Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 08:26   #281
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
èn een vijand van de Joodse staat Israël.
Dient in die 'Joodse' staat een Jood een eersterangsburger te zijn? Is ie dat automatisch door die staat te noemen naar een religie, zoals Iran bv. een Islamitische staat is? Of is ie dat door de wetten van die staat indien die anders zijn voor leden van die religie dan voor niet leden van die religie, en indien die wetten de leden van de 'staatsreligie' bevoordelen? Dat de niet bestaande Palestijnse staat mogelijkerwijze racistisch zou zijn daar maak je je 'zorgen' over. Dat bekritizeer je. Maar wat met de bestaande staten? Gaan we uit van algemeen geldende principes of het het gewwon een kwestie van vriendjes kunnen niets verkeerd doen en vijandjes niets goed?

Retorisch begin ik te merken. Een intelligent iemand die grove onwaarheden neerpent zoals dat de VN gecontroleerd wordt door de Islam, daar verwacht ik niet veel genuanceerde meningen van. Één ding is analyse en een ander propaganda.

Chomsky een 'schoft' noemen omwille van meningen die voor zover ik lees steeds respect voor de mens tonen is onbeschoft.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2010 om 08:39.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 11:55   #282
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard Voor wat hoort wat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dient in die 'Joodse' staat een Jood een eersterangsburger te zijn? Is ie dat automatisch door die staat te noemen naar een religie, zoals Iran bv. een Islamitische staat is? Of is ie dat door de wetten van die staat indien die anders zijn voor leden van die religie dan voor niet leden van die religie, en indien die wetten de leden van de 'staatsreligie' bevoordelen? Dat de niet bestaande Palestijnse staat mogelijkerwijze racistisch zou zijn daar maak je je 'zorgen' over. Dat bekritizeer je. Maar wat met de bestaande staten? Gaan we uit van algemeen geldende principes of het het gewwon een kwestie van vriendjes kunnen niets verkeerd doen en vijandjes niets goed?

Retorisch begin ik te merken. Een intelligent iemand die grove onwaarheden neerpent zoals dat de VN gecontroleerd wordt door de Islam, daar verwacht ik niet veel genuanceerde meningen van. Één ding is analyse en een ander propaganda.

Chomsky een 'schoft' noemen omwille van meningen die voor zover ik lees steeds respect voor de mens tonen is onbeschoft.
Wanneer je Amerikaanse staatsburger wenst te worden moet je tijdens je naturalisatie een eed van trouw afleggen. Niks abnormaals dus dat Israël - dat al bijna 63 jaar in staat van oorlog is - zowel met het buitenland als met een deel van haar eigen bevolking in het binnenland - een loyaliteitsverklaring eist van nieuwkomers (niet van die paar miljoen die d'r al zijn).

Voor wat hoort wat.

Iedereen die staatsburger is van Israël heeft gelijke rechten. Om voor de hand liggende redenen hebben Israëlische Arabieren geen dienstplicht. Net zoals in de meeste landen, van de wereld (ook in België en Nederland) schept het dienen in het leger bepaalde voordelen. Nadat ik begin jaren zeventig soldaat was geweest in het Belgische leger kwam ik opeens voor vele functies in aanmerking ivm wat voordien het geval was.

Nochtans zijn er wel degelijk Arabieren die soldaat zijn en zelfs officieren. Voor Israëlische Arabieren die geen dienstplicht hebben vervuld hebben het moeilijker om nadien grond en/of een huis te verwerven.

Laatst gewijzigd door thePiano : 7 november 2010 om 11:59. Reden: Typfouten
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 12:17   #283
Francientje
Minister

Standaard

1. Ik weet niet of de VN gecontroleerd wordt door de Islam. Maar het staat wél vast
dat diverse moslimdictaturen plus andere dictaturen (Venezuela is daar één van, China en Rusland twee andere!) veel meer macht en invloed hebben dan normaal is. Volgens mij horen de regels van de VN dringend veranderd te worden. Geen sprake van bijvoorbeeld dat er landen in zitten die individuele vrijheden constant onderdrukken! Die eigen mensen laten verdwijnen zonder enige vorm van proces omdat hun gedachtenpatroon niet past bij dat van de heersers. ETC
2.Joden zijn dus eerst en vooral een VOLK. Het Judaisme is hun godsdienst en thans is de
meerderheid der Joden eerder seculair. En voor de grote meerderheid der Joden die
dus een zeer kleine minderheid op deze aardbol zijn, gaat het er NIET om de scepter
over anderen te zwaaien maar te verhinderen dat ANDEREN door hun aantal de scepter
over hun zwaaien. Vandaar dat Israel absoluut een Joodse staat wil en moet blijven.
Het is niet alsof we buiten Israel nog tien of twintig staten bezitten met een Joodse
meerderheid !

