Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Heeft 0110 invloed op uw stemgedrag?
Ja, ik stem nu voor het VB 25 20,66%
Ja, het VB heeft mijn stem verloren 7 5,79%
Keuze was al gemaakt voor 0110 werd aangekondigd 89 73,55%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 3 oktober 2006, 11:05   #261
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Op een feest als 0110 is het juist niet de bedoeling om onderscheid te maken tussen allochtonen en autochtonen, maar om samen feest te vieren, om samen te leven.
Da's zeker, als er geen zijn, valt er ook niets te onderscheiden, maar ook niets samen te voegen (maar dat laatste was allicht niet jullie bedoeling, alleen maar de haat tegenover het Vlaams Belang te kunen tonen).

Stevige repliek van jou.
Duym is offline  
Oud 3 oktober 2006, 11:16   #262
samaey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Die fierheid zul je die avonds toch moeten inruilen voor droefenis
Het VB haalt geen absolute meerderheid in Antwerpen. Raad eens wie er gaat bleiten dat het systeem oneerlijk is ...

Als zelfs 40% van de mensen voor een asociale, egoïstische en xenofobe partij stemmen dan moeten ze niet verwachten dat die andere 60% meteen met hen wil samenwerken. De standpunten van het VB zijn onverenigbaar met de normen en waarden van ons progressieve Vlaanderen.
Oud 3 oktober 2006, 11:38   #263
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door samaey Bekijk bericht
Het VB haalt geen absolute meerderheid in Antwerpen. Raad eens wie er gaat bleiten dat het systeem oneerlijk is ...

Als zelfs 40% van de mensen voor een asociale, egoïstische en xenofobe partij stemmen dan moeten ze niet verwachten dat die andere 60% meteen met hen wil samenwerken. De standpunten van het VB zijn onverenigbaar met de normen en waarden van ons progressieve Vlaanderen.
Mss heb je gelijk,maar als ik voor spa stem met de stellige zekerheid dat er voorakkoorden zijn gemaakt met andere partijen die de politieke situatie anders beleven en bekijken dan voel ik mij bedrogen want voor die
partij(en) heb ik geen stem over.
Welk alternatief rest mij dan??
of moet ik om u te believen toch maar stemmen voor partijen die mij niet aanstaan???
Als gij zo graag progressief wil zijn ga uw gang,maar dwing een ander niet om hetzelfde te denken.
Ik vind dat verraad aan de kiezer,wat u ook beweerd!
Oud 3 oktober 2006, 12:23   #264
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Waaruit besluit je dat ik links ben? Ik voel meer voor het centrum. In elk geval probeer ik geen extreme standpunten in te nemen. Hoewel 'zonden vergeven' en 'sterven voor zijn vrienden' zijn geen normale dingen. Was Jezus dan extreem-links? Zet dan maar Alexandra Colen meteen uit het VB, want ze hebben er niets van begrepen, mijn gedacht...
Daét men Alexandra uit het blok moet zetten? ik denk dat u er niets van begrijpt!
fernand is offline  
Oud 3 oktober 2006, 12:24   #265
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geen probleem mee, we zullen wachten tot die andere 11 % komen opdagen. wedden; zonder glazen bol dat het gebeurt?
fernand is offline  
Oud 3 oktober 2006, 13:04   #266
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Da's zeker, als er geen zijn, valt er ook niets te onderscheiden, maar ook niets samen te voegen (maar dat laatste was allicht niet jullie bedoeling, alleen maar de haat tegenover het Vlaams Belang te kunen tonen).

Stevige repliek van jou.
Ook jij bent hier ooit begonnen als vreemdeling. Vreemdeling is zo'n vaag begrip, weet je.

Toen ik pas in Hasselt ging wonen, voelde ik mij ook onwennig omdat ik daarvoor 25 jaar op de buiten heb gewoond. Ik denk dat je het verschil nog steeds merkt. Ik ben waarschijnlijk niet goed ingeburgerd. Ik heb al tomaten en eirenen op mijn vensters gevonden, maar die waren van zatte studenten die zogezegd een doop hielden. Van 'vreemdelingen' heb ik eerlijk gezegd nog niet veel last gehad. En ook de eieren en tomaten waren redelijk snel weer verwijderd. Wat is het leven toch aangenaam, als je gewoon even jezelf kan zijn midden de mensen.

En zoals ik al eerder zei, ik hou van de kiezers van het Vlaams Belang, want als je ze alleen maar beoordeeld als kiezers van het Vlaams Belang, dan ben je ook verkeerd bezig. Er zijn harde werkers, doppers, patroons en arbeiders, jonge gasten en oude dames.

