![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mij stoorden die nonnetjes niet, en de pastoors in soutane evenmin...: vrijheid, blijheid... Er zijn veel mensen die er zelfs nostalgie naar hebben (ik niet..) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje meer buitenkomen Filo ! Maar vergis je niet, al die nonnekes die je nu nog ziet lopen zijn eigenlijk moslima's die hun identiteit en persoonlijkheid gematerialiseerd willen zien in een stuk textiel op hun kop. De soutanes die erachter lopen zijn hun echtgenoten of zonen die erop toezien dat een schaamteloos los hangende lok hen geen stijve bezorgt of hun sexgenoten niet tot onwelvoeglijk gedrag aanzet. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb er wat gezien in mijn jeugd, van ver, het meest recent -in een eliteschool vh vrij onderwijs waar ik al eens binnen moest springen om iemand plezier te doen en -in zuideuropese landen: -eens een volledig klooster dat in Brugge naar de H. Bloedprocessie kwam kijken D�*�*r moet ik aan denken als ik zwaar gesluierde vrouwen zie... dus mij shockeert dat niet, in elk geval minder dan een boel mensen die met die nonnetjes misschien traumatisch contact hadden in hun lagere school ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik moet je ook waarschuwen niet naar Thailand, Laos of Birma te gaan. Daar zie je nl Boedhistische monikken in eigenaardige kledij. Echt niets voor jou. Maar voor miljoenen toeristen is het een feest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ongehuwd? Ik hoorde altijd dat ze (symbolisch neem ik aan) met Christus gehuwd waren, maar hoe ze dat dan met God en de Heilige Geest combineerden... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog zelf door nonnetjes verzorgt en vond het helemaal geen akelige gedachte. Maar als ik al eens nostalgische gevoelens heb is het niet direct naar de nonnetjes. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Minister-President
|
![]() Telkens ik de titel van deze topic lees, stel ik me de vraag of Verhofstadt II inderdaad het migrantenstemrecht zal overleven.
Op 13 juni zullen we daar het antwoord op weten. Zouden ze het inderdaad overleven? |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kareltje gaat een amendement indienen op het einde van de debatten
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VLD: doekje voor het bloeden
Verhofstadt en De Gucht hebben het VLD-congres overleefd. Of de VLD ook de verkiezingen overleeft, is een andere vraag. Vast staat dat de partij zware averij heeft opgelopen door het vreemdelingenstemrecht. Om de achterban te sussen, lanceerde Patrick Dewael zijn ondoordachte en onhaalbare plan om islamitische hoofddoeken te verbieden. En nu komt De Gucht met een nieuw plannetje op de proppen. Zo zouden vreemdelingen met een strafblad geen aanspraak kunnen maken op stemrecht. Maar wat De Gucht nu voorstelt als een overwinning, is in werkelijkheid een lege doos. Professor Rimanque: "Het gaat hier om een toegift aan de VLD, een toegift die er eigenlijk geen is. De schorsing zou ook gelden zonder rondzendbrief. Daardoor wordt de wet op het gemeentelijk stemrecht immers niet verstrengd. Het komt neer op een open deur intrappen." Ook professor Van Orshoven stelt dat de rondzendbrief "totaal nutteloos" is. "Strenger migrantenstemrecht is niet strenger," aldus Van Orshoven. "Wie veroordeeld werd tot vier maanden of meer, mag sowieso tijdelijk niet meer gaan stemmen. Dat geldt zowel voor Belgen als voor niet-Belgen." "Much ado about nothing," schrijft De Standaard. Maar dat gedoe zorgt wel voor woedende reacties binnen de SP.A. Louis Tobback doet een oproep aan Guy Verhofstadt: "Hou uw toogstrateeg nu eindelijk in de hand, hij heeft genoeg schade aangericht". "De paarse partijen willen," zo meldt De Tijd, "het migrantenstemrecht zo snel mogelijk van de politieke agenda afvoeren. Dat is gisteren afgesproken tijdens een topoverleg." Het vreemdelingenstemrecht heeft diepe politieke wonden geslagen. Niet alleen binnen de VLD maar ook in SP.A-rangen, zo vreest Tobback. "Blijkbaar wil De Gucht blijven doorgaan met een onderwerp waar alleen het Vlaams Blok beter van wordt. Zo brengt hij heel politiek Vlaanderen in een Pim Fortuyn-achtige situatie. Daarom vraag ik de VLD om dat stemrecht nu eindelijk goed te keuren en van tafel te vegen." De 'spindoctors' zijn er in geslaagd de congressisten van de VLD te overtuigen. Maar in het stemlokaal zullen ze het zonder de pathetische redevoering van Willy De Clercq en de krokodillentranen van Verhofstadt moeten doen. Volgens een peiling is 75% van de VLD voor verdere regeringsdeelname. Als die andere 25% op 13 juni niet langer voor de VLD stemt omdat de partij haar woord heeft gebroken, is het afgelopen met Verhofstadt en De Gucht.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er waren nochtans alternatieven: - In het regeerakkoord: migrantenstemrechtdiscussie NA de regionale verkiezingen. - Verbinden met een "zware" Linkse/Waalse toegift, zoals actieve begeleiding van werklozen, overdracht van een bevoegdheid naar Vlaanderen,... De VLD top demonstreert hiermee intellectuele middelmatigheid, een noodzakelijke eigenschap voor lidmaatschap bij Dom Links. Hoe sneller ze van het politiek toneel verdwijnen, hoe beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |