Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2007, 10:30   #301
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Ik heb nooit echt achter een splitsing van België gestaan... Nu evenwel meer en meer...

De Franstaligen liggen meer wakker van dit belachelijk uitgelokt voorval dan van de onkunde van hun bestuurders om hun Walenland fatsoenlijk te besturen...
Neen, de Franstaligen verwachten net als de Nederlandstaligen en de Duitstaligen een premier die hun land 'goed bestuurd'. Is dat de start van 'goed bestuur' Chipie ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:31   #302
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Alles is gereed nu, het is nu zaak om vol te houden en ook de val van het cordon sanitaire is dichter dan ooit te voren, nu de systeemkrachten tegen CD&V-NVA ingezet worden. Maar daarvoor is uiteraard veel politieke moed nodig.
Maar die politieke moed is er niet mijn beste. Indien zoals aangekondigd Leterme reeds aan de regeringsvorming toe is vrees ik er voor dat hij ze met ontbloot achterwerk voorbereid heeft.
Oud 23 juli 2007, 10:32   #303
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Maar die politieke moed is er niet mijn beste. Indien zoals aangekondigd Leterme reeds aan de regeringsvorming toe is vrees ik er voor dat hij ze met ontbloot achterwerk voorbereid heeft.
Net daarom dat de hysterische Waals-Belgicistische reacties op het Marseillaise-incident zo interessant zijn!

Die 7sur7 reacties zouden moeten vertaald worden en in alle Vlaamse kranten gepubliceerd...

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 10:37.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:33   #304
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
In het huis van God wordt God geëerd inplaats van een onverkozen oppergaai.
En een échte Christen vit niet op een toekomstig premier die gebeld wordt tijdens een verplichting waarop een afgod bezongen wordt.
Denkt u niet dat al de anderen wel hun mobieltje hadden afgezet, waarom dan een uitzondering voor de formateur, waarom mag de formateur wat anderen niet mogen ?
Oud 23 juli 2007, 10:34   #305
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb al een aantal tekstjes geschreven, maar er is een probleem, mijn Frans is niet goed genoeg.

Is er een andere nationalist die wil wat olie op het vuur gieten, nu we toch bezig zijn.
Wallonië is toch nader order toch ook nog altijd jouw land? Waarom dan de rollen niet eens omdraaien en de Franstaligen een koekje van eigen deeg geven? Een Vlaming die NIET op Frans overschakelt zogauw hij Franstalig territorium betreedt?
Oud 23 juli 2007, 10:35   #306
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Denkt u niet dat al de anderen wel hun mobieltje hadden afgezet, waarom dan een uitzondering voor de formateur, waarom mag de formateur wat anderen niet mogen ?
Omdat hij zijn voeten veegt aan het Te Deum?
Oud 23 juli 2007, 10:36   #307
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al die anderen zijn geen formateur, he Labyltje?
Oud 23 juli 2007, 10:37   #308
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U zult niet liegen, le chant des Wallons

Nous sommes fiers de notre Wallonie, Le monde entier admire ses enfants. Au premier rang brille son industrie Et dans les arts on l'apprécie autant. Bien que petit, notre pays surpasse Par ses savants de plus grandes nations. Et nous voulons des libertés en masse: Voil�* pourquoi l'on est fier d'être Wallons! Entre Wallons, toujours on fraternise. Dans le malheur, on aime s'entraider: On fait le bien sans jamais qu'on le dise, En s'efforçant de le tenir caché. La charité visitant la chaumière S'y prend le soir avec cent précautions: On donne peu, mais c'est d'un coeur sincère: Voil�* pourquoi l'on est fier d'être Wallons! Petit pays, c'est pour ta grandeur d'âme Que nous t'aimons, sans trop le proclamer. Notre oeil se voile aussitôt qu'on te blâme Et notre coeur est prêt �* se briser. Ne crains jamais les coups de l'adversaire. De tes enfants les bras te défendront Il ne faut pas braver notre colère: Voil�* pourquoi l'on est fier d'être Wallons!

Vermits ik al de anderen al geplakt heb waarom zou ik u deze ontzeggen ?
Die van Bergen hebben dat een paar jaar terug eens met een paar honderd op Staaien gezongen. Ik moet zeggen, der was geen Truienaar die dat niet hoorde, ik denk niet dat we dat langs Vlaamse kant snel zullen meemaken.
Oud 23 juli 2007, 10:38   #309
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Net daarom dat de hysterische Waals-Belgicistische reacties op het Marseillaise-incident zo interessant zijn!
Ik vind het eerder een normale reactie als we het vanuit internationaal perspectief bekijken. Een toekomstig premier die de Marseillaise begint te zingen op een nationale feestdag is niet echt gebruikelijk buiten Frankrijk.Maar goed. Met een dergelijk gevoel voor humor zouden ze Leterme beter minister van buitenlandse zaken maken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:40   #310
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik vind het eerder een normale reactie als we het vanuit internationaal perspectief bekijken. Een toekomstig premier die de Marseillaise begint te zingen op een nationale feestdag is niet echt gebruikelijk buiten Frankrijk.Maar goed. Met een dergelijk gevoel voor humor zouden ze Leterme beter minister van buitenlandse zaken maken.
Ik sta er paf van hoeveel begrip jij kan opbrengen voor bourgeoisnationalistische sentimenten...

Hadden we gisteren van Pietje de syndicalist ook al gezien.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 23 juli 2007 om 10:41.
Oud 23 juli 2007, 10:41   #311
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wallonië is toch nader order toch ook nog altijd jouw land? Waarom dan de rollen niet eens omdraaien en de Franstaligen een koekje van eigen deeg geven? Een Vlaming die NIET op Frans overschakelt zogauw hij Franstalig territorium betreedt?
Waarom niet. Nederlanders passen die taktiek al generaties met succes zonder problemen toe.
Oud 23 juli 2007, 10:42   #312
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Te Deum is geen mis, maar een liturgisch gebeuren dat grotendeels bestaat uit wat orgelspel, enkele liturgische gezangen en een lezing.

Ik vind het evenwel niet kunnen dat iemand tijdens een liturgische plechtigheid telefoneert, ongeacht om welke dienst het nu ook zou mogen gaan.
Juist, het boegbeeld van de partij van Respect zou best zelf wat meer Respect kunnen tonen.
Oud 23 juli 2007, 10:43   #313
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat hij zijn voeten veegt aan het Te Deum?
Leterme zal echt niet de enige zijn die met tegenzin deelneemt aan het verplicht bevestigen van de symbiose tussen kerk en koning en kapitaal in Belgique, maar hij heeft het zo moeilijk met die drie (proberen) tevreden te stellen dat hij niet de nodige aandacht meer schenkt aan zijn ....ahum....lichaamstaal.
Oud 23 juli 2007, 10:44   #314
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

10 Juni heeft niet zozeer pijn gedaan, het is blijkbaar gewoonweg traumatisch geweest voor sommigen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:45   #315
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik mocht het nergens elders vernemen dan op het VTM nieuws dat een telefonische reactie van Yves Leterme kreeg over deze zaak. Die luidde iets in de aard van (ongeveer letterlijk):
"Ik wil niet reageren op die flauwekul. Ik ben met belangrijker dingen bezig. ... Ik denk dat ze mij schade willen berokkenen en wie mij schade wil toebrengen zal de gevolgen vandaag of morgen wel voelen!"
Het was een vrij korte maar nogal dreigende reactie. Naast een gevoel voor humor zit er blijkbaar toch ook een portie kloten aan de grijze mus.

bron: http://www.vtm.be/asx/index.php?/agility/20070722_hn13
Is hij ook nog wraakzuchtig ?
Oud 23 juli 2007, 10:48   #316
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Juist, het boegbeeld van de partij van Respect zou best zelf wat meer Respect kunnen tonen.
Een staatsgreep en een grote kuis zijn blijkbaar het enige wat jouw 19de eeuwse denkbeelden nog kan redden.
Oud 23 juli 2007, 10:48   #317
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De boegbeelden van partijen zonder respect hebben veel meer nood aan je goede raad, Labyltje.

Respect betonen is echter meer dan een mobieltje wel of niet afzetten tijdens de jaarlijkse bevestiging van het verbond tussen kerk en staat.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 juli 2007 om 10:49.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:49   #318
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Wat ik van dit voorval vooral onhoud is het feit dat wij hier in Vlaanderen met een stemmenkannon van 800.000 stemmen zitten dat plotseling en openlijk tot de conclusie komt dat er een bepaalde pers bestaat die blijkbaar toch niet zo objectief is....wordt het niet hoogtijd dat zijn eigen minister in Vlaanderen de eigen pers eens serieus laat screenen om na te gaan of er geen enorme discrepantie bestaat tussen de politieke oriëntatie en preferentie van de journalisten enerzijds en de politieke werkelijkheid van de bevolking voor wie ze schrijven anderzijds?
De laatste universitaire studie dienaangaande dateert reeds van 2003 en vertelt ons dat 83% van het journaille er een linkse tot extreem linkse politieke overtuiging op nahoudt tegenover +/- 21% bij de bevolking.

Yves Leterme wordt toch getypeerd als een man van cijfers?
Als hij hierop een volledig objectieve studie met dito oplossing probeert te vinden zijn zijn problemen (ook die van een regeringsvorming) reeds voor de helft opgelost.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 juli 2007 om 10:54.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2007, 10:50   #319
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lutirgische diensten storen zijn voor sommigen heiligschennis en voor anderen flauwe kul.
Dat is brute pech voor de eersten en doodgewone lol voor de anderen.
Leterme is wel het boegbeeld van de CD&V en de C staat nog steeds voor Christen. Is de verbondenheid van Leterme dan een leugen ?
Oud 23 juli 2007, 10:50   #320
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta er paf van hoeveel begrip jij kan opbrengen voor bourgeoisnationalistische sentimenten...

Hadden we gisteren van Pietje de syndicalist ook al gezien.

Het enigste vokslied die voor mij telt is de Internationale. De enigste vlag rood. Ik heb even weinig begrip voor bourgeonationalistische Belgische als Vlaamse sentimenten. Moest Leterme (of beter nog iemand als Vande Lanotte) op het feest van de Vlaamse gemeenschap in een vergelijkbare situatie de Marseillaise beginnen zingen hoe zouden jullie daar dan op reageren? Ik neem aan dat dit een kaakslag voor Vlaanderen zou zijn.

In die zin verschillen de "hysterische" reacties van veel Franstaligen helemaal niet met de "hysterische" reacties van veel Vlaams nationalisten als aan hun symbolen wordt geraakt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be