Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2007, 09:19   #221
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als jij haar 'oplossing' nu beter vindt wie ben ik dan om dat tegen te spreken
wie spreekt er over "beter"? Ik spreek over een mogelijke gedachtengang waardoor ze tot die daad overging.

Dat enkel het zoontje van "hem" zou zijn is ondertussen alweer tegengesproken. Maar misschien was hij niet zo opgezet met zijn dochters?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 09:33   #222
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Maar misschien was hij niet zo opgezet met zijn dochters?
Misschien dit, waarschijnlijk dat, moslims zus en vrouwen zo... en voila, Circe heeft al weer een stukje vuil gespuit over iemand die ze van geen kanten kent, zonder ook maar een begin van bewijs.
Oud 10 maart 2007, 09:39   #223
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Misschien dit, waarschijnlijk dat, moslims zus en vrouwen zo... en voila, Circe heeft al weer een stukje vuil gespuit over iemand die ze van geen kanten kent, zonder ook maar een begin van bewijs.
Niet iedereen kan zoals jij alle gegevens correct in handen krijgen en alvast een oordeel vellen hé Baarle.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 maart 2007, 09:40   #224
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus als je kinderen van 2 verschillende vaders hebt en één van de vaders eist zijn kind op dan vermoord je ze allemaal?
Want daar gaat het over, er zijn bronnen die beweren dat enkel de jongste van haar man was en dat hij die wou meenemen naar Algerije (of was het Marokko, maakt niet uit) Omdat ze er één zou moeten missen moet ze hen allemaal vermoorden? Zij heeft haar kinderen gelijk behandeld, das waar
Nee, nee.

Men opmerking was van algemene aard.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 09:43   #225
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wel ik aanvaard die wetgeving dan ook niet.

Jij wel, blijkbaar.

Een democratisch gestemde wet moet je aanvaarden.
Je kan ze wel proberen te veranderen, maar zolang moet je ze 'aanvaarden'
Oud 10 maart 2007, 09:46   #226
De Prof
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu wordt een vader wiens kinderen op gruwelijke wijze vermoord zijn al vergeleken met Bin Laden...

Kwestie van van het slachtoffer de misdadiger te maken kan dat tellen.
Zoals jij te pas en te onpas Dutroux er bij sleept.
Oud 10 maart 2007, 09:50   #227
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet iedereen kan zoals jij alle gegevens correct in handen krijgen en alvast een oordeel vellen hé Baarle.
En vind je maar vanalles uit, natuurlijk, het meest incriminerende eerst...

OK, Circe, dat is wel duidelijk hoor.
Oud 10 maart 2007, 09:51   #228
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Een democratisch gestemde wet moet je aanvaarden.
Je kan ze wel proberen te veranderen, maar zolang moet je ze 'aanvaarden'
Je moet aanvaarden dat ze democratisch gestemd is, maar je moet niet aanvaarden dat ze juist is. En niemand kan een ander verplichten om mee te werken aan iets wat niet juist is, al is het dan een wet.
Oud 10 maart 2007, 09:52   #229
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals jij te pas en te onpas Dutroux er bij sleept.
Maar ik maak niet niet als een volleerde poco van het slachtoffer een misdadiger en omgekeerd hé, Profje?
Oud 10 maart 2007, 10:45   #230
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits deze mevrouw op het einde van haar latijn was en dus niet meer nuchter kon nadenken én zelfmoordplannen had, kon ze het zich helemaal niet permitteren om haar vier dochters uit te leveren aan die vader waardoor ze een onderdrukt leven (net zoals hun moeder) tegemoet gingen.
Ze had wel haar zoontje het leven kunnen besparen.... die zou niet naar zulke slavernijtoestanden worden afgevoerd. Maar misschien gunde ze net d�*t die vader niet?

Bovendien ..... als je er vijf hebt is het gemakkelijk er eentje te missen? Iene miene mutte of zoiets?
Mensen bevrijden uit slavernij is een erezaak.
Het is het eerste wat je als mens moet doen: je verzetten tegen slavernij en er ALLES aan doen om de slaven te bevrijden.
Je mag daar van mijn paart ver in gaan:
- De slavendrijvers opsluiten, ze militair verdrijven, ze desnoods indien ze zich verzetten gewapenderhand veroveren, desnoods doden.
- De aanzetters tot slavernij moet je vervolgen en opsluiten, hun organisaties vernietigen.

