Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2011, 10:05   #301
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Het is helemaal niet simpel zomaar even uit te maken of iemand dus een vrouw of een man is....
Bij 80% van de bevolking is het dus wél simpel. Die andere 20% liggen inderdaad moeilijker.

Citaat:
Met genderrol bedoelde ik uiteraard wel een ietwat ruimer begrip dan enkel het erkennen en door het leven gaan als een vrouw of als een man... een genderrol is een maatschappelijk bepaalde en opgelegde verwachting in handel en wandel.
Dat dat doorheen de geschiedenis al verscheidene malen is gewijzigd en aangepast, bevestigt dat het gaat om een verwachtingspatroon eerder dan een louter biologisch/genetisch gegeven.
Ik kan je hier wel in bijtreden. Je bedoelt cliché's zoals dat vrouwen zoveel gevoeliger zouden zijn dan mannen en zo. Dat is dus niet zo. Ik ken overgevoelige mannen en keiharde wijven

Maar, globaal gezien valt het toch wel op dat mannen gewoon beter zijn met techniek bijvoorbeeld. Terwijl vrouwen nu eenmaal meer het verzorgende in zich hebben. Dat is aangeboren en wordt niet opgedrongen door de omgeving.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2011, 17:20   #302
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Ik kan je hier wel in bijtreden. Je bedoelt cliché's zoals dat vrouwen zoveel gevoeliger zouden zijn dan mannen en zo. Dat is dus niet zo. Ik ken overgevoelige mannen en keiharde wijven

Maar, globaal gezien valt het toch wel op dat mannen gewoon beter zijn met techniek bijvoorbeeld. Terwijl vrouwen nu eenmaal meer het verzorgende in zich hebben. Dat is aangeboren en wordt niet opgedrongen door de omgeving.

Fred.
Genderrol is eerder:

- Vrouw aan de haard
- Werkende man

Gevoeligheid is voor een deel genetisch bepaald, niet door de verwachtingen van de maatschappij.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be