Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2011, 11:21   #2841
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waarom zou ik aan jou tekst en uitleg moeten vragen?
Opdat jij dezelfde racistische uitspraken nog eens in het lang en breed zou herhalen?
Kijk, hier komt de aap wederom uit de mouw. Jij hebt voor jezelf al uitgemaakt dat het "racistische" uitspraken zijn, zonder hoor en wederhoor toe te passen, en zonder aan te tonen waar dat vermeende "racisme" dan te vinden zou zijn. En niet voor de eerste keer.

Wat Hertog van Gelre ook al zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Wat artisjok en de haren niet schijnen te begrijpen is dat daar de discussie niet eindigt maar dient te beginnen. Uw bericht over het iq in bepaalde landen in het kader van debiliteit zou voor mij aanleiding zijn geweest om met u te discussieren over wat u er precies mee bedoelt. Als u zou bedoelen dat alle Afrikaanse mensen debiel zijn dan zouden we een nog steviger discussie hebben gevoerd.
Citaat:
Het is niet de eerste keer dat die wiki-pagina wordt aangehaald om dergelijke conclusies te trekken, en die conclusies worden weerlegd.
In een volgende draad wordt weer dezelfde nonsens herhaald.
Dat kan best zo zijn, maar dan is het aan jou om dat nogmaals te weerleggen.

Citaat:
Voila, nu geef je zelf toe wat je eigenlijk bedoelde.
Je wilt het weer eens niet snappen he?

Ik zal het nog eens duidelijk proberen te maken dan. Pericles zei: "Arabieren zijn precies ook stukken minder verstandig volgens die kaart."
Misschien begrijp je het nu wel.

----

Maar je beklaagde je over het feit dat die uitspraak zomaar mocht blijven staan. Daaruit concludeer ik ten eerste dat jij die uitspraak bij de forumleiding gemeld hebt, en ten tweede zegt het feit dat de forumleiding dit laat staan, me dat de forumleiding de uitspraak aan allerhande wetten en regels heeft getoetst en er niets strafbaars in heeft gevonden. Tot spijt van wie het benijdt. In dit geval ben jij dat, zo te zien.

Tot slot nog een opmerking aan jou artisjok: Het feit dat jij nu weer zeer selectief aan het citeren bent, en daarbij het leeuwendeel van mijn post aan jou compleet negeert, zegt mij dat jij hier zeer kwaadwillig bezig bent.
Het móét en zál voor jou "racisme" zijn. Dat heb je eerder in dit topic ook al meerdere keren bewezen. Het lijkt wel alsof jij aan racismofobie o.i.d. lijdt en dat je daardoor overal racistische spoken meent te ontwaren.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 26 augustus 2011 om 11:22.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 11:29   #2842
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Die heb je destijds al gehad:

http://forum.politics.be/showthread....36#post5629436

en:

http://forum.politics.be/showthread....27#post5629427

Waarbij de aantekening bij mijn tweede link dat ik van jou nog steeds geen afdoende antwoorden heb gehad, maar soit.

Als je hier weer een nietszeggend linkjes-oorlogje van wilt maken om de aandacht van de werkelijke discussie af te leiden, moet ik je teleurstellen. Daar doe ik niet meer aan mee.
Goed om weten dat jij dit spelletje niet meer speelt.
Citaat:
Wanneer jij eens op de al zo vaak door mij aan jou gestelde vragen hier in dit topic een afdoende antwoord geeft.
Dan graag die citaten met link.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2502
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 11:32   #2843
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je beklaagde je over het feit dat die uitspraak zomaar mocht blijven staan. Daaruit concludeer ik ten eerste dat jij die uitspraak bij de forumleiding gemeld hebt, en ten tweede zegt het feit dat de forumleiding dit laat staan, me dat de forumleiding de uitspraak aan allerhande wetten en regels heeft getoetst en er niets strafbaars in heeft gevonden. Tot spijt van wie het benijdt. In dit geval ben jij dat, zo te zien.

Tot slot nog een opmerking aan jou artisjok: Het feit dat jij nu weer zeer selectief aan het citeren bent, en daarbij het leeuwendeel van mijn post aan jou compleet negeert, zegt mij dat jij hier zeer kwaadwillig bezig bent.
Het móét en zál voor jou "racisme" zijn. Dat heb je eerder in dit topic ook al meerdere keren bewezen. Het lijkt wel alsof jij aan racismofobie o.i.d. lijdt en dat je daardoor overal racistische spoken meent te ontwaren.
en zo gaat hun 'spelletje' nu al 140+ blz lang...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 11:50   #2844
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Goed om weten dat jij dit spelletje niet meer speelt.

Dan graag die citaten met link.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2502
Ik vind je gedrag nu toch weer een nieuw dieptepunt bereiken. Ik heb je al gezegd dat ik niet gediend ben van een zoveelste onzinnige linkjesoorlog met jou. Als je zoiets wilt doen, dan zou ik je het forum van het Jostiband Orkest o.i.d. willen aanraden. Daar kun je wellicht op jouw niveau je spelletjes spelen.
Oud 26 augustus 2011, 11:58   #2845
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik al je epistels volledig lees. Zo interessant zijn ze nu ook weer niet. Ten ander herhaal jij jezelf voortdurend.
Wat ik niet lees, kopieer ik uiteraard niet. Ik weet dan immers niet of het niet in strijd is met het forumreglement.
Oud 26 augustus 2011, 12:04   #2846
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Je denkt toch niet dat ik al je epistels volledig lees. Zo interessant zijn ze nu ook weer niet. Ten ander herhaal jij jezelf voortdurend.
Wat ik niet lees, kopieer ik uiteraard niet. Ik weet dan immers niet of het niet in strijd is met het forumreglement.
Aha, je citeert niet alleen selectief, maar je leest ook nog eens selectief, en op basis daarvan wil jij dan een discussie voeren of mensen van "racisme" gaan beschuldigen.

Besef jij eigenlijk wel hoe belachelijk jij je hiermee maakt?
Oud 26 augustus 2011, 12:12   #2847
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Aha, je citeert niet alleen selectief, maar je leest ook nog eens selectief, en op basis daarvan wil jij dan een discussie voeren of mensen van "racisme" gaan beschuldigen.

Discussiëren met jou? Die illusie heb ik niet.
Oud 26 augustus 2011, 12:42   #2848
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Discussiëren met jou? Die illusie heb ik niet.
Natuurlijk heb jij die illusie niet, want je weet niet eens wat een echte discussie is, laat staan hoe je een echte discussie voert.

En maar "racisme" blijven roepen zonder die stellingen ook maar ooit op een fatsoenlijke manier te onderbouwen...
Oud 26 augustus 2011, 12:55   #2849
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
en zo gaat hun 'spelletje' nu al 140+ blz lang...
280+ blz hier

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 13:20   #2850
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zijn ze er al uit wat 'aanzetten tot' en 'oproepen tot' wil zeggen?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 14:55   #2851
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee , en dat is precies het drama van de hele zaak.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 15:21   #2852
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat kan, maar feit is en blijft wel dat er serieus over gedebatteerd wordt in de wetenschappelijke wereld, ook over de aangewende methodiek uiteraard. En het is niet zo dat die Richard Lynn in de wetenschappelijke wereld alleen staat met zijn bevindingen en beweringen.
Dat is nu net het fijne aan wetenschap, dat die in principe a-politiek is -althans zou moeten zijn- en waarbij men theoriën formuleert, die toetst en onderzoekt, voorlegt aan collega-wetenschappers, etcetera.
Laat die man gerust debateren. Maar daarom hoef ik dat ook nog niet ernstig te nemen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 15:45   #2853
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ho, dit klopt natuurlijk niet..want intelligentie staat voor probleemoplossend vermogen wat je dus meet...wanneer je daarvoor op Westerse inzichten geinspireerde testen gebruikt zijn die gericht op kennis zoals dit hier nodig is, dat kan behoorlijk anders zijn dan pakweg Afrika!

