![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan het nog mooier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idioten. Zo maken ze van mij binnenkort nog een hardcore liberaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2424 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij hoef jezelf enkel af te trekken en dan kan dat meisje het zonder je avances doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee... in mijn slaap. Iets wat een filosoof die tot diep in de nacht zichzelf verheven voelt boven iedereen niet ten beurt lijkt te vallen. Tot hij morgenochtend of beter na de middag wakker word. Tegen dan is de in woede ontstoken ingenieur al weer aan het werk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2429 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovenal dient hun terminologie ironisch genoeg om een vorm van elitarisme te maskeren. Intellectueel elitarisme, maar elitarisme nonetheless. Niet dat ik daar op zich een probleem mee heb; ik voel mij ook verheven boven iemand die elke dag naar VTM kijkt. Het is enkel dat deze zienswijze wordt voorgesteld als een kruistocht tegen het 'burgerlijke bestaan' en men zo aansluiting probeert te vinden bij een soort linkse expliciet anti-kapitalistische ideologie, terwijl het daar op zich allemaal weinig mee te maken heeft. Integendeel, de houdingen, levensstijlen en visies die ze het meest minachten komen vooral voor bij de arbeidersklasse en de lagere middenklasse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2431 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat het onderscheid tussen mensen die 'het' door hebben en mensen die dat niet doorhebben relevant is voor zover het om dat inzicht gaat. Dat betekent concreet dat een treinconducteur niet altijd een even zinvol antwoord gaat geven op vragen als 'hoe los ik de crisis op?'. Dat betekent geenszins dat die daar te lomp voor is. Ik zou persoonlijk niet liever hebben dan dat hij die inzichten ook verwerft, zodanig dat we een extra oplossing kunnen krijgen van die conducteur. Daar lijkt iedereen me juist mee gebaat. Ik zie dat onderscheid zeker niet als een superioriteitscomplex. Voor mij hoeft een beleidsverantwoordelijke niet beter te zijn dan een conducteur. Hij hoeft daarvoor geen extra voordelen (legaal of extralegaal) te ontvangen, en al helemaal geen hoger salaris te ontvangen. Ik verwacht ook niet dat die man meer of minder aanzien, status of wat dan ook krijgt. In die zin zijn termen als 'elite' en 'gepeupel' hier wellicht ongepast, omdat ze de essentie niet vatten. Dat er een zekere correlatie bestaat tussen specifieke inzichten en inkomensniveau is juist. Bourdieu heeft daar enkele uiterst interessante stukjes over geschreven: over de erfelijkheid van interesse als nodige voorwaarde voor het opdoen van kennis. In onze samenleving is het bijzonder onwaarschijnlijk om bepaalde inzichten te verwerven als je daar niet de kansen voor aangereikt krijgt. Helaas worden die kansen niet aan iedereen gegeven, met dank aan ons sociale-waterval-onderwijssysteem. Ook hier geldt: ik zou niet liever hebben dat iedereen, ongeacht inkomensniveau, een aantal basisinzichten verwerft. Citaat:
Dat heeft niets met superioriteitscomplexen, inkomensverschillen of intellect te maken, dat lijkt me de uitkomst van een normaal maatschappelijk debat waarbij voor- en nadelen van zowat elk menselijk handelen tegen elkaar afgewogen mogen en moeten worden. Ik meen dat dat debat vandaag onbestaande of toch minstens doodziek is. Mensen associëren personenwagens (om nu maar een voorbeeld te geven) nagenoeg alleen met een persoonlijke vrije keuze. Dat heeft te maken met gigantische reclamebudgetten die daarvoor vrijgemaakt worden, en het ontbreken van budgetten om negatieve effecten van bvb wagens te belichten. Juist omdat dat democratische debat ontbreekt doordat mensen niet meer voor zichzelf nadenken maar eerder propaganda van derden kopiëren, meen ik dat links er juist alles aan moet doen om die inzichten en kritische geest te verspreiden. In dat opzicht wens ik me dan ook helemaal niet 'superieur' te voelen tav een ander, tenzij misschien tav zij die beweren alles beter te weten terwijl na een eerste blik op de argumenten blijkt dat daar niets van aan is. mvg, Andy
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 17 juni 2009 om 02:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, er is nog leven buiten het zuur met de vuist zwaaien naar alles wat glimlacht. En nee, we hoeven geen zuur advies, geen rechtzettingen, en we gaan ons niet inleven in iets wat we hebben gezien en zeker niet willen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2433 |
Minister-President
|
![]() In een debat geef je niet. Daar wint het sterkste argument.
![]() |
#2434 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2436 |
|
![]() Ook een interessant, maar vooral een lang antwoord.
![]() Misschien doen we best verder in een andere thread, want het Quote-archief lijkt me hier niet voor geschikt? Ik zit met een aantal ideeën en theorieën die ik wat verder zou willen uitwerken, als ik het tenminste kan verwoorden. Maar nu eerst slapen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2438 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Andy
![]() |
![]() |
#2439 | |
|
![]() Citaat:
Ik wil trouwens helemaal niet dat jij 'zo iemand' wordt. Je wordt het hoe dan ook toch binnen een paar jaar, net als de vorige generaties 'idealisten'. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 17 juni 2009 om 02:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn excuses dus als ik ook jou onterecht heb natgemaakt, maar er is geen nood om mij vroegtijdig te beoordelen noch om mij een hypocriet te noemen. Ook niet om invullingen te geven aan mijn persoonlijkheid die niet kloppen. |
|
![]() |
![]() |