Maar de slaven doden lijkt me een typische VB houding.
Of die van mensen die vandaag weer hun pilleke niet gepakt hebben.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 10:49   #231
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch dat er mensen zijn die "zien".
Dat noemt men "zieners".
Je hebt mensen die zelf dingen zien, wanen hebben. Daar heeft men een andere naam voor.
De naam Zierikzee zou van Circe van Homerus komen. Maar ik denk persoonlijk dat het komt van circus.
Alletwee die namen

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 maart 2007 om 10:49.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 10:53   #232
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Misschien toch best even Homerus nog eens openslaan Feremans!

Oud 10 maart 2007, 10:56   #233
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mensen bevrijden uit slavernij is een erezaak.
Het is het eerste wat je als mens moet doen: je verzetten tegen slavernij en er ALLES aan doen om de slaven te bevrijden.
Je mag daar van mijn paart ver in gaan:
- De slavendrijvers opsluiten, ze militair verdrijven, ze desnoods indien ze zich verzetten gewapenderhand veroveren, desnoods doden.
- De aanzetters tot slavernij moet je vervolgen en opsluiten, hun organisaties vernietigen.

Maar de slaven doden lijkt me een typische VB houding.
Of die van mensen die vandaag weer hun pilleke niet gepakt hebben.
Ergens op pagina 2 ofzo schreef ik dat de moeder waarschijnlijk een tunnelvisie had omdat ze zwaar depressief was.
Iemand vond dit een onnozele statement.

Als je van depressieve mensen nog eens gaat verwachten dat ze normaal kunnen denken, dan zou men best even wat meer informatie over die ziekte gaan opzoeken.

Oud 10 maart 2007, 11:23   #234
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ergens op pagina 2 ofzo schreef ik dat de moeder waarschijnlijk een tunnelvisie had omdat ze zwaar depressief was.
Iemand vond dit een onnozele statement.
Een tunnelvisie hebben is geen vrijgeleide voor rituele moord, noch een excuus en zeker geen verzachtende omstandigheid.
Oud 10 maart 2007, 11:25   #235
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus als je kinderen van 2 verschillende vaders hebt en één van de vaders eist zijn kind op dan vermoord je ze allemaal?
Want daar gaat het over, er zijn bronnen die beweren dat enkel de jongste van haar man was en dat hij die wou meenemen naar Algerije (of was het Marokko, maakt niet uit) Omdat ze er één zou moeten missen moet ze hen allemaal vermoorden? Zij heeft haar kinderen gelijk behandeld, das waar
Dat zijn zoontje zijn oogappel zal geweest zijn en wellicht de grootste reden van zijn groot verdriet, waar ik begrip voor opbreng trouwens, is één ding. Het feit dat één van de meisjes tegen haar zin al een paar weken naar school moest voorzien van een hoofddoek, geeft aan dat hij de nodige invloed uitoefende op de manier van leven van de dochters, of die nu van hem waren of niet. Wellicht heeft dat tot een soort "versmachting" geleid van de moeder die noch zelf noch haar dochters dat soort van nieuwe leven wilde aandoen...
Er zijn dus veel "wellicht", "misschien", "naar het schijnt" uitdrukkingen die daarbij te pas komen... maar als er om het even welke moord bij om het even wie gebeurt, dan komt men toch ook niet het slachtoffer oprapen, de dader aanhouden... en klaar is Kees! Men zoekt naar oorzaken, alibi's, achtergronden, betrokkenheid van anderen enz enz
Wat dus nu ook gebeurt, en wat ervan overblijft is dan hopelijk en uiteindelijk de waarheid.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 11:32   #236
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tunnelvisie hebben is geen vrijgeleide voor rituele moord, noch een excuus en zeker geen verzachtende omstandigheid.
Nee lieverd, dat zei ik ook niet.
Een tunnelvisie is een GEVOLG van een depressie. Iets dat jou blijkbaar ontgaan is.

En dit zal zeker als verzachtende omstandigheid in aanmerking genomen worden.

Een normaal mens vindt in zulke omstandigheden tig andere mogelijke oplossingen: iemand met een depressie kan zelfs niet meer kiezen tussen eerst koffie maken of eerst de tafel zetten.

Laatst gewijzigd door circe : 10 maart 2007 om 11:37.
Oud 10 maart 2007, 11:37   #237
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je wat het is.
Steeds lees ik nog die grote krantenkop in HLN. "Weer racistisch geweld"
Het ging hier over de moord in Binche na de carnaval.
Achteraf bleek het helemaal niet tegaan om racistisch geweld maar om een afrekening tussen jongeren bendes.

En wat lees ik in HLN, een klein artikeltje, dat het dus een afrekenung was. waar niet eens vermeld staat dat het niet om racisme ging, zoals eerst in grote letters in de krant stond.

Maar het "beeld" is was weer geschapen... "RACISME"

Daarom dat ik hier ook enige terughoudendheid wil.
De kranten pakken met grote foto's uit waar een wenende vader op te zien.
Met dikke letters eronder: vader overmand door verdriet.

Ik zeg u, wat als men morgen aanwijzingen zijn, dat hij wel enige betrokkenheid heeft in de moord.

Dan gaat dat ook ergens in kleine lettertjes vermeld worden, en liefst nog vermomd ook.

Maar ook hier is het beeld reeds geschapen, een rouwende moslim wereld, die weer de 'slachtoffers' zijn.

Ik wil maar zeggen, men creëert het tegenovergestelde een beeld, waar het VB nu voor terecht staat
[/quote]
Heel juist gezien. Daarom dat we, als gevolg van een krantenartikel, niets anders kunnen dan bvb via het internet proberen informatie op te vangen uit meerdere richtingen en "politieke" inzichten ipv ons te laten hersenspoelen door één bepaalde informatiebron.
En dat trukje om de publieke opinie te bewerken met grote titels op de eerste bladzijde, en wanneer het achteraf verkeerd was eventjes een onopvallend en zoveel mogelijk nietzeggends berichtje in een verloren hoekje van de krant om dat "recht te zetten" is echt schandalig en moest veel meer aan de kaak gesteld worden! We lezen onze krant om informatie te krijgen, niet om gehersenspoeld te worden met de opinies van bepaalde lieden. De feiten, enkel de feiten graag - en daarbij commentaar, waarom niet...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 12:00   #238
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Weet je wat het is.
Steeds lees ik nog die grote krantenkop in HLN. "Weer racistisch geweld"
Het ging hier over de moord in Binche na de carnaval.
Achteraf bleek het helemaal niet tegaan om racistisch geweld maar om een afrekening tussen jongeren bendes.
Ha zo, is het dat? Die papa (zijn kinderen zijn wel vermoord, maar dat is een detail) moet boeten voor het wangedrag van Het Laatste Nieuws tegenover het VB en jouw frustratie daaromtrent?

Laatst gewijzigd door baarle : 10 maart 2007 om 12:05.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2007, 12:04   #239
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee lieverd, dat zei ik ook niet.
Een tunnelvisie is een GEVOLG van een depressie. Iets dat jou blijkbaar ontgaan is.
Nog één die mij wil onderwijzen over depressies... Don't!

Citaat:
En dit zal zeker als verzachtende omstandigheid in aanmerking genomen worden.
Typisch voor de poco-mentaliteit die er steevast op gericht is om misdaden te minimaliseren.

Citaat:
Een normaal mens vindt in zulke omstandigheden tig andere mogelijke oplossingen: iemand met een depressie kan zelfs niet meer kiezen tussen eerst koffie maken of eerst de tafel zetten.
Als ik dit zo lees dan lijk jij degene die degelijke informatie over depressies nodig heeft.
Oud 10 maart 2007, 12:12   #240
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niet de indruk dat ge zelf ook vrijuit gaat.
Toen iedereen het nog op een wanhoopsdaad van een zwaar depressieve vrouw hield had je ook geen moeite om de vrouw als een kille moordenares af te schilderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be