![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Monarchie of Republiek (België) | |||
Monarchie |
![]() ![]() ![]() |
12 | 33,33% |
Republiek |
![]() ![]() ![]() |
23 | 63,89% |
Laurent wordt de grote baas over alles |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,78% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zei Tavek... 50 + 1 is dictatuur van de meerderheid, maar 66% om iets te veranderen dat zou democratie zijn... Als je dan weet dat bijna alles wat in dit land gebetonneerd zit en dat dus 66% van de stemmen eist om iets te veranderen francofone privileges zijn, welke dikwijls en zelfs meestal de Vlaamse belangen dodelijk schaden, en als je dan weet dat, gezien ons kiesstelsel, indien zelfs alle Vlamingen eensgezind voor de verandering gaan, dat ze zelfs dan die franstalige privileges omzeggens niet kunnen uitschakelen en kunnen omvormen tot democratische gelijke rechten voor iedereen... Hewel, dan weet ik wel wie weet wat democratie is en wie er een gesloten anti-democratische systeem van gemaakt heeft... En u heeft gelijk; de 33% franstaligen in ons land hebben veel meer te zeggen dan de rest van de bevolking... Hoe zou dat komen en het ben ik niet die dat democratie noem... Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 december 2017 om 21:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan der nog komen. Ne Vlaming is dom. Hij laat hem altijd doen, idem met heel de verfransing van Brussel & Vlaanderen. Onze Vlaamse leeuw moet dringend zijn klauwen ne keer gaan scherpen en een beetje tonen dat hij ook nog nét iets meer te zeggen heeft. ![]()
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is duidelijk, en iedereen weet dit wel al ondertussen, een rechts forum. De realiteit als je het aan de bevolking vraagt, in het algemeen, is net het tegenovergestelde. Meer moet er dan ook niet gezegd worden. Rechts wil een onafhankelijk Vlaanderen, en dat verklaart ook dat zij opteren voor een president. Alhoewel ik in de openingspost duidelijk had gevraagd om dit niet te laten meespelen in de keuze. Andere, gefundeerde argumenten dat een republiek beter zou zijn dan een monarchie (een verbeterde, hedendaags versie wel te verstaan ala Nederland bvb) heb ik hier amper of niet kunnen lezen.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 5 december 2017 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() Luxemburg zou qua oppervlakte de kleinste staat in de VS zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Waarom zou je een president nadien nog betalen, tenzij een pensioen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- als we van nul zouden beginnen: republiek zonder president - in de huidige situatie: monarchie houden - moesten we een republiek met president zijn: zo houden - moet ik moeten kiezen tussen monarch en president (in een parlementaire democratie): monarch Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 december 2017 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je 1 koning hebt op 40 jaar, of 10 presidenten....dat is een heel ander verhaal. (De Franse ex-presidenten eens googlen, die krijgen een riante vergoeding). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een president goed betalen tijdens z'n ambtstermijn en achteraf een aantal "snoepjes" geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ook logisch is, ze is kroonprinses. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat vind ik discutabel. Als gij een job hebt zelfs een eigen bedrijf, moet je dochter toch niet automatisch van jong een dotatie krijgen? Al is ze je doodgeverfde opvolgster?
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elisabeth gaat vanaf haar 18 steeds meer officiele taken krijgen hoor. En versta me niet verkeerd: ik ben absoluut tegen dotaties voor niet-troonsopvolgers. Dus Laurent mag van mij gaan werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik blijf het discutabel vinden, zelfs voor troonopvolgsters en alvorens ze minimum beginnen te 'werken'. Dus per definitie na hun master of vergelijkbaar.
Studentenjob bij pa is ok indien verloning in proportie en dus tijdelijk... Maar ik ben niet tegen de monarchie, hoor. Mij ookni verkeerd verstaan, he.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 december 2017 om 11:39. |
![]() |
![]() |