Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2010, 22:55   #281
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Met volle maan kunnen we wel een freakshow-avond organiseren uiteraard.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:17   #282
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Eerst een café...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:19   #283
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

En bier ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2010, 23:53   #284
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Als Pelgrim nu eens laat zien dat hij er aanleg voor heeft en de forumkroeg dagelijks open houdt , zou dat dan al geen idee geven van z'n mogelijkheden ACHTER den toog ???
Oud 18 november 2010, 00:02   #285
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welke forumkroeg?
Oud 18 november 2010, 00:02   #286
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En daarbij ik heb niet gezegd dat ik achter den toog ga staan eh, ik ga gewoon de aanzet geven.
Oud 18 november 2010, 00:06   #287
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Spijtig , 'k wou u al laten oefenen ...
http://www.funnygames.nl/spel/cocktail_maken.html
Oud 18 november 2010, 00:07   #288
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Weet nimeer hoe da heette. Aan't atheneum.
den Alma?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 00:09   #289
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
De Cobra ?
JA! da wast! Merci, kzit mij al heel den tijd af te vragen hoe da nu weer noemde!
Oud 18 november 2010, 00:10   #290
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Met volle maan kunnen we wel een freakshow-avond organiseren uiteraard.
Count me in!
Oud 18 november 2010, 01:33   #291
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daarbij ik heb niet gezegd dat ik achter den toog ga staan eh, ik ga gewoon de aanzet geven.
Lang geleden dat ik dit forum nog eens bezocht en dit was zowat het enige interessante waarop ik een iet of wat opbouwende commentaar wou geven ...

Pelgrim,

Uit wat ik kon uitmaken binnen deze topic koester je grote plannen. Toch lijkt me bovenstaande quote niet echt motiverend voor eventuele geldschieters. Als je wil ondernemen moet je - in de beginfase - alles zo goed als zelf doen. Ben je bereid om het leven zoals je dit nu kent op te geven en volledig te gaan voor de zaak die je in het hoofd hebt? Alles begint bij het antwoord op deze vraag. Indien je twijfelt, begin er dan niet aan want dan schrijf ik je het nu al op een blaadje: je zal falen. Indien je negatief antwoordt dan hoef je niet verder te lezen. Indien je denkt dat je van achter de zijlijn zal zien hoe anderen jouw idee tot een succes maken, denk dan nog eens goed na.
Anders dit ...

Eerst scharrel je al je ideetjes bij elkaar en vervat dit in een ondernemingsplan.
Een ondernemingsplan is geen encyclopedie maar moet mogelijke geldschieters binnen de kortste keren inzicht geven in hoe je onderneming over een termijn van, zegge, vijf jaar zal evolueren.
Daarvoor begin je het ondernemingsplan met (a) een mission statement (wat, waarom en hoe) van één bladzijde en (b) een executive summary van hooguit tien bladzijden (marktomschrijving, doelgroepomschrijving, investeringsplan, financiële evolutie, ...) waarin je veel grafieken kan gebruiken.
Bij deze 'core' van het ondernemingsplan voeg je bijlagen die voorgaande in detail bespreken. Die bijlagen zijn alleen nuttig voor jou als geheugensteun; een geldschieter leest dat niet maar stelt vragen adv de executive summary. Tot slot mag je nooit vergeten bronnen omtrent info te vermelden.

Als je een goed idee in een goed ondernemingsplan kan gieten dan zal het vinden van investeerders niet zo'n probleem vormen. Veel mensen met een ondernemingsidee zien dat als de moeilijkste hindernis om tot ondernemen te komen, maar dat is niet zo.
Ik vermoed dat deze link voor jou erg nuttig kan zijn. Je vind er info over goedkope en flexibele kredieten bij het Participatiefonds. Het gaat om achtergestelde kredieten (in geval van faling wordt niks op jou verhaalt) waarbij je slaagkans als waarborg geldt tegen een verlaagde rentevoet (3%) over een termijn van maximum 10 jaar en met een initiële vrijstellingsperiode.

Voor wat dienen kan ...

Laatst gewijzigd door La Chunga : 18 november 2010 om 01:44.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 08:59   #292
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Volgens mij hebt gij nog nie veel halfdode mensen den trap opgedragen
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 09:02   #293
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
In de Kempen.

