Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juli 2013, 21:01   #301
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Hier is het : http://www.youtube.com/watch?v=Z41BvQQoEHI&t=11m47s

De langetermijn-voorspellingen van deze kerel zitten er blijkbaar lichtjes naast, maar het universum reageert blijkbaar wel onmiddelijk op zijn woorden (op 12:21) , helaas niet op de verwachtte manier wellicht.
Het is erg, maar ik moet bekennen: Parcifal, een non-believer, heeft mij overtuigd dat er mirakelwerkers bestaan.
In het filmpje waar hij naar verwijst, treedt een zekere Johan Oldenkamp op, en wat die presteert, is echt uniek: die kerel kan broebelen terwijl hij niet eens onder water zit.
Oud 12 juli 2013, 22:01   #302
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dan moet jij nu al wel bijna verzopen zijn..
Dat valt wel mee. De meeste van je teksten sla ik over.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:06   #303
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als je graag met een believersclubje mekaars broek ophoudt, zonder kritisch geluid, zeg het dan, of beter: start een blog.
Hier is het een discussieforum.
Er is bovendien niks respectloos om te lachen met kolder.
Serieus ? Maar dan heb jij hier niks te zoeken, man : je doet niks als flauwe zever braken.
Grappen die niemand doen lachen. Platvloerse " humor ". Verbale stront . D�*t is een samenvatting van de inhoud van jouw reactie's.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2013, 23:10   #304
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is het : http://www.youtube.com/watch?v=Z41BvQQoEHI&t=11m47s

De langetermijn-voorspellingen van deze kerel zitten er blijkbaar lichtjes naast, maar het universum reageert blijkbaar wel onmiddelijk op zijn woorden (op 12:21) , helaas niet op de verwachtte manier wellicht.
Je kan geloven of niet wat die man vertelt, maar leg mij eens uit waarom zijn mening voor de jouwe moet onderdoen ?
Oud 13 juli 2013, 03:00   #305
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Serieus ? Maar dan heb jij hier niks te zoeken, man : je doet niks als flauwe zever braken.
Grappen die niemand doen lachen. Platvloerse " humor ". Verbale stront . D�*t is een samenvatting van de inhoud van jouw reactie's.
Precies!
Daarom kom ik hier wat inspiratie opdoen.

In het filmpje van Johan Oldenkamp vond ik al een humoristische klapper: "Er gaan heftige dingen gebeuren! Het zijn allemaal gekloonde aliëns door de illuminati!"
Onbetaalbaar, en leerrijk voor elke humorist in spe.
Daar leg je elke BBQ mee plat.
Daarmee steel je de show op elk huwelijksfeest.
Ik lanceerde deze fijnzinnige humor deze avond in mijn stamkroeg en kreeg direct een lift naar huis aangeboden.
't Leven is mooi!
Oud 13 juli 2013, 08:08   #306
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is erg, maar ik moet bekennen: Parcifal, een non-believer, heeft mij overtuigd dat er mirakelwerkers bestaan.
In het filmpje waar hij naar verwijst, treedt een zekere Johan Oldenkamp op, en wat die presteert, is echt uniek: die kerel kan broebelen terwijl hij niet eens onder water zit.
Niets speciaals daaraan : gij kunt dat ook heel goed.
Oud 13 juli 2013, 08:09   #307
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dat valt wel mee. De meeste van je teksten sla ik over.
Doe zo voort. Dan verspil ik minder tijd met u te antwoorden.
Oud 13 juli 2013, 08:12   #308
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies!
Daarom kom ik hier wat inspiratie opdoen.

In het filmpje van Johan Oldenkamp vond ik al een humoristische klapper: "Er gaan heftige dingen gebeuren! Het zijn allemaal gekloonde aliëns door de illuminati!"
Onbetaalbaar, en leerrijk voor elke humorist in spe.
Daar leg je elke BBQ mee plat.
Daarmee steel je de show op elk huwelijksfeest.
Ik lanceerde deze fijnzinnige humor deze avond in mijn stamkroeg en kreeg direct een lift naar huis aangeboden.
't Leven is mooi!
Ja, in je stamkroeg zal je wel een vedette zijn, maar dat betekent nog niet dat je ook écht grappig bent. Enkel dat je daar tussen gelijkgestemden zit van een even minderwaardig niveau.
We kennen de cafés waar de mensen van uw stam zich verzamelen om zich stomdronken te zuipen. Geen slechte mensen, maar niet heel subtiel, geef toe.

