![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2401 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier al een paar keer gezegd, met Vermassen als advocaat was Els nu vrij geweest, daar twijfel ik geen seconde aan. In het verleden heeft hij zwaardere gevallen vrijgepleit. Vermassen kan nu eenmaal een jury "inpakken", vroeger in het voordeel van beschuldigden, nu in het nadeel. Daarom dat ik het nu so unfair vind dat ze veroordeeld is. Van Aelst is een goeie advocaat, maar puur verbaal is Vermassen veel sterker, en ontziet niks of niemand in zijn striemende pleidooien.
![]() |
![]() |
#2402 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2403 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen het feit dat je iets in zijn pleidooi bekritiseerd. Maar dit bedoel ik dus met Anti-Vermassen. Het lijkt of je hem de schuld geeft voor de veroordeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2404 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2405 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kortom, een drogreden dus Citaat:
Het principe is er anders wel maar de praktijk wijkt enigszins af. Bovendien hangt ook alles af van wat men onder 'redelijke twijfel' verstaat die dan gewogen zal worden net door de jury. Maar dat maakt het tevens onderhevig aan een zekere tijdsgeest. Citaat:
Blijkbaar neemt/nam men enkel genoegen met het soort counteren zoals ik net kwam te zeggen : alibi : indien voor zeker aangenomen = hard bewijs dat de verdachte het niet kan gedaan hebben andere pistes : dat zijn dus die alternatieve verdachten , liefst met naam en toenaam erbij maagdelijke onschuld : het gehele vooropgestelde profiel onderuit halen dus En dat is nu net wat ik bedoelde... het is niet aan de verdediging effectief te gaan bewijzen waarom iemand het niet gedaan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat/ging me hier enkel om de principiële vraagstelling... Wat moet een advocaat van de verdediging bij zulke soort zaken waar men aan de hand van indirect materiaal en een profiel iemand probeert te veroordelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2407 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Een procureur doet zijn job als hij beschuldigt en eventueel straf vordert Een advocaat doet zijn job als hij de belangen van zijn client verdedigt Ik heb Vermassen zien doen wat de procureur zijn taak was, die gaf dat ook toe, zijn rekwisitoor bestond vooral uit de boodschap dat Vermassen het gras al van voor zijn voeten had weggemaaid en hij eigenlijk niet veel meer te melden had. Behalve dan dat ze schuldig was, natuurlijk Ik denk dat het de taak was van Vermassen om aan de jury te tonen wie de individuen van de burgerlijke partij waren en welke schade zij hadden geleden. En dat hij die schade zou verhalen op de dader. Dat heeft hij niet gedaan, hij is "procureurtje" beginnen spelen waardoor EC niet één openbaar ministerie tegenover zich had maar twee. Burgerlijke partijstelling lijkt me geen uitzondering tijdens assisenprocessen, ondanks dat, herinner ik me niet één vergelijkbare situatie in een ander proces, wie er toch kent, mag het zeggen. Maar ik concludeer dus allesbehalve dat Vermassen zijn job gedaan heeft. Op naar de vrijspraak Els, Noorman |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 28 oktober 2010 om 21:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2410 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de advocaat van de verdediging ook procureur aanklager of watte?
![]() |
![]() |
#2412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft ie dat werkelijk zo gesteld ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2413 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men spreekt over 'bewijs door getuigen' en over bewijs door vermoedens'... dat laatste is aan de rechter om het uit te maken Maar jij hebt het hier onderaan over getuigen die wat komen stellen over wat men (denkt te) we(e)t(en) van de algemene handel en wandel van de verdachte. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2414 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nochtans klopt dat volgens mij net wel. EC heeft willens nillens de formatie niet volmaakt, hoewel dat feitelijk een piece of cake is voor een ietwat ervaren springer. Iemand die erboven hangt kan perfect sturen wanneer hij of zij zijn parachute opent en zo de val volgen van Els Van Doren en de route van de pilot chute. Je argumenten betreffende het simultaan openen van de parachutes op basis van de hoogtemeter zijn nogal naief vrees ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar men heeft dat allemaal zo een beetje een draai gegeven en van de hypothetische veronderstellingen ...getuigenverklaringen gemaakt. Of toch dichtbij in die buurt.
![]() |
![]() |
#2416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgaande van haar schuld zou ze dat bewust gedaan hebben in een ander gaval vraagt men zich dat niet af ... en dan kan je je nog afvragen waarom precies Leedvermaak om het slachtoffer vanuit een alles overziende positie als een vallend blok van de groep te zien scheiden toen de parachutes opengingen ? Het net niet meer aankunnen van een laatste ietwat persoonlijke confrontatie ? Niettemin heeft ze zich daardoor verdacht gemaakt... en dat staat dan weer in schril contrast |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Pauw en Witteman en nadien nog eens bij Terzake als ik me goed herinner.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#2418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Er vliegt niemand omhoog hoor; degenen die hun parachute openen remmen af, de rest versnelt verder. Maar allen gaan ze naar beneden. Als dat moment gefilmd wordt lijkt het misschien alsof ze omhoog vliegen maar dat is relatief.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2419 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als EC voordien zelden of nooit de formatie mistte en nu wel, dan is dat een element. Als EC 'toevallig' de pilot chute vindt, hoewel dat quasi onmogelijk is zonder dat je weet waar die ongeveer neerkwam, dan is dat een element De reden lijkt me dan ook wel gisbaar : controle houden. Het zijn elementen die een bepaalde lijn vormen in een bepaalde richting. De jury heeft blijkbaar die lijn gezien en er naar geoordeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2420 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat er een signaal afging in hun helm, wanneer ze op de goede hoogte komen om de parachute te trekken stond in de krant.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |