Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2009, 15:05   #241
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Algemeen is geweten en erkend dat de islamitische veroveraars de bestaande hoogstaande culturen volledig leegzogen, geen enkel nieuwe bijdrage leverden en in verval geraakten als de ooit bloeiende originele culturen waren geëvaporeerd.

Kijk eens naar de link in mijn onderschrift over de zeer hoogstaande Berberse cultuur die ook helemaal werd vernietigd.

Maar het is niks hoor, volg gerust uw politiek correct geschiedenislesje (o ja, voor ik het vergeet : ook DAT werd via overeenkomsten getekend in Genève bij de stichting van Eurabia: de islamitische cultuur moest worden opgehemeld) en uw geschiedenisleraar zal dat uiteraard netjes gevolgd hebben zodat zijn carrière niet in het gedrang werd gebracht.
MAARRE: als ze dan toch zo innovatief en vernieuwend was, w�*�*r is ze dan, uw islamitische cultuur? En neen het helpt écht niet meer om te zeggen dat ook de Farao's moslims waren, daarvoor hebben de mensen in dit werelddeel iets teveel kennis opgedaan. Ge kunt daarmee wegkomen in de analfabete achterlijke islamitische gebieden, maar hier pakt het niet.

Om zeker te zijn: waar is de verrijking die de islamitische cultuur anno 2009 in het westen van Europa doorvoert? Volgens jou is de islamitische cultuur toch zo verrijkend en een meerwaarde voor de bestaande culturen nietwaar?
Nu, buiten het uitzuigen van onze sociale stelsels heb ik écht nog niet zoveel gezien moet ik zeggen.

Of moeten we anno 2009 al blij zijn dat we geen yizyah belasting moeten betalen? en ben je ZEKER dat we die niet betalen? want wie spijst het sociale zekerheidssysteem?
Ik heb mijn punt duidelijk gemaakt. Ik ga mij geen tig maal meer herhalen.
Er bestaat overigens niet zoiets als 'politiek correcte' geschiedenis. Dat is gewoon een verzinsel van de 'extreem-rechtse' propagandamachine. Jullie kunnen de historische feiten mss wel negeren, maar daarmee zullen ze nog niet verdwijnen!

Wie bent u trouwens om zich boven een 'ervaringsdeskundige' te stellen? Of alleszins om die 'ervaringsdeskundige' in twijfel te trekken?
Blijf gerust blind voor de werkelijkheid. Wat u gelooft doet er mij niet toe.
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 15:47   #242
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
"Zal ik je het antwoord geven?"

Uw antwoord is incorrect. islam vernietigde geen andere culturen, ze namen wel bepaalde aspecten van andere culturen in zich op. Zoiets noemt men acculturatie. Bloedige onderdrukking was niet iets typisch voor de islam. Het kwam eveneens in het Christendom voor. Over het algemeen waren de islamieten milde bezetters. Niemand werd gedwongen zich te bekeren tot de islam. Mensen in bezette gebieden waren vrij hun eigen geloof te belijden.
Analfabetisme? Dat kwam zowat overal voor, ook in de Christelijke landen.
De islam moedigde het vergaren van kennis sterk aan. Vandaar ook dat de islam veel heeft bijgedragen aan de ontwikkeling van allerlei wetenschappen, geneeskunde, literatuur, architectuur, muziek e.d. U beweert dat de islamitische landen geen economie kenden? Baghdad was in de middeleeuwen zowat het belangrijkse economisch centrum. En dan vergeet ik nog steden een hele resum belangrijke economische centra die in islamitsiche handen waren. Het islamitische rijk is voor lange tijd welvarender geweest dan West-Europa. U weet duidelijk niet waarover u spreekt. Mss eens een historisch boek opendoen?
Ik vind dat je hier een punt hebt.
Ten zuiden van Palermo ligt de kathedraal van Monreale, van buiten een Normandische burcht, en van binnen een verbluffend geheel van mozaieken aangebracht door Arabische kunstenaars, evenals trouwens het belendende klooster. Niemand kan beweren dat de Arabieren geen hoog niveau van beschaving hadden als je dat ziet.

Laatst gewijzigd door Conscience : 24 juni 2009 om 15:57.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:03   #243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik vind dat je hier een punt hebt.
Ten zuiden van Palermo ligt de kathedraal van Monreale, van buiten een Normandische burcht, en van binnen een verbluffend geheel van mozaieken aangebracht door Arabische kunstenaars, evenals trouwens het belendende klooster. Niemand kan beweren dat de Arabieren geen hoog niveau van beschaving hadden als je dat ziet.
de vraag blijft of dat "arabieren" waren of Moren? zie mijn onderschrift. De Moorse (berber) cultuur was zeer hoogstaand .....

Hoe denk je dat die arabische nomaden die in tenten woonden een hoge mate van kunstzinnigheid zouden vertonen op gebied van mozaieken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 juni 2009 om 16:04.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:07   #244
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Zelden zo'n historische onwaarheden gelezen als in de 'bron' die u aanhaalt.

Om er maar enkele puntjes uit te nemen:

Byzantium versloeg de Perzen niet. Integendeel na het vredesverdrag met de Sassaniden in 532 betaalden de Byzantijnen zelfs schatting aan deze laatsten.

De 'schade' die de Byzantijnen aanrichtten aan het Perzische rijk, vervalt in niets met de schade die de Arabieren aanrichtten aan het Perzische.
Het Perzische rijk bestond niet meer na de inval van de 'barbaren' uit Arabië.

Dat Mohammed ook een geniaal politicus was, zal ik niet ontkennen (al was hij in de 1e plaats natuurlijk een krijgsheer.)

Wat wel vreemd is, is dat uw zelfde bron een paar alinea's verder ontkent dat er ooit een theocratie geweest is in de islam.

Hoe noemt u de bestuursvorm van het kalifaat als 'theocratie' het juiste woord niet is?

Hier geeft de auteur de indruk dat de Moslims noodgewongen moesten vluchtten naar de Indusvallei. Ik raad u en de auteur dringend aan om uzelf wat historische feiten bij te brengen over de Islamtische veroveringstochten op het Indische subcontinent. Dat de islamieten ''over het algemeen milde bezetters waren" zal een eufemisme worden.

Om tenslotte nog eens terug te komen hetgeen u zelf schrijft:

Geleerden in het Arabische rijk hebben inderdaad hun bijdrage geleverd aan de wetenschap maar ik betwijfel of de islam hen aanmoedigde.

Enkele voorbeelden:

Averroes Bron: wikipedia

Al-Kindi Bron: wikipedia

Wat bijdragen aan de literatuur en de muziek betreft:

Noem mij één islamitsche auteur (literair) en componist van belang?

Mijn antwoord op de vraag "what went wrong?"

Eénmaal de macht van de Islam geconsolideerd was in de door de Arabieren veroverde gebieden, ging het met de wetenschap achteruit. (niets meer van betekenis na ca. 1200)
"Zelden zo'n historische onwaarheden gelezen als in de 'bron' die u aanhaalt."

Het ging mij dan ook niet om de historische relevantie van deze bron. Er staan idd historische onwaarheden in vermeld, maar ik doelde vooral op de, naar mijn mening, interessante laatste alinea.

"Byzantium versloeg de Perzen niet. Integendeel na het vredesverdrag met de Sassaniden in 532 betaalden de Byzantijnen zelfs schatting aan deze laatsten."

Idd, de Byzantijnen hebben de Perzen nooit weten te verlaan. Doch beiden hebben elkaar als het ware wel 500 jaar lang afgemat. 'Als 2 honden vechten om een been, gaat de derde ermee heen.' .

"De 'schade' die de Byzantijnen aanrichtten aan het Perzische rijk, vervalt in niets met de schade die de Arabieren aanrichtten aan het Perzische.
Het Perzische rijk bestond niet meer na de inval van de 'barbaren' uit Arabië."