Nogmaals, liefhebben is belangrijker dan geliefd worden. Enkel met dat voor ogen kan politiek in dienst van alle mensen staan.
Jo Creten is offline  
Oud 3 oktober 2006, 13:08   #267
Jo Creten
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Daét men Alexandra uit het blok moet zetten? ik denk dat u er niets van begrijpt!
Antwoord dan eens op mijn vraag: was Jezus extreem-links? Anderen vergeven en zich kwaad maken tegen het materialisme van de farizeeën, dat klinkt niet echt als het VB, mijn gedacht.

Laatst gewijzigd door Jo Creten : 3 oktober 2006 om 13:08.
Jo Creten is offline  
Oud 3 oktober 2006, 15:16   #268
benji
Provinciaal Gedeputeerde

benji's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
In jouw wereldbeeld is alles wat nadenkt, artistiek is, wat creatief is en iets te vertellen heeft
a) links
b) gemanipuleerd om zich links voor te doen.

Dit lijkt een beetje op paranoïa, niet?
Zou het kunnen dat alles wat nadenkt, artistiek is enz... gewoon inziet dat de dommerikken van het blok gewoon achterlijke praat verkopen? Zou het kunnen dat die mensen gewoon gelijk hebben en jij al JAAAAREN achter idioten aanloopt zoals de Duitsers dat deden in de jaren dertig achter een gek met een snorretje?
Zou het kunnen dat mensen die een beetje cultuur hebben er nog niet aan denken om in gekheden zoals absurde vreemdelingenhaat en haat tegen wat een hoofddoekje draagt of bruin is te willen één seconde meegaan?

Zou het kunnen dat al die roepers van "jullie verstaan ons niet, jullie begrijpen ons niet" gewoon een bende van simplisten is waar de rest van Vlaanderen al jaren compassie mee heeft, en die wij hoofdschuddend bekijken als sukkelaars?

Heb je er nooit eens aan getwijfeld of jullie oorlogje tegen de paar procent vreemdelingen een ingebeelde en aangepraatte dweepzucht is, zoals krisjna's altijd maar hun mantraatje opzeggen omdat ze bang zijn van de realiteit te onderkennen?

Waar haal je het dat er een "links complot" is dat al onze schrijvers, zangers, media enz... controleer: denk je dat Vande Lanotte over een KGB beschikt en dat er hier grote linkse complotten zijn waar nota bene de katholieken en de liberalen in mee spelen?

ALs je dat écht gelooft: ga naar de kliniek. Het is je reinste gekte.
Stel de vraag aan "de strangers" aan Garry Hagger , aan Jurgen Verstrepen
waarom moest zwart of wit onder druk van de SPAsten verdwijnen?
Kon men niet tegen de mening van de zoals u ze zo mooit omschrijft "de domme werkman" ?
Maar ik kan u begrijpen ,u bent gewoon te dom om zelf eens na te denken , en eens goed te kijken wat er écht aan de gang is en waarom men écht niet met het VB MAG samenwerken!
U bent te dom om te begrijpen dat men u een rad voor ogen draaid , heb echt medelijden met u .

Laatst gewijzigd door benji : 3 oktober 2006 om 15:28.
benji is offline  
Oud 3 oktober 2006, 15:47   #269
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

ik blijf Belang stemmen. wat die BV en andere Yuppies ook mogen zeggen. ik ben ne GV en stem dus VB
Oud 3 oktober 2006, 15:56   #270
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
ik blijf Belang stemmen. wat die BV en andere Yuppies ook mogen zeggen. ik ben ne GV en stem dus VB
Zolang er maar eten in je bak zit zeker?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:28   #271
chev.errant
Burger

Standaard Heeft 0110 invloed op uw stemgedrag?

Het blijft maar de vraag wat de "normen en waarden van ons progressieve vlaanderen" zijn, in de ogen van de verkozenen en in de ogen van de stemmers... Zoals we nu al lange tijd weten handelen de "verkozenen" niet zozeer in overeenstemming met wat hun kiezers zouden wensen, maar in functie van wat politiek correct is...En wat "politiek correct" is, blijft een problematisch onderwerp en een moeilijk te verteren pil voor veel kiezers (niet alleen VB-ers)...
Citaat:

chev.errant is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:33   #272
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chev.errant Bekijk bericht
Het blijft maar de vraag wat de "normen en waarden van ons progressieve vlaanderen" zijn, in de ogen van de verkozenen en in de ogen van de stemmers... Zoals we nu al lange tijd weten handelen de "verkozenen" niet zozeer in overeenstemming met wat hun kiezers zouden wensen, maar in functie van wat politiek correct is...En wat "politiek correct" is, blijft een problematisch onderwerp en een moeilijk te verteren pil voor veel kiezers (niet alleen VB-ers)...
Politiek correct is een modewoord, gelanceerd door een aantal cynici en daar is dan op gesprongen door het VB.
Het laat uitschijnen, het suggereert TEN ONRECHTE, dat al wat niet fasistoide is dezelfde ideologie aanhangen.
Een fabel die elke dag in het parlement en de krant wordt weerlegd: de partijen lusten mekaar rauw.
Zelf tegenover de opstelling naar het VB en zijn kiezers toe zijn er totaal uiteenlopende gedachten.
Een pc is een computer.
ericferemans is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:38   #273
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji Bekijk bericht
Stel de vraag aan "de strangers" aan Garry Hagger , aan Jurgen Verstrepen
waarom moest zwart of wit onder druk van de SPAsten verdwijnen?
Kon men niet tegen de mening van de zoals u ze zo mooit omschrijft "de domme werkman" ?
Maar ik kan u begrijpen ,u bent gewoon te dom om zelf eens na te denken , en eens goed te kijken wat er écht aan de gang is en waarom men écht niet met het VB MAG samenwerken!
U bent te dom om te begrijpen dat men u een rad voor ogen draaid , heb echt medelijden met u .
Ik ben fan van de strangers, en in alle eerlijkheid, het was al lang niet meer wat het geweest was. Hun optreden heeft hun definitieve op rust stelling misschien wat vervroegd, maar de grote woorden die hier over geschreven werden zijn het plat opportunistisch recupereren van de ondergang van een band op de retour.
Hagger zijn verhaal ken ik niet.
En zwart op wit deed er alles aan om zijn titel waar te maken. Verstrepen zei zelf meer dan al zijn gasten samen, iemand die niet mee wou in de richting dat hij het wou werd de mond gesnoerd, plaat voor nuance was er niet. Hij zit duidelijk op zijn plaats nu, dicht bij het grote gelijk van vlaanderen.

En over het VB en de werkman, laten we eens in werkmanstaal praten dan, en een bereidheid tot coalitie transponeren op een sollicitatie.
Je stapt als werkloze een bedrijf binnen en je wil een job, je wil meewerken in dat bedrijf, maar niet op gelijk welke voorwaarden, nee dat niet, want je hebt je al maanden stuis gemaakt dat als jij een job zou krijgen, die firma er van de ene dag op de andere geheel anders zal uitzien.
  • Je hebt je voorgenomen het bedrijf te splitsen, absolute voorwaarde om om te willen beginnen bij dat bedrijf
  • Je hebt je voorgenomen om de ere-voorzitter van de raad van bestuur er uit te werken, want die wordt nog betaald, en doet geen fluit meer,althans volgens jouw perceptie
  • Je eist dat alle werknemers die ondanks de voorschriften toch hunne helm blijven dragen der uit gegooid worden. Want ge hebt iets tegen helmen.
  • Je eist dat het bedrijf stopt met gratis verdeling van zijn producten aan minderbedeelden, alles moet verdeeld worden onder de eigen personeelsleden.
Dit als voorwaarde om te beginnen met de sollicitatiegesprekken, en je kondigd al bij voorbaat aan dat er nog wel een paar zaken zijn die later verplicht moeten veranderen.

Hoe lang gaat diene vent aan den dop staan volgens u ?

En maar zagen tegen al die het wil horen, dat de werkgevers samenspannen tegen hem, en dat hij geen eerlijke kans krijgt, en ......

Laatst gewijzigd door spherelike : 3 oktober 2006 om 16:40.
spherelike is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:40   #274
chev.errant
Burger

Inderdaad, het zou wel eens mogen geteld worden: het aanwezige aantal Marokkanen op deze concerten... Ten eerste: Westerse muziek interessert hun niet (getuige het aantal Arabische muzieknummers waarmee zij dag EN nacht door de straten scheren voluit op hun auto-hifi-systemen...), ten tweede: hoort iemand nog Westerse muziek weerklinken op de audio-systemen van wandelstraten zoals (weleer) de Offerandestraat
chev.errant is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:40   #275
chev.errant
Burger

Inderdaad, het zou wel eens mogen geteld worden: het aanwezige aantal Marokkanen op deze concerten... Ten eerste: Westerse muziek interessert hun niet (getuige het aantal Arabische muzieknummers waarmee zij dag EN nacht door de straten scheren voluit op hun auto-hifi-systemen...), ten tweede: hoort iemand nog Westerse muziek weerklinken op de audio-systemen van wandelstraten zoals (weleer) de Offerandestraat in Antwerpen ? Al wat daar nog te horen valt is Arabische muziek... Maar natuurlijk: niemand mag daar een verkeerd interpretaarbaar woord over zeggen, uit angst om voor "racist" gedoodverfd te worden...
Conclusie is: waar gaat deze samenleving naar toe ? naar Allah, wellicht ?

Laatst gewijzigd door chev.errant : 3 oktober 2006 om 16:44.
chev.errant is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:43   #276
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door spherelike : 3 oktober 2006 om 16:47.
spherelike is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:43   #277
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Ruzie eindigt in rel met 100 personen in centrum Moeskroen
In het centrum van Moeskroen is donderdag rond 12u30 een rel uitgebroken waarbij 100 tot 150 personen betrokken waren. Vijf personen zijn opgepakt. Volgens de Doornikse procureur des konings lag een conflict tussen een Franse student van Magrebijnse afkomst en twee studenten uit Tsjetsjenië aan de basis van de vechtpartij. Om hun geschil eens en voor altijd op te lossen, hadden ze donderdagmiddag afgesproken in het centrum van Moeskroen.

De Franse student zou zijn hele familie hebben meegebracht, de Tsjetsjenen een hele groep vrienden. Eén van hen zou bovendien in zijn zak een bijl en ijzeren staven gehad hebben. Om een nog onbekende reden is het conflict geëscaleerd tot er uiteindelijk een honderdtal personen bij betrokken was.

Volgens het parket van Doornik zou niemand zwaargewond geraakt zijn, noch bij de relschoppers, noch bij de ordediensten. Vijf personen werden opgepakt. Zij werden donderdagavond nog steeds ondervraagd door de politie. (belga/hln)

Voila,de 0110 concerten hebben dan toch verdraagzaamheid gebracht.
Luider zingen jongens, luider zingen...
Chrilord is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:45   #278
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Politiek correct is een modewoord, gelanceerd door een aantal cynici en daar is dan op gesprongen door het VB.
Het laat uitschijnen, het suggereert TEN ONRECHTE, dat al wat niet fasistoide is dezelfde ideologie aanhangen.
Een fabel die elke dag in het parlement en de krant wordt weerlegd: de partijen lusten mekaar rauw.
Zelf tegenover de opstelling naar het VB en zijn kiezers toe zijn er totaal uiteenlopende gedachten.
Een pc is een computer.
Is afkomstig uit Nederland, en heeft betrekking op een, aldaar, enkele jaren geleden, politieke ongeschreven wet, die er vanuit ging dat zwakkeren in de samenleving positief moesten gediscrimineerd worden. Maw er mocht over deze zwakken alleen in positieve zin gedacht, geschreven, gehandeld... worden.
Bob is offline  
Oud 3 oktober 2006, 16:47   #279
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrilord Bekijk bericht
Ruzie eindigt in rel met 100 personen in centrum Moeskroen
In het centrum van Moeskroen is donderdag rond 12u30 een rel uitgebroken waarbij 100 tot 150 personen betrokken waren. Vijf personen zijn opgepakt. Volgens de Doornikse procureur des konings lag een conflict tussen een Franse student van Magrebijnse afkomst en twee studenten uit Tsjetsjenië aan de basis van de vechtpartij. Om hun geschil eens en voor altijd op te lossen, hadden ze donderdagmiddag afgesproken in het centrum van Moeskroen.

De Franse student zou zijn hele familie hebben meegebracht, de Tsjetsjenen een hele groep vrienden. Eén van hen zou bovendien in zijn zak een bijl en ijzeren staven gehad hebben. Om een nog onbekende reden is het conflict geëscaleerd tot er uiteindelijk een honderdtal personen bij betrokken was.

Volgens het parket van Doornik zou niemand zwaargewond geraakt zijn, noch bij de relschoppers, noch bij de ordediensten. Vijf personen werden opgepakt. Zij werden donderdagavond nog steeds ondervraagd door de politie. (belga/hln)

Voila,de 0110 concerten hebben dan toch verdraagzaamheid gebracht.
Luider zingen jongens, luider zingen...
Op het kleine feit na dat we nog maar dinsdag zijn en de concerten vorig weekend waren...

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 3 oktober 2006, 17:00   #280
chev.errant
Burger

Zoals ik hier al eerder opmerkte: dit is geen kwestie van "Antwerpenaren zijn racisten" of "autochtonen zijn slachtoffers", dit is een kwestie tussen Belgische Vlamingen en Marokkanen; belachelijkvan nieuwszenders om steeds maar weer Turken en Zambianen enz als voorbeeld te stellen van wat aanvaarding tussen culturenwel kan zijn: bepaalde culturen staan daar heus wel voor open en hebben geen of nauwelijks problemen met Belgische, Vlaamse, Antwerpse aanvaarding... Het is ALLEEN maar 1 bepaald soort vreemdelingen die onrust stoken en blijven stoken en problemen blijven ondervinden om aanvaard te worden... En voor bepaalde politici is dit ofwel moeilijk te aanvaarden ofwel een graag meegenomen element om hun gelijk in de politieke media kracht bij te zetten (met veronachtzaming van wat leeft onder burgers (en mogelijke stemmers wel te verstaan)...
chev.errant is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be