Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2007, 22:56   #281
roderidder
Schepen

roderidder's schermafbeelding

Standaard

Je blijft in gebreke als het gaat over de behandeling "hoe !"
Zeg me niet wie, maar met welk medicijn...?
Nogmaals hier staan namen van psychiaters in deze draad. Eén ervan hebben jullie aangedragen en dat is psychiater Gardner.

RR
roderidder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 22:58   #282
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Heb je me ergens horen pleiten om stalking goed te keuren? En heb je me ergens horen zeggen dat er geen reden is om in te grijpen?
Nee dus.
Je hoort me wel zeggen dat we zo goed als geen feiten kennen (tenzij die van de media) en wat ik ook al heb gezegd is dat stalking een uiting van frustratie is en dat men best die frustratie kan aanpakken om erger te voorkomen.
Ik kijk ff niet naar de feiten die in deze zaak al naar boven kwamen.

Je vroeg oorzaken, ik gaf ze je.
Dan toch diegene die ik zie als oorzaak natuurlijk. Er kunnen heus nog wel meer oorzaken zijn.

Ik geef u één mogelijke oplossing om daar mee om te gaan.
Wat wil je nu nog horen van me ?
Dat ik op men eentje ff heel de zieke maatschappij ga veranderen ? Sorry, no can do. Spijtig genoeg.
Dus Karma, hoe pak je zo'n maatschappelijk probleem aan ? En wat zijn voor u dan nog oorzaken?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 22:59   #283
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roderidder Bekijk bericht
Nogmaals hier staan namen van psychiaters in deze draad. Eén ervan hebben jullie aangedragen en dat is psychiater Gardner.

RR
Ik heb eerder in een posting al gesteld dat ik geen psychiater ben, en alsdanig ook niet kan zeggen wat de juiste behandeling is.
Die namen komen dan alvast niet van mij, ik kan daar niet op antwoorden.
Ik laat dat aan mensen over die er wel voldoende van afkennen.
Oud 12 september 2007, 23:02   #284
roderidder
Schepen

Standaard

Zelf blijf ik zeker niet blind voor dat vaders nog te weinig zorgen voor hun kinderen, zeker jonge kinderen. Hier valt iets aan te doen, faciliteren hen kansen geven en ondersteunen. Maar dat is een ander draad.

Laten we hier focussen op het voorkomen van stalking en hoe te handelen bij stalking. Dat laatste is geregeld door twee omzendbrieven col03/2006, col04/2006.

RR
Oud 12 september 2007, 23:04   #285
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hoort me wel zeggen dat we zo goed als geen feiten kennen (tenzij die van de media) en wat ik ook al heb gezegd is dat stalking een uiting van frustratie is en dat men best die frustratie kan aanpakken om erger te voorkomen.
Oké ... En wat als zoals hier en in vele gevallen , de oorzaak van frustratie een gebroken relatie is ???
Hoe ga je oplossen dat de dader het slachtoffer geust laat ???
De vrouw hier is al regelmatig verhuisd om van de stalking af te raken ... Maar er zijn duizenden zo'n gevallen ... Die kan je niet uitroeien of in "safe-houses" gaan steken omdat er één of ene ne kronkel in de kop heeft hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 23:05   #286
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelf blijf ik zeker niet blind voor dat vaders nog te weinig zorgen voor hun kinderen, zeker jonge kinderen. Hier valt iets aan te doen, faciliteren hen kansen geven en ondersteunen. Maar dat is een ander draad.

Laten we hier focussen op het voorkomen van stalking en hoe te handelen bij stalking. Dat laatste is geregeld door twee omzendbrieven col03/2006, col04/2006.

RR
Er is duidelijk niets geregeld. Anders had deze zaak wsl niet zo schrijnend afgelopen.

Voorkomen kan je nooit. Wel optreden als er iemand deftig last heeft van een stalker. Door wie weet je ondertussen al, en de 'hoe' laat ik ook aan die persoon over.
Oud 12 september 2007, 23:06   #287
roderidder
Schepen

Standaard

@Duupje
Je neemt wel stelling in dat men moet behandelen, zelfs opsluiten terwijl je niet eens weet welke ziekte ze hebben.

RR
Oud 12 september 2007, 23:08   #288
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Duupje
Je neemt wel stelling in dat men moet behandelen, zelfs opsluiten terwijl je niet eens weet welke ziekte ze hebben.

RR
Ga je nu echt beweren RR, dat iemand die tot zo'n daden overgaat, nog volledig bij zijn/haar gezond verstand is?
Lichamelijk zal het alvast niet zijn. Geestelijk wel, geestelijke problemen los je tot nader order nog op door psychologen en psychiaters.
Oud 12 september 2007, 23:09   #289
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

RR
Dit is de psychyater waar u op doelt ...
Ik neem aan dat het dan ook voor de meeste (normale) mensen niet echt een voorbeeld van een goede arts is als deze uitlatingen juist zijn ...:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134
Integendeel , (en ik ga er nu niet achterzoeken ) als deze informatie klopt , dan denk ik dat uw "held" hier niet meer genoemd moet worden ... U ook ni meer voor mijn part ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 12 september 2007, 23:13   #290
roderidder
Schepen

Standaard

Er is duidelijk wel iets geregeld. Wat mij betreft duidelijk zelfs, men heeft wel degelijk visie gestoken achter de strijd van intrafmmiliaal geweld en ik sta daar achter

Waar ik vragen bij heb is of het wel zo is dat men hier snel op de bal heeft gespeeld, maar dat is gissen, ik ken de feiten niet.

vb. Heeft de vader zijn recht gevraagd om zijn dochter te zien?
Zo ja. Heeft de rechter art. 8 EVRM en art.9.3 IVRM in zijn vonnis gemeld als de vader dit vroeg. Daar weten we allemaal niets af.

Wel weten we dat politie, noch het Parket de omzendbrieven toepast zoals deze zijn omschreven. Daar kan men niet naastkijken !!

RR
Oud 12 september 2007, 23:14   #291

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ik kijk ff niet naar de feiten die in deze zaak al naar boven kwamen.

Je vroeg oorzaken, ik gaf ze je.
Dan toch diegene die ik zie als oorzaak natuurlijk. Er kunnen heus nog wel meer oorzaken zijn.

Ik geef u één mogelijke oplossing om daar mee om te gaan.
Wat wil je nu nog horen van me ?
Dat ik op men eentje ff heel de zieke maatschappij ga veranderen ? Sorry, no can do. Spijtig genoeg.
Dus Karma, hoe pak je zo'n maatschappelijk probleem aan ? En wat zijn voor u dan nog oorzaken?
Pfffftttt ... alsof ik daar het antwoord op heb ...
Ik zei al veel eerder in de draad dat het een maatschappelijk probleem is en dat ik besef dat de manier van aanpakken geen eenvoudige zaak is voor de overheidsdiensten.
Psychiatrie zou een mogelijk antwoord kunnen zijn alhoewel ik er helemaal geen wonderen van verwacht. 't Is niet omdat men in behandeling is voor iets dat het opgelost is.
De ex van de collega van mijn vrouw (waar ik het eerder al over heb gehad) was ook in psychiatrische behandeling en heeft het uiteindelijk zelf wel opgelost door zelfmoord te plegen.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 23:16   #292
roderidder
Schepen

Standaard

ja duupje

Ik beweer dat de meeste familiedrama's, veruit de meeste familiedrama's heel gewone mensen zijn.

RR
Oud 12 september 2007, 23:17   #293
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfffftttt ... alsof ik daar het antwoord op heb ...
Ik zei al veel eerder in de draad dat het een maatschappelijk probleem is en dat ik besef dat de manier van aanpakken geen eenvoudige zaak is voor de overheidsdiensten.
Psychiatrie zou een mogelijk antwoord kunnen zijn alhoewel ik er helemaal geen wonderen van verwacht. 't Is niet omdat men in behandeling is voor iets dat het opgelost is.
De ex van de collega van mijn vrouw (waar ik het eerder al over heb gehad) was ook in psychiatrische behandeling en heeft het uiteindelijk zelf wel opgelost door zelfmoord te plegen.
Tjah, dus allemaal maar op zijn beloop laten en hopen dat er niet teveel slachtoffers vallen is dus ook niet echt een optie éh.
Oud 12 september 2007, 23:19   #294
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja duupje

Ik beweer dat de meeste familiedrama's, veruit de meeste familiedrama's heel gewone mensen zijn.

