Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2004, 23:04   #261
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Uw argumentatie over wat dan democratie is, houdt derhalve weinig steek. En ik ben weer zo onnozel om er toch tijd aan te besteden in plaats van het te geven wat het verdient : een one-liner of sneer.
Jammer.
Als rechtgeaarde N-Va'er is het uiteraard moeilijk om dat in te zien, laat staan toe te geven: N-VA heeft geen democratische visie op bestuur.
Lees eens wat ik en andere, meer gematigde figuren (b.v. Jos Verhulst) erover schrijven, en besef plotseling hoe de zaken werkelijk staan.

Zelfs Gerolf Annemans (Vlaams-blok) heeft een meer democratische visie op besturen dan N-VA en dan wij bovendien steeds durfden aannemen:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=10526

Daar kan de autoritair-elitaire N-VA een punt aan zuigen.
Theoretisch althans.
De blauwen blijven in praktijk ook zwaar in gebreke.
Want zoals jij terecht aanhaalt: ook VLD komt haar beloften op vlak van directe democratie niet na ondanks 5 -6 jaar wetgevende bevoegdheid..............

Desondanks heb ik logischerwijs nog minder vertrouwen in partijen die principieel tegen democratie zijn zoals CVP&VU
Oud 25 juli 2004, 23:10   #262
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Jammer.
Als rechtgeaarde N-Va'er is het uiteraard moeilijk om dat in te zien, laat staan toe te geven: N-VA heeft geen democratische visie op bestuur.
Lees eens wat ik en andere, meer gematigde figuren (b.v. Jos Verhulst) erover schrijven, en besef plotseling hoe de zaken werkelijk staan.
Je blijft een even enge en fundamentalistische visie van het begrip "democratie" hanteren, zie ik. Is het zo moeilijk om dat zelf eens toe te geven? Dat jouw inkleuring van die term geen goddelijk monopolie ervan bezit en dat elke afwijking van dat dogma "ondemocratisch" is?
Is het zo moeilijk te aanvaarden dat sinds het ontstaan van de democratie 2500 jaar geleden steeds is gesleuteld aan een systeem waarbij de massa haar beslissende macht delegeert aan een kleinere groep, die in een bepaald kader en binnen een bepaalde tijd die macht uitoefent en zich onderwerpt aan de keuze van de massa?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:21   #263
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Zelfs Gerolf Annemans (Vlaams-blok) heeft een meer democratische visie op besturen dan N-VA en dan wij bovendien steeds durfden aannemen
Je kan het maar niet laten N-VA te verketteren en het Blok op te hemelen.

En wat de blokstandpunten betreft over democratie, dat moet je dag per dag bekijken.
Die verloochenen hun standpunten als dat hun even beter uitkomt.

Denk maar aan de houding van de Blok-mandatarissen bij de kieswethervorming. Daar was het ook van geen tel meer wat ze eerder bij de partij-standpunten hadden neergeschreven.

Laatst gewijzigd door Marie-José : 25 juli 2004 om 23:22.
Marie-José is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:31   #264
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Je blijft een even enge en fundamentalistische visie van het begrip "democratie" hanteren, zie ik.
Mijn visie is wel de correcte, zowel etymologisch als in de praktijk
Ze valt niet samen met de elitaire N-VA-visie op bestuur.

Ik heb daar geen probleem mee.
Jij mag je gerust, samen met je particratische medestanders, als dictatoriale redders van Vlaanderen profileren, maar kom ons niet langer wijsmaken dat jullie de wil van de burger wensen te voltreken.
Dat is immers pertinent gelogen.
Zelfs vertegenwoordigend lappen jullie de wil van de eigen achterban aan de laars (B-H-V-anti-royalisme-secessionisme)

De N_VA wenst geen (rechtstreekse) inspraak van de burger.
Mijn ergernis bestaat erin dat jullie in weerwil van jullie elitaire particratische bestuursvisie de burger bedriegen door wederrechtelijk het etiket democratisch op jullie streven te plakken.
Dat is gewoon valselijk, leugenachtig en dégoutant.

In theorie, is het Vlaamsblok veel democratischer dan de N-VA.
Die hebben in theorie niet hetzelfde hautaine misprijzen voor de wil van de burger.
Oud 25 juli 2004, 23:35   #265
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Je kan het maar niet laten N-VA te verketteren en het Blok op te hemelen.
Sorry dat ik mij laat leiden door waarheid en feiten.

Citaat:
En wat de blokstandpunten betreft over democratie, dat moet je dag per dag bekijken.
Die verloochenen hun standpunten als dat hun even beter uitkomt.
Hun theorie is een stuk democratischer dan de theorie én praktijk van de N-VA............

Citaat:
Denk maar aan de houding van de Blok-mandatarissen bij de kieswethervorming. Daar was het ook van geen tel meer wat ze eerder bij de partij-standpunten hadden neergeschreven.
De recente kieswethervorming is een totaal ondemocratisch gedrocht, gestemd door.......... de zogezegde democratische partijen.
Jammer maar helaas.
De feiten wijzen in deze kwestie andermaal uit dat de machthebbers allesbehalve verdienden zichzelf democratisch te heten.
In die materie kan je het VB geen steen werpen......
Oud 26 juli 2004, 09:07   #266
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Sorry dat ik mij laat leiden door waarheid en feiten.
Sorry, maar zo te zien aan je reacties laat jij je meer leiden door een afbraakstrategie.

Citaat:
Hun theorie is een stuk democratischer dan de theorie én praktijk van de N-VA............
Het blok werkt met vele gezichten , een cameleon-strategie. Voor en Tegen iets zijn, telkens je standpunten aanpassen of wijzigen naargelang de situatie, je moet het maar durven. Als dat democratie is ...

Citaat:
De recente kieswethervorming is een totaal ondemocratisch gedrocht, gestemd door.......... de zogezegde democratische partijen. Jammer maar helaas. De feiten wijzen in deze kwestie andermaal uit dat de machthebbers allesbehalve verdienden zichzelf democratisch te heten.
In die materie kan je het VB geen steen werpen......
Het Blok heeft aan deze recente kieswethervorming zijn medewerking verleend en verdient dus ook niet democratisch te heten.
Zeker niet als het Blok deze kieswethervorming eerst totaal afkeurde en zag als een maneuver uit electoraal belang en dat ze bovendien anti-Vlaams en ondemocratisch was.

Komt daarbij nog dat de Blokmandatarissen handelden tegen hun partijstandpunten in.
Ook niet te vergeten is het feit dat het Blok heeft NAGELATEN TEGEN te STEMMEN bij elk wetsontwerp waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was. Hier gold het principe:”Eigen partij eerst!”

Het blok verdient hier blijkbaar een camion stenen.
Oud 26 juli 2004, 09:44   #267
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sorry, maar zo te zien aan je reacties laat jij je meer leiden door een afbraakstrategie.
Het is mijn goede recht om partijen, die standpunten verkondigen waar ik niet achter sta met alle mogelijke middelen te bekampen.
Jij mag dat afbreken of negativisme heten: de feiten die ik hier poneer blijven als een huis overeind.
Als het slecht is mag het ook gezegd worden.
Of ik hierbij deze of gene partij in de kaart speel, of ondergraaf kan me aan de reet roesten.
Ik hou me niet in om de waarheid te zeggen, ook niet als die al eens dezelfde is als die van een Vlaamsblokker.

Iemand in de bruine hoek duwen of simpelweg beweren:"Je bent een afbreker en negativist" volstaat niet als tegenargument. En argumenten merk ik in deze topic van N-VA'ers niet veel. Enkel stemmingmakerij en gekronkel in plaats van een deemoedig toegeven: Ze hebben ons opnieuw bij ons pietje, we zijn weer geSchiltzd!
Oud 26 juli 2004, 09:49   #268
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het blok werkt met vele gezichten , een cameleon-strategie. Voor en Tegen iets zijn, telkens je standpunten aanpassen of wijzigen naargelang de situatie, je moet het maar durven. Als dat democratie is ...
Stel je voor!
Een partij die standpunten heeft!
Een partij die een standpunt bijschaaft of wijzigt!
Hoe ondemocratisch!

Citaat:

Het Blok heeft aan deze recente kieswethervorming zijn medewerking verleend en verdient dus ook niet democratisch te heten.
Zeker niet als het Blok deze kieswethervorming eerst totaal afkeurde en zag als een maneuver uit electoraal belang en dat ze bovendien anti-Vlaams en ondemocratisch was.
Wat een onzin.
De kieswet is meerderheid tegen oppositie goedgekeurd.

Citaat:
Komt daarbij nog dat de Blokmandatarissen handelden tegen hun partijstandpunten in.
Dan zou je haast denken dat Bougeois ook een Vlaamsblokker is.
Voor de verkiezingen zus zeggen, en nadien met ministerfluweel aan de kont anders handelen.

Citaat:
Ook niet te vergeten is het feit dat het Blok heeft NAGELATEN TEGEN te STEMMEN bij elk wetsontwerp waar het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde nog in ongewijzigde vorm aanwezig was. Hier gold het principe:”Eigen partij eerst!”
De eerste partij die constructief oppositie voert moet ik nog aan het werk zien.....

Citaat:
Het blok verdient hier blijkbaar een camion stenen.
De N-VA verdient een ministerpost omdat ze braaf meedobberen met de tsjeven.
't IS allemaal iets, hee?
Oud 26 juli 2004, 09:59   #269
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Beste niveanen,hoe voelt dat eigenlijk om op een politieke hoer te stemmen?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 09:59   #270
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Wat is "een politieke hoer"? (En nee, ik heb niet op de N-VA gestemd, maar ik ben wel eens curieus)

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 10:15   #271
Marie-José
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Supe®Staaf

Tegelijk voor en tegen iets zijn, kan dus volgens jou!

Als jij het verslag van de stemming in de kamer bij de stemming van de kieswethervorming gaat lezen, zul je zelf kunnen vaststellen dat het Blok aan deze kieswethervorming zijn medewerking heeft verleend.

Maar harde bewijzen zijn aan jou niet besteed, die wil jij niet kennen.

En nogmaals bij de kieswethervorming heeft het Blok geen oppositie gevoerd maar zijn medewerking verleend aan het Belgisch regime zodat er bij de stemming van de kieswethervorming niets kon mislopen en ze er zeker doorkwam
Oud 26 juli 2004, 10:27   #272
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Beter dan op een politieke maagd
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 10:30   #273
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Supe®Staaf

Tegelijk voor en tegen iets zijn, kan dus volgens jou!
Natuurlijk kan dat!
Dat heet nuancering.
Brede kijk op de zaak.
Visie zonder paardekleppen of zwart-wit denken.

Doe echter geen moeite. Zoiets is aan blinde partijfollowers toch niet besteed.

Citaat:
Maar harde bewijzen zijn aan jou niet besteed, die wil jij niet kennen.
Als je de bewijzen geeft, dan zal ik ze met plezier onderschrijven.

Citaat:
En nogmaals bij de kieswethervorming heeft het Blok geen oppositie gevoerd maar zijn medewerking verleend aan het Belgisch regime zodat er bij de stemming van de kieswethervorming niets kon mislopen en ze er zeker doorkwam
Stel je voor!
Een partij die vanuit de oppositie constructief meewerkt met de meerderheid van democratische paars-groene partijen!
En dan nog in hun eigen voordeel (ware N-VA'ers rijven ze na de nakende ontbinding toch makkelijk binnen)
't Blijft een kutwet, wie ze ook stemde, maar wees dan eerlijk en val er naast de vermeende 'blok-medewerkenden' ook de VLD, de SP-a en Agalev op aan.
Oud 26 juli 2004, 10:53   #274
Tegendradigaard

Standaard

Jazeker was het geloof ik die schreef dat het eigenlijk jammer is dat Vlaams nationalisten weer op mekaar zitten te schieten.

Even zien vanuit welke strekking de aanval werd ingezet ? Tja de aanval kwam vanuit de NVA hoek he.

En dan nogwel omdat het Vlaams Blok het aangedurfd had om de koning een half uurke te laten wachten... al goed dat de NVA deze schanddaad aangeklaagd heeft..
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 10:56   #275
Tegendradigaard

Standaard

Als ik sommige NVA-ers moet geloven is het Vlaams Blok verantwoordelijk voor alles wat verkeerd liep, loopt en zal lopen in dit land.
Langs de andere kant zeggen diezelfde NVA-ers al jaren dat een Vlaams Blok stem een verloren stem is en niets waard is.. das dan wel vreemd he. Plots is die stem dus wel iets waard want door die stem loopt alles verkeerd ? vreemde kronkels as ge het mij vraagt.

De kieswet en de drempel is een voorstel van VLD-SPA-Agalev geweest en geen Vlaams Blok voorstel. Want anders zou het NOOIT zijn goedgekeurd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 juli 2004, 11:04   #276
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Jazeker was het geloof ik die schreef dat het eigenlijk jammer is dat Vlaams nationalisten weer op mekaar zitten te schieten.
Vroeger had ik daar een mooi poppenkastje voor.
Omdat het eerder infantiel was, en sommige toch wel fijne tegenstrevers danig op de zenuwen begon te werken, en eigenlijk ook een beetje versleten raakte doekte ik het op.

Ik vind het echter een mooi moment om het weer eens ten tonele te voeren 8)

N-VAVlaamsblok
BourgeoisVan Hecke
Supe®staafBuB

Yeaaaaaaah!
't Gaat goed in mijn Vrolijk België, mijn zoete vaderland.
Oud 26 juli 2004, 11:16   #277
Tegendradigaard

Standaard

idd schoon poppenkaske...

en nogal waarheidsgetrouw ook

maar ook de beste fuif eindigt ooit zenne..

Oud 26 juli 2004, 11:21   #278
Peace
Europees Commissaris

Peace's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
De nieuwe Blok strategie bestaat er schijnbaar in om in
het parlement alles te vertragen.

Nutteloos natuurlijk, maar bij gebrek aan een ernstig politiek
alternatief, blijft er voor het Blok niets anders over.

Trouwens hoe had het Blok de splitsing BHV aangepakt ????????????

Hoe ging het Blok, Sp.a en VLD ervan overtuigen
in het federaal parlement de splitsing te stemmen ??????????????

Blok bewijst elke dag opnieuw een stel circusleeuwen te zijn
die goed kunnen brullen , maar politiek totaal ongevaarlijk
Politiek wordt gemaakt in de wandelgangen van het parlament en niet in het parlament zelf.

Ook al durven de andere partijen niet officieel met het VB samen te werken, in de wandelgangen is het Vlaams blok echter een gegeerde partij om bepaalde eisen kracht bij te zetten.

Het is ondertussen zover geëvolueerd dat het Vlaams Blok bijna volledig de Vlaamse politiek stuurt. Bepaalde andere partijen kunnen enkel nog trachten tegen te sturen en zodoende een koers te varen die tegen de Vlamingen gericht is. Dit kunnen ze echter niet te opzichtelijk doen omdat ze dan weer worden afgestraft door de kiezers.

Of bepaalde andere partijen het nu leuk vinden of niet maar elk tegenhouden van een verdere defederalisering zal nog meer kiezers naar het Vlaams Blok als enige echte vertegnwoordiger van het Vlaamse volk en de Vlaamse belangen toedrijven.

Het monstercartel tegen het vlaams Blok en tegen het Vlaamse volk zit gevangen in hun eigen net.
Oud 26 juli 2004, 11:30   #279
Tegendradigaard

Standaard

Maar toch blijft het schandalig dat het Vlaams Blok er voor gezorgd heeft dat de koning een half uur heeft moeten zitten wachten.

Gelukkig was Clemens de echte Vlaamse Leeuw er als de haan bij om deze majesteitschennis aan te klagen.

Oud 26 juli 2004, 11:44   #280
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Maar toch blijft het schandalig dat het Vlaams Blok er voor gezorgd heeft dat de koning een half uur heeft moeten zitten wachten.
Inderdaad.
Als je ambities hebt om een koninkrijk mee te helpen besturen, dan moet je onze goede vorst niet onnodig laten wachten.
Albert II heeft andere dingen aan zijn hoofd dan het Vlaamsblokkenspel.

Citaat:
Gelukkig was Clemens de echte Vlaamse Leeuw er als de haan bij om deze majesteitschennis aan te klagen.
Clemens wordt nog ne goeien, ik heb het altijd al gedacht, doch het nooit willen zeggen, om hem niet in verlegenheid te brengen. Want zeg nu zelf: welke N-VA'er wil er nu geprezen worden door de Staaf?
8)

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be