![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je wat ? Ik zal het nog duidelijker stellen. Dan moet je daarna niet meer vitten. Géén bestuursakkoorden en geen politieke afspraken, dat wil zeggen dat je NIETS afspreekt met die bende. Ze zijn er, ze doen hun ding, krijgen hun wedde, nobody cares. Duidelijk ? Over één ding zijn we het roerend eens : je mag uiteraard je eigen mening hebben over het cordon. Maar de mijne blijkt wel aan te sluiten bij het cordon zoals het in werkelijkheid bestaat, en al 22 jaar foutloos toegepast is door de onderschrijvers en hun politieke erfopvolgers. Waaronder ook de partij die jij aanhangt ![]() |
|
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om coalitie vorming alleen, maar om veel meer. Ik heb al langer duidelijk gemaakt dat het cordon ervoor gezorgd heeft dat de migranten problematiek is blijven etteren. Het hele gegeven werd plots onbespreekbaar, want niet politiek correct. De gevolgen zijn massale regularisaties die beter niet hadden gebeurd, migranten stemrecht en nog anders leuks. Dat van die regularisaties is ondertussen iets dat groen zelfs al heeft toegegeven. Hoeveel keer ga je nog herhalen dat mijn partij ook het cordon aanhangt ? Ik weet dat, en ik heb het ook nooit ontkend. De situatie is trouwens danig veranderd, want het VB is nu veel kleiner, en zo is het maar net. Want nu zijn die stemmen tenminste gerecupereerd en vertegenwoordigd. Het VB moet gezien worden als een gevolg en niet als een oorzaak. Het cordon is als het bestrijden van symptomen en lost het probleem niet op. Het VB is dus niet de anti-politiek. Het is daar het resultaat van. Het VB had nooit kunnen groeien als de werkelijke problemen deftig aangepakt waren geweest. Racisme is wellicht niet uit te roeien, maar het een voedingsbodem geven door problemen niet aan te pakken is niet al te slim. |
|
![]() |
![]() |
#243 | ||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welk groot geheim meen jij in deze letterlijke quote te lezen ? Men sprak gewoon onderling af dat niemand samenwerkt met het blok. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op dit forum zijn er vreemd genoeg nogal wat n-va fans die doen alsof het nochtans duidelijke art 9 voor hen niet van tel is. Citaat:
Degene die zich niet kan identificeren met dat principe kan het dan wel anoniem op een forum posten maar intern in zijn partij zal hij dan de toepassing van artikel 10 leren kennen. ![]() Citaat:
Citaat:
Maar ik volg je wel volledig in het principe dat die stemmen nu gerecupereerd zijn en dat hun vertegenwoordigers kunnen opgenomen worden in coalities en dat er andere politieke akkoorden kunnen afgesloten worden. Het is niet omdat n-va niet mijn partij is of mijn gedachtengoed weergeeft dat ik deze evidentie niet erken. Ik heb er hier al meerdere keren op gewezen dat het de verdienste is van BDW dat hij erin slaagde van vlaams nationaal rechts onttrokken te hebben van de ranzige xenofobe partij die het blok sinds meer dan dertig jaar is. Het is zijn verdienste van een scheiding te hebben kunnen bewerkstelligen tussen kiezers die enkel interesse hebben in anti-mocro stellingen en diegenen die oprecht nationalistische gedachten koesteren. Citaat:
Het cordon heeft niet de pretentie om een maatschappelijk probleem op te lossen. Wel om een fundamenteel discriminatoir en onmenselijk gedachtengoed dat strijdig is met de EVRM buiten te houden van politieke besluitvorming zonder de partij daarom op zich te verbieden. Citaat:
Citaat:
In 2009, 2010, 2012 heeft het blok telkens verder verloren, ondanks keiharde inzet van het vreemdelingen thema. Telkenmale zijn ze massaal kiezers verloren aan hoofdzakelijk jouw partij zonder dat die ranzige campagnes voerde, zonder smeerlapperij en zonder de goot van de maatschappij op te zoeken. Sorry, ik geloof geen woord van jouw stelling dat het blok een gevolg is. Het is een oorzaak. Een oorzaak die gelukkig genoeg al jaren op een terugweg is en hopelijk aan zijn zwanenzang start. Eigenlijk ongelooflijk, dat ik als politiek tegenstander van n-va een overtuigde n-va'er op dergelijke evidenties moet wijzen. Laatst gewijzigd door Pandareus : 17 april 2014 om 18:25. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#245 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||||
![]() |
![]() |
#246 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het VB teerde voor een groot deel op foert stemmen. Ik weiger te geloven dat de meeste VB stemmers racisten waren. Anti politiek, dat zijn de toestanden rond de Gucht, Dexia, Fortis, Agusta, nepotisme en dergelijke meer. Door zulke zaken keren de mensen de politiek de rug toe. De Oosterweel toestand is ook een voorbeeld trouwens. VB is een gevolg. Geen oorzaak. Dat is voor mij de evidentie zelve. En het VB komt wel degelijk voor in een of andere vorm in andere landen. De voedingsbodem voor dergelijke extremen is daar ook aanwezig. Of er nu een cordon in die landen aanwezig was doet weinig ter zake. Mijn stelling is enkel dat een cordon niet democratisch is/was. En het heeft het VB nog groter gemaakt. Tenminste dat is mijn mening, ik kan zulks niet bewijzen uiteraard. Ik ben niet politiek actief, ik kan dus gerust mijn mening rond het cordon uiting geven. Moest ik een politiek mandaat nastreven zou ik me braafjes bij de partijlijn neerleggen. Moest N-VA niet zo groot zijn geworden, dan denk ik niet dat er sprake zou geweest zijn van een teloorgang van het VB. Hoewel Maggie de Block daar misschien toch ook wel een deel verdienste aan heeft, en de interne strubbelingen bij het VB hebben de zaak zeker ook een handje geholpen. Moest er op een geheel andere manier aan politiek gedaan worden, dan zou het VB en soortgelijken nauwelijks of geen kans krijgen. Uw mening is uw mening. En dat is niet hetzelfde als een evidentie. Dat lijkt me trouwens evident. Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 april 2014 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
#247 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |