Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2013, 21:10   #261
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een club zonder aanhang is een gedrocht.
Een toekomstige eersteklassevoetbalploeg in Antwerpen heeft veel meer (potentiële) aanhang dan KV Oostende. KVO had het afgelopen seizoen een toeschouwersaantal van 2000 �* 3000. Op de kampioenenwedstrijd tegen Eupen kwamen er slechts 5850 toeschouwers. Probeer met dergelijke aantallen maar eens een stabiele eersteklasser uit te bouwen. Zo goed als onmogelijk.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:11   #262
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Oostende heeft, zoals elke gemeente in België, recht op professioneel voetbal. Maar laten we ook realistisch zijn. KV Oostende heeft gemiddeld 2000 tot 3000 toeschouwers, alleen voor topwedstrijden durft er wat meer volk te komen. In Oostende heeft de basketbalclub meer toeschouwers dan de voetbalclub. KVO heeft al 3 keer geprobeerd om uit te groeien tot een stabiele eersteklasser. Het is nooit gelukt en er is geen enkele garantie dat het nu wel zal lukken.
Hoeveel Oostendenaars gaan meer dan een uur rijden om naar een thuiswedstrijd te gaan kijken?

Hoeveel Antwerpenaars gaan naar een huurlingenploeg uit Oostende kijken?

Ik schat een pak minder dan 3000 man.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:19   #263
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Marc Swingedouw heeft wel vaker bewezen dat hij een trouwe regimeslaaf is, en ja, er bestaan andere en betere wetenschappelijke studies maar die halen de media niet wegens ongewenst. Om die reden moest trouwens ook de stemmenkampioen van Frank Thevissen verdwijnen.

Citaat:

Uit een Interview met Frank Thevissen over peilingen
15 april 2012

Met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur, beloven het weer hoogdagen te worden voor peilingbureaus, media en politieke analisten. Maar hoe betrouwbaar is dat allemaal? Het boek 'Het is maar een peiling' biedt een ontluisterende blik achter de schermen van opiniepeilingen. De auteur legt domme fouten, manipulaties en regelrechte fraude bloot bij onderzoekers, politici en journalisten.

Waarom moesten jullie eraan geloven? Omdat de VLD het zo slecht deed in die peilingen?

Karel De Gucht was zwaar gefrustreerd dat uitgerekend een krant met een liberale stempel (Het Laatste Nieuws) vanaf 2004 de zwanenzang van de VLD maandelijks in kaart bracht. Hij ging dan uit pure wanhoop aankloppen bij zijn politieke en culinaire vriend Yves Desmet (De Morgen). De VLD wilde onder Verhofstadt en De Gucht een brede volkspartij worden, maar dat liep fout af. Volgens De Gucht was dat de schuld van onze negatieve peilingen. Onzin natuurlijk. Het toont nog eens aan hoezeer politici peilingen overschatten en kiezers onderschatten. Interne ruzies, het vreemdelingenstemrecht, de snel-Belg-wet, het gepruts van hun adviseur Noël Slangen… daar lagen de kernproblemen van de VLD. Wij konden bijna dagelijks zien hoe de VLD kiezers afknapten en wegliepen. De Open VLD is intussen zowat de helft van haar aanhang kwijtgespeeld.

Intussen gaat men ongestoord door met het verspreiden van vervalste statistieken en tendentieuze informatie veegt men bewezen onderzoeksfraude onder de mat. Toen ik mijn boeken over media schreef, had ik nog ergens de illusie: er komt een keerpunt. Maar de situatie is er nadien alleen maar slechter op geworden. Als ik zie hoe het debat vandaag in Nederland wordt gevoerd en hoe de media hun professionele verantwoordelijkheid opnemen: zonder al te veel taboes, met woord en wederwoord, zonder mediakritiek te schuwen. Er heerst daar een open en gezonde debatcultuur. Hier neemt de verkleutering nog toe met de dag…
http://www.vlaamsbelang.org/interviews/25/

Er zal wel negatieve reactie komen omdat bovengenoemde citaten uit een vraaggesprek met het Vlaams Belang komen, maar wie zich de moeite doet om het te lezen zal niet anders kunnen dan toegeven dat Thevissen de nagel op de kop slaat.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:21   #264
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat dacht ik ook.
Wel, de ondergang van de N-VA wordt door de tegenstanders van de partij al voorspeld sinds 11 juni 2010, de dag na de grote verkiezingsoverwinning. Vandaag op 24 mei 2013, trekken de tegenstanders van de N-VA zich op aan een peiling waar de N-VA slechts 32% haalt.

Bovendien gaat het hier maar over voetbal, nog steeds een bijzaak. Een groot deel van de bevolking is niet geïnteresseerd in voetbal en er zijn genoeg voetballiefhebbers, waaronder ikzelf, die voetbal gewoon kunnen relativeren. Slechts een heel klein deel van de bevolking denkt aan voetbal wanneer ze in het stemhokje staat.

De personen die in deze draad stevig inhakken op De Wever, zijn personen die ook al voordien tegenstander waren van de N-VA. (op 1 forumlid na).
Oud 24 mei 2013, 21:25   #265
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wie zegt dat ? Dewever is slim genoeg om te weten dat zoiets politieke zelfmoord betekent. De reactie van Dewever vond ik vandaag beter dan die van woensdag. Hij heeft duidelijker afstand genomen van een verplaatsing van stamnummer van een club. Als Dewever neen zegt, hoeft Decuyper helemaal niet meer te sjacheren met het stamnummer van een club die zelfs helemaal niet de zijne is. Hij heeft zelfs niet betaald

'tStad,als eigenaar van de infrastruktuur neem ik aan,is wel geinteresseerd in welke ploeg er daar eventueel zal spelen,maar kan en mag,met openbaar geld,niet veel verder gaan...tenzij het gemeentebestuur anders beslist.
Maar in de huidige tijden zie ik geen extra geld in een voetbalploeg inploegen.Bovendien ...ZO belangrijk kan dat voetbal niet meer zijn,anders waren er niet eens problemen..

Dat zich in Antwerpen,met zijn immense handels- en industriesector schijnbaar vrijwel niemand meer genoeg interesseert in professioneel voetbal,zegt alles wat we moeten weten omtrent de toekomst.....Blijkbaar willen bedrijven hun naam niet zien op de bast van huurlingen,of zelfs maar geassocieerd worden met die sector....

Misschien kan "t Stad de stadions voorzien als plaats voor evenementen zoals Sinksenforen

Laatst gewijzigd door kelt : 24 mei 2013 om 21:28.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:31   #266
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een toekomstige eersteklassevoetbalploeg in Antwerpen heeft veel meer (potentiële) aanhang dan KV Oostende. KVO had het afgelopen seizoen een toeschouwersaantal van 2000 �* 3000. Op de kampioenenwedstrijd tegen Eupen kwamen er slechts 5850 toeschouwers. Probeer met dergelijke aantallen maar eens een stabiele eersteklasser uit te bouwen. Zo goed als onmogelijk.
Dat is ook ook niet de bedoeling. Vergeet niet dat er slechts 5 stabiele eerste klasse clubs zijn: Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, Standard Luik en Racing Genk. Misschien dat daar ooit nog een Antwerpse club moet bijkomen, maar niet ten koste van een andere club. Die hebben ook hun bestaansrecht.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 21:31   #267
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoeveel Oostendenaars gaan meer dan een uur rijden om naar een thuiswedstrijd te gaan kijken?

Hoeveel Antwerpenaars gaan naar een huurlingenploeg uit Oostende kijken?

Ik schat een pak minder dan 3000 man.
Veel inwoners van Oostende zijn Club Brugge supporters. Ik denk dat er in Oostende zelfs meer Club Brugge supporters wonen dan KVO-supporters.

Hoeveel supporters een nieuwe eersteklasseploeg in Antwerpen haalt, zal afhangen van de resultaten van die nieuwe ploeg.

In 1988 wouden de die-hard fans van Waterschei en Winterslag ook niet gaan kijken naar de nieuwe fusieploeg, Racing Genk. Elf jaar later, na het behalen van de landstitel, had Genk meer dan 20.000 toeschouwers en zaten de voormalige supporters van Waterschei en Winterslag broederlijk naast elkaar.

Wat in elk geval 100% vaststaat, is dat er in Antwerpen veel meer potentieel is dan in Oostende om een stabiele eersteklasser uit te bouwen.

Laatst gewijzigd door stropdrager : 24 mei 2013 om 21:31.
Oud 24 mei 2013, 21:43   #268
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is ook ook niet de bedoeling. Vergeet niet dat er slechts 5 stabiele eerste klasse clubs zijn: Club Brugge, AA Gent, Anderlecht, Standard Luik en Racing Genk. Misschien dat daar ooit nog een Antwerpse club moet bijkomen, maar niet ten koste van een andere club. Die hebben ook hun bestaansrecht.
Dat er slechts 5 stabiele eersteklasseclubs zijn is niet waar en niet respectvol voor ploegen zoals Leuven, Lokeren, Mechelen en Cercle Brugge. En ik heb helemaal niets tegen kleine ploegen, ik ben zelf supporter van een kleine eersteklasser. Oostende heeft zeker bestaansrecht, maar de kans dat Oostende ooit uitgroeit tot een vaste waarde in eerste klasse, is bijzonder klein.

