![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#265 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Niemand hoeft alle waarden te accepteren indien ze er een andere mening over hebben. Zolang ze de wet volgen is er geen probleem. Citaat:
Ge gaat van de veronderstelling uit dat de waarden en wetten van een land onveranderlijk zijn. Mocht dat het geval zijn, de vrouwen hadden nog altijd geen stemrecht vandaag de dag. Het is ieders recht om op te roepen tot verandering, het is aan de maatschappij (de meerderheid) om uit te maken of die verandering een goede of slechte zaak is. Maar opnieuw, we zijn het op de punten die ge aanhaalt eens, dus stop met me te proberen overtuigen van iets waar we het over eens zijn. Gelijkheid van man en vrouw, respect tov holebi's, ... dat zijn zaken die in de wet staan en waarvan ik al gezegd heb dat iedereen die moet volgen, voor de rest kiest iedereen de waarden en gewoonten die het best bij hen passen, net zoals producten uit een supermarkt. Citaat:
Het is de eerste keer dat ik u de verbale agressie tov een groep zie veroordelen. Spijtig dat ge het niet meer zegt. Citaat:
Maar gelukkig hoeven niet alle waarden opgenomen te zijn in wetten. - Schenkingen aan minder gegoeden. - Vrijwilligerswerk - Religieuze gebruiken - Eetgewoonten - Taalgebruik (buiten communicatie van overheden) - De manier waarop we naar het toilet gaan - Familiewaarden ...
|
|
|
|
#266 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat vindt u positief aan de multiculturele samenleving?
Hoe langer hoe minder! We importeren met de multicul een godsdienst die niet bekend staat om zijn zachtzinnigheid en we krijgen een oorlog tussen twee verschillende strekkingen van die godsdienst cadeau. http://www.zita.be/nieuws/binnenland...op-moskee.html
|
|
|
#267 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Enkele voorbeelden? Van mij mag je tegen een cartoon zijn maar de maker bereigen betekent dat je niet accepteert dat niet moslims zichzelf geen beperkingen hoeven op te leggen, omdat gelovigen dat denken. Van mij mag je vinden dat een tentoonstelling beledigend is, maar de ruiten vernielen omdat je vindt dat ook anderen niet mogen kijken en bezoeken betekzent dat je probeert met geweld je mening op te leggen betekent dat je de vrijheid van anderen niet respecteert. Van mij mag je vinden dat vrouwen beter naar vrouwelijke dokters gaan, maar in ene ziekenhuis een man weigeren betekent dat je gelijkheid man en vrouw niet accepteert; Van mij mag je vinden dat je een hoofddoek moet dragen, maar eisen dat dit moet steeds en overal betekent dat je religieuze en zelfverkozen " verplichtingen" boven een samenleving met scheiding kerk en staat opdringt. Van mij mag je een film beledigend vinden, maar de maker overhoop steken en anderen bedreigen toont aan dat je op gewelddadige manier je overtuigingen oplegt aan anderen Van miij mag je een opera slecht vinden omdat Mohammeds hoofd erin voorkomt, maar dreigen met geweld zodat de opera wordt afgevoerd kan niet, religie staat hier niet boven cultuur. Het is dus essentieel om zoals aangehaalde voorbeelden aantonen, niet halfslachtig te denken dat het duidelijk stellen van verwachtingen naar iedereen ongeacht levensovertuiging" woordspelletjes" zouden zijn, het is een voorwaarde voor vreedzaam naast mekaar leven. Daarom zijn die zaken zoals vrijheid van mening, gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat wettelijk vastgelegd, dat daar niet in staat dat je ook vrijwilliger kunt zijn is niet eens een beetje een argument. Die grondrechten hebben niets te maken met stemrecht voor vrouwen wat een stap was in gelijkheid, het zijn pijlers van onze cultuur waar ook moslims doodsimpel vanaf horen te blijven, hun overtuiging kan geen eind maken aan onze verlichting. Wij zijn het voor alle duidelijkheid op essentiele punten totaal niet met mekaar eens, ik heb een hekel aan uw halfslachtige mening waar u liefst " relativeert" en vooral " goedpraat" om vervolgens te beweren dat ik u " overtuig" van zaken waarmee je het eens zou zijn". Leuk, maar uit uw en mijn standpunten blijkt duidelijk van niet. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dacht het niet...dus lijkt het me toch duidelijk; wanneer het gaat over concreet benoemen van positieve punten komen we niet verder dan de pittazaak en lokale chinees? |
|
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over de hygiëne en de proliferatie van bacteriën in bovenvermelde zaken werd ook al één en ander aangetoond... Het Chinese restaurant in Parijs waar men een tijdje geleden een ...rattenkwekerij aantrof in de kelder zullen veel klanten achteraf niet erg positief gevonden hebben, bijvoorbeeld... Laatst gewijzigd door andev : 13 maart 2012 om 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#270 | ||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens had u nog niet geantwoord op deze vraag. Citaat:
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 13 maart 2012 om 14:25. |
||||||||
|
|
|
|
|
#271 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#272 |
|
Banneling
|
Tot nu toe hebben de voorstanders zich uitsluitend beperkt tot het afbreken van andere meningen. Iets waar ze zich fulltime mee bezighouden. Iets afschieten is altijd makkelijker dan ideeen aandragen die een positieve invulling brengen van datgene waar je eigenlijk voor staat.
|
|
|
|
|
|
#273 |
|
Banneling
|
Wie is er voorstander?
Jij vroeg "Wat vindt u positief aan de multiculturele samenleving?" dat is iets heel anders dan "Waarom ben jij voorstander van multiculturele samenleving?" Zo'n aanzet is als vragen "Ben je voor of tegen regen?" |
|
|
|
|
|
#274 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#275 |
|
Minister
|
Kan ik als tegenstander een voorbeeld geven van de voordelen van de multikul?
Mijn achterneef verdient al 20 jaar een driedubbeldik belegde boterham als externe adviseur van de overheid inzake aanpassingsproblemen met immigranten. |
|
|
|
|
|
#276 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#277 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#278 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#279 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vooordeel:
k moet nunie ver reizen ombuitenlandse mense te zien Wat vindt u positief aan de multiculturele samenleving? Eerlijk: met ofzondre , i do not care !! De wereld: http://www.youtube.com/watch?v=iRscbQQVRTY
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|
|
|
#280 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zolang iemand binnen de wet blijft (iemand neersteken mag niet) mogen ze doen wat ze willen. Ze mogen zelfs protesteren tegen iets, of sensibiliseren dat iets voor hen niet aanvaardbaar is, net zoals wij dat al gedaan hebben en de waarden en gebruiken aangepast hebben aan wat 'we' willen. Citaat:
Citaat:
Over de waarden en het feit dat ze goed zijn, zijn we het eens, maar de furiositeit waarmee ge uw eigen waarden wilt opdringen aan anderen, en ondertussen datzelfde veroordeelt bij anderen getuigt van een gebrek aan consequentie dat aan het ongelofelijke grenst. En dat is eigenlijk het enige verschil tussen u en mijn.
|
|