Laatst gewijzigd door meneer : 13 juli 2013 om 08:15.
Oud 13 juli 2013, 08:16   #309
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe zo voort. Dan verspil ik minder tijd met u te antwoorden.
Jammer. Wanneer je op mijn berichtjes reageert, hou je je immers bezig met dingen die wèl echt bestaan.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 08:57   #310
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Jammer. Wanneer je op mijn berichtjes reageert, hou je je immers bezig met dingen die wèl echt bestaan.
Loei rustig verder jong. Ik heb er geen erg in. Het stoort mij niet.
Oud 13 juli 2013, 11:57   #311
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan geloven of niet wat die man vertelt, maar leg mij eens uit waarom zijn mening voor de jouwe moet onderdoen ?
Oldenkamp is een clown, dat werd trouwens pijnlijk duidelijk toen hij vorig jaar bij de verkiezingen in nederland lijsttrekker was voor de partij SOPN en de partij zelfs niet 1 zetel haalde. Nochtans achtte hij voordien zichzelf de beste keuze als toekomstig eerste minister, misschien acht hij zichwelf ook de beste keuze als toekomstige paus, waarschijnlijk maakt hij daarvoor meer kans.

Zijn mening (een fabrikaat van verzinsels, verdraaiingen en maffe toekomstvoorspellingen die constant niet lijken te willen uitkomen) is minderwaardig omdat de fundering ervan omgekeerd evenredig is met de omvang die ze hebben. (galactisch, universeel, ...)

Als je dan vrij specifieke voorspellingen doet zoals hij deed in dat filmpje (2011 zou HET kanteljaar worden, ergens in de maand mei) dan ga je onvermijdelijk en definitief op je bek natuurlijk. Tja, een wetenschaper die een fractie van dergelijke flater maakt, kan voorgoed inpakken natuurlijk, zo niet kabouter Oldenkamp, die zelfs niet het minieme verstand heeft om te leren uit zijn fouten. Het zijn er vermoedelijk teveel.

Dus wat zien we : zijn 'mening' (eigenlijk is fantasie-verhaaltje een beter woord) is minderwaardig omdat ik mijn mening wel kan funderen en deze niet afhangt van het gevoel in mijn buikje of oude maya-verhaaltjes die je naar believen kan interpreteren.

Geef mij eens 1 reden waarom de 'mening' van Oldenkamp beter zou zijn dan de 'mening' van een zwaar psychotische psychiatrisch patient?

Laatst gewijzigd door parcifal : 13 juli 2013 om 11:58.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 12:06   #312
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...................................

Geef mij eens 1 reden waarom de 'mening' van Oldenkamp beter zou zijn dan de 'mening' van een zwaar psychotische psychiatrisch patient?
Eerlijk gezegd, ik ken die Oldenkamp helemaal niet.
Maar geef mij eens 1 reden waarom uw mening beter zou zijn dan de mening van iemand die wel in het boven- of buitennatuurlijke gelooft?
Oud 13 juli 2013, 12:29   #313
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, in je stamkroeg zal je wel een vedette zijn,
Reken maar.
Toen ik Oldenkamp citeerde en imiteerde ging iedereen door het dak.
Citaat:
maar dat betekent nog niet dat je ook écht grappig bent.
Wel, dat vond ik ook.
In feite was het een beetje zielig dat ik Oldenkamps show zomaar stal.
Ik heb echter mijn fout rechtgezet, en Oldenkamp alle krediet gegeven.

Citaat:
Enkel dat je daar tussen gelijkgestemden zit van een even minderwaardig niveau.
We kennen de cafés waar de mensen van uw stam zich verzamelen om zich stomdronken te zuipen. Geen slechte mensen, maar niet heel subtiel, geef toe.
Wat je hier zegt, is alleszins géén bewijs van paranorale begaafdheid.
Oud 13 juli 2013, 12:31   #314
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Maar geef mij eens 1 reden waarom uw mening beter zou zijn dan de mening van iemand die wel in het boven- of buitennatuurlijke gelooft?
Omdat mijn mening niet afhangt van geloof.

Als u een zware ziekte hebt kan je naar een sjamaan of homeopaat gaan (het verschil is klein) waarvan je gelooft dat hij je kan genezen op een of andere bovennatuurlijke wijze, maar de kans is klein dat hun acties of drankjes je zullen genezen.

Er is zoiets als 'evidence based medicine' : geneeskunde als wetenschap, gebaseerd op bewijs.
Waarom is de diagnose en therapie van een dokter in deze geneeskunde doorgaans beter dan die van eerstgenoemde sjamaan of homeopaat?

Leidt wetenschappelijk onderzoek volgens jou tot een 'mening' die niet meerderwaardig is aan de opinie van mensen die in X of Y geloven zonder dat ze er in feite ook maar iets vanaf weten?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2013, 12:31   #315
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bekijk zijn filmpjes op Youtube, en alle commentaar wordt overbodig.
In vergelijking met hem is Harrie een toonbeeld van logica en realiteitszin....
Oud 13 juli 2013, 14:55   #316
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oldenkamp is een clown, dat werd trouwens pijnlijk duidelijk toen hij vorig jaar bij de verkiezingen in nederland lijsttrekker was voor de partij SOPN en de partij zelfs niet 1 zetel haalde. Nochtans achtte hij voordien zichzelf de beste keuze als toekomstig eerste minister, misschien acht hij zichwelf ook de beste keuze als toekomstige paus, waarschijnlijk maakt hij daarvoor meer kans.

