-old man, Mallam Tukur Aliyu to 40 strokes of cane and a fine of N10,000 for raping his four-year-old student.

When hearing the case, the court noticed that Tukur asked the little girl to meet him at his room to collect a scroll. As the girl entered the room, the cleric ordered the young girl to undress after which he forcefully had carnal knowledge of her.

After he had finished, the cleric noticed that he had injured the little girl and became jittery. He then went out and told her to remain in the room until when he returned.

The court was told that before Tukur could return with an a different set of clothes for the girl, she had sneaked out of the room with blood rushing under her legs and staining her clothes.

As she was moving, some people who live nearby Tukur's house stopped her and asked her what happened. As the little girl was narrating what really happened, the anxious Islamic scholar emerged and he was immediately arrested.

Tukur was then handed to the vigilance group (hisba) who rushed the little girl to the hospital for the treatment. Delivering his judgment, the Sharia court judge, Mallam Dahiru Mohammed Gusau ruled the case by sentencing the accused Islamic scholar to 40 strokes of the came including fine of N10,000.

The Sharia court judge Mallam Dahiru Mohammed told the accused Islamic scholar to fear the Almighty God as every human being would give account of his deeds hereafter.
En wat een straf dat die man krijgt . Enfin, in Belgie zijn de straffen ook niet alles voor dit soort vergrijpen.

Craban
craban is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be