Ik probeer alleen te redeneren vanuit het standpunt van Decuyper en dan ik daar wel begrip voor opbrengen. Het probleem van Decuyper is, dat hij zeer ambitieus, te ambitieus voor een heleboel Vlamingen.
Oud 24 mei 2013, 21:49   #269
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel inwoners van Oostende zijn Club Brugge supporters. Ik denk dat er in Oostende zelfs meer Club Brugge supporters wonen dan KVO-supporters.

Hoeveel supporters een nieuwe eersteklasseploeg in Antwerpen haalt, zal afhangen van de resultaten van die nieuwe ploeg.

In 1988 wouden de die-hard fans van Waterschei en Winterslag ook niet gaan kijken naar de nieuwe fusieploeg, Racing Genk. Elf jaar later, na het behalen van de landstitel, had Genk meer dan 20.000 toeschouwers en zaten de voormalige supporters van Waterschei en Winterslag broederlijk naast elkaar.

Wat in elk geval 100% vaststaat, is dat er in Antwerpen veel meer potentieel is dan in Oostende om een stabiele eersteklasser uit te bouwen.
Als het dan toch zo'n strak plan was, waarom is het dan niet doorgegaan?
Oud 24 mei 2013, 22:09   #270
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat het een strak plan was, ik heb wel gezegd dat er meer potentieel is in Antwerpen dan in Oostende.

En waarom het niet is doorgegaan, moet je niet aan mij vragen, maar aan de voorzitters van Waregem en Oostende. Ik ben niet betrokken geweest bij de onderhandelingen.
Oud 24 mei 2013, 22:17   #271
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het aan de Wever vragen was ik van jou!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 22:26   #272
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Exact. Ik ben maar een gewone voetballiefhebber
Oud 24 mei 2013, 22:27   #273
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Maar dat is niet het geval, dus...
Oud 25 mei 2013, 00:22   #274
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Volledig akkoord, maar dan moet men ook nieuwe investeerders vinden voor die ploeg met stamnummer 1. En dat is blijkbaar moeilijker dan investeerders te vinden voor een nieuw stamnummer.
heb jij 17 miljoen euro dan kan jij het doen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 00:26   #275
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Een beetje eerder in de discussie verklaart er iemand dat er in antwerpen een ploeg speelt in tweede klasse, met stamnummer 1, een vervallen stadion en wat schulden. Kunnen ze die ploeg niet laten spelen in het kiel, en hun eigen stadion verkopen?
men had zelfs een eerste klasser maar die wou men ook niet helpen
Oud 25 mei 2013, 00:29   #276
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
lijkt mij de enige zinvolle optie (en vooral geen loze verwachtingen creeëren) en aanvaarden dat zulks wel minstens een vijftal jaar zal duren.
het probleem is de 17 miljoen euro schulden en dat die aanhang niet naar het Kiel komt
Oud 25 mei 2013, 00:34   #277
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Hoeveel kilometer liggen Oostende en Antwerpen uit elkaar? In het buitenland lachen ze zich een breuk met dit soort non-discussies onder provincialen.
nochtans gebeurt die in het buitenland ook soms zie maar naar Wimbledon (Londen) dat verhuisde naar Milton Keys...

zelfs straffer Glasgow Rangers wou in Engeland gaan spelen dit is uiteindelijk niet doorgegaan
Oud 25 mei 2013, 00:40   #278
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de stad Antwerpen niet wil investeren in hun eigen club. De club met stamnummer 1, de oudste club van het land. Ze kunnen daar iets moois van maken.
omdat die dit of volgend jaar ook failliet misschien
Oud 25 mei 2013, 01:06   #279
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Oostende is opgekocht door een groep Antwerpse miljonairs ( toch wat hun stamnummer betreft)
Allez, Antwerpen moet weer eens Westvlaams sukses opkopen. Kunnen die blaaskaken uit dat dorp aan de Schelde dan echt niks zelf?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 25 mei 2013 om 01:08.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 02:36   #280
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Allez, Antwerpen moet weer eens Westvlaams sukses opkopen. Kunnen die blaaskaken uit dat dorp aan de Schelde dan echt niks zelf?
Die blaaskaken zijn véél slimmer dan jullie, West-Vlaamse boerkes
Jullie werken ( en hard) met alle zever er bij en bij beeindiging der werken staat daar een Antwerpse blaaskaak die met 1 vingerknip alles afpakt. ( tegen een peulschil)
Dit is al eeuwen zo
In de middeleeuwen toen Brugge het mekka van de handel was, dacht iedere Bruggeling dat ZIJ de grote mannen waren.
Wat deed de Antwerpenaar ?
Alle schepen die naar Brugge moesten, waren aan de grens van Antwerpen verplicht tol te betalen ( zoniet - handje kap en het scheld in )
En maar werken in Brugge
En maar feesten in Antwerpen

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 25 mei 2013 om 02:37.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be