De Byzantijnen en Perzen/Sassaniden hebben elkaar jarenlang bevochten, met verliezen aan beide kanten. Voor het Arabische leger was dit dan ook een ideaal moment om Perzië in te lijven. Het Arabische leger was overigens ook zeer goed georganiseerd. Trouwens, het West-Romeinse rijk bestond ook niet meer na de inval van diverse Germaanse stammen. Wat is uw punt eigenlijk?

"Wat wel vreemd is, is dat uw zelfde bron een paar alinea's verder ontkent dat er ooit een theocratie geweest is in de islam."

Een theocratie is een staatsvorm waarin de godheid als onmiddellijke gezagsdrager wordt beschouwd. Dat was niet het geval.

"Hoe noemt u de bestuursvorm van het kalifaat als 'theocratie' het juiste woord niet is?"

Een kalifaat was een bestuursvorm op zich, net zoals het Ottomaanse rijk lange tijd een 'sultanaat' was. Een Kalief had de als opdracht om het rijk te besturen.

"Hier geeft de auteur de indruk dat de Moslims noodgewongen moesten vluchtten naar de Indusvallei. Ik raad u en de auteur dringend aan om uzelf wat historische feiten bij te brengen over de Islamtische veroveringstochten op het Indische subcontinent. Dat de islamieten ''over het algemeen milde bezetters waren" zal een eufemisme worden."

Ik ken mijn historische feiten. Ik zeg dan ook 'over het algmeen', aangezien er altijd uitzonderingen zijn.

"Geleerden in het Arabische rijk hebben inderdaad hun bijdrage geleverd aan de wetenschap maar ik betwijfel of de islam hen aanmoedigde."

Moslims werden in elk geval aangemoedigd om kennis te vergaren.

"De uitleg van de hadith:Kennis is een sterk fundament van de Islamitische beschaving. Ze is gebaseerd op verschillende vormen van kennis. In deze hadith legt de eerwaardige metgezel uit, moge Allah met hem tevreden zijn, dat voor degene die op zoek gaat naar religieuze kennis, de zittingen van de geleerden bijwoont en deze kennis vergaart, zijn doel gemakkelijk bereikbaar wordt gemaakt door Allah, de Verhevene. Hij moet ook in overeenstemming met die kennis handelen en zijn doel moet de tevredenheid van Allah, de Verhevene, zijn. Dit leidt hem op het rechte pad en brengt hem alleen het goede, doordat Allah, de Verhevene, hem beloond."

"De uitleg van de hadithe hadith maakt duidelijk dat het vergaren van kennis zeker een verplichting is. Het gaat om nuttige kennis die tot het vrezen van Allah en tot bescheidenheid leidt; kennis waarbij men voordeel heeft in het tegenwoordige leven en in het hiernamaals."

"Noem mij één islamitsche auteur (literair) en componist van belang?"

Een van de belangrijkste kenmerken van islamitische kunst is de grote rol van de kalligrafie, niet alleen als zelfstandige kunstvorm, maar ook als decoratie van alle andere kunstvormen.

Naguib Mahfouz, een zeer succesvolle Egyptische romanschrijver, toneelschrijver, en scenarioschrijver die de Nobel Prijs voor literatuur heeft gewonnen in 1988. Andere invloedrijke schrijvers uit Egypte - wat lang het intellectuele centrum van de Arabische wereld is geweest - zijn Taha Hussein, Tawfiq al-Hakim en M. Hussein Heikal.

Qua componisten kon ik niet meteen iets terugvinden.
Oud 24 juni 2009, 16:27   #245
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

NU Witte, het gaat om NU!
Ik vroeg niet naar 'vroeger' - maar wat betreft je 'historische kennis' Consience heeft je al van antwoord gediend zie ik ...
Maar vertel me eens over het NU in islamitische paradijzen!

