![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tomm is de enige die iets afweet van Wit Rusland! Ik wil zo spoedig mogelijk een kijkje nemen daar om te kunnen oordelen over het regime. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Banneling
|
![]() De waarheid:
De waarheid is niet voor het rapen, maar is verspreid onder een zeer grote hoeveelheid onwaarheden. Het is als eetbare paddestoelen onderscheiden van giftige paddestoelen. Een leugen kan zich vermommen als waarheid. Een halve waarheid is een leugen, vermits de andere helft bewust weggelaten werd. De waarheid is gecompliceerd en eenvoudig tegelijkertijd, men moet ze weten te vinden. De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is. Op een rechte weg kan men niet verloren lopen. De vrije wil om te denken kan men aan geen enkel individu verplichten of verbieden. Enkel het uitdragen van gedachtegoed kan men verbieden, dit is dan censuur of dictatuur. De vrije wil om informatie op te slaan hangt dus in grote mate van uzelf af. Indien men informatie wil opslaan, dan doet men dit ook. Deze zowel in verkapte vorm of in welke vorm ook. De impuls om enkel ongemanipuleerde informatie te willen opslaan is van zeer veel factoren afhankelijk, ervaring en wijsheid is de bijzonderste factor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In principe is iedere mens tegen elke vorm van agressie en intimidatie, maar er zijn nu éénmaal mensen die pacifisme als een zwakte zien en dit beantwoorden met intimidatie of hoon. Vermits de achternaam niet Christus is, geeft men niet de andere wang om nog eens…… Een koekje van eigen deeg kan al eens wonderen doen. Als er kritiek wordt geuit op “de manier van vrije mening” en niet op “de inhoudelijke vrije mening zelf”, dan kan men duidelijk spreken van dictatuur, censuur of intimidatie. Voldoende de gedachtegang onderbouwen is blijkbaar niet voldoende of te langdradig, hier schuilt het probleem, het ware gelaat van de medestander wordt niet getoond, laat staan zijn ideologie of mening. De eerbied voor de "tegenstander"ontgaat mij ook al eens, daarvoor verschoning. Beleefdheid is de bloem van begrip en respect voor de medemens, zelfkritiek siert de mens! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nu, 20 jaar later, is er een generatie aan zet voor wie ijzeren gordijnen en koude oorlogen schimmen uit de geschiedenis zijn.
Maar tegelijk kijken sommige ouderen met enige weemoed terug naar de Sovjettijd. Hoe vergaat het de Russen, de Oekraieners, de Georgiers, …in hun onafhankelijke staat? 20 jaar na de val van het communisme en het uiteenvallen van de Sovjet-Unie maken we een balans op van de ingrijpende veranderingen in dat gebied. ( ze zitten ook in Wit Rusland) Nieuw vanaf dinsdag 4 oktober 2011 CANVAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je Belarus vergelijkt met andere ex-Soviet republieken, is de balans positief. Wat betreft democratie, niemand neemt de "democratie" in Rusland of Oekraïne serieus. (om nog te zwijgen over Kazachstan, etc.) dus waarom Belarus als enige sancties opleggen? Zou het kunnen dat het Westen bang is voor een alternatief voor het neo-liberalisme in europa? Laatst gewijzigd door tomm : 17 oktober 2011 om 00:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De Wit Russische roebel is momenteel gedevalueerd, hij is maar 55% meer waard of in 2009. Ik zou nu niet echt zeggen dat de balans positief is. Ik heb in september gesproken met enkele Wit Russen en het grote deel van die mensen ziet het niet meer zitten. Maar om te zeggen dat ze een voorbeeld moeten nemen aan ons liberalistisch europa ... dat nu ook weer niet. Ik kan redelijk goed begrijpen momenteel dat rusland en nog vrije ex soviet staten momenteel met argusogen de toestand in de EU aan het waarnemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Somalië, voorbeeldstaat in de wereld... ![]() Gij kunt dat goed ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 18 oktober 2011 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Daar zitten hier buiten mij - wel een paar dikke onnozelaars...
Ik ga geen namen noemen... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() Rechts is:
Mama, moderator hij doet het weer, hij heeft mijn fopspeen (illusiekapitalisme) afgenomen. Kan je hen niet bannen aub! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu nog wachten tot de Witrussische president de Indignados uitnodigt voor een massale Djembe-demonstratie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() poxers
Citaat:
Citaat:
Opposanten gaan ook de cel in (of worden vermoord) in rusland, Kazachstan, etc. maar omdat deze landen olie hebben en het Westen bij hun kloten hebben (teveel kritiek= economische strafmaatregelen) gebeurt er niets. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wie denk je zal de volgende presidentsverkiezingen winnen? Dat wordt spannend hoor...(alle oppositiekandidaten werden ofwel van de verkiezingen uitgesloten of zijn schertsfiguren die betaald worden om een theater op te voeren, iedereen in Rusland weet dat). Alle verkiezingsbureaus worden uitsluitend bemand met leden van de regerende eenheidspartij. Daarnaast zijn er natuurlijk intimidaties, arrestaties, etc. Tijdens de laatste verkiezingen in Belarus kregen oppositiekandidaten zendtijd op de openbare media. Volstrekt ondenkbaar in Rusland. Oekraïne lijkt ook dezelfde weg op te gaan. De voormalige premier werd na een schijnproces tot 7 jaar gevangenis veroordeeld. Verschil is dat Rusland en Oekraïne nu geregeerd worden door een kapitalistische maffia en kleptocratie, en daar is het Westen blijkbaar minder bang van dan van Lukashenko. Rusland heeft z'n eigen economische problemen, ondanks hoge prijzen voor gas en olie (waar Rusland volledig van afhankelijk is) scheert de Russische economie geen hoge toppen en blijven grote delen van Rusland arm. Corruptie is daar een van de voornaamste oorzaken van. De elite is zelfs bezorgd over de slechte situatie op europese beurzen, want de Russische oligarchen hebben veel aandelen op Europese beurzen. Laatst gewijzigd door tomm : 18 oktober 2011 om 19:59. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
. en dan heb ik het over de grote meerderheid van de bevolking, niet enkele marginale groeperingen. Zo ging het ook in Latijns-Amerika. decennialang was er grote onvrede met de gang van zaken en de bestaande bourgeoispartijen bij de arme meerderheid. Tot er enkele voorbeelden kwamen die aantoonden dat het ook anders kan. De huidige crisis in West-Europe toont nogmaals aan dat het systeem niet zaligmakend is, en vooral (in de oost-europese context dan) dat dit niet de weg is naar meer welvaart, dat men bedrogen werd door valse beloften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en denk niet dat Canvas reportages U ook maar iets wijzer zullen maken. Pure propaganda in koude oorlogsstijl. De meeste hier aanwezige Russen kijken naar zulke reportages en geloven dan werkelijk geen woord meer van wat er op de westerse tv verteld wordt, zelfs 11/9 geloven velen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |