Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2025, 09:22   #261
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat de buurtbewoners in Anderlecht zich nu eindelijk gerust zullen voelen, op voorwaarde weliswaar dat de N-VA uit de Brusselse "regering" gehouden wordt.
Bwah de media en de sensatiezucht. Blijkbaar voelen de buurtbewoners zich toch nog redelijk gerust. Zondag markt Business as usual.

Op de Anderlechtse markt na de schietpartijen: ‘Schrik? Ze richten vooral op elkaar hé

Het lijkt de mindset zondag zo’n beetje samen te vatten. Schietpartijen of niet: marktdag is marktdag en de Brusselaar, die shopt rustig door

https://www.bruzz.be/actua/veilighei...oral-op-elkaar

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 09:25.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 09:29   #262
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kans ?
De Oekraiener die "per ongeluk" in z'n been geschoten werd, had ook niets met drugs te maken.
Een "verdwaalde" kogel...
Kans ? Ga naar een vreedzame Kerstmarkt eender waar en opeens rijdt er een geradicaliseerde zot in op de mensen.

Ge weet als uw uur en dag zijn gekomen......

Zelfs in een idyllisch stadje in Oostenrijk kan je pech hebben

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/02...in-oostenrijk/

Ik denk daarbij altijd aan M Schumacher....gans uw leven scheuren aan 300 per uur en je dan lam vallen op een onnozele steen op de skipiste

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 09:32.
Oud 17 februari 2025, 10:27   #263
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Technisch gezien hadden ze die fooraap in zijn zwart trainingske vanaf 70 meter met ne P90 in twee kunnen zagen, maar dan moet ge wel kunnen schieten natuurlijk. Iets wat bij ons flikken wel een probleem kan zijn aangezien ze maar een of 2 keer op een jaar eens op de schietbaan moeten komen.

Met een pistool wordt het wat moeilijker, stel dat ze een FN 5-7 hadden (maar vermoedelijk eerder een 9 mm Glock of iets dergelijks) de effectieve range is 50 meter, dat wil zeggen dat een goeie schutter op 50 meter die kogel in uw hoofd knalt. Een goeie schutter zou op 70 meter met dergelijk wapen dus nog wel iets kunnen raken. (dodelijke range is 200 meter dat wil zeggen dat de kogel dan nog genoeg kinetische energie heeft om filet americain van uw vleesch te maken)

Probleem hier echter is de snelheid waarmee die rat uit die auto is gelopen, geschoten heeft en terug verdwenen is.

Die flikken hadden zelf als ze dat hadden willen doen, hun wapen niet tijdig kunnen trekken en doorladen.

Bovendien was de afstand te groot voor een normaal pistool, moraal van het verhaal dus, laat de flikken daar een FN SCAR of iets dergelijks op patrouille meegeven en ze het bevel geven van zonder zever, gelijk welk sujet dat met een wapen rondloopt gewoon overhoop te knallen.

papieren vullen we later wel in.
Zal ni zo rap gebeuren. Een flik moet al een gedetailleerd rapport opstellen wanneer hij eens in de lucht schiet, kan je nagaan wanneer het eens raak is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 12:13   #264
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Technisch gezien hadden ze die fooraap in zijn zwart trainingske vanaf 70 meter met ne P90 in twee kunnen zagen, maar dan moet ge wel kunnen schieten natuurlijk. Iets wat bij ons flikken wel een probleem kan zijn aangezien ze maar een of 2 keer op een jaar eens op de schietbaan moeten komen.

Met een pistool wordt het wat moeilijker, stel dat ze een FN 5-7 hadden (maar vermoedelijk eerder een 9 mm Glock of iets dergelijks) de effectieve range is 50 meter, dat wil zeggen dat een goeie schutter op 50 meter die kogel in uw hoofd knalt. Een goeie schutter zou op 70 meter met dergelijk wapen dus nog wel iets kunnen raken. (dodelijke range is 200 meter dat wil zeggen dat de kogel dan nog genoeg kinetische energie heeft om filet americain van uw vleesch te maken)

Probleem hier echter is de snelheid waarmee die rat uit die auto is gelopen, geschoten heeft en terug verdwenen is.

Die flikken hadden zelf als ze dat hadden willen doen, hun wapen niet tijdig kunnen trekken en doorladen.

Bovendien was de afstand te groot voor een normaal pistool, moraal van het verhaal dus, laat de flikken daar een FN SCAR of iets dergelijks op patrouille meegeven en ze het bevel geven van zonder zever, gelijk welk sujet dat met een wapen rondloopt gewoon overhoop te knallen.

papieren vullen we later wel in.
Ach ja en dan zet je daar 4 flikken met oorlogswapens en schieten ze iemand dood in het metrostation verderop.

https://www.hln.be/brussel/opnieuw-s...nden~aaa5ab67/

Een flik zetten met een mitrailleur op iedere hoek van de straat .....weet niet of dat veel gaat oplossen en sowieso niet realiseerbaar.