Zelfs de Perzen komen in opstand tegen het religieuze juk van de ayatollahs!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:31   #246
timmuhh
Partijlid

timmuhh's schermafbeelding

Standaard

ze worden aangemoedigd om kennis te vergaren ? klinkt goed . maar waarom zijn er dan zo veel allochtonen die niet mee kunnen op school ? of die niet eens de moeite doen om onze taal goed te beheersen ?

hoewel over dat laatste getwijfeld kan worden , want zeg iets racistisch en ze begrijpen je beter dan iemand die nederlands als moedertaal heeft
Oud 24 juni 2009, 16:31   #247
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
NU Witte, het gaat om NU!
Ik vroeg niet naar 'vroeger' - maar wat betreft je 'historische kennis' Consience heeft je al van antwoord gediend zie ik ...
Maar vertel me eens over het NU in islamitische paradijzen!

Zelfs de Perzen komen in opstand tegen het religieuze juk van de ayatollahs!
"Zelfs de Perzen komen in opstand tegen het religieuze juk van de ayatollahs!"

Waar?
Oud 24 juni 2009, 16:32   #248
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Wanneer hebben de Europeanen de boeken van de Islamieten verbrand??
sinds 600 ongeveer

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 16:34   #249
timmuhh
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
sinds 600 ongeveer
hoelang verbranden of verbieden islamieten westerse boeken , films of muziek ?
Oud 24 juni 2009, 16:35   #250
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de vraag blijft of dat "arabieren" waren of Moren? zie mijn onderschrift. De Moorse (berber) cultuur was zeer hoogstaand .....

Hoe denk je dat die arabische nomaden die in tenten woonden een hoge mate van kunstzinnigheid zouden vertonen op gebied van mozaieken?
De Moren was de benaming voor de islamitische bevolking van het middeleeuwse Spanje. De Moren waren voornamelijk Marokkaanse Berbers en Arabieren.

dus dat was afkomstig van de Arabieren.

Oud 24 juni 2009, 16:36   #251
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timmuhh Bekijk bericht
hoelang verbranden of verbieden islamieten westerse boeken , films of muziek ?
sinds de oprichting van de staat Israel in 1948

Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juni 2009 om 16:36.
Oud 24 juni 2009, 16:52   #252
timmuhh
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
sinds de oprichting van de staat Israel in 1948
waarom zouden ze dat doen ? mss zijn ze slimmer dan de doorsnee westerling , en zien ze in dat joden het in het westen , als het er echt op aan komt , toch voor het zeggen hebben . en dan doel ik vooral op de US
Oud 24 juni 2009, 17:00   #253
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naguib Mahfouz,
je hebt er toch eentje gevonden. Is hij niet moeten onderduiken of zoiets? Ikmeen me daar iets van te herinneren, heb zijn boek trouwens (nog niet uitgelezen).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 17:04   #254
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
je hebt er toch eentje gevonden. Is hij niet moeten onderduiken of zoiets? Ikmeen me daar iets van te herinneren, heb zijn boek trouwens (nog niet uitgelezen).
Ik had er wel meerdere gevonden .

O.a. Taha Hussein, Tawfiq al-Hakim en M. Hussein Heikal.
Oud 24 juni 2009, 17:18   #255
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Zo hoort een geestelijk instituut te zijn. Sober. Het moet als herinnering dienen voor de bezoeker dat het materiele niet relevant is.

Ik vind dit, volkomen serieus, de mooiste moskee die hier is aangehaald.
Ik zal de burgemeester van ons dorpje met slechts 85.000 inwoners (waren er 110.000) adviseren om het op monumentenlijst te zetten..
Van de 30 kerken zijn er zeker 10 gesloten of gesloopt.
Vooral voor de oude RK St. Jozeph kerk, toch een gebouw uit mijn jeugd, vond ik dat bijzonder spijtig.
Is nu een appartementencomplex, zelfs de oude pastoorswoning moest het ongelden.

Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 21:21   #256
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
De kapitein heeft het dan ook veel te druk om de aanhangers van de valse profeet te verdedigen.
Man, geef dan toch gewoon toe dat ge een stommiteit hebt geschreven.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:33   #257
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
In tegendeel zou ik zo zeggen, wetende dat taqiya een ingeburgerd concept is in de islamwereld, en zelfs een plicht, is de gezondste attitude er een van scepticisme. Geen geslijm dus, ook niet uit politieke correctheid.

Je bent het dus niet eens met die moslimbroeder. Vind je het kunnen dat iemand met zo'n mening eigenlijk een leerstoel kan hebben aan de unief waar hij aangesteld werd juist omwille van zijn zogenaamde gematigdheid ...die enkel in zijn taqiyapraatjes te horen is.
"Al Taqiyya" is bijna een geloofspunt gewoorden...voor de antimoslims, die er hun verwrongen uitleg aan geven, natuurlijk:
http://www.youtube.com/watch?v=g60kR1gPGlw

Toch, in het NT:
Wat doet Petrus hier?
http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/3.html

(de tora heeft een similaire bepaling)
In de islam:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wiki:
Takiyya of Taqqiyya (?????? - 'vrees, verdediging'[1]) (ook gespeld als Taqiyya/Taqiya/Tuqya) geldt in de islamitische traditie van sjiieten, ismaëlieten en Druzen als een toegestane gedragsregel om het geloof onder bedreiging of dwang te verbergen. Het begrip werd oorspronkelijk als een praktisch principe in de Koran geïntroduceerd en baseert zich op de verzen (ayaat) uit (Soera Het Geslacht van Imraan 28) en (Soera De Bijen 106), op Hadith, tafsir-literatuur en juridische geschriften. Binnen de islam bestaat onenigheid over de interpretatie en het gebruik van het principe, omdat het als gedragsregel aanleiding zou kunnen geven tot hypocrisie, veinzen en liegen. De overige belangrijke stromingen binnen de islam (die de overgrote meerderheid vertegenwoordigen) geven geen mandaat voor de toepassing ervan en verwijzen naar verschillende overleveringen waarin het veinzen wordt afgewezen en zelfs als shirk worden aangemerkt[2].
Volgens veiligheidsdiensten zijn er nieuwe ontwikkelingen in (ultra)extremistische kring die erop wijzen dat daar voor eigen doeleinden - ongeacht de oorspronkelijke context - op wordt teruggegrepen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2009 om 23:51.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:48   #258
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
"Al Taqiyya" is bijna een geloofspunt gewoorden...voor de antimoslims, die er hun verwrongen uitleg aan geven, natuurlijk:
http://www.youtube.com/watch?v=g60kR1gPGlw

Toch, in het NT:
Wat doet Petrus hier?
http://www.statenvertaling.net/bijbel/hand/3.html

(de tora heeft een similaire bepaling)
Al taqiya is geen geloofspunt voor niet-moslims ; het iets waar islamcritici op wijzen en dus forcément iets dat dhimmies tegen het dak jaagt zodat deze laatsten weer naar een verwrongen uitvlucht zoeken zoals de bijbel, de Amerikanen, de klimaatopwarming, .., om hun totaal achterhaalde multicultuele correctheid toch maar nog eens te kunnen belijden.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 24 juni 2009 om 23:49.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 23:52   #259
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De vraag moet zijn; "Hébben de islamieten überhaupt boeken, buiten mein Kampf und koran" ?
Er is er zeker 1 belangrijk boek dat we via de Arabieren hebben gekregen.

nl de werken van Aristoteles.
Deze waren gedurende de Middeleeuwen in het Westen enkel bekend in een Latijnse vertaling van een Arabische vertaling uit het Grieks
Oud 24 juni 2009, 23:59   #260
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Al taqiya is geen geloofspunt voor niet-moslims ; het iets waar islamcritici op wijzen en dus forcément iets dat dhimmies tegen het dak jaagt zodat deze laatsten weer naar een verwrongen uitvlucht zoeken zoals de bijbel, de Amerikanen, de klimaatopwarming, .., om hun totaal achterhaalde multicultuele correctheid toch maar nog eens te kunnen belijden.
Herlees dat stuk in wiki nog eens. Sjiieten, ismaëlieten en Druzen en dat zijn ze ongeveer... zo'n 10% van de moslims, voor de andere 90% is al taqqya shirk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 juni 2009 om 00:00.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be