![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, ik ben voorstander van een absoluut vrij democratisch debat en hoopte dus dat de ironie duidelijk zou zijn. Niet, blijkbaar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Schrik voor vreemdelingen is de letterlijke vertaling van xenofobie. Ziekelijk of niet doet er niet toe. Ik hoef geen waardenoordeel te vellen terwijl ik het woord xenofobie hanteer. Indien je zo naar de feiten kijkt, zijn VB-kiezers vooral xenofoob (natuurlijk) en niet racistisch (bio-cultureel). Of beter gezegd: men stemt uit xenofobie. Maw: een (veel te) bediscussiëerde reactie op een reëel feit: de migrantenkwestie, ghetto's en probleemwijken. Ik ga akkoord dat "racist" en "vuilB" toestanden ontstaan vanuit onmacht of onwil om op een doeltreffende manier om te gaan met de problematiek. De onrealistische methode van het VB is geen excuus tot stigmatiseren van de kiezers.
Het is trouwens mijn overtuiging dat elke fobie altijd voor een stuk achterblijft, welke therapie ook. Psycho-analytisch bekeken kan je de fobie overigens weldeglijk verschuiven. Maar hierover hoeft de politieke wereld niet zo sterk op in te gaan.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 7 juni 2006 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, wat is de onrealistische methode van het vb ? Waar vindt ge dat ze te ver gaan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar moet je hen niet op pakken, dat is een normaal conservatief gedachtegoed waar niets mis mee is.
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
De Gucht maakt een juiste analyse. Hoe terecht de bekommernissen ook mogen zijn indien ze van hun racistische omhulsel worden losgeweekt, men moet die mensen niet de indruk geven dat ze zelf zonder zonden zijn wanneer ze op een partij stemmen die in publicaties en propaganda een eenzijdig, op tweedracht vlassend beeld ophangt van de allochtoon als de oorzaak van werkloosheid, slechte huisvesting en wat weet ik nog allemaal, terwijl die 'allochtoon' evengoed getroffen wordt door werkloosheid (meer nog dan autochtonen), slechte huisvesting, e.d.m. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
|
![]() Die 'onrealitsche methode' van het VB wordt toch maar opgevolgd door 'democratische' partijen. GVH wil nu vreemde criminelen straf laten uitzetten in eigen land. Nul-tolerantie en ook avondklok in bepaalde wijken voor bepaalde jongeren voor een bepaalde tijd wordt soms toegepast. Velen willen de snelbelgwet verstrengen, huwelijken met partner uit buitenland beperken, taalvereiste opleggen enz.
Ook in het buitenland bv Nl gaat men meer in de richting van de 'onrealistische' methode van het VB Ik heb meer en meer de indruk dat velen beginnen te beseffen dat de politiek correctelingen een onrealistische en zelfs catastrofale methode toepassen. |
![]() |
![]() |