Laatst gewijzigd door Francientje : 7 november 2010 om 12:18.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 14:41   #284
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
1. Ik weet niet of de VN gecontroleerd wordt door de Islam. Maar het staat wél vast
dat diverse moslimdictaturen plus andere dictaturen (Venezuela is daar één van, China en Rusland twee andere!) veel meer macht en invloed hebben dan normaal is. Volgens mij horen de regels van de VN dringend veranderd te worden. Geen sprake van bijvoorbeeld dat er landen in zitten die individuele vrijheden constant onderdrukken! Die eigen mensen laten verdwijnen zonder enige vorm van proces omdat hun gedachtenpatroon niet past bij dat van de heersers. ETC
2.Joden zijn dus eerst en vooral een VOLK. Het Judaisme is hun godsdienst en thans is de
meerderheid der Joden eerder seculair. En voor de grote meerderheid der Joden die
dus een zeer kleine minderheid op deze aardbol zijn, gaat het er NIET om de scepter
over anderen te zwaaien maar te verhinderen dat ANDEREN door hun aantal de scepter
over hun zwaaien. Vandaar dat Israel absoluut een Joodse staat wil en moet blijven.
Het is niet alsof we buiten Israel nog tien of twintig staten bezitten met een Joodse
meerderheid !
Er zijn vele minderheden in de wereld. Hebben die dan allen recht op een eigen staat, zelfs al hebben ze geen territoriale eenheid? Iets waarin Europeanen moeilijk met Ja op kunnen antwoorden gezien hun gedrag nu en vroeger. (Bolivia lost dat op niet door zich in meer dan dertig stukken te splitsen maar door (recent) ervan uit te gaan dat er in een staat verschillende 'naties' kunnen bestaan.) Daarbij is het idee van volk eveneens geen vaststaand iets. Nu, de VN heeft het bestaansrecht van Israël geaccepeerd en haar ontstaan mogelijk gemaakt. Ik denk er niet aan dat te willen herzien, alhoewel ik hoop op wat meer respect vanwege Israël voor die VN. Ik lees wel dat het niet zo is dat iedereen in Israël gelijk is voor de wet. Bijvoorbeeld als het gaat om eigendom van grond. Dat Joodse aspect van die staat mag geen supremacie worden. Nu ja geen staat is perfect. Van belang is eerder het niveau van propaganda te kunnen overstijgen en de capaciteit tot zelfreflectie te tonen in plaats van kritiek af te doen als een vorm van racisme, ook al is die houding te begrijpen vanuit een traumatizerende ervaring.

En over de VN heb je het verkeerd voor. Ik schreef daarover iets eerder in deze draad. Als er al iemand de VN kan naar zijn hand zetten daar waar het werkelijk een verschil maakt dan zijn het degenen die haar finacnieren. Dat blijkt uit de praktijk en is ook logisch. Je denkt toch niet dat het westen niet veel minder als 20 miljard dollar per jaar investeert in 'niets' zeker. Zo werkt de wereld niet.

Je logica volgend hebben de Palestijnen ook recht op een echte staat, geen territoriums onder de controle van een andere staat waarvan steeds maar stukjes worden afgenomen. Het alternatief is natuurlijk te ontkennen dat de Palestijnen en volk zijn, een staat 'waardig' zijn, of zelfs 'bestaan', zoals sommige Israëlische leiders in het verleden hebben doen verstaan. Dat is een logica die past bij een kolonizator maar niet bij het principe van mensenrechten. Goed dat via het VN systeem daar nog kritiek op mogelijk is. Dat geeft hoop voor die organizatie. Dat wil zeggen dat het geen complete dictatuur van het geld is.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:59   #285
Francientje
Minister

Standaard

Of die vele andere minderheden zonder eigen staat nu wel of niet aan hun trekken komen
is dus inderdaad NIET het onderwerp hier. Joden hébben een staat. Een erkende staat. Een staat die overigens niet alleen met geld maar ook met bloed werd betaald. Bloed dat niet had moeten vloeien als de Arabieren indertijd toe hadden willen stemmen in een
twee staten oplossing. Nu , na een stuk of wat oorlogen te hebben verloren, ziet de meerderheid plotseling wel wat in een twee staten oplossing. A la bonheur. Maar het vervelende is dat telkens als hun een concreet aanbod werd gedaan ze 'nee, het is
niet genoeg," hebben geschreeuwd.
Want ze willen niet alleen een eigen staat, ze willen Israel ook.
Je hebt het over verschillende naties die een land delen. Ja, kijk, dat heeft Bolivie dus
niet uitgevonden. Het bestaat in de VS en in Canada ook. En trouwens, een voorstel in
die richting werd aan de Palestijnen gedaan (autonome gebieden in Israel) en prompt
verworpen.
De Palestijnen maken deel uit van het Arabische volk. Maar het enige was ze als Palestijn kenmerkt is dat ze wonen, ooit gewoond hebben of afstammen van mensen
die ooit in een gebied hebben gewoond dat ooit Palestina heeft geheten. Voor het overige hebben ze , onderling dus, eigenlijk niet veel met elkaar gemeen. Nu willen
ze volk genoemd worden en ja, waarom niet. Ik heb, zo vrees ik, weinig achting voor
dat fameuze Palestijnse volk en zijn leiders. Maar vast zitten er individueel charmante mensen tussen.
Herlees even wat je over de VN schrijft. Je spreekt jezelf tegen.
Ik ben voor mensenrechten, natuurlijk. Maar ik zie moeilijk in hoe een staat, een stam,
een natie, een volk dat de mensenrechten van anderen niet respecteert au serieux kan
worden genomen als het over zijn eigen mensenrechten begint.
Je hebt alleen de mensenrechten die je ook aan anderen toekent.

Laatst gewijzigd door Francientje : 7 november 2010 om 17:01.
Oud 7 november 2010, 17:04   #286
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik geloof inderdaad dat hier een tweedeling noodzakelijk is zodat beide partijen in het conflict orde op zaken in eigen gebied kan stellen.
De vraag is alleen hoe de koek te verdelen. In ieder geval de Westbank teruggeven en een oplossing zoeken voor de Gazastrook. dat laatste zal het moeilijkste zijn. Dan zullen de Palestijnen ongetwijfeld een (burger)oorlog in eigen gelederen entameren dan wel creëren om de uiteindelijke machtspositie maar dat zal verder iedereen worst wezen zolang ze dat op eigen terrein uitvechten. Als je ze de gehele Westbank geeft, moet dat feitelijk wel genoeg zijn. Dan kan Gaza worden ontruimd en Heeft de P.A. een ononderbroken gebied.
Oud 7 november 2010, 17:06   #287
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dient in die 'Joodse' staat een Jood een eersterangsburger te zijn?.

Dat is de betrachting, een joodse staat bijeenstelen op kap van de autochtone Palestijnse bevolking en ze nadien verdrijven, ondertussen de militair machtigste staat controleren (de Vs) en deze inschakelen voor absurd joodse dominantie. syrie en Iran aanvallen stonden in de domino strategie op het programma na de inval in Irak en afghanistan.
een plan dat gigantisch in duigen gevallen is, en resulteert in een een nog meer oorlogzuchtige en walgelijk misdadige joodse staat a la Leibermann die nog niet in staat zijn om in te zien dat hun joodse versie van het lebenraum kolonisatie experiment ten dode is opgeschreven.

Citaat:

Chomsky een 'schoft' noemen omwille van meningen die voor zover ik lees steeds respect voor de mens tonen is onbeschoft
dat kan ik alleen maar bijtreden, bovendien blijkt deze toetsenliefhebber een notoir Vb hater te zijn, maar dat heeft dus niets te maken met het vermeende racisme van het Vb, maar wel met de banden uit de 2de wo en figuren zoals Roeland Raes uit het vb. Als het slachten , verdrijven, en racisme door joden gebeurt, is het voor types als de Piano wel toegestaan.
weet je meteen zijn achtergrond
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 7 november 2010 om 17:08.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 17:34   #288
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of die vele andere minderheden zonder eigen staat nu wel of niet aan hun trekken komen
is dus inderdaad NIET het onderwerp hier. Joden hébben een staat. Een erkende staat. Een staat die overigens niet alleen met geld maar ook met bloed werd betaald. Bloed dat niet had moeten vloeien als de Arabieren indertijd toe hadden willen stemmen in een
twee staten oplossing. Nu , na een stuk of wat oorlogen te hebben verloren, ziet de meerderheid plotseling wel wat in een twee staten oplossing. A la bonheur. Maar het vervelende is dat telkens als hun een concreet aanbod werd gedaan ze 'nee, het is
niet genoeg," hebben geschreeuwd.
Want ze willen niet alleen een eigen staat, ze willen Israel ook.
Je hebt het over verschillende naties die een land delen. Ja, kijk, dat heeft Bolivie dus
niet uitgevonden. Het bestaat in de VS en in Canada ook. En trouwens, een voorstel in
die richting werd aan de Palestijnen gedaan (autonome gebieden in Israel) en prompt
verworpen.
De Palestijnen maken deel uit van het Arabische volk. Maar het enige was ze als Palestijn kenmerkt is dat ze wonen, ooit gewoond hebben of afstammen van mensen
die ooit in een gebied hebben gewoond dat ooit Palestina heeft geheten. Voor het overige hebben ze , onderling dus, eigenlijk niet veel met elkaar gemeen. Nu willen
ze volk genoemd worden en ja, waarom niet. Ik heb, zo vrees ik, weinig achting voor
dat fameuze Palestijnse volk en zijn leiders. Maar vast zitten er individueel charmante mensen tussen.
Herlees even wat je over de VN schrijft. Je spreekt jezelf tegen.
Ik ben voor mensenrechten, natuurlijk. Maar ik zie moeilijk in hoe een staat, een stam,
een natie, een volk dat de mensenrechten van anderen niet respecteert au serieux kan
worden genomen als het over zijn eigen mensenrechten begint.
Je hebt alleen de mensenrechten die je ook aan anderen toekent.
²
Oud 7 november 2010, 18:19   #289
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden hébben een staat. Een erkende staat. Een staat die overigens niet alleen met geld maar ook met bloed werd betaald.

Gideon Levy
schrijft:

Citaat:
If Israel is dear to you - and that is true of most of you - then be honest enough to criticize it as it deserves. Think about your personal friends. What would they value more: your blind, automatic support, or criticism born of love when it is warranted?

Your beloved Israel is addicted. It is addicted to occupation and aggression, and someone has to wean it from these addictions. Like any other junkie, it is incapable of helping itself. Thus the job falls to you.

Some of you know the truth. You want a strong Israel, but know that the settlements only weaken it. You dream about a larger Israel, but know that such an Israel cannot be a just one. You want to be proud of Israel, and you know that in recent years this has become almost impossible.

Think back to last year's Operation Cast Lead in Gaza. Even your American television stations broadcast atrocity pictures from Gaza. How did you feel then? How did you explain it to your friends? Self-defense? They didn't buy it. Hamas? That didn't justify death and destruction of such horrific proportions.

You live in a black-and-white country. But Israel is neither black nor white. It's not as terrible as it is often painted abroad, but neither is it as righteous as it will be presented to you. Above all, it is a country whose arrogant behavior is making it despised.

And you are paying the price. Nothing in recent years has increased hatred for Israel, and for Jews, more than Cast Lead did.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:32   #290
Francientje
Minister

Standaard

Euh... Ja en wat heeft Gideon Levy met deze zaak méér te maken dan bijvoorbeeld
de bewoners van Sderot?
Sinds Cast Lead is het uit met constant raketten schieten op Israel. Sinds de muur
(nog iets dat enorm veel haat heeft opgewekt volgens zijn tegenstanders) zijn de
zelfmoordaanvallen in Israel tot bijna zero herleid.
Perso ben ik liever levend en gehaat. Dan dood .
Trouwens, er klopt wat niet in zijn redenering. Als Cast Lead en de Muur en 'bezetting' de redenen zijn voor Arabische haat, waar waren de zelfmoordaanvallen en het
schieten op Sderot (vanuit bevrijd GAZA!) en het kidnappen van Shalit (door personen
uit BEVRIJD GAZA) dan eigenlijk uiting van? Pogingen tot vriendschappelijke toenadering, misschien?
Oud 7 november 2010, 19:40   #291
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht

Gideon Levy
schrijft:
Een goed stuk tekst, maar hangt u zelf wel die instelling aan?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:05   #292
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh... Ja en wat heeft Gideon Levy met deze zaak méér te maken dan bijvoorbeeld
de bewoners van Sderot?
Sinds Cast Lead is het uit met constant raketten schieten op Israel. Sinds de muur
(nog iets dat enorm veel haat heeft opgewekt volgens zijn tegenstanders) zijn de
zelfmoordaanvallen in Israel tot bijna zero herleid.
Perso ben ik liever levend en gehaat. Dan dood .
Trouwens, er klopt wat niet in zijn redenering. Als Cast Lead en de Muur en 'bezetting' de redenen zijn voor Arabische haat, waar waren de zelfmoordaanvallen en het
schieten op Sderot (vanuit bevrijd GAZA!) en het kidnappen van Shalit (door personen
uit BEVRIJD GAZA) dan eigenlijk uiting van? Pogingen tot vriendschappelijke toenadering, misschien?
Je vergeet (bewust?) te vermelden dat Sderot toebehoorde aan Palestijnen. Wie is begonnen met de agressie? Hamas eind jaren '80 of Israel in '48?

Citaat:
Israelis built Sderot on the ashes of an ethnically cleansed and defaced Palestinian village called Najd.

Sderot was settled by Jews in 1951. In All That Remains, Walid Khalidi says that Sderot, along with the settlement of Or ha-Ner, founded in 1957, were established on the village lands of Najd, which means "elevated plain" in Arabic.

According to Umkhalil, Najd's Palestinian villagers, approximately 620 in 1945, were expelled on 13 May 1948, before Israel was declared a state and before any Arab armies entered Palestine. UN Resolution 194 and also the Universal Declaration of Human Rights, Article 13, Section 2, stipulate that the villagers of Najd have a right to return home to their personal property and to their native village.

Najd is 14 kilometres from Gaza. Palestinian Arabs own 12,669 dunums in Najd, although Israel refuses to honour their rights to their personal property, and refuses them their inalienable right to return home. In 1945 Jews owned 495 dunums of land in Najd and public lands consisted of 412 dunums.

In short, Sderot is an illegally occupied territory stolen from Palestinians.
Ik zie dat de opgezette hasbarah-campagne op zowel de Nederlandstalige als Engelstallige wikipedia van Sderot jammer hun werk goed gedaan hebben. Tijd om Wikipedia eens te contacteren met een update van de feiten
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 22:50   #293
Francientje
Minister

Standaard

Wie begonnen is met de agressie? Zeg, geneer je niet! Wie wilde alles wat Joods was in de zee gooien en hun bezittingen inpalmen?
Maar ik vind het zeer interessant te vernemen dat jullie het blijkbaar normaal en gerechtvaardigd vinden op mensen te gaan schieten omdat
ze wonen op gebied dat heroverd werd op de Arabieren. Wil dat zeggen dat elke Jood rustig mag gaan schieten op de Arabieren (en of hun nakomelingen) die in het bezit zijn van Joodse bezittingen die zestig jaar geleden verbeurd werden verklaard?? En dat zijn er héél wat, hoor.
Maar mijn punt is en was: jammeren over cast lead en cast lead hysterisch
veroordelen verandert niets aan het feit dat cast lead een einde heeft gemaakt
aan het schieten op de mensen van Sderot.

Laatst gewijzigd door Francientje : 7 november 2010 om 22:55.
Oud 7 november 2010, 23:00   #294
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

ten eerste ik spreek Hamas hun aanvallen daarom niet goed. zo simplistisch denk ik niet.

ten twee wat voor een koosnaapje is "cast lead" eigenlijk? laat je niet misleiden: 1400 Palestijnen kwamen om. nazi's gaven ook koosnaampjes aan de shoah.
Oud 7 november 2010, 23:10   #295
Francientje
Minister

Standaard

Ik zou 'Cast lead' geen koosnaampje noemen.
Alle militaire operaties dragen een naam of ze nou door de Israeliers, de Amerikanen,
de Britten, de nazi's, de Perzen, de Egyptenaren of de Russen werden uitgevoerd.
Oud 7 november 2010, 23:13   #296
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wie begonnen is met de agressie?.
de zionisten, is overduidelijk bewezen !

.
Citaat:
Maar mijn punt is en was: jammeren over cast lead en cast lead hysterisch
veroordelen verandert niets aan het feit dat cast lead een einde heeft gemaakt
aan het schieten op de mensen van Sderot
die "mensen van sderot" die zo vrolijk stonden te juichen toen ze fosforbommen gooiden op dezelfde Palestijnen van wie die " kolonistenmensen van Sderot" hadden bestolen van hun land en naar oa gaza hadden verdreven.

ge ziet ze bijna uitbeelden : "jjaa, de uitverkorenheid laat ons toe die palestijnse untermenschen af te maken !!!"

de resultaten zijn te gruwelijk voor woorden ;

http://aotearoaawiderperspective.wor...ath-look-like/
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 23:13   #297
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou 'Cast lead' geen koosnaampje noemen.
Alle militaire operaties dragen een naam of ze nou door de Israeliers, de Amerikanen,
de Britten, de nazi's, de Perzen, de Egyptenaren of de Russen werden uitgevoerd.
je komt van een verdachte zijde:

je zegt "jammeren over cast lead en cast lead hysterisch veroordelen"

1400 Palestijnen waaronder minstens 300 kinderen kwamen om bij "operation castlead", godverdomme.

nog een foto van Sderot bewoners tijdens cast lead:

20 year old Avi Pilchick takes out his chair, and sips from his pepsi while he looks to to the Israeli army 3 kilometres away who are bombing a refugeecamp in Gaza. “They're doing a good job,” said Pilchick about the Israeli troops. “But they can do better”.

Laatst gewijzigd door Tamam : 7 november 2010 om 23:16.
Oud 7 november 2010, 23:17   #298
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Voor Francientje die "jammeren" over Cast Lead niet snapt:

http://www.rememberthesechildren.org/remember2009.html

Word jij trouwens betaald trouwens door een of andere organisatie om hier te manipuleren en te lachen met mensenrechten , of geloof je uw eigen woorden?

Laatst gewijzigd door Tamam : 7 november 2010 om 23:21.
Oud 7 november 2010, 23:38   #299
Francientje
Minister

Standaard

Mensenrechten? Sinds wanneer respecteren onze Palestijnse en Arabische vrienden mensenrechten?
Als de Israeliers ELKAAR nog maar een tiende aandeden van wat de Palestijnen elkaar
en hun eigen kinderen aan doen zou iedereen ze als des duivels bestempelen.
Rememberthe children...Ik ben nog niet gaan kijken maar wordt er ook wat gezegd over de kinderen van Maaloth? Nee toch? Of over die bus vol
schoolkinderen die moedige Palestijnse vrijheidsstrijders ooit in de lucht lieten
vliegen? Nee toch? Of over de baby die in de armen van zijn vader door
een moedige Palestijnse verzetsstrijder werd vermoord? Of over de vijf kinderen en hun zwangere mama die door een moedige Palestijnse verzetstrijder werd vermoord?

Laatst gewijzigd door Francientje : 7 november 2010 om 23:50.
Oud 7 november 2010, 23:43   #300
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensenrechten? Sinds wanneer respecteren onze Palestijnse en Arabische vrienden mensenrechten?
Als de Israeliers ELKAAR nog maar een tiende aandeden van wat de Palestijnen elkaar
en hun eigen kinderen aan doen zou iedereen ze als des duivels bestempelen.
Rememberthe children...Ik ben nog niet gaan kijken maar wordt er ook wat gezegd over de kinderen van Maaloth? Nee toch?
Door de oude , kinderachtige "zij doen slecht, dus wij mogen ook slecht doen" vergelijking geef je onbewust toe dat Israel mensenrechten niet respecteert. Progressie.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be