In veel Zuid Amerikaanse landen proberen ze dat nu ondertussen ook al bijna een halve eeuw.....

Maar bon zolang men ons wil blijven doen geloven dat de war on drugs De oplossing is zie ik niet veel veranderen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 12:30.
Oud 17 februari 2025, 12:24   #265
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ach ja en dan zet je daar 4 flikken met oorlogswapens en schieten ze iemand dood in het metrostation verderop.

Een flik zetten met een mitrailleur op iedere hoek van de straat .....weet niet of dat veel gaat oplossen en sowieso niet realiseerbaar.

In veel Zuid Amerikaanse landen proberen ze dat nu ondertussen ook al bijna een halve eeuw.....

Maar bon zolang men ons wil blijven doen geloven dat de war on drugs De oplossing is zie ik niet veel veranderen.
Als men echt het geweld wil stoppen, zal voornamelijk het gebruik moeten aan banden worden gelegd, door bijvoorbeeld systematisch drugtests af te nemen van burgers (via de werkvloer bijvoorbeeld, op gevaar van jobverlies bij 2 of drie positieve tests)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 12:36   #266
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb de indruk dat de flikken ver genoeg zijn staan om zelf niet neergeschoten te worden. Trouwens als ze zo één kappendrager neerleggen hebben ze een een onderzoek aan hun been alsof ze een moordenaar zijn.
Als al niet gans de meute "jongeren" op straat komt om de boel kort en klein te slaan al roepend Police assassins!
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 12:37   #267
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Als men echt het geweld wil stoppen, zal voornamelijk het gebruik moeten aan banden worden gelegd, door bijvoorbeeld systematisch drugtests af te nemen van burgers (via de werkvloer bijvoorbeeld, op gevaar van jobverlies bij 2 of drie positieve tests)
Utopisch en al zeker niet vol te houden. Het is net of dat je alle netels op de wereld zou willen uitroeien.

En er is nu al in veel sectoren volk te kort. Denk niet een horeca baas zal lachen als zijn uitstekende en hard werkende (jonge) kok niet meer mag komen opdagen opdat hij drie keer een maandag ochtend positief test op XTC.

In de zorgsector van hetzelfde laken een broek. Trouwens wat kan iemand schelen of de schoonmaaksters aldaar af en toe een lijntje Coke snuivenals ze op boemel gaan. Ik verlang dat het in het WEZ van mijn tante proper is en de mensen goed verzorgd worden. Wat die mensen drinken smoren slikken of snuiven is hun zaak en gaat me niet aan.
Oud 17 februari 2025, 12:42   #268
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Utopisch en al zeker niet vol te houden. Het is net of dat je alle netels op de wereld zou willen uitroeien.

En er is nu al in veel sectoren volk te kort. Denk niet een horeca baas zal lachen als zijn uitstekende en hard werkende (jonge) kok niet meer mag komen opdagen opdat hij drie keer een maandag ochtend positief test op XTC.

In de zorgsector van hetzelfde laken een broek. Trouwens wat kan iemand schelen of de schoonmaaksters aldaar af en toe een lijntje Coke snuivenals ze op boemel gaan. Ik verlang dat het in het WEZ van mijn tante proper is en de mensen goed verzorgd worden. Wat die mensen drinken smoren slikken of snuiven is hun zaak en gaat me niet aan.
Wat kan het u schelen als iemand 150 rijdt in zone 30?

Het gaat hem over de bijhorende criminaliteit die in stand wordt gehouden door gebruikers. Geen gebruikers=>geen dealers=>geen producenten=>geen drugsgerelateerde criminaliteit.
Oud 17 februari 2025, 12:51   #269
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat kan het u schelen als iemand 150 rijdt in zone 30?

Het gaat hem over de bijhorende criminaliteit die in stand wordt gehouden door gebruikers. Geen gebruikers=>geen dealers=>geen producenten=>geen drugsgerelateerde criminaliteit.
Ja dat klopt net als geen auto's = geen snelheidsovertreders.

Maar goed ik zou zeggen succes om dat miljard gebruikers en de miljarden auto's weg te zetten.

Toch raar we die criminaliteit een pak minder zien rond de drugs die legaal zijn ? Dat was ook ooit anders. Is maar een bedenking

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 13:08.
Oud 17 februari 2025, 12:58   #270
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat de flikken ver genoeg zijn staan om zelf niet neergeschoten te worden. Trouwens als ze zo één kappendrager neerleggen hebben ze een een onderzoek aan hun been alsof ze een moordenaar zijn.
Als al niet gans de meute "jongeren" op straat komt om de boel kort en klein te slaan al roepend Police assassins!
Ik heb de indruk men maar wil doen blijven geloven de flikken of vooral veel flikken de drugsproblematiek gaan kunnen oplossen.

Heb eerder de indruk men dat de mensen maar al te graag wijsmaakt. De massa gelooft toch alles

Naam: 471810656_122108832332665125_4831862492583495174_n.jpg
Bekeken: 120
Grootte: 108,3 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 13:02.
Oud 17 februari 2025, 13:27   #271
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
allee dan gaan we veel advocaten, juristen, beurspipo's en politiekers moeten buitenpieren en of opsluiten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 13:31   #272
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

https://www.hln.be/brussel/opnieuw-s...nden~aaa5ab67/

de war on drugs misschien niet, maar we moeten dat een bende shit for brains op straat zomaar mensen overhoop schieten.

vandaag of morgen loopt daar iemand die met heel dien drugszever niks te maken heeft en geraakt die afgeknald.

Vandaar dat ze dat krapuul moeten aanpakken en desnoods afknallen. Ze weten trouwens heel goed wie dat zijn, wie de chefs zijn waar die wonen etc... Ge maakt mij dat niet wijs dat ze dat niet weten.

en als ze een adres moeten hebben pikken ze zo een paar knullekes op, martelen ze die desnoods een paar dagen en dan zullen ze het ook wel weten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2025, 13:43   #273
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met andere woorden, de politie wil haar job niet uitvoeren.
Oud 17 februari 2025, 14:06   #274
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwah de media en de sensatiezucht. Blijkbaar voelen de buurtbewoners zich toch nog redelijk gerust. Zondag markt Business as usual.

Op de Anderlechtse markt na de schietpartijen: ‘Schrik? Ze richten vooral op elkaar hé

Het lijkt de mindset zondag zo’n beetje samen te vatten. Schietpartijen of niet: marktdag is marktdag en de Brusselaar, die shopt rustig door

https://www.bruzz.be/actua/veilighei...oral-op-elkaar
Allez, dus het reclameboekske van de Brusselse regering zegt dat alles ok is?

Oef, nu zijn we gerustgesteld.
Oud 17 februari 2025, 14:06   #275
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Met andere woorden, de politie wil haar job niet uitvoeren.
Mag niet, van de poliziek beheerste "oversten".
En kan niet, door dat ook bij de politie de lat steeds lager gelegd werd, tot we nu woke/LGBTQ gesponsorde sjoemelpoedelaardige flikken hebben.

Verwonderlijk dan dat "de politie" de job niet uitvoert.
Oud 17 februari 2025, 14:09   #276
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge maakt mij dat niet wijs dat ze dat niet weten.
De vraag stellen is ze beantwoorden. Mij maken ze al lang niet meer wijs men iets wil veranderen aan de drugsproblematiek.
Oud 17 februari 2025, 14:12   #277
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Allez, dus het reclameboekske van de Brusselse regering zegt dat alles ok is?

Oef, nu zijn we gerustgesteld.
Brusselse regering is er volgens mij momenteel niet maar goed

Ik woon er en eerlijk gezegd zie ik geen mensen beven van de schrik. Het is echt business as usual ...zelfs veel oude mensen op de metro.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 februari 2025 om 14:12.
Oud 18 februari 2025, 08:16   #278
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Het geteisem - Albanees maar vooral Frans-Algerijns van oorsprong blijkbaar - lacht de flikken en de Belgische regering in hun gezicht uit:

Citaat:
Opnieuw schietpartij in Anderlecht aan metrostation Sint-Guido: 1 persoon gewond

In de Brusselse gemeente Anderlecht is er gisterenavond laat opnieuw geschoten, in de buurt van het metrostation Sint-Guido. Dat meldt de lokale zender BX1 en is ons bevestigd door de politie. Bij de schietpartij is een persoon gewond geraakt. De dader of daders zijn spoorloos.
Het "spoedoverleg" van minister Quintin heeft blijkbaar niet veel indruk gemaakt.

Maar ach, de N-VA blijft toch maar lekker uit de Brusselse "regering".

PS: De oplossing van elk Brussels probleem begint bij de afbraak van de gewestmuur en de herintegratie van de stad in haar hinterland.
Oud 18 februari 2025, 08:37   #279
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Ligt het aan het groene Good Move of zijn de verdiensten in het drugsmilieu zodanig ingestort dat criminelen tegenwoordig van het openbaar vervoer gebruik moeten maken vraag ik me bij al die schietpartijen aan metrostations ondertussen af ?

Gaza-stad 2025 = Berlijn 1945

Gennez, De Sutter en co tegen houten palen in Breendonk
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2025, 08:50   #280
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt net als geen auto's = geen snelheidsovertreders.

Maar goed ik zou zeggen succes om dat miljard gebruikers en de miljarden auto's weg te zetten.

Toch raar we die criminaliteit een pak minder zien rond de drugs die legaal zijn ? Dat was ook ooit anders. Is maar een bedenking
Dat is zo. Er is in de VS tijdens de 'drooglegging' niet minder gezopen dan daarvoor. Alleen heeft men gigantisch veel politionele inspanningen gedaan om het symptoom te bestrijden. Met nul komma nul resultaat.

Ook de futiele jacht op gebruikers in bv Antwerpen lost niets op.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be