![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je je nu afvraagt waarom er zo'n negatief beeld bestaat van Turken en Marokkanen, dat komt door de positieve discriminatie (lees: hand boven het hoofd houden) van de leden van de eigen groep. Als je je nu afvraagt waarom Turken en Marokkanen nog altijd als groep worden aangesproken, dat komt doordat ze zèlf het onderscheid maken tussen een lid van de eigen gemeenschap en anderen. Wanneer gaan deze Turken en Marokkanen eens integreren? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
|
![]() Dat bazeke zijn klasgenootjes zijn rijp voor good ol' boot camp.
![]() |
#263 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
|
![]() Citaat:
Een crimineel uit de eigen gemeenschap steunen is een fenomeen dat haast alleen bij Turken en Marokkanen voorkomt. Zoals anderen ook al reageerden op jouw bericht over de Baarnse moordenaar: geen enkele Nederlander die die man zal steunen. Geen vrienden van die man die de straat op gaan om hun steun aan hem te betuigen. Zie je het verschil? Dat jij de steun van die groep voor een moordenaar probeert te minimaliseren, vind ik wel tekenend ja. Wat denk je dat de reactie van 99% van de Nederlanders was geweest als er vorig jaar een dag na de moord op die Kaapverdische jongen in Rotterdam die een sneeuwbal tegen een auto had gegooid, een groepje Nederlanders de straat op was gegaan om de moordenaar te steunen? Het gebeuren minimaliseren of het zonodig nog feller verwerpen dan de moord zelf? (Gesteld dat de dader een autochtone Nederlander was, want dat weet ik niet) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#266 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuk is voor zover ik weet geen lid van die probleemklas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Neem nu die affaire met die Marokkaan die een tijdje geleden gedood werd toen hij een overval pleegde op de MacDonalds in Mechelen. Dit was voor zijn ganse familie aanleiding om uitgebreid een persconferentie te geven. Wij Belgen en Nederlanders zouden in zo'n geval niet weten waar kruipen van schaamte als een familielid zoiets zou uitgespookt hebben. En ik denk dat dat een normale menselijke reactie zou zijn bij bijna alle mensen waar ook en in welke cultuur ook ter wereld, vermoed ik. Alleen bij de islam neemt de omgeving het op voor moordenaars en misdadigers als deze uit de eigen kring komen. Dit is een gegeven waar we toch niet omheen kunnen en waar we onze conclusies moeten uit trekken. Zowel voor het samenleven op nationale schaal als op internationale schaal. Dit is iets waar we ons hier in West Europa totaal geen beeld van konden vormen totdat we voldoende lang met moslims geconfronteerd waren. Met deze realiteit zullen we voortaan best goed rekening houden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#270 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze zouden niet meer weten waar kruipen van schaamte! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik moet maar denken aan die maroccaanse gasten die in Nederland een autochtone jongen doodgeklopt hadden bij een supermarkt. De ouders van dat krapuul verkondigden toen in de pers dat hun zoon het instrument van allah was... ![]() Misschien is dat altijd wel een aanvaarbaar alibi in moslimlanden als de mannen weer eens een ernstig misdrijf plegen...het was allah die hen bestuurde ![]()
![]() |
![]() |
#272 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil jij zeggen dat als wij in Marokko een overval zouden plegen we van onze ouders en vrienden schouderklopjes zouden krijgen, zo van "Goed gedaan man!" ? Ik kan me maar één soort situaties inbeelden waarbij je zo'n gedrag gaat tentoonspreiden in den vreemde, en dat is wanneer je je ergens als een superieure veroveraar gaat gedragen. Zoals wanneer dolgedraaide soldaten een land binnenvallen en roven en plunderen en verkrachten. Dat is een gegeven dat we kennen van overal in de wereld en van alle tijden. Ook deed dit zich voor bij mensen die andere mensen gingen koloniseren, zoals de Stanleys en de Leopolds, die voor hun louter plezier zwarten in hun eigen land met duizenden tegelijk afschoten, als waren het ratten. Misschien heb ik met deze laatste bedenkingen wel ergens een grond van oorzaak en verklaring geraakt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb die mensen ook helemaal niet nodig. Het gevoel van walging is dus wederzijds. Maar ondanks alles moet er toch een bepaalde vorm van respect blijven he. Stelen en moorden kan je niet goedpraten,ook niet als je dat bij "ongelovigen" doet!
![]() |
![]() |
#276 | |
Minister-President
|
![]() JoeQpublic schreef:
Citaat:
- Turkse en Marrokaanse kinderen hebben vaak een taalachterstand. - Bij hen thuis zijn er vaak geen boeken of kranten in huis. - Op school is de opleiding te weinig praktijkgericht, maar te theoretisch. Dus het feit dat het 'n Turk was, speelt wel degelijk een rol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#278 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |