Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2020, 21:31   #261
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe voorzag Christus, zijn apostelen en hun volgelingen in hun eten,drinken en onderdak als ze niet was door oorlogspad, rooftocht, vrouwenverkachting, aanslagen en koppensnellen ?

Lees het Nieuwe Testament er eens op na.
Ik weet niet wat dat is met uw berichten, maar ik weet echt nooit waarover je het hebt.
Echt nooit.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 21:41   #262
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Christenen die de leer van Christus & zijn voorbeeld fundamentalistisch volgen gaan niet op oorlogspad, op rooftocht, op vrouwen verkrachten, op aanslagen plegen, op koppensnellen edm itt de leer en 't voorbeeld van de islamitische profeet.
Mijn ouders waren pubers tijdens de jaren vijftig, toch wel de topjaren van de rkk en de cvp tijdens de vorige eeuw. Mijn oma langs moeders kant was heel erg christelijk, wel dat geloof bleef nog altijd beperkt tot de wekelijkse zondagsmis van 3/4 uur en vrijdags geen vlees. En voor de rest werd erover dat geloof geen woord gerept. Toch wel een klein verschil met de islamitische waanzin hier vandaag in W-Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 april 2020 om 21:54.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 21:51   #263
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De geschiedenis van het Amerikaanse continent vertelt een gans ander verhaal.
Maar ik zal het ongetwijfeld slecht begrepen hebben...
Ik zeg nu alvast sorry daarvoor.
Wanneer was dat, dat die Christusfiguur op 't Amerikaanse continent rondwaarde om zijn evangelie te verkondigen?

Doe me daar eens 'n link naar 'n bron van.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 21:53   #264
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer was dat, dat die Christusfiguur op 't Amerikaanse continent rondwaarde om zijn evangelie te verkondigen?

Doe me daar eens 'n link naar 'n bron van.
Dat was ongeveer op hetzelfde moment dat de profeet Mo aanslagen wereldwijd pleegde

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 april 2020 om 21:53.
Oud 26 april 2020, 21:57   #265
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe voorzag Christus, zijn apostelen en hun volgelingen in hun eten,drinken en onderdak als ze niet was door oorlogspad, rooftocht, vrouwenverkachting, aanslagen en koppensnellen ?

Lees het Nieuwe Testament er eens op na.
Link naar dat evangelie of Nieuwe Testament waar die Christusfiguur zich op rooftocht ea onfrisse praktijken begaf.

Voor zover ik me herinner waren zijn discipelen geen 40, met kromzwaarden gewapende, rovers, maar simpele vissers die op minder vvreedaardige manier in hun levensonderhoud konden voorzien.
Oud 26 april 2020, 21:58   #266
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was ongeveer op hetzelfde moment dat de profeet Mo aanslagen wereldwijd pleegde
De aanhangers van de profeet, naar zijn goede voorbeeld.
Oud 26 april 2020, 22:03   #267
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De aanhangers van de profeet, naar zijn goede voorbeeld.
Ja, dat verhaal lezen we hier dagelijks gemiddeld zo'n 100 keer.
Ik ken het ondertussen.
Over dat andere verhaal wordt er net iets minder gesproken.
Oud 26 april 2020, 22:04   #268
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Link naar dat evangelie of Nieuwe Testament waar die Christusfiguur zich op rooftocht ea onfrisse praktijken begaf.

Voor zover ik me herinner waren zijn discipelen geen 40, met kromzwaarden gewapende, rovers, maar simpele vissers die op minder vvreedaardige manier in hun levensonderhoud konden voorzien.
Ali Baba en de 40 rovers??
No shit....

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 april 2020 om 22:12.
Oud 26 april 2020, 22:05   #269
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Mijn ouders waren pubers tijdens de jaren vijftig, toch wel de topjaren van de rkk en de cvp tijdens de vorige eeuw. Mijn oma langs moeders kant was heel erg christelijk, wel dat geloof bleef nog altijd beperkt tot de wekelijkse zondagsmis van 3/4 uur en vrijdags geen vlees. En voor de rest werd erover dat geloof geen woord gerept. Toch wel een klein verschil met de islamitische waanzin hier vandaag in W-Europa.
We moeten al 'n paar eeuwen in de tijd teruggaan om gelijkaardige vvreedheden te vinden gepleegd door christen/katholieken als hetgeen nu nog dagdagelijks gebruikelijk is in islamitische kringen.

't Grote verschil is dat christus dit nooit voorgeschreven heeft, noch dat voorbeeld gegeven heeft, maar de islamitische profeet en zijn boekske wel.

Die christelijke/katholieke vvreedheden gingen in tégen de leer van christus.
De islamitische volgen net de voorschriften perfect op.

Ze zijn allemaal gematigd, tot je 'n prentje van hun grote voorbeeld, de profeet, toont.
Oud 26 april 2020, 22:08   #270
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
We moeten al 'n paar eeuwen in de tijd teruggaan om gelijkaardige vvreedheden te vinden gepleegd door christen/katholieken als hetgeen nu nog dagdagelijks gebruikelijk is in islamitische kringen.

't Grote verschil is dat christus dit nooit voorgeschreven heeft, noch dat voorbeeld gegeven heeft, maar de islamitische profeet en zijn boekske wel.

Ze zijn allemaal gematigd, tot je 'n prentje van hun grote voorbeeld, de profeet, toont.
Neen, jij gaat hier niet de geschiedenis vervalsen.
Denk nog eens diep na, en pas dan uw bericht aan.
Oud 26 april 2020, 22:20   #271
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, jij gaat hier niet de geschiedenis vervalsen.
Denk nog eens diep na, en pas dan uw bericht aan.
Denk nog eens diep na over wat blunders van 't VB je kan verzinnen, daarover gaat deze draad tenslotte.

Ik heb er totnogtoe nog maar 'n stuk of wat mogen lezen.

Nl. 't 70 puntenplan, waarvan meerdere punten reeds overgenomen zijn door andere partijen, weliswaar in ietwat andere vorm, maar desalniettemin met hetzelfde resultaat.
Zelfs in verschillende andere landen worden veel van die punten succesvol toegepast.

En Anke Vandermeersch wiens uiterlijk niet naar de gading is van 'n vermaard VB coprolalist.

Doe je best, leef je uit.
Oud 26 april 2020, 22:24   #272
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ali Baba en de 40 rovers??
No shit....
Heb je daar 8 minuten over moeten nadenken?

: duimomhoog: hoor!
Oud 26 april 2020, 22:59   #273
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ga dat eens vertellen in Ierland waar meisjes tot in de jaren '70 na een ongewenste zwangerschap in een gesticht werden gestoken en hun kind moesten afstaan.

Het is van de vrouwen dat je het minste solidariteit mag verwachten met andere vrouwen zo te zien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 23:20   #274
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ga dat eens vertellen in Ierland waar meisjes tot in de jaren '70 na een ongewenste zwangerschap in een gesticht werden gestoken en hun kind moesten afstaan.

Het is van de vrouwen dat je het minste solidariteit mag verwachten met andere vrouwen zo te zien.
Maar de islam-waanzin die VIJFTIG JAAR LATER West Europa vergiftigt, vind je een verrijking

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 26 april 2020 om 23:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2020, 23:38   #275
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die feiten zijn helaas gekend. En net die feiten en gebeurtenissen in het achterhoofd houdende, zouden we ons nóg meer bewust moeten zijn van de waanzin die religie met zich kan meebrengen. Echter, in de plaats van aan de alarmbel te trekken, krijg ik soms de indruk, dat we maar allemaal moeten gedogen, want vijftig jaar geleden deed een andere religie net hetzelfde ...

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2020, 00:05   #276
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Maar de islam-waanzin die VIJFTIG JAAR LATER West Europa vergiftigt, vind je een verrijking
De hedendaagse islamcollaborateurs zijn degenen die in de jaren '30/'40 van vorige eeuw, met de nazies zouden gecollaboreerd hebben.
Dezelfde totalitaire ideologie die omarmd wordt.

Enerzijds totalitair links met hun maakbare maatschappij, verworven rechten inperken/verkwanselen, eigenheid vervangen, verwezenlijkingen verloochenen, zelfhaat.

Anderzijds stormfront rechts, verenigd met islam als bondgenoot in hun jodenhaat.
Oud 27 april 2020, 00:12   #277
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Reden temeer om religie, vooral islam-ideologie met wortel & tak uit te roeien.

Vooral omdat - en ik val in herhaling - jouw voorbeeld nergens voorgeschreven wordt in christus' evangelie.

In mohammed's koran daarentegen, staan wel wat meer onoirbare onsmakelijke voorschriften.
Oud 27 april 2020, 08:33   #278
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Het IRA?
Joseph Koni??
De KKK???

Allemaal eeuwen geleden...

Helaas, zijn in dit in tegenstelling met Ali Baba en zijn 40 rovers, sprookjes uit de Duizend en Eén Nachten.

Geschiedenis is een vak.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 april 2020 om 08:44.
Oud 27 april 2020, 08:52   #279
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat valt nog maar te bezien. Waarom werd Jezus gekruisigd? Wel , de reden van een kruisiging door de Romeinen stond dikwijls vermeld op het titulum bovenaan het kruis. Daar stond voor Jezus (in drie talen): (ik ben) Jezus , de Nazarener, koning der Joden'. Dat melden ons de evangelies.

Dus de man (Jezus) had zich uitgegeven voor de Koning der Joden (1). Vermoedelijk was dit niet zonder geweld geweest, anders hadden ze hem niet gekruisigd. De Romeinen kruisigden twee soorten mensen grosso modo: (niet-Romeinse) zware misdadigers van gemeen recht en mensen die opstandelingen waren en de openbare orde zwaar stoorden. Jezus moet dus onder te brengen zijn geweest in één van die categorieën. En dan zal er ook vermoedelijk geweld mee gepaard zijn gegaan. Geweld begaan door Jezus, maar ook door zijn volgelingen.

(1) Vandaar zijn bijnaam: ('de christus': de gezalfde (koningen waren gezalfd) of 'de uitverkorene' en wouldbe messias die de vijanden van Israel (hier : de Romeinen) zou gaan verjagen . Zo was het geprofeteerd in de schriften. Vóór Jezus waren er al ettelijke zelfbenoemde 'messiassen' geweest. Voor allen liep het slecht af.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 april 2020 om 09:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2020, 10:32   #280
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat valt nog maar te bezien. Waarom werd Jezus gekruisigd? Wel , de reden van een kruisiging door de Romeinen stond dikwijls vermeld op het titulum bovenaan het kruis. Daar stond voor Jezus (in drie talen): (ik ben) Jezus , de Nazarener, koning der Joden'. Dat melden ons de evangelies.

Dus de man (Jezus) had zich uitgegeven voor de Koning der Joden (1). Vermoedelijk was dit niet zonder geweld geweest, anders hadden ze hem niet gekruisigd. De Romeinen kruisigden twee soorten mensen grosso modo: (niet-Romeinse) zware misdadigers van gemeen recht en mensen die opstandelingen waren en de openbare orde zwaar stoorden. Jezus moet dus onder te brengen zijn geweest in één van die categorieën. En dan zal er ook vermoedelijk geweld mee gepaard zijn gegaan. Geweld begaan door Jezus, maar ook door zijn volgelingen.

(1) Vandaar zijn bijnaam: ('de christus': de gezalfde (koningen waren gezalfd) of 'de uitverkorene' en wouldbe messias die de vijanden van Israel (hier : de Romeinen) zou gaan verjagen . Zo was het geprofeteerd in de schriften. Vóór Jezus waren er al ettelijke zelfbenoemde 'messiassen' geweest. Voor allen liep het slecht af.
Jezus was een (joodse) separatist, die onder het Romeinse juk uit wou.

Dat past volledig in uw uitleg.

Verder, de evangelies zijn verzinsels. Denk bijvoorbeeld aan de Romeinse wacht die Jezus komen ophalen, een van zijn apostelen slaat met een zwaard een van de Romeinse soldaten zijn oor er af.

Je moet je dat eens voorstellen, legionairs, vechtjassen eerste klas. Als er zoiets moest gebeuren, ze maakten die allemaal af, ter plaatse en ogenblikkelijk.

Wij zouden dan moeten geloven dat Jezus die Romein zijn oor er even terug aan zet, terwijl die er rustig staan op te kijken...

Laatst gewijzigd door Xenophon : 27 april 2020 om 10:33.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be