RR
Dat ontken ik nergens. Ik zeg er wel degelijk bij dat er dan toch geestelijke problemen aan de basis liggen. Iets waar jij blind voor wil blijven precies.
Oud 12 september 2007, 23:23   #295
roderidder
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dit is de psychyater waar u op doelt ...
Ik neem aan dat het dan ook voor de meeste (normale) mensen niet echt een voorbeeld van een goede arts is als deze uitlatingen juist zijn ...:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134
Integendeel , (en ik ga er nu niet achterzoeken ) als deze informatie klopt , dan denk ik dat uw "held" hier niet meer genoemd moet worden ... U ook ni meer voor mijn part ...

De uitlatingen zijn fout. Het is mijn held niet. Ik moet niet instaan voor foute uitlatingen van anderen.

Wat wel fout is, is vb. iemand vals beschuldigen van incest en dat tegen dit soort van misdaad niet anders gedaan wordt dan honoreren van die dergelijke valse beschuldigen uiten. Ik heb dit meermaals in de rechtbank waargenomen. Om het nogmaals te benadrukken want het ligt blijkbaar gevoelig dat iedereen het eens was dat de eerdere beschuldigingen vals zijn.

RR

RR
Oud 12 september 2007, 23:27   #296
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
@Duupje

RR
Vind je stalken iets dat past bij een mentaal gezond persoon? En ja natuurlijk opsluiten, desnoods in een gouden kooitje. Dat zijn mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij. En naast straffen is opsluiten toch vooral iets dat als doel heeft om de mensen te beschermen tegen individuën die kwaadwillig of door ziekte zichzelf niet meer in de hand hebben. En die mogen gerust achter grendel tot een deftige psych zeker is dat hij de oorzaak van dat gedrag er heeft kunnen uitsleuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 september 2007 om 23:30.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2007, 23:28   #297
roderidder
Schepen

Standaard

Wat is de strijd dan? Alle mensen verplicht naar de psychiater sturen om de "abnormalen" er tussen te halen om ze te behandelen?

Moord heeft zowat altijd met emoties te maken. Zeker als men zich totaal onmachtig voelt hebben sommige op bepaalde momenten toch nog iets duidelijk te maken aan de maatschappij.

RR
Oud 12 september 2007, 23:29   #298
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is de strijd dan? Alle mensen verplicht naar de psychiater sturen om de "abnormalen" er tussen te halen om ze te behandelen?

Moord heeft zowat altijd met emoties te maken. Zeker als men zich totaal onmachtig voelt hebben sommige op bepaalde momenten toch nog iets duidelijk te maken aan de maatschappij.

RR
Niet alle, wel diegene waar al meerdere klachten rond stalking voor zijn, en zeker die waar het om fysieke dingen begint te gaan zoals auto's in het kanaal dumpen en in brand steken etc.
Oud 12 september 2007, 23:32   #299
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De uitlatingen zijn fout. Het is mijn held niet. Ik moet niet instaan voor foute uitlatingen van anderen.

Wat wel fout is, is vb. iemand vals beschuldigen van incest en dat tegen dit soort van misdaad niet anders gedaan wordt dan honoreren van die dergelijke valse beschuldigen uiten. Ik heb dit meermaals in de rechtbank waargenomen. Om het nogmaals te benadrukken want het ligt blijkbaar gevoelig dat iedereen het eens was dat de eerdere beschuldigingen vals zijn.
RR
Mja ... Xal oe geloven se ... Maar dan heb ik nog steeds m'n bedenkingen over een andere uitspraak zenne ...
Citaat:
"En nog iet ik zien da meiske van 14 jaar niet... ik voel die ...auw"
touché !
RR
Oud 12 september 2007, 23:32   #300
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Vind je stalken iets dat past bij een mentaal gezond persoon? En ja natuurlijk opsluiten, desnoods in een gouden kooitje. Dat zijn mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij. En naast straffen is opsluiten toch vooral iets dat als doel heeft om de mensen te beschermen tegen individuën die kwaadwillig of door ziekte zichzelf niet meer in de hand hebben. En die mogen gerust achter grendel tot een deftige psych zeker is dat hij de oorzaak van dat gedrag er heeft kunnen uitsleuren.
Ah voil�*, nog ene met gezond verstand in zene kop !
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be