![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() De Bleeker is een veel te eerlijk meiske om in de politiek te blijven ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"We hebben wél maatregelen genomen voor het arbeidsmarktbeleid. Deze regering is nu twee jaar aan zet en in die periode is de werkgelegenheidsgraad fors gestegen. We hebben het aantal flexijobs uitgebreid, we hebben ervoor gezorgd dat studenten meer mogen werken… De Wever reageert voor hij gezien heeft wat we beslist hebben. Dat is niet fair.” De premier gaf wel toe dat ze niet alle gewenste hervormingen hebben kunnen doorvoeren. “Maar we zitten in volle crisis”, zo verklaarde hij. “De tweede kort na elkaar al. Dan kan je niet alles doen. Dan moet je prioriteiten stellen. En wij hebben ervoor gekozen om de mensen door de crisis te helpen. Wat hadden we anders moeten doen? Tegen de bakkers en de slagers moeten zeggen: ga maar overkop? Tegen de mensen met een torenhoge energiefactuur: blijf maar in de kou zitten?”. " (Het Nieuwsblad) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een goed deel van de problemen met de electriciteitsvoorziening komt van het sluiten van kerncentrales he. Dat is effectief onder zijn beleid gebeurd (hoewel het van ver komt, zijn de coalitiepartners die dat destijds in gang gezet hebben, allemaal nu ook in de regering en hebben ze zelfs doel 3 stilgelegd). Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 18:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog eens: mogen enkel bestuurders kritiek geven op slecht beleid ? Dan zit je in een dictatuur he.
Ik HEB destijds gezegd wat men diende te doen: qua kernenergie heb ik dat in 2008 al geschreven ; qua zottigheden wat corona betreft heb ik dat op 17 maart 2020 geschreven. DAT was in elk geval 100 keer beter beleid geweest dan wat die kwiebussen doen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En natuurlijk moogt u kritiek geven. Ik zou zelfs durven zeggen: u moet kritiek geven als u dit denkt te moeten doen. Alleen blijf ik zeggen: de beste stuurlui staan aan wal, maar .... ze varen nooit en hebben nog nooit een schip bestuurd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#248 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, onder Michel I bestuurde de partij (NVA) van Bartje geen sikkepit beter dan de traditionele partijen. Zoveel is alvast zeker. En Jan Jambon kan maar met moeite zijn Vlaamse ruzie-regering handhaven.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 december 2022 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/knack-...roeg~a37af184/ [quote] Maar uit de documenten die ook onze redactie kon inkijken blijkt dat het kabinet-De Croo eerder wel aangekaart heeft dat wat het kabinet-De Bleeker schreef niet in lijn was met wat was afgesproken binnen de regering. Of dat nu de juiste redenering was of niet, dat is een andere discussie[\quote] Ik weet weer waarom ik reeds 10 jaar geleden mijn abonnement heb opgezegd met als reden dat het toen al veel te rechts was. En dan logen ze nog niet eens
![]() |
![]() |
#251 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=De Rode Willem;10084319]Knack liegt !
https://www.hln.be/binnenland/knack-...roeg~a37af184/ Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, ik heb geen ministerpostje
![]() Mijn volgend puntje is trouwens nog gewaagder: het vogelvrij verklaren van moslims. Daar zal men misschien binnen 15 jaar ook van zeggen dat men het had moeten doen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Minister
|
![]() Knack liegt ! Zou Knack op die wijze bijkomende subsidie binnen gehaald hebben of zoiets.............via Belgisch compromis..
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijkt toch bijzonder moeilijk te zijn om die documenten die aangeven dat De Croo niet akkoord was, te kunnen zien he, maar telkens wordt gezegd dat ze bestaan. Je zou bijna denken dat De Croo geniet van het gegeven dat iedereen denkt dat hij een leugenaar is, want hij vertikt het om aan te geven waarom dat niet zo is ("maar de documenten bestaan wel").
IN ELK GEVAL is De Croo verantwoordelijk. Je gaat mij niet zeggen dat op zo een belangrijk punt, hij de zaken zomaar liet begaan he. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De oppositie geeft er enkel maar wat meer ruchtbaarheid aan, en dat is trouwens ook haar rol. Niettemin zijn de leugens van De Croo al zodanig evident in andere domeinen, dat een leugen meer of minder de zaak niet zal maken he. De Croo loog al expliciet over zijn "epidemie van ongevaccineerden". Hij loog over de efficientie van het vaccin om transmissie te bevorderen. Nu zeggen kabinetsmedewerkers van De Bleeker dat hij liegt. Knack zegt dat hij liegt. En ja, er zijn uiteraard ook leden van de oppositie die zeggen dat hij liegt. Dat hij liegt staat buiten kijf. De enige vraag is waarover hij misschien niet liegt. Het kan zijn dat dat voorvalt, dat hij vergeet van te liegen. Natuurlijk is er niks mis met een politicus die liegt: dat is zijn job. Wat erger is, is dat er mensen zijn die beweren dat hij niet liegt. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Parlementslid
|
![]() Bertrand van begroting heeft afgezegd voor De Afspraak. Sander Loones en Bert Bultinck (Knack) zijn er wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de soviet unie wist iedereen dat de Pravda lulkoek vertelde, maar het werd zonder blozen verkocht. Wij zijn nu in hetzelfde tijdperk aanbeland, sinds corona. Men heeft nu exact hetzelfde: iedereen of bijna iedereen, op wat groupies na, weet dat de overheid heel zwaar liegt over essentiele onderwerpen. Maar ze doet dat zonder blozen en dat heeft niet meer gevolgen dan hier en daar iemand die dat durft zeggen, en daarmee miserie krijgt. Het grote verschil is dat men dat vroeger met alle mogelijke middelen trachtte toe te dekken, en dat men - zoals in de soviet unie - nu helemaal geen problemen meer heeft met het openbaar te WETEN dat iedereen WEET dat ge liegt. Daar waar zulke post-waarheidsmaatschappijen altijd aan ten onder gaan, is in de confrontatie met de werkelijkheid wat betreft de werking van de natuur. Uiteindelijk functioneert niks meer. Omdat de natuur natuurlijk helemaal niet onder de indruk is van post-waarheids-strategieen. Niks van wat onder openbare bloosloze leugens werd besloten als zijnde succesvolle aanpakken, werkt uiteindelijk. Wat maakt dat gans het maatschappelijke systeem uiteindelijk dysfunctioneert, en het gangreen gans de maatschappij aantast, tot aan de werking van de overheid. DAN stort het spel ineen. Zoals de soviet unie. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2022 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 | |
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/knack-...roeg~a37af184/
![]() |