Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2020, 10:31   #301
denkimi
Banneling

Standaard

Jammer dat discussies over abortus altijd gekaapt lijken te worden door religieuze gekken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 10:40   #302
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Jammer dat discussies over abortus altijd gekaapt lijken te worden door religieuze gekken.
Neen de waarheid heeft overwonnen en religie is langs mijn zijde niet aan bod gekomen.
Wel:

Artsen
Juristen
Rechters
Geschiedenis
Mensenrechten
Juridische aspecten
Wetenschappelijke consensus

Uw subjectief zinnetje verandert die feiten niet. Wel heeft u veel onkunde geëtaleerd en niets constructief bijgedragen. Behalve dan een inkijk in uw redenaties dat een baby in vroeg stadium een hoopje cellen is. Ik vraag mij dan af wat ideologie van de ander ermee te maken heeft als die zijn betoog op bovenstaande feite bouwde? Waar u uw kaas haalt is duidelijk, maar ik gebruikte het niet als ad hominem de aandacht van het onderwerp af te leiden.
Oud 12 december 2020, 10:42   #303
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

CUFI, het is inderdaad begonnen toen iedereen wist dat ergens een madam met een breinaald de schande over de familie kon wegwerken of dat er in kloosters zaken gebeurden die niets met de regels te maken hadden en die daarna het daglicht niet mochten zien.
Om dat uit de illegaliteit te halen hebben ze het i.p.v. strafbaar dan maar wettelijk gemaakt.
eerst was dat in geval van risico op dood van de moeder of dergelijke; later is dat dan geëvolueerd naar 4 weke, dan, 6, dan 10, dan 14, 16 en nu zijn ze al aan 18. Hoe lang nog voor je het bij de geboorte mag weggooien als het geen schoon is??? Ik begrijp niet dat er mensen zijn die tegen betaling dan nog in staat zijn om dit te doen. Iedere voorstander zou eens een foetus van 18 weken moeten in de handen krijgen met de vraag het dood te knijpen. Ik noem dat met mijn normen MOORD OP BESTELLING, en daar zet ik de straf LEVENSLANG op.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 10:46   #304
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets met religie te maken.
Ik verzoek u een antwoord te geven op het volgende.

VOORSTEL: Ik geef u een foetus van 14 og 18 weken in de handen.
VRAAG: Zijt gij in staat dat dood te knijpen????
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 10:52   #305
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
CUFI, het is inderdaad begonnen toen iedereen wist dat ergens een madam met een breinaald de schande over de familie kon wegwerken of dat er in kloosters zaken gebeurden die niets met de regels te maken hadden en die daarna het daglicht niet mochten zien.
Om dat uit de illegaliteit te halen hebben ze het i.p.v. strafbaar dan maar wettelijk gemaakt.
eerst was dat in geval van risico op dood van de moeder of dergelijke; later is dat dan geëvolueerd naar 4 weke, dan, 6, dan 10, dan 14, 16 en nu zijn ze al aan 18. Hoe lang nog voor je het bij de geboorte mag weggooien als het geen schoon is??? Ik begrijp niet dat er mensen zijn die tegen betaling dan nog in staat zijn om dit te doen. Iedere voorstander zou eens een foetus van 18 weken moeten in de handen krijgen met de vraag het dood te knijpen. Ik noem dat met mijn normen MOORD OP BESTELLING, en daar zet ik de straf LEVENSLANG op.
Inderdaad. Vanaf je hen naar wetenschappelijke consensus vraagt te staven waar het menselijke leven begint, vallen ze stil omdat hun google dat niet concreet voorgekauwd krijgt.
Maar als we niet kunnen bepalen waar het menselijke leven begint, kunnen we niet over mensenrechten spreken en dus ook niet over zelfbeschikkingsrecht.

Een abortus kan best naar urgentie gedwongen worden zonder daar onethisch in te zijn. Het is niet omdat de wet het niet als moord acht dat het ethisch bekeken geen moord is. Maar wie de schouders ophaalt bij ingrepen waar een onschuldig kind de ledematen afgerukt wordt en de schedel geplet wordt tot de hersenen uit het vaginaal kanaal lopen; heeft simpelweg geen ethiek. Hoeveel vrouwen ze ook voor hun karretje spannen. Ze geven geen hol om die vrouwen, ze zijn enkel nuttig in hun betoog. Dat ze dat dan eerlijk toegeven en hun psychopathie niet op kinderen toepassen en in het proces gelovige mensen durven ridiculiseren die voor de onschuldigen opkomen.
Oud 12 december 2020, 11:10   #306
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Inderdaad. Vanaf je hen naar wetenschappelijke consensus vraagt te staven waar het menselijke leven begint, vallen ze stil omdat hun google dat niet concreet voorgekauwd krijgt.
Maar als we niet kunnen bepalen waar het menselijke leven begint, kunnen we niet over mensenrechten spreken en dus ook niet over zelfbeschikkingsrecht.

Een abortus kan best naar urgentie gedwongen worden zonder daar onethisch in te zijn. Het is niet omdat de wet het niet als moord acht dat het ethisch bekeken geen moord is. Maar wie de schouders ophaalt bij ingrepen waar een onschuldig kind de ledematen afgerukt wordt en de schedel geplet wordt tot de hersenen uit het vaginaal kanaal lopen; heeft simpelweg geen ethiek. Hoeveel vrouwen ze ook voor hun karretje spannen. Ze geven geen hol om die vrouwen, ze zijn enkel nuttig in hun betoog. Dat ze dat dan eerlijk toegeven en hun psychopathie niet op kinderen toepassen en in het proces gelovige mensen durven ridiculiseren die voor de onschuldigen opkomen.
Afhankelijk van de eigen persoonlijke ethische perceptie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 11:12   #307
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Afhankelijk van de eigen persoonlijke ethische perceptie.
En waar begint het menselijke leven dan volgens de “werkelijke” perceptie?
Oud 12 december 2020, 11:24   #308
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar begint het menselijke leven dan volgens de “werkelijke” perceptie?
Perceptie is persoonlijk. Jouw perceptie =//= mijn perceptie

Citaat:
Oud 12 december 2020, 11:31   #309
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Perceptie is persoonlijk. Jouw perceptie =//= mijn perceptie
Maar er is toch consensus? Ongeacht onze extreme ongelijken, 1 + 1 = 2 voor ons allebei. En zeg ik neen, dan kan je glashelder vanuit de waarheid mijn ongelijk tonen.

Waar begint dan volgens de feiten zoals ze zijn het menselijke leven?
Ook al zijn we het oneens over abortus, hier is consensus in te vinden zonder een compromis te maken.

Conceptie
Hartslag
Geboorte

Een foetus blijft een foetus tot geboorte. De zygote is maar beperkt zygote en wordt dan een embryo maar dat is na enkele weken al een foetus.
Zijn de embryonale of zygote fases een argument als we over een abortus na die termijn spreken?

En dan even terug persoonlijk: hoe kunnen we daar als mensheid zo licht over gaan?
Oud 12 december 2020, 11:55   #310
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig is dat veel eenvoudiger dan dat je hetero bent.
ik heb over de natuurlijke weg, niet over medische hulp
dan wordt het lastig voor 2 vrouwtjes of 2 mannetjes

Cufi
er is overduidelijk geen consensus
begrijp jij bv dat jouw keuze om begin leven te bepalen, conceptie, een zuiver subjectieve en persoonlijke keuze is?

Laatst gewijzigd door 1207 : 12 december 2020 om 11:56.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 12:05   #311
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er is toch consensus? Ongeacht onze extreme ongelijken, 1 + 1 = 2 voor ons allebei. En zeg ik neen, dan kan je glashelder vanuit de waarheid mijn ongelijk tonen.

Waar begint dan volgens de feiten zoals ze zijn het menselijke leven?
Ook al zijn we het oneens over abortus, hier is consensus in te vinden zonder een compromis te maken.

Conceptie
Hartslag
Geboorte

Een foetus blijft een foetus tot geboorte. De zygote is maar beperkt zygote en wordt dan een embryo maar dat is na enkele weken al een foetus.
Zijn de embryonale of zygote fases een argument als we over een abortus na die termijn spreken?

En dan even terug persoonlijk: hoe kunnen we daar als mensheid zo licht over gaan?
Semantisch geneuzel en muggenzifterij.

Citaat:
Oud 12 december 2020, 12:21   #312
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Semantisch geneuzel en muggenzifterij.
Je moet vooral uw wereld niet in mij herkennen.
Er staat voldoende gebouwd van mijn zijde los van mijn geloof en persoonlijke mening.
Als je denkt dat het muggenzifterij is ben je in het verkeerde onderwerp aan het neuzelen.
Oud 12 december 2020, 12:29   #313
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
ik heb over de natuurlijke weg, niet over medische hulp
dan wordt het lastig voor 2 vrouwtjes of 2 mannetjes

Cufi
er is overduidelijk geen consensus
begrijp jij bv dat jouw keuze om begin leven te bepalen, conceptie, een zuiver subjectieve en persoonlijke keuze is?
Begrijp je dan niet dat wanneer het geen persoonlijke keuze is we hier met een infanticide te maken hebben?

Ik bepleit ook geen verbod op abortus omdat er nu eenmaal situaties zijn waar het niet zwart wit is. Maar ik bepleit wel de termijn niet onnodig meer te verhogen naar 18 weken. En dat is niet gebouwd op mijn geloof maar het bekijken van vele debatten daarover door deskundigen en lezen van vele pagina’s.
12 weken is ruim voldoende en eigenlijk al teveel. Een mensenrecht mag niet geschonden worden omdat de mens nog niet kan spreken en communiceren he.
Oud 12 december 2020, 12:46   #314
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets met religie te maken.
Ik verzoek u een antwoord te geven op het volgende.

VOORSTEL: Ik geef u een foetus van 14 og 18 weken in de handen.
VRAAG: Zijt gij in staat dat dood te knijpen????
een foetus van 14 of 18 weken is dood op het moment dat hij uit de baarmoeder komt.

leer anders eerst eens iets over het onderwerp voor je mengt in de discussie. de bijbel is nogal achterhaald als leidraad als het over medische zaken gaat.

Citaat:
het leven begint waar de levensvatbaarheid begint. bij 24 weken.

jij mag dat natuurlijk anders zien.
Oud 12 december 2020, 12:48   #315
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp je dan niet dat wanneer het geen persoonlijke keuze is we hier met een infanticide te maken hebben?
enkel in uw beleving

net zoals het voor een moslim blijkbaar een grote zonde is als ik een cartoon over mohammed maak, terwijl dat voor mij enkel humor is.

jij mag van mij denken dat ejaculatie massamoord is, of abortus infanticide. maar besef wel dat dat gewoon een mening is.
Oud 12 december 2020, 12:51   #316
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
enkel in uw beleving

net zoals het voor een moslim blijkbaar een grote zonde is als ik een cartoon over mohammed maak, terwijl dat voor mij enkel humor is.

jij mag van mij denken dat ejaculatie massamoord is, of abortus infanticide. maar besef wel dat dat gewoon een mening is.
Neen ik heb daar zelf een uitvoerige documentaire over gepost die Rudy niet kon zien wegens de disclaimer die ik erbij gaf.
Wilt ge eens stoppen met de vinger naar mij te wijzen als ik ze louter naar de feite wijs. Vriendelijk verzoek on topic te blijven. Er is in dit onderwerp amper religieuze motivatie aan bod gekomen een abortus te bespreken. Doe dat dan zelf ook niet als je zelfs op uw tippen niet aan de feiten kunt reiken.

Wijziging: en als subjectief geneuzel niet als argument gezien kan worden. Laten we dan bij de bronnen blijven zoals ze naar voren geschoven worden. Je kan mij iets niet verwijten wat ik niet doe om het dan zelf te doen. Dat is wat hypocrisie in praktijk is zonder te toveren met woorden.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 december 2020 om 12:53.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 13:00   #317
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen ik heb daar zelf een uitvoerige documentaire over gepost die Rudy niet kon zien wegens de disclaimer die ik erbij gaf.
Wilt ge eens stoppen met de vinger naar mij te wijzen als ik ze louter naar de feite wijs. Vriendelijk verzoek on topic te blijven. Er is in dit onderwerp amper religieuze motivatie aan bod gekomen een abortus te bespreken. Doe dat dan zelf ook niet als je zelfs op uw tippen niet aan de feiten kunt reiken.

Wijziging: en als subjectief geneuzel niet als argument gezien kan worden. Laten we dan bij de bronnen blijven zoals ze naar voren geschoven worden. Je kan mij iets niet verwijten wat ik niet doe om het dan zelf te doen. Dat is wat hypocrisie in praktijk is zonder te toveren met woorden.
de enigen die hier komen protesteren tegen abortus zijn stuk voor stuk streng religieuzen.
het is dus niet omdat je niet zelf naar de bijbel of thora verwijst dat je ideeën daarom niet voorkomen uit zo'n oud boek.

en je wijst niet naar de feiten. je probeert enkel je eigen mening, die dus vooral gemotiveerd wordt door religieuze en eenzijdig emotionele argumente, af te doen als waarheid.
Oud 12 december 2020, 13:01   #318
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het leven begint waar de levensvatbaarheid begint. bij 24 weken.
jij mag dat natuurlijk anders zien.
Je beseft niet hoe onsterfelijk belachelijk jezelf maakt met deze uitspraak.
En het ergste is dat je het nog meent omdat je het verschil niet kent tussen “levensvatbaar” en leven.

Sommige mensen houden woorden graag in hun originele betekenis zonder politici of anderen daar iets van te laten maken omdat het beter in hun kraam/beleid past.

Ik zie dat niet alleen anders, het is ook anders om het menselijke leven vroeger dan 24 weken begint. Een spermacel en eicel is levensvatbaar, tot ze bevrucht zijn. Dan is het leven in volle gang tot de geboorte en de dood. En zelfs dat is moeilijk te bewijzen, maar wel logischer beredeneerd dan een sprong te maken in het hele proces voor 24w.

Levensvatbaar != leven

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 december 2020 om 13:03.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2020, 13:15   #319
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Je beseft niet hoe onsterfelijk belachelijk jezelf maakt met deze uitspraak.
En het ergste is dat je het nog meent omdat je het verschil niet kent tussen “levensvatbaar” en leven.

Sommige mensen houden woorden graag in hun originele betekenis zonder politici of anderen daar iets van te laten maken omdat het beter in hun kraam/beleid past.

Ik zie dat niet alleen anders, het is ook anders om het menselijke leven vroeger dan 24 weken begint. Een spermacel en eicel is levensvatbaar, tot ze bevrucht zijn. Dan is het leven in volle gang tot de geboorte en de dood. En zelfs dat is moeilijk te bewijzen, maar wel logischer beredeneerd dan een sprong te maken in het hele proces voor 24w.

Levensvatbaar != leven
Niet levensvatbaar != geen leven

maar goed, het heeft waarschijnlijk geen zin om met iemand te discussiëren die begint over levensvatbare spermacellen.
ofwel is het onwil,ofwel is het onwetendheid, maar het is in elk geval onzin.

Laatst gewijzigd door denkimi : 12 december 2020 om 13:15.
Oud 12 december 2020, 13:17   #320
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet levensvatbaar != geen leven

maar goed, het heeft waarschijnlijk geen zin om met iemand te discussiëren die begint over levensvatbare spermacellen.
ofwel is het onwil,ofwel is het onwetendheid, maar het is in elk geval onzin.
Het had al geen zin debatteren met u toen ik je enkele pagina’s geleden neersabelde met documentaires, getuigenissen, rechtszaken, vergelijkingen.
Hoeveel ge ook ad hominem daarop terugkomt maakt de waarheid daarvan niet ongedaan.
Amen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be