![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2981 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2982 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je ontkent de gelijkwaardigheid van de homoliefde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2983 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het huwelijk bestaat al heel lang. In de Codex Hamoerabi wordt er al over het huwelijk en de daaraan verbonden plichten en rechten gesproken. En dan spreken we toch over iets van een paar duizend jaar voor Christus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2986 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Wij" hoeven bijgevolg niet "onder elkaar uit te maken wat het nu is". Want onderling is er, tussen de personen die hier in deze zaak een min of meer gelijklopend standpunt innemen, nog steeds een verschil. Ik ben gelovig maar niet christen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2988 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ben het voor een groot deel zelfs eens met zijn analyse, nml dat we schepper ontkennen en ons zelf willen creëren. Kijk naar IVF, dit is daar ook een voorbeeld van. Maar ik beschouw dit als een positieve evolutie, niet als een negatieve. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2989 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voortplanting bestaat zelfs al langer dan de mens. De twee hebben dus geen knijt met mekaar te maken.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat is het nu? Is het doel van het christelijke huwelijk procreatie of niet? Is het de bedoeling om kinnekes te maken of niet. Eindigt het huwelijk als er geen kinnekes van komen? Is het verboden te huwen als er op voorhand geweten is dat er geen kinnekes van kunnen komen? Of mag sex enkel met het doel om raak te schieten in het "juiste gaatje", ook al weet men dat procreatie niet zal lukken? Mag men in voorkomend geval de kerk uit voordat het zingen begint, want schieten op het laken is dan ook niet echt met de bedoeling om "raak" te schieten; Mogen katholieke mannen zich laten sterilizeren? of moeten ze dan ineens stoppen met sex vermits ze met zekerheid niet meer raak kunnen schieten? Mogen vrouwen wier baarmoeder werd verwijderd nog wel sex hebben? want daar loopt dan ook wel 't een en 't ander scheef. Mogen vrouwen na de menopauze nog wel sex hebben of ook niet? En wat met hun echtgenoten? die moeten dan ook aan sex-abstinatie doen als hun vrouwen de menopauze gepasseerd zijn, of niet? Willen de katholieken hier nu eens eindelijk een rechtlijnig antwoord op geven?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2012 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2991 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2012 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2992 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2993 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze gaan 's zondags ook niet meer naar de kerk, ze eten op vrijdag vlees, ze houden hunnen Pasen niet meer, gaan nooit meer te biechten en gaan niet nuchter naar de communie. En bovendien scheiden en hertrouwen ze voor de wet �* volonté. Maar daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over de katholieke LEER en de reden waarom ze het huwelijk aangaan volgens die leer. Maar alle katholieken hier zitten een beetje in het hoekje nu hun argumenten niet waterdicht blijken te zijn. Andere argumenten zoeken dan maar zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2994 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2012 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2995 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat over de houding en de actie van de paus over BURGERLIJKE homohuwelijken. Niet over een man en een paardenkop. allez, koest nu!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2996 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hou je manieren In je kot Niemand geeft nog een fluit om de leer in de praktijk, zeker de meerderheid van de katholieken niet. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2012 om 17:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2997 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een propere opgevoede hond heeft een BENCH, geen kot.
![]() |
![]() |
![]() |
#2998 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2999 |
Banneling
|
![]() Mijn neef, een uitgetreden pastoor, maar nog steeds heel katholiek, heeft zich laten steriliseren
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2012 om 18:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3000 |
Banneling
|
![]() Mijn ex was en is ook katholiek, ze is zelfs burgerlijk hertrouwd met een andere gescheiden katholiek, een van de grootste promotoren van Pater Damiaan.
Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2012 om 18:09. |
![]() |
![]() |