Zijn mening (een fabrikaat van verzinsels, verdraaiingen en maffe toekomstvoorspellingen die constant niet lijken te willen uitkomen) is minderwaardig omdat de fundering ervan omgekeerd evenredig is met de omvang die ze hebben. (galactisch, universeel, ...)

Als je dan vrij specifieke voorspellingen doet zoals hij deed in dat filmpje (2011 zou HET kanteljaar worden, ergens in de maand mei) dan ga je onvermijdelijk en definitief op je bek natuurlijk. Tja, een wetenschaper die een fractie van dergelijke flater maakt, kan voorgoed inpakken natuurlijk, zo niet kabouter Oldenkamp, die zelfs niet het minieme verstand heeft om te leren uit zijn fouten. Het zijn er vermoedelijk teveel.

Dus wat zien we : zijn 'mening' (eigenlijk is fantasie-verhaaltje een beter woord) is minderwaardig omdat ik mijn mening wel kan funderen en deze niet afhangt van het gevoel in mijn buikje of oude maya-verhaaltjes die je naar believen kan interpreteren.

Ik ben geen Oldenkamp-aanhanger, dit is trouwens de eerste maal dat ik van die mens hoor. Je bent blijkbaar veel meer bezig met het Alien-vraagstuk als ik precies ?!!
Ben je misschien een " believer " die niet uit de kast durft komen ? Ik zou het bijna beginnen denken, gezien de heftigheid waarmee je mensen aanvalt die zelfs maar zeggen dat " het wel eens zou kunnen " !
Maar soit, dat zijn tenslotte mijn zaken niet, dat is uw privacy !
Nu uw vraag : waarom zou die Oldenkamp zijn mening meer waard zijn dan die van een psychotische mentaal gestoorde ? Ik zou het niet weten eigenlijk. Soms zit er een grond van waarheid in hetgeen zogezegde " zotten " verklaren, wist je dat niet ? En dus zitten er ook in jouw beweringen een aantal waarheden. Jouw mening en die van Oldenkamp, en die van een knettergekke zothuis-patiënt zijn in mijn ogen even veel waard.

Laatst gewijzigd door meneer : 13 juli 2013 om 14:56.
Oud 13 juli 2013, 15:00   #317
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Reken maar.
Toen ik Oldenkamp citeerde en imiteerde ging iedereen door het dak.
Wel, dat vond ik ook.
In feite was het een beetje zielig dat ik Oldenkamps show zomaar stal.
Ik heb echter mijn fout rechtgezet, en Oldenkamp alle krediet gegeven.

Wat je hier zegt, is alleszins géén bewijs van paranorale begaafdheid.
Natuurlijk niet. Om te raden hoe het er in een stamkroeg als een gast gelijk gij aan toe gaat, moet je niet bijzonder begaafd zijn, dat klopt. Dat kan iedereen raden zonder moeite : bier met liters, vette grappen en grollen, boeren, scheten en zweetvoeten.
Oud 13 juli 2013, 15:08   #318
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet. Om te raden hoe het er in een stamkroeg als een gast gelijk gij aan toe gaat, moet je niet bijzonder begaafd zijn, dat klopt. Dat kan iedereen raden zonder moeite : bier met liters, vette grappen en grollen, boeren, scheten en zweetvoeten.
Je vergeet de stinkende oksels, de bouwvakkerdécolleté's, de vrouwen met krulspelden en bloemetjesvoorschoot, de jonge gasten met petjes achterstevoor, en een wichelroedenloper, die zopas ontdekte dat er water in de pintenspoelbak stond.
Oud 13 juli 2013, 15:14   #319
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet de stinkende oksels, de bouwvakkerdécolleté's, de vrouwen met krulspelden en bloemetjesvoorschoot, de jonge gasten met petjes achterstevoor, en een wichelroedenloper, die zopas ontdekte dat er water in de pintenspoelbak stond.
Ik was dat allemaal niet vergeten, maar wou u niet kwetsen met de opsomming van al dat lelijke en vulgaire gedoe.
Voor de wichelroede-beoefenaar heb je echter ongelijk : die mensen hebben hun eer, die komen in zo een vettige kroegen niet binnen.
Oud 13 juli 2013, 15:22   #320
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de wichelroede-beoefenaar heb je echter ongelijk : die mensen hebben hun eer, die komen in zo een vettige kroegen niet binnen.
Een echte wichelroedeloper komt inderdaad niet in 't cafee.
Die blijft water zoeken.
Hieronder een prentje van alweer een succesverhaal.
Deze man heeft water ontdekt, terwijl hij zijn kunst beoefende in een bootje op zee.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be