![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw stelling houdt enkel rekening met omstandigheden gecreëerd door bepaalde wetenschappers. Op hetzelfde ogenblik dat uw wetenschappers bezig zijn hun gelijk te bewijzen in laat ons zeggen China, kan een niet-gecontroleerde wichelroedeloper water vinden in laat ons zeggen Australië. En waarom blijft u zich steeds vastbijten in die wichelroedelopers? Het gaat hier om veel meer dan enkel dat. Maar u negeert zonder meer alles wat u met uw zogenaamde gezonde verstand niet direct kunt verklaren. Dat is het nu juist : het gaat hier niet om exacte wetenschap!
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 11 juli 2013 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De resultaten waren uiteraard catastrofaal, maar dat wist je ondertussen al. Citaat:
Maar je mag ook gerust andere verschijnselen in de groep gooien hoor, geen probleem. Maar niet protesteren als ze ontkracht worden he Marieke ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Juist 2) Hetgeen jij hier aanbrengt zou je ook een niet bewezen hypothese kunnen noemen. 3) Een termietenheuvel bouwen wel ja, maar dan vergeet je blijkbaar voor het gemak even de staalplaat die de termietenheuvel in twee verdeeld. Zelf (mensheid)hebben we ook al één en ander gepresteerd. De kanaaltunnel is misschien een vergelijkbaar voorbeeld. Vanuit twee kanten beginnen graven (Frankrijk en UK). Twee tunnelpijpen ontmoeten mekaar quasi exact onder de noordzeebodem. Knap staaltje. Maar wij hebben dan ook technologische hulpmiddelen. Bij mijn weten hebben termieten dit niet. Stel dat wij onze tunnelpijpen zouden moeten graven uitsluitend met behulp van instinct en mekaar zouden moeten ontmoeten ergens onder de noordzeebodem tussen Frankrijk en UK. Knap instinct zou ik zeggen moest het lukken. Eigenlijk is dat wat de termieten presteren. Zij maken dus blijkbaar niet zomaar hun heuvel ieder aan hun kant. Neen, de heuvel blijkt zo gebouwd dat als je de staalplaat zou wegtrekken de ruimtes die in de heuvel gevormd werden naadloos in mekaar zouden overgaan. Straf instinct dus (vergelijkbaar met ons tunnelvoorbeeld), of zou het toch iets anders zijn. Jij wil dit blijkbaar net als de andere wetenschappers waarmee Sheldrake destijds geconfronteerd werd in 'het schitterend ongeluk' graag zo snel mogelijk klasseren als zijnde niet bewezen en bijgevolg niet de moeite om er langer bij stil te staan. Je goed recht trouwens, dat is jouw keuze. Ikzelf zie er eerder een aanwijzing in dat er effectief nog heel wat te ontdekken valt. Dit ontdekken zal alleen maar lukken met een open geest. Als je al bij voorbaat uitsluit dat er zoiets als morfische velden zou kunnen bestaan ga je er verder niet op in en kan je er ook niets meer aan ontdekken. Vandaar mijn eerder pleidooi om hier een soort van gulden middenweg proberen te vinden. Laatst gewijzigd door satiper : 11 juli 2013 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hun drang tot het maken van een termietenheuvel zit letterlijk in hun genen. Dat, en vermoedelijk communiceren ze met elkaar op een op dit moment onwaarneembaar niveau. Citaat:
Dat is nonsens uiteraard. Voor mij niet gelaten hoor, maar ik wijs je toch op het onweerlegbare feit dat de wetenschap ondertussen al duizenden ogenschijnlijk wonderlijke zaken op nuchtere wijze verklaard heeft. De termietenheuvels, hoe fascinerend ze ook mogen zijn, zullen op een dag vallen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Net zoals een vlakke aarde ooit naar bolvorm evolueerde, al zijn er wel eerst wat mensen op de brandstapel gemoeten ervoor. Gelukkig hebben we dat al afgeleerd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat niet altijd gemakkelijk, maar we komen er wel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Banneling
|
![]() Mischien heb jij zelfs nooit een bewustzijn ? Je leeft er maar op los, zonder je vragen te stellen, zoals een koe in de wei...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zal het zeggen...
Alleen ikzelf kan bevestigen of ik bij bewustzijn ben. Enkele uren per etmaal ben ik totaal onbewust. Descartes deed een verdienstelijke poging met zijn 'Ik denk dus ik ben'. Maar ik vind de uitspraak nogal stoutmoedig. Ik heb ze voor mezelf dan ook even 'bijgewerkt' tot 'Ik denk, dus, ik denk.' Dat lijkt me veilig. Citaat:
Ze stelt zich geen vragen, en hoeft geen debiele antwoorden te aanhoren. Haar voorbeeld is navolgenswaardig.
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
En van deze laatste zaken zeg jij doodgewoon " DA KAN NI ". Enkle omdat je er met je koppekke niet bijkunt. Voor een bepaald soort hovaardige mensen, die héél fier zijn op hun vermeende kennis, is het onvoorstelbaar dat er iets aan hun " geleerdheid ", aan hun " hoge intelligentie " zou kunnen ontsnappen. Wat zij niet begrijpen, ontkennen ze dus simpelweg. Het is in feite lachwekkend. Als je een amateur van zwarte humor bent... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie poging.
Je leert heel snel. Citaat:
Of door telekinese? Of gewoon door goedgelovigheid?
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Spijtig dat er onmiddellijk een hoop criticasters klaarstaan om alles wat verschijnt in het belachelijke te trekken, hetgeen niet onmiddellijk een uitnodiging is aan mensen om hun ervaringen te delen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laat u door deze kerels niet stoppen. Indien u iets buitengewoon en onverklaarbaar meegemaakt hebt, gelieve het alhier uit de doeken te doen. Danku. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar buiten de wichelroede die water vindt (in de zee als het regent o.i.d.) is er nog niet veel uit de bus gekomen.
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Toch lijken je grollen beter op hun plaats bij k&k. Hier denk ik dat ze eerder belemmerend werken in hetgeen de draadstarter voor ogen had, nml: getuigenissen verzamelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dus dat niet alleen mijn commentaren, maar de hele zooi rijp is voor K&K. Citaat:
Als ik er ooit iets serieus over lees, of hoor, dan meld ik het desnoods zelf. Maar hier is het matig om het zacht uit te drukken. Ik zou denken dat het prikkelt om sceptici en lachers eens ferm op hun nummer te zetten, en met iets fenomenaals uit te pakken (niet met scheldpartijtjes) maar ik wacht en lach al + 15 pagina's...
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Als dat waar is dan kan het gerecht voortaan alle leugendetectors buitengooien (ik zie hier een mooie sketch in ![]() 3) Hoe spectaculairder hoe harder je gaat lachen, ik begrijp je smachten naar sterke verhalen, mss toch k&k proberen, maar ergens is de lol er dan ook af nietwaar, saboteren is zoveel leuker. Wel een beetje respectloos naar de anderen, maar ik denk te voelen dat je daar niet al te zwaar aan tilt. Zou dat een paranormale gewaarwording kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is het een discussieforum. Er is bovendien niks respectloos om te lachen met kolder.
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De langetermijn-voorspellingen van deze kerel zitten er blijkbaar lichtjes naast, maar het universum reageert blijkbaar wel onmiddelijk op zijn woorden (op 12:21) , helaas niet op de verwachtte manier wellicht. ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 12 juli 2013 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |