Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2011, 19:05   #261
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik denk dat 'n communist die 'n 'religie' die er geeneens 1 is, gaat lopen verdedigen, geen echte communist is!
Ik heb er zeker van dat jij er genoeg over weet om zo'n uitspraak te kunnen doen...

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 2 maart 2011 om 19:05.
Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:07   #262
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja!

Thuis op je matje liggen muzelen en kopvodden, thuis jezelf aan het kruis nagelen, thuis met je torah-rollen en keppeltje spelen, maar n�*ét op straat en al helemaal niet in overheidsdienst en overheidsgebouwen.

Weg met al die reli-rommel in het openbaar.
Dat is tenminste consequent. Tegen u kan ik nu gewoon zeggen: sorry maar ik ben een andere mening toegedaan.
Anderen in deze draad zijn veel minder consequent...

Oud 2 maart 2011, 19:08   #263
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Volgens lijdt diegene die denkt dat het 24/24h verbergen van haar normaal is aan een ernstigde paranoia of hersenschade.

Beeld je 's in dat christenen het in hun hoofd zouden krijgen om hun religie nonstop te gaan belijden middels wenkbrauwkapjes voor de vrouwen en kuiven voor de mannen.
Iedereen zou algauw zeggen dat ze compleet tuureluut zijn. Maar als moslims hun idiotieën etaleren met gekke dingen als vrouwenhaarafdekzeilen dan vindt de linkse kerk dat normaal.
Mij gedacht gaat het om gewenning. Links is compleet de pedalen kwijt.
Zoals ik reeds heb gezegd ben ik geen voorstander van het dragen van boerka's. Er is een verschil tussen boerka's en hoofddoeken.

Oud 2 maart 2011, 19:21   #264
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Zoals ik reeds heb gezegd ben ik geen voorstander van het dragen van boerka's. Er is een verschil tussen boerka's en hoofddoeken.
Weeral een ontwijkend antwoord.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:23   #265
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Een bindend referendum over de wenselijkheid van de islam, en daarmede dus ook kopvodderij, in onze samenleving?

Daar teken ik meteen voor!

U zult van een bijzonder koude -zo ongeveer -273 klein nulletje C- kermis thuiskomen als u denkt dat er een meerderheid van de bevolking voor islam & kopvodderij te vinden is.

Ik denk dat je bijzonder weinig mensen gaat vinden die een hoofddoek dragen provacatie vinden.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:37   #266
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Ik denk dat je bijzonder weinig mensen gaat vinden die een hoofddoek dragen provacatie vinden.
Ja echt?

Dit doet me toch anders vermoeden:
Citaat:
Veertig procent jongeren voor hoofddoekverbod
Vier van de tien jongeren zouden religieuze uitingen op openbare scholen willen verbieden.

(...)

De ene religieuze uiting is de andere niet. Zo vindt de meerderheid het dragen van een kruisje wél kunnen, maar het dragen van een hoofddoek of keppeltje in de schoolbanken vindt slechts de helft acceptabel. Waarom zien jongeren de hoofddoek niet zitten? Bijna veertig procent ziet de hoofddoek als een symbool van onderdrukking. Eenderde vindt dat vrouwen met hoofddoek niet willen integreren.

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/..._in_nederland_
Of dit:
Citaat:
Een meerderheid van de Nederlanders wil dat er een wet komt die ambtenaren verbiedt een hoofddoek of andere islamitische kledij te dragen. Dat blijkt uit een onderzoek dat TNS Nipo heeft uitgevoerd in opdracht van het onafhankelijk weekblad Binnenlands Bestuur.

(...)

Circa 63 procent is voorstander van een wettelijk verbod op het dragen van een hoofddoek door ambtenaren. Ongeveer 80 procent is het grotendeels eens met de stelling dat er een wet moet komen die het dragen van alle islamitische kledij door ambtenaren verbiedt. De meeste Nederlanders zijn tegen een hoofddoek bij ambtenaren, omdat ze deze kledij opvatten als een weigering tot aanpassing aan de Nederlandse normen.

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenla...enaar_1_130686
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:40   #267
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
90% Waalse scholen verbieden de hoofddoek.
Meer dan 90 procent van de middelbare scholen van de Franse gemeenschap verbiedt het dragen van de sluier op school. Dat blijkt uit een studie.

bevestigd daar de poll van GVA.
90% van de bevolking wenst geen hoofddoek in alle vlaamse scholen!
Gelezen op een moslimsite

http://www.moslimjongeren.be/forum/s...ead.php?t=1212
Oud 2 maart 2011, 19:42   #268
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja echt?

Dit doet me toch anders vermoeden:

Of dit:

1/3 en 40 %, niet echt overtuigend, bovendien gaat het hem om kleinschalige onderzoekjes en ik zie nergens staan dat ze het beschouwen als provocatie.
Oud 2 maart 2011, 19:47   #269
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:

Op moslimsite's zitten ook pillekes en consoorten die graag onzin verkopen, zonder een deftige bron mee te geven. Bovendien is die 90% erg ongeloofwaardig .
Oud 2 maart 2011, 19:48   #270
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Op moslimsite's zitten ook pillekes en consoorten die graag onzin verkopen, zonder een deftige bron mee te geven. Bovendien is die 90% erg ongeloofwaardig .
Waar is uw deftige bron Wisord?
Oud 2 maart 2011, 19:48   #271
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
1/3 en 40 %, niet echt overtuigend, bovendien gaat het hem om kleinschalige onderzoekjes en ik zie nergens staan dat ze het beschouwen als provocatie.
"Weigeren zich aan te passen" = een provocatie.

En die 63% en 80% uit het tweede voorbeeldje noemt u zeker liever niet, he? Nee dat dacht ik al.

Ik heb alle vertrouwen in een bindend referendum over de wenselijkheid van de islam en daarbij horende kopvodderij in onze samenleving.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 19:59   #272
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
"Weigeren zich aan te passen" = een provocatie.

En die 63% en 80% uit het tweede voorbeeldje noemt u zeker liever niet, he? Nee dat dacht ik al.

Ik heb alle vertrouwen in een bindend referendum over de wenselijkheid van de islam en daarbij horende kopvodderij in onze samenleving.

Voor u is dat provocatie maar is dat voor iedereen zo? En voor de rest hecht ik geen waarde aan steekproefjes, die kan iedereen maken en op het net gooien.
Oud 2 maart 2011, 20:22   #273
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ging toch niet over een verbod van de hoofddoek in de openbare ruimte.

Citaat:
Ik heb alle vertrouwen in een bindend referendum.
Ik ook.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:56   #274
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat ging toch niet over een verbod van de hoofddoek in de openbare ruimte.

Ik ook.
Ik ook, we hebben dat in La Suisse al mogen vaststellen hoe de 'bevolking' denkt over islam (goed geschreven arti?), en dan was de vraagstelling nog subjectief.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2011, 20:57   #275
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u is dat provocatie maar is dat voor iedereen zo? En voor de rest hecht ik geen waarde aan steekproefjes, die kan iedereen maken en op het net gooien.
Daarom; bindende referenda met 'n duidelijke vraagstelling!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2011, 10:45   #276
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Weeral een ontwijkend antwoord.
Niet als je de post had gelezen waarin ik dat al volledig heb uitgelegd.

Oud 4 maart 2011, 12:52   #277
Wisord
Banneling

Standaard PVV'er bedreigd door eigen partij

Citaat:
De PVV dictatuur: PVV’er bedreigd door eigen partijmensenPVV-gemeenteraadslid Arie Wim Boer uit Purmerend is bedreigd omdat hij kritiek had op het hoofddoekjesverbod in het openbaar vervoer. Ook klaagt hij over het dictatoriale optreden van provinciaal PVV-leider Hero Brinkman. Dat verklaarde hij tegenover RTV Noord Holland.

De woorden van Boer, volgens de PVV-traditie van dubbelfuncties ook kandidaat Statenlid, zijn hier te horen in een audio-interview. Hij zegt ook blij te zijn dat hij niet verkozen is in de fractie. De PVV haalde slechts 6 zetels in Noord-Holland, Boer stond op de achtste plaats.

Volgens Arie Wim Boer bejegent Brinkman hem op een manier die hij ‘zelfs van zijn eigen kinderen’ niet zou pikken. Nadat hij kritiek uitte op het door Brinkman voorgestelde wettelijk verbod op het dragen van een hoofddoek in bus, tram of metro werd Boer bedreigd.

Brinkman probeert voor de camera de ernstige aantijgingen weg te lachen en houdt zich van de domme. Dat laatste gaat hem overigens opvallend goed af.
http://www.mrwonkish.nl/de-pvv-dicta...n-partijmensen

Zo zie je maar, elk beetje kritiek op hun fascistisch denken wordt de mond gesnoerd.

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 maart 2011 om 12:53.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 13:06   #278
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik ook, we hebben dat in La Suisse al mogen vaststellen hoe de 'bevolking' denkt over islam (goed geschreven arti?), en dan was de vraagstelling nog subjectief.
De polls die volgden in de rest van de Europese landen waren veelzeggend over hoe de Europeaan over islamprovocatiesymbolen denkt.
Oud 6 maart 2011, 03:24   #279
snowseals
Burger

snowseals's schermafbeelding

Standaard

iedereen zal wel harder worden ? omdat het moet!!!!
teveel is teveel en dat kunnen we niet blijven betalen !grenzen terug dicht ! lost al beetje op ! ons wacht ons ook nog een revolutie ! denk daar maar over na
dit blijft niet duren ! ze zeggen iets van extreem rechts maar velen zijn TE extreem links !!

verdraagzaamheid is een mooi ding!
snowseals is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2011, 19:56   #280
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snowseals Bekijk bericht
iedereen zal wel harder worden ? omdat het moet!!!!
teveel is teveel en dat kunnen we niet blijven betalen !grenzen terug dicht ! lost al beetje op ! ons wacht ons ook nog een revolutie ! denk daar maar over na
dit blijft niet duren ! ze zeggen iets van extreem rechts maar velen zijn TE extreem links !!
Haal die citaat over verdraagzaamheid gerust uit je ondertekening.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be