Je zult dus eerst moeten nagaan op welke manier wat werd vastgesteld alvorens je kunt oordelen, intellientie lijkt me echt niet verbonden aan ras, wel hoe intelligentie wordt gebruikt kan geografisch verschillend zijn!
Tja , dat kan wel zijn , maar er is recent een Nobelprijswinnaar aan de de kant geschoven met zijn theorie over het feit dat negers gemiddeld gezien verstandelijk minder begaafd zijn dan blanken.
Misschien had hij het gewoon bij het rechte eind, net zoals diegenen die beweren dat de doorsnee Keniaan fysiek beter geschikt is om lange afstanden te lopen dan de doorsnee blanke .

Laatst gewijzigd door Pericles : 26 augustus 2011 om 15:46.
Oud 26 augustus 2011, 16:07   #2854
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik heb al vrij grote vragen bij de "wetenschappelijkheid" van individuele IQ-testen. Als het dan ook nog eens over zogezegd "nationale IQ-gemiddelden" gaat dan neemt mijn scepticisme exponentieel toe; Hoe berekent men "wetenschappelijk" het gemiddelde IQ in bv. Congo? Dat is toch niet echt ernstig te nemen.
Inderdaad.
Moest een jungle bewoner een IQ test opstellen, we zouden hoogst waarschijnlijk ook minder als 50 scoren.
Oud 26 augustus 2011, 16:10   #2855
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Inderdaad.
Moest een jungle bewoner een IQ test opstellen, we zouden hoogst waarschijnlijk ook minder als 50 scoren.

Als een kat een hond was zou ze blaffen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:11   #2856
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wow, wanneer u het citaat volledig zou weergeven krijgt u juist ongelijk, en dan citeert u selectief om vervolgens te beweren dat iets exact en dus juist is, kortom bruikbaar in uw opvattingen?
Dat is niet erg eerlijk of volwassen, wilt u volledig citeren en niet relectief reageren?
En dan zeggen dat anderen mensen de mond willen snoeren.
Ik kan, mag en zal reageer op delen van een post omdat ik me met die delen kan akkoord verklaren.

Indien er zaken gezegd worden in delen die me niet interesseren of waar ik me niet voel aangesproken voel heb ik niet de neiging om daarop te reageren.

Relectief reageren doe ik niet.
Oud 26 augustus 2011, 16:16   #2857
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan zeggen dat anderen mensen de mond willen snoeren.
Ik kan, mag en zal reageer op delen van een post omdat ik me met die delen kan akkoord verklaren.
Indien er zaken gezegd worden in delen die me niet interesseren of waar ik me niet voel aangesproken voel heb ik niet de neiging om daarop te reageren.

Relectief reageren doe ik niet.
Andersdenkenden straal negeren...dat is het begin van passieve censuur...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2011, 16:22   #2858
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Dus alle IQ testen zijn waardeloos , want moest een mijnwerker deze test opstellen, gaande over de fysieke aspecten van de steenkool , zouden alle niet steenkool delvers gebuisd zijn.

Het ontgaat u misschien , maar IQ testen zijn dusdanig opgesteld dat alle "parate" kennis in principe betekenisloos is.

Psychologen hebben er circa 100 jaar over gedaan om de testen in die zin te optimaliseren.
Oud 26 augustus 2011, 16:46   #2859
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het ontgaat u misschien , maar IQ testen zijn dusdanig opgesteld dat alle "parate" kennis in principe betekenisloos is.
IQ testen steunen zwaar op abstract denken.
Mensen die sterk praktisch denken zullen daar problemen mee hebben.

Er zijn mensen die geen kaart kunnen lezen, maar toch hun weg vinden in de jungle, terwijl de mensen met hoog IQ én kaart hopeloos verloren lopen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intelli...cism_and_views
Oud 26 augustus 2011, 16:55   #2860
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
IQ testen steunen zwaar op abstract denken.
Mensen die sterk praktisch denken zullen daar problemen mee hebben.

Er zijn mensen die geen kaart kunnen lezen, maar toch hun weg vinden in de jungle, terwijl de mensen met hoog IQ én kaart hopeloos verloren lopen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Intelli...cism_and_views
Intelligentie heeft verschillende aspecten , van een moderne IQ-test wordt verondersteld dat ze evenwichtig is samengesteld.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be