Als je zelf een stevig startkapitaal hebt (en dus geen enkele tussenkomst van een brouwer wenst) én een eigen (huur)pand, kan je de brouwerijen en de 'bierstekers' tegen en onder elkaar uitspelen tot je goeie tarieven zonder een contract hebt. Dit is het ene uiterste.

Het andere uiterste is wanneer je een pand betrekt dat eigendom is of in hoofdhuur is van een brouwerij of een 'biersteker'. Dan heb je weinig onderhandelingsmarge. Als je veel hecto's verkoopt zullen zij je toch gunstiger beginnen te behandelen. Want goede café-uitbaters zijn zeldzaam, en die willen ze dan ook niet zien vertrekken uit hun pand...
precies toch comfortabeler in optie 1
Oud 18 november 2010, 09:09   #294
Wisord
Banneling

Standaard

Een openluchtcafe nemen , met de nieuwe rookwetten in het vooruitzicht gaat iedereen toch op straat staan .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 09:37   #295
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Lang geleden dat ik dit forum nog eens bezocht en dit was zowat het enige interessante waarop ik een iet of wat opbouwende commentaar wou geven ...

Pelgrim,

Uit wat ik kon uitmaken binnen deze topic koester je grote plannen. Toch lijkt me bovenstaande quote niet echt motiverend voor eventuele geldschieters. Als je wil ondernemen moet je - in de beginfase - alles zo goed als zelf doen. Ben je bereid om het leven zoals je dit nu kent op te geven en volledig te gaan voor de zaak die je in het hoofd hebt? Alles begint bij het antwoord op deze vraag. Indien je twijfelt, begin er dan niet aan want dan schrijf ik je het nu al op een blaadje: je zal falen. Indien je negatief antwoordt dan hoef je niet verder te lezen. Indien je denkt dat je van achter de zijlijn zal zien hoe anderen jouw idee tot een succes maken, denk dan nog eens goed na.
Anders dit ...

Eerst scharrel je al je ideetjes bij elkaar en vervat dit in een ondernemingsplan.
Een ondernemingsplan is geen encyclopedie maar moet mogelijke geldschieters binnen de kortste keren inzicht geven in hoe je onderneming over een termijn van, zegge, vijf jaar zal evolueren.
Daarvoor begin je het ondernemingsplan met (a) een mission statement (wat, waarom en hoe) van één bladzijde en (b) een executive summary van hooguit tien bladzijden (marktomschrijving, doelgroepomschrijving, investeringsplan, financiële evolutie, ...) waarin je veel grafieken kan gebruiken.
Bij deze 'core' van het ondernemingsplan voeg je bijlagen die voorgaande in detail bespreken. Die bijlagen zijn alleen nuttig voor jou als geheugensteun; een geldschieter leest dat niet maar stelt vragen adv de executive summary. Tot slot mag je nooit vergeten bronnen omtrent info te vermelden.

Als je een goed idee in een goed ondernemingsplan kan gieten dan zal het vinden van investeerders niet zo'n probleem vormen. Veel mensen met een ondernemingsidee zien dat als de moeilijkste hindernis om tot ondernemen te komen, maar dat is niet zo.
Ik vermoed dat deze link voor jou erg nuttig kan zijn. Je vind er info over goedkope en flexibele kredieten bij het Participatiefonds. Het gaat om achtergestelde kredieten (in geval van faling wordt niks op jou verhaalt) waarbij je slaagkans als waarborg geldt tegen een verlaagde rentevoet (3%) over een termijn van maximum 10 jaar en met een initiële vrijstellingsperiode.

Voor wat dienen kan ...
Ha, da's nu precies de eerste post in deze draad waar ik effectief iets praktisch aan heb mercé plan!
Oud 18 november 2010, 09:42   #296
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha, da's nu precies de eerste post in deze draad waar ik effectief iets praktisch aan heb mercé plan!
vergeet toch maar die knappe griet ni achter den toog !
Oud 18 november 2010, 09:49   #297
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg wat zitten we hier al 2 dagen te doen? Goede raad geven ja!
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2010, 10:15   #298
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vergeet toch maar die knappe griet ni achter den toog !

en dat hij ook niet vergeet van eerst een café te openen
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 november 2010, 10:15   #299
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwacht gij nu in K&K posts waar ge iets aan hebt?
Oud 18 november 2010, 10:16   #300
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
den Alma?
Ben niet zeker maar dacht het niet. De naam leek me langer, maar ik kan me vergissen natuurlijk. Is al een eeuwigheid geleden he.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be