![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Vreemdeling
|
![]() Wat een vreselijk topic is/was dit geworden. Vermoedelijk zijn het alleen mannen, VB-ers en vrouwen zonder kinderen die hier gereageerd hebben. Want elke vrouw met kinderen zou de zaak vanuit een heel ander standpunt bekijken.
Als een vrouw haar eigen kinderen doodt, dan zijn er maar 2 mogelijkheden: 1° ze is ziek of gestoord en moet opgenomen worden. Maar dan was ze dit ook al eerder en had de omgeving dit al lang moeten opmerken. Dan waren er al klachten geweest of van de vader (in geval die ook niet ziek zou zijn) of van familie of van de school of van de kinderen zelf. 2° ze is zo compleet "op" van miserie dat ze zelf niet meer wil leven. In geval van punt 2: waarom berooft ze zichzelf dan niet van het leven en laat haar kinderen achter bij de vader of de man die in huis leeft, zodat die hen verder kunnen opvoeden? Vermits ze haar toerekeningsvatbaar hebben verklaard, is punt 1 niet van toepassing. En blijft er nog maar 1 vraag over: wat is er mis met de vader van haar kinderen dat ze zoveel moed heeft opgebracht om hetgeen haar het meest dierbaar was, om het leven te brengen zodat ze niet bij hun vader moesten achterblijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Logica zoeken bij wanhopige mensen is niet logisch. Nog onlogischer is van dan de vader toch maar te gaan beschuldigen. Natuurlijk begrijp ik wel dat je geen blokker bent, natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Vreemdeling
|
![]() Als je zelfmoord wil plegen en je kinderen niet wil achterlaten bij degene waar je ze wettelijk moet achterlaten, dan is het je moederhart dat spreekt uit liefde en neem je je kinderen mee in je dood. Dat is iets wat alleen een moeder kan begrijpen en dan alleen eentje die in zoveel ellende heeft gezeten dat ze geen andere uitweg meer zag.
Ik denk niet dat er ooit 1 man is die dit zal kunnen begrijpen of ook geen vrouw die geen kinderen heeft. En zelfs geen moeder met kinderen, als ze die miserie nooit gekend heeft. Ik denk dat ze er veel beter aan gedaan had om beide mannen van kant te maken dan haar kinderen, dan had ze misschien nog op enig begrip kunnen rekenen. Maar waar waren haar kinderen dan terecht gekomen? In Marokko bij vreemde familie, zonder hun moeder? In een instelling? Met de vinger gewezen en uitgemaakt op school dat hun moeder een moordenaar is? Als de moeder al een zieke geest had, maar dat geloof ik niet, dan kwam dit door de vreselijke omstandigheden waar ze in moest leven en waar ze geen uitweg meer uit zag. Dit waren geen koelbloedige moorden van een zieke vrouw. Dit was een wanhoopsdaad die van haar enorm veel moed en kracht heeft gevergd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is dit nu voor een haatschurende topic? Ik ben zeker geen islamofiel zoals het Antwerpse stadsbestuur, maar die vader daarvoor nu aankaarten, of de media die zoveel heisa rond hem maakt, vind ik toch nogal ziekelijk en inderdaad echt racistisch.
Ik ben niet voor islamisering, ik moet kokhalzen bij multiculti-beslissingen als het verwijderen van het kruis van de mijter van de Sint, enz... maar ik vind dat men er ook mee moet leren leven dat deze Noord-Afrikaanse mensen nu een deel van ons land vormen. Een soort volksverhuizing. We moeten uitkijken niet gekoloniseerd te worden, maar we mogen nu ook niet elke Marokkaan verdenken he. De meesten zijn ook maar mensen. Behalve die jongeren die buschauffeurs in mekaar timmeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn suggestie: ze vermoorde zijn kinderen om hém te treffen in wat hem het dierbaarst was. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2008 om 22:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Banneling
|
![]() Die vader had een relatie met die inwonende man. Er hadden 3 mensen terecht moeten staan voor de moord op die onschuldige kinderen. het belgisch gerecht is niet recht maar krom.
Laatst gewijzigd door gomer : 21 december 2008 om 22:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Banneling
|
![]() dokteur Schaar stond te wenen bij de afloop vh proces : get an own life fatso !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Banneling
|
![]() Zo duidelijk als 1 en 1 gelijk is aan 2. Een muslimstrijder zal dat nooit willen erkennen. Een vader hoort bij zijn gezin. Dit mijnheerke zat meer in marokko dan in Belgie waar mijnheerke schaar zijn zin deed met deze labiele moeder. Deze mocht haar zussen niet zien. Omdat ze geen muslims zijn. Anders hadden haar zusters kunnen ingrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 |
Banneling
|
![]() al wie in een stresserende situatie leeft wordt geacht aan de drank te gaan , Inbev zal u niet tegenhouden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Te huilen begrijpelijk. Homos kunnen geen kinderen adopteren. En uiteindelijk is alles uitgekomen. Schaar en die vader zullen geen relatie meer kunnen hebben. De familie van de vader is aan het kijken. Men oogst wat men zaait. Een vrouw zo labiel maken, strafbaar in mijn ogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vreemdelingenhaters hier wél. Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2008 om 23:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() Dat hem een slachtoffer is van zijn islamitische opvoeding. De geheimzinnigheid rond homo. De ongelijkheid tussen de sexen. Het is zo klaar als een klontje, 3 mensen hadden moeten terechtstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind in ieder geval de toon van deze discussie..niemand kan toch eraan twijfelen dat hier beide ouders ontzettend geleden hebben door de gebeurtenissen.
Ik heb zelf kinderen en kan de daad van die moeder niet begrijpen; ze was geen moslima die de taal niet spreekt;en had zelfstandig hulp kunnen zoeken. Waarmee ik niet wil oordelen; je moet als je toerekenigsvatbaar zijn toch alle realiteitsbesef verloren hebben om zo iets te doen. Natuurlijk is die vader verdrietig; vijf kinderen zijn dood! Maar dat neemt niet weg dat je alles wat de moeder vertelt van tafel moet vegen. Waarheden staan soms naast mekaar; het kan best zijn dat haar man en Schaar een homoseksuele relatie hadden. Geen reden om je kinderen te doden! Het kan best zijn dat het huwelijk niet werkte vanwege verschillende culturele achtergrond. Dat dit spanningen gaf en zwaar was; geen reden om je kinderen te doden...terecht is de moeder veroordeelt maar internering was beter in een priveinstelling. Wat ze deed is onvergefelijk. Maar daarom de vader niet brandschoon; binnen veel gezinnen is pa maanden weg naar Marokko. Thuis zaten vijf kinderen; waarom ben je dan niet meer thuis en wie verdiende eigenlijk de kost? Veel vragen zijn onbeantwoord; dat de vader zijn woord doet voor tv is goed. Absurd dat niet te doen omdat hij allochtoon is. Je moet dit juist wel doen; het verontrust me dat de vader niet ziet dat ook hij verantwoordelijkheid draagt voor dit drama. Het was wel zijn vrouw en kinderen...de interactie met de vader kan daar niet volslagen los van staan; voor de vader lijkt het alsof dit wel zo is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is ook een slachtoffer: ze vermoorde zijn kinderen: Vraag jij dan "Wat is er aan de hand met die jong?" Das Opfer hat schuld? ![]() PS, ze schijnt haar diploma bij CERIA te hebben bekomen, eerst beroeps dan regentaat (bron:RTL info en Le Soir mag) Laatst gewijzigd door filosoof : 22 december 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus als ik het goed begrijp vind jij Filo dat een vader in wiens gezin zo een drama gebeurt volslagen vrij te pleiten valt van betrokkenheid. Omdat hij allochtoon is?
|
![]() |
![]() |