![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Schepen
|
![]() Je blijft in gebreke als het gaat over de behandeling "hoe !"
Zeg me niet wie, maar met welk medicijn...? Nogmaals hier staan namen van psychiaters in deze draad. Eén ervan hebben jullie aangedragen en dat is psychiater Gardner. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vroeg oorzaken, ik gaf ze je. Dan toch diegene die ik zie als oorzaak natuurlijk. Er kunnen heus nog wel meer oorzaken zijn. Ik geef u één mogelijke oplossing om daar mee om te gaan. Wat wil je nu nog horen van me ? Dat ik op men eentje ff heel de zieke maatschappij ga veranderen ? Sorry, no can do. Spijtig genoeg. Dus Karma, hoe pak je zo'n maatschappelijk probleem aan ? En wat zijn voor u dan nog oorzaken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die namen komen dan alvast niet van mij, ik kan daar niet op antwoorden. Ik laat dat aan mensen over die er wel voldoende van afkennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Schepen
|
![]() Zelf blijf ik zeker niet blind voor dat vaders nog te weinig zorgen voor hun kinderen, zeker jonge kinderen. Hier valt iets aan te doen, faciliteren hen kansen geven en ondersteunen. Maar dat is een ander draad.
Laten we hier focussen op het voorkomen van stalking en hoe te handelen bij stalking. Dat laatste is geregeld door twee omzendbrieven col03/2006, col04/2006. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe ga je oplossen dat de dader het slachtoffer geust laat ??? De vrouw hier is al regelmatig verhuisd om van de stalking af te raken ... Maar er zijn duizenden zo'n gevallen ... Die kan je niet uitroeien of in "safe-houses" gaan steken omdat er één of ene ne kronkel in de kop heeft hé ...
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorkomen kan je nooit. Wel optreden als er iemand deftig last heeft van een stalker. Door wie weet je ondertussen al, en de 'hoe' laat ik ook aan die persoon over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Schepen
|
![]() @Duupje
Je neemt wel stelling in dat men moet behandelen, zelfs opsluiten terwijl je niet eens weet welke ziekte ze hebben. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Lichamelijk zal het alvast niet zijn. Geestelijk wel, geestelijke problemen los je tot nader order nog op door psychologen en psychiaters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat het dan ook voor de meeste (normale) mensen niet echt een voorbeeld van een goede arts is als deze uitlatingen juist zijn ...: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=134 Integendeel , (en ik ga er nu niet achterzoeken ) als deze informatie klopt , dan denk ik dat uw "held" hier niet meer genoemd moet worden ... U ook ni meer voor mijn part ... ![]()
![]() |
![]() |
#290 |
Schepen
|
![]() Er is duidelijk wel iets geregeld. Wat mij betreft duidelijk zelfs, men heeft wel degelijk visie gestoken achter de strijd van intrafmmiliaal geweld en ik sta daar achter
Waar ik vragen bij heb is of het wel zo is dat men hier snel op de bal heeft gespeeld, maar dat is gissen, ik ken de feiten niet. vb. Heeft de vader zijn recht gevraagd om zijn dochter te zien? Zo ja. Heeft de rechter art. 8 EVRM en art.9.3 IVRM in zijn vonnis gemeld als de vader dit vroeg. Daar weten we allemaal niets af. Wel weten we dat politie, noch het Parket de omzendbrieven toepast zoals deze zijn omschreven. Daar kan men niet naastkijken !! RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zei al veel eerder in de draad dat het een maatschappelijk probleem is en dat ik besef dat de manier van aanpakken geen eenvoudige zaak is voor de overheidsdiensten. Psychiatrie zou een mogelijk antwoord kunnen zijn alhoewel ik er helemaal geen wonderen van verwacht. 't Is niet omdat men in behandeling is voor iets dat het opgelost is. De ex van de collega van mijn vrouw (waar ik het eerder al over heb gehad) was ook in psychiatrische behandeling en heeft het uiteindelijk zelf wel opgelost door zelfmoord te plegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Schepen
|
![]() ja duupje
Ik beweer dat de meeste familiedrama's, veruit de meeste familiedrama's heel gewone mensen zijn. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ontken ik nergens. Ik zeg er wel degelijk bij dat er dan toch geestelijke problemen aan de basis liggen. Iets waar jij blind voor wil blijven precies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De uitlatingen zijn fout. Het is mijn held niet. Ik moet niet instaan voor foute uitlatingen van anderen. Wat wel fout is, is vb. iemand vals beschuldigen van incest en dat tegen dit soort van misdaad niet anders gedaan wordt dan honoreren van die dergelijke valse beschuldigen uiten. Ik heb dit meermaals in de rechtbank waargenomen. Om het nogmaals te benadrukken want het ligt blijkbaar gevoelig dat iedereen het eens was dat de eerdere beschuldigingen vals zijn. RR RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je stalken iets dat past bij een mentaal gezond persoon? En ja natuurlijk opsluiten, desnoods in een gouden kooitje. Dat zijn mensen die een gevaar zijn voor de maatschappij. En naast straffen is opsluiten toch vooral iets dat als doel heeft om de mensen te beschermen tegen individuën die kwaadwillig of door ziekte zichzelf niet meer in de hand hebben. En die mogen gerust achter grendel tot een deftige psych zeker is dat hij de oorzaak van dat gedrag er heeft kunnen uitsleuren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 12 september 2007 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Schepen
|
![]() Wat is de strijd dan? Alle mensen verplicht naar de psychiater sturen om de "abnormalen" er tussen te halen om ze te behandelen?
Moord heeft zowat altijd met emoties te maken. Zeker als men zich totaal onmachtig voelt hebben sommige op bepaalde momenten toch nog iets duidelijk te maken aan de maatschappij. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |