Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2015, 13:49   #301
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U voelt zich natuurlijk verheven boven de politieke partijen, want u weet het gewoon beter !
Uiteraard. Het zou er nog aan mankeren. Voelt gij U niet verheven boven het lokale straatboefje dat oude moedertjes afranselt ?

Citaat:
Ik zie veel jaloezie en afgunst in uw reacties.
Nee. Wat ik niet begrijp is dat mensen die toch enige intelligentie hebben, zich zo gemakkelijk om de tuin laten leiden. Dat gaat er bij mij moeilijk in.

Citaat:
Wat houdt u tegen om een eigen politieke beweging op te richten ? Dan kan u uw standpunten misschien wel doordrukken.
Hoeveel keer moet ik het nu nog zeggen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 13:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 13:58   #302
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Oorlog heeft meer goeds gedaan dan liefdadigheid; dat is wel zo.

Die christenhonden blijven dat maar in onze kop rammen dat liefdadigheid goed is. Het is op zich al vernederend genoeg dat je afhankelijk wordt gemaakt van de goede wil van anderen. En al die armen konden vermeden worden als die mensen voorbehoedsmiddelen gebruiken.

Dus ik blijf erbij oorlog is beter dan liefdadigheid.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:15   #303
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Er is ook nog een derde weg mogelijk: leer de mensen verantwoord met hun budget omgaan !
De basiskennis daarvoor hebben ze allemaal.
De rest is gewoon zelfverantwoordelijkheid, zelfdiscipline zo je wil. De rest is niet meer dan jezelf onder controle houden.

Citaat:
Daar ligt een deel verantwoordelijkheid natuurlijk bij de mensen zelf, maar ook de kredietverstrekkers en de overheid moeten hun steentje bijdragen.
Nee, die verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf.
Kredietverstrekkers en overheden doen daar al meer dan genoeg in.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:21   #304
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie veel jaloezie en afgunst in uw reacties.
Als je dat aan andere toedicht, vanwaar dan jouw focus op dat miljoen en op mensen die zich dingen kunnen permitteren die jij je niet kan permitteren?
Vanwaar dan je drang om de grenzen te leggen op net iets meer dan je zelf denkt te kunnen bereiken?
Oud 27 oktober 2015, 14:24   #305
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Duidelijk dat daar geen economie op draait. Leuk als je die dingen leuk vindt. Maar nee, het zou bij mij niet opkomen om mijn kinderen in de hand van pedofiele "vrijwilligers" te laten. Zich vrijwillig met kinderen bezig houden (behalve in eerder genoemd clubverband als retour voor wat je zelf gekregen hebt) zou mij bijzonder louche lijken. En jeugdbewegingen, dat is hetzelfde als dat clubverband he. Als je jong bent, krijg je, en als je wat ouder bent, geef je terug.

Wat ik wil zeggen is dat "vrijwilligerswerk" geen economie doet draaien, en dat je dat niet moet pretenderen, dat mensen "vrijwillig" zouden werken (echt werken: vuilbakken ophalen en zo) voor anderen in voldoende mate om een behoorlijke levensstandaard te bereiken.

.
Ik ken vrijwilligers die 'strontbroeken' van incontinente dementerende bejaarden gaan verversen of die zwerfvuil in de berm gaan opruimen, ja ! Toen ik naschoolse opvang deed voor sociaal zwakkere kinderen, was er ook eens eentje bij die de boel onderkotste of in zijn broek had gedaan. Dat zijn natuurlijk geen plezierige aspecten, maar ze horen er wel bij. Het is dus een misvatting te denken dat vrijwilligerswerk enkel maar leuk hoort te zijn !

Verder een vraagje: hoe kan het dat iemand met zulke domme en ongenuanceerde standpunten een jobke in de academische wereld kan versieren (tenzij je hier fameus staat te liegen) ? Dat is echt wel een prestatie ! De uitspraak dat 'vrijwilligers die met kinderen werken' allemaal pedo's zouden zijn, kan ik hier kaderen als ze van enkele eencellige neanderthalers komen die dit forum hebben ontdekt, maar van een academicus lijkt dit me wel bijzonder 'sterk'. Hiermee toont u wederom aan hoe serieus we u hier nog dienen te nemen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:27   #306
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
De rest is gewoon zelfverantwoordelijkheid, zelfdiscipline zo je wil. De rest is niet meer dan jezelf onder controle houden.
Er is geen reden om aan "zelfdiscipline" te doen als dat niet de meest voordelige weg is he. Systemen die toelaten om "schuld" te maken, daar kan je maximaal van profiteren door een onafbetaalbare schuld bij te maken. Staten doen dat ook trouwens. De beste schulden zijn die die je niet moet/kan/wil terugbetalen, want dan heb je gekregen zonder moeten te geven.

Als het dus mogelijk is om U tot over uw oren in de schuld te steken, dan leef je stukken beter dan als je aan zelfdiscipline zou doen. Het is enkel honger, armoede en ontbering die U kunnen motiveren om aan zelfdiscipline te doen. Als een vangnet U daartegen beschermt, is de rationele houding om U niet te zelfdisciplineren, maar om onafbetaalbare schulden aan te gaan.
Oud 27 oktober 2015, 14:28   #307
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht

Nee, die verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf.
Kredietverstrekkers en overheden doen daar al meer dan genoeg in.
Ja, want kredietverstrekkers zijn sociale instellingen ! Mag ik nu even heel luid lachen ?
Oud 27 oktober 2015, 14:29   #308
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken vrijwilligers die 'strontbroeken' van incontinente dementerende bejaarden gaan verversen of die zwerfvuil in de berm gaan opruimen, ja ! Toen ik naschoolse opvang deed voor sociaal zwakkere kinderen, was er ook eens eentje bij die de boel onderkotste of in zijn broek had gedaan. Dat zijn natuurlijk geen plezierige aspecten, maar ze horen er wel bij. Het is dus een misvatting te denken dat vrijwilligerswerk enkel maar leuk hoort te zijn !

Verder een vraagje: hoe kan het dat iemand met zulke domme en ongenuanceerde standpunten een jobke in de academische wereld kan versieren (tenzij je hier fameus staat te liegen) ? Dat is echt wel een prestatie ! De uitspraak dat 'vrijwilligers die met kinderen werken' allemaal pedo's zouden zijn, kan ik hier kaderen als ze van enkele eencellige neanderthalers komen die dit forum hebben ontdekt, maar van een academicus lijkt dit me wel bijzonder 'sterk'. Hiermee toont u wederom aan hoe serieus we u hier nog dienen te nemen.
Betaal jij dan met de glimlach al die transfers naar Wallonië omdat ze daar zo vriendelijk zijn ofzo? Ik had liever een oorlog gehad een paar decennia terug, dan kon ineens heel de infrastructuur van België aangepakt worden en begonnen we met een schone lei. Nu is België nog altijd een bom die op ontploffen staat..... Als gedwongen liefdadigheid blijft duren krijg je uiteindelijk oorlog....

De strijd van Ierland in gedachten..... die Ieren hebben ballen....
Oud 27 oktober 2015, 14:30   #309
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Er is geen reden om aan "zelfdiscipline" te doen als dat niet de meest voordelige weg is he. Systemen die toelaten om "schuld" te maken, daar kan je maximaal van profiteren door een onafbetaalbare schuld bij te maken. Staten doen dat ook trouwens. De beste schulden zijn die die je niet moet/kan/wil terugbetalen, want dan heb je gekregen zonder moeten te geven.

Als het dus mogelijk is om U tot over uw oren in de schuld te steken, dan leef je stukken beter dan als je aan zelfdiscipline zou doen. Het is enkel honger, armoede en ontbering die U kunnen motiveren om aan zelfdiscipline te doen. Als een vangnet U daartegen beschermt, is de rationele houding om U niet te zelfdisciplineren, maar om onafbetaalbare schulden aan te gaan.
Uiteraard
Oud 27 oktober 2015, 14:31   #310
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
Ja, want kredietverstrekkers zijn sociale instellingen ! Mag ik nu even heel luid lachen ?
Jij verwacht dat wel van hen, dus lach je dan eigenlijk niet met jezelf?
Oud 27 oktober 2015, 14:32   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn gestoorde mensen he. Hopelijk niet te veel

Citaat:
Verder een vraagje: hoe kan het dat iemand met zulke domme en ongenuanceerde standpunten een jobke in de academische wereld kan versieren (tenzij je hier fameus staat te liegen) ?
Zoals ik U al zegde: het is een wereldje dat vol zeveraars, autisten, politiekers en zo zit. En hier en daar een eenzaam genie. Het zou U dus niet moeten verbazen

Citaat:
Dat is echt wel een prestatie ! De uitspraak dat 'vrijwilligers die met kinderen werken' allemaal pedo's zouden zijn
Ik zeg niet dat het *allemaal* pedofielen zijn, maar de kans moet er toch serieus inzitten, want ik zou er anders de motivering niet van kunnen van begrijpen. Wie amuzeert zich nu met het GRATIS spelen met anderman's kinderen ? Daar is niks plezants aan ! (tenzij het uw lievelingsactiviteit is in clubverband of zo natuurlijk). Zoals met die strontbroekenvervangers. Dat er een paar gestoorde mensen zijn die zoiets vrijwillig doen, is goed mogelijk, maar rationele mensen doen enkel iets als ze er een voordeel (waaronder vermaak) aan hebben he. Waar zit het vermaak voor die vrijwilligers ? Zoals bij een misdaad moet men altijd het motief zoeken.
Oud 27 oktober 2015, 14:34   #312
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn vrijwilligers
Oud 27 oktober 2015, 14:35   #313
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Betaal jij dan met de glimlach al die transfers naar Wallonië omdat ze daar zo vriendelijk zijn ofzo? Ik had liever een oorlog gehad een paar decennia terug, dan kon ineens heel de infrastructuur van België aangepakt worden en begonnen we met een schone lei. Nu is België nog altijd een bom die op ontploffen staat..... Als gedwongen liefdadigheid blijft duren krijg je uiteindelijk oorlog....

De strijd van Ierland in gedachten..... die Ieren hebben ballen....
Enkele generaties terug zijn honderdduizenden arme Vlamingen gaan werken in Wallonië tegen betere omstandigheden. Hier in 'Arm Vlaanderen' was het letterlijk verhongeren en wegkwijnen voor ons. Nu is Vlaanderen een stuk rijker dan Wallonië. Solidariteit behelst dat er middelen vloeien van de rijkeren naar de armeren. Transfers lijken me dan ook maar niet meer dan logisch. Solidariteit moet er niet enkel zijn tussen mensen onderling, maar ook tussen regio's.

Maken we Vlaanderen morgen echt onafhankelijk, dan gaan jullie ongetwijfeld beginnen te zagen dat er veel geld van bijvoorbeeld West-Vlaanderen naar Limburg vloeit. En zo blijven we wel even bezig ...
Oud 27 oktober 2015, 14:38   #314
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Enkele generaties terug zijn honderdduizenden arme Vlamingen gaan werken in Wallonië tegen betere omstandigheden. Hier in 'Arm Vlaanderen' was het letterlijk verhongeren en wegkwijnen voor ons. Nu is Vlaanderen een stuk rijker dan Wallonië. Solidariteit behelst dat er middelen vloeien van de rijkeren naar de armeren. Transfers lijken me dan ook maar niet meer dan logisch. Solidariteit moet er niet enkel zijn tussen mensen onderling, maar ook tussen regio's.

Maken we Vlaanderen morgen echt onafhankelijk, dan gaan jullie ongetwijfeld beginnen te zagen dat er veel geld van bijvoorbeeld West-Vlaanderen naar Limburg vloeit. En zo blijven we wel even bezig ...
Dat heeft meer te maken met immigratie dan liefdadigheid, als het je niet zint in een bepaald land ben je vrij om het af te bollen.
Oud 27 oktober 2015, 14:44   #315
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn gestoorde mensen he. Hopelijk niet te veel

Ik zeg niet dat het *allemaal* pedofielen zijn, maar de kans moet er toch serieus inzitten, want ik zou er anders de motivering niet van kunnen van begrijpen. Wie amuzeert zich nu met het GRATIS spelen met anderman's kinderen ? Daar is niks plezants aan ! (tenzij het uw lievelingsactiviteit is in clubverband of zo natuurlijk). Zoals met die strontbroekenvervangers. Dat er een paar gestoorde mensen zijn die zoiets vrijwillig doen, is goed mogelijk, maar rationele mensen doen enkel iets als ze er een voordeel (waaronder vermaak) aan hebben he. Waar zit het vermaak voor die vrijwilligers ? Zoals bij een misdaad moet men altijd het motief zoeken.
Het 'vermaak' voor vrijwilligers die met kinderen werken zit in de kameraadschap tussen de vrijwilligers onderling, om tezamen op kamp te kunnen en in elkaars gezelschap te vertoeven. Bovendien schenkt het ons genoegdoening om kinderen blij te maken door hen een onvergetelijke en toffe vakantie te geven. Dit door het inrichten van allerlei plezante activiteiten. En omdat we vrijwilligers zijn, zijn we daar zeer gemotiveerd toe, want voor het geld hoeven we het niet te doen.

Overigens zien we graag kinderen, zoals men ook graag zijn huisdier kan zien of zijn broer, zus, moeder, vader, grootmoeder, grootvader, nonkel, tante, beste vriend of vriendien, ... en daar is uiteraard niets mis mee ! Een onderwijzer of opvoeder is pas een goede onderwijzer of opvoeder, als hij zijn kinderen 'graag ziet'. Met 'seksueel' graag zien heeft dat uiteraard niets van doen ! Al valt het niet uit te sluiten dat er eens een vrijwilliger met foute bedoelingen in verzeild geraakt, dat is trouwens buiten het jeugdwerk ook zo. En inderdaad, spelen met kinderen is voor ons, vrijwilligers, inderdaad een plezier en dat maakt dat we het vrijwilligerswerk graag doen.
Oud 27 oktober 2015, 14:48   #316
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Trouwens; wij worden wel zwaar uitgelachen door de internationale gemeenschap als zijnde een "niet-land".....
Oud 27 oktober 2015, 14:49   #317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het 'vermaak' voor vrijwilligers die met kinderen werken zit in de kameraadschap tussen de vrijwilligers onderling, om tezamen op kamp te kunnen en in elkaars gezelschap te vertoeven. Bovendien schenkt het ons genoegdoening om kinderen blij te maken door hen een onvergetelijke en toffe vakantie te geven. Dit door het inrichten van allerlei plezante activiteiten. En omdat we vrijwilligers zijn, zijn we daar zeer gemotiveerd toe, want voor het geld hoeven we het niet te doen.

Overigens zien we graag kinderen, zoals men ook graag zijn huisdier kan zien of zijn broer, zus, moeder, vader, grootmoeder, grootvader, nonkel, tante, beste vriend of vriendien, ... en daar is uiteraard niets mis mee ! Een onderwijzer of opvoeder is pas een goede onderwijzer of opvoeder, als hij zijn kinderen 'graag ziet'. Met 'seksueel' graag zien heeft dat uiteraard niets van doen ! Al valt het niet uit te sluiten dat er eens een vrijwilliger met foute bedoelingen in verzeild geraakt, dat is trouwens buiten het jeugdwerk ook zo. En inderdaad, spelen met kinderen is voor ons, vrijwilligers, inderdaad een plezier en dat maakt dat we het vrijwilligerswerk graag doen.
Amaai. Moeilijk te geloven dat er veel zulke mensen zijn, he. Nu ja, de rare kwieten zijn de wereld niet uit blijkbaar.

Wat ik niet snap is als het om de kamaraderie te doen is met "andere vrijwilligers", jullie die nozems erbij nemen. Dan is onder elkaar op kamp gaan als vakantie toch veel plezanter ?

"genoegdoening van kinderen (van anderen) blij te maken" wint het van gerust te zijn en te doen wat ge wilt .... moeilijk te geloven. Nu ja. Lijkt het niet plezanter om er daar een paar van af te lappen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 oktober 2015 om 14:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:58   #318
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Trouwens; wij worden wel zwaar uitgelachen door de internationale gemeenschap als zijnde een "niet-land".....
Toch wil iedereen naar hier komen om hier te leven ! Ik heb nog geen enkele vluchteling met ons land horen lachen. Zelfs andere Europese burgers roemen onze Sociale Zekerheid. En in academische kringen in Angelsaksische landen is het begrip 'Belgian Stability' zeer bekend. Het model waarbij een complex en surrealistisch land decennialang ruzie kan maken zonder elkaar effectief de kop in te slaan, dat is vrij uniek.

Dus ja, ook ik vind België een vrij absurd en surrealistisch land, maar het lijkt me het beste als het blijft bestaan.
Oud 27 oktober 2015, 15:02   #319
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Amaai. Moeilijk te geloven dat er veel zulke mensen zijn, he. Nu ja, de rare kwieten zijn de wereld niet uit blijkbaar.

Wat ik niet snap is als het om de kamaraderie te doen is met "andere vrijwilligers", jullie die nozems erbij nemen. Dan is onder elkaar op kamp gaan als vakantie toch veel plezanter ?

"genoegdoening van kinderen (van anderen) blij te maken" wint het van gerust te zijn en te doen wat ge wilt .... moeilijk te geloven. Nu ja. Lijkt het niet plezanter om er daar een paar van af te lappen ?
We willen ook een doel hebben en ons maatschappelijk steentje bijdragen ! Bovendien kunnen sommigen het beter aan hun lief/partner verkopen met dit doel, dan dat we zomaar onder de vrienden op braspartij van twee weken zouden gaan. En we gaan ook graag gewoon met kinderen om, meer dan de helft van onze vrijwilligers staat in het onderwijs of in de opvoeding of werkt op een andere manier met kinderen/jongeren.
Oud 27 oktober 2015, 15:10   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We willen ook een doel hebben en ons maatschappelijk steentje bijdragen ! Bovendien kunnen sommigen het beter aan hun lief/partner verkopen met dit doel, dan dat we zomaar onder de vrienden op braspartij van twee weken zouden gaan.
AAAh. Ok. DAT snap ik

Ik zal de volgende keer dus overwegen om mijn kinderen in de handen van die pantoffelhelden te laten Nooit aan gedacht. Perfect.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be