![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#33441 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Die NATO troepen staan klaar om de rus tegen te houden indien ze de grens durven te overtreden en ook maar één grote teen zetten op EU bodem. Hoe meer NATO troepen er aan die grens staan hoe liever ik en alle democratisch voelende burgers het hebben. Ze staan daar om mij en de EU hier te beschermen tegen de agressie van die fascistische troep orks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En vertel ook eens hoe hard ze mogen protesteren tegen deze oorlog... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33443 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33444 |
|
![]() Putin zei volgende gisteren:
‘Russia did not and does not consider itself an enemy of the West.’ Ik verwacht dat deze uitspraak in het westen nogal vlug zal opgevat worden als een teken van zwakte, maar zou het niet kunnen zijn dat zo'n interpretatie eerder getuigt van hoogmoed? |
![]() |
![]() |
![]() |
#33445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33446 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33447 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1207
en bewering zonder bewijs Voor Bucha is geen bewijs, de constante beschietingen werden gedocumenteerd door de OVSE missie. U bent een pathetische leugenaar! Citaat:
Citaat:
] Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2022 om 22:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Racisme mag blijkbaar zolang het maar tegen de Russen gepleegd wordt. Binnen 30 jaar, als het huidige regime zou winnen, is er geen Russische minderheid meer en wordt iedereen die nog Russisch spreekt ter plekke vermoord. Dat is voor u waarschijnlijk vrijheid en democratie. En dan kunt u zich trots op de borst kloppen dat wij in het Westen daaraan meegewerkt hebben!(ik weet dat de overgrote meerderheid van de oude, rechtse zakken op dit forum zoals U een gitzwarte achtergrond hebben) Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2022 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33449 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar soit: de Oekrainers in de Donbass worden dan ook "lichtjes" gemotiveerd om Russische paspoorten aan te nemen. Voedselhulp voor mensen met een Russisch paspoort aannemen. Baby's krijgen automatisch al het Russisch staatsburgerschap, uitkeringen zijn ook enkel voor mensen met een Russisch paspoort, ... Als je weet dat de interesse in Rusland en Oekraïne voor politiek zowat nihil is, wisselt men van paspoort in ruil voor een flesje bier of een brood. Niet moeilijk dat er dan veel "Russen" wonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33450 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33452 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommeke
Citaat:
Van mij mogen ze daar een referendum doen over onafhankelijkheid (en als dat ooit zou goedgekeurd worden, dan mogen ze daarna zelf beslissen met wie ze samenwerken wat mij betreft). Maar een referendum is ingewikkeld, wie betrek je er bij en hoe en gebeurt niet zomaar op 1, 2, 3. Het is simpel iedereen die in die regio s woont, er geregistreerd staat en stemgerechtigd is. Of wie er recent weggevlucht is, richting Kiev, het Westen of Rusland. Let me guess: u vindt dat wie naar Rusland gevlucht is een verrader is en dus geen stemrecht mag hebben? Het is al wel meerdere malen aangetoond dat de Russische media niet te vertrouwen is. Onlangs nog met idiote foto's van een zogezegde vuile bom uit Slovenie. Welke idioot gelooft dat nu? De zogezegde genocide in Donbass van 14000 mensen, terwijl de corrupte rebellen (!) zelfs dat cijfer weerleggen. Maar als men dat steeds blijft herhalen ondanks het weerlegd is met feiten (iets wat u trouwens ook steeds doet, en als u betrapt wordt op liegen, dan zwijgt u in alle talen en reageert u niet meer), dan heet dat indoctrinatie. Tegen zo'n onzin mag best tegen gestreden worden. Dus U zegt dat de Russisch propaganda niet betrouwbaar is, maar de westerse en Oekraiense wel, en dat dus enkel de westerse en Oekraiense moet toegelaten worden. Hitler vond ook dat enkel zijn propaganda betrouwbaar was, de rest moest verboden worden. Iedereen vindt de propaganda van een ander per definitie onbetrouwbaar. De definitie van vrije meningsuiting en vrije pers is net dat iedereen mag zeggen en uitzenden wat die wil, dat mensen beide kanten van het verhaal mogen horen. Als een kant verboden wordt is er geen sprake meer van vrije pers of democratie, maar van censuur en dictatuur. Zover zitten we al in Oekraine en voor een groot stuk in Rusland, en zelfs het Westen gaat die kant op. Met vrijheid en democratie heeft dit verhaal alvast niets te zien, dus ook nier met de zogezegde westerse waarden. Wat betreft die 14000: https://en.wikipedia.org/wiki/War_in...4%E2%80%932022) De Minsk akkoorden voorzagen lokale verkiezingen, voorzagen dat vreemde strijdkrachten (lees: Orcs) zouden weg zijn en dat Oekraïne volledige controle zou hebben over hun grenzen. Dat is nooit gebeurd, Rusland sponsorde daar rebellerende terroristen waardoor er nooit stabiliteit is gekomen om een deftige verkiezing te kunnen organiseren. Ik heb de Minsk akkoorden hier reeds geplaatst, U maakt er een travestie van. EERST moest Oekraine de grondwet veranderen en lokale verkiezingen aanvaarden, DAN pas zou Oekraine de controle over de grens mogen overnemen. https://en.wikipedia.org/wiki/Minsk_agreements Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als RT of de Chinese media een reportage maken over politieke censuur en vervolging in het Westen, mag niemand dus de vergelijking maken met China of Rusland want dat zou "whataboutism" zijn, toch? Of geldt whataboutism alleen als men vergelijkingen met westerse misdaden maakt? Het is trouwens geen whataboutism meer want die sancties raken ons allemaal. De vraag dus waarom Rusland sancties krijgt opgelegd en andere landen die hetzelfde doen niet, is legitiem. Moest de Vlaamse regering bekendmaken dat de stad Antwerpen ineens dubbel zoveel subsidies krijgen en andere steden ineens de helft minder, is dat dan ook whataboutism moest iemand daarover klagen? Moet dat verschil niet gelegitimeerd worden? Laatst gewijzigd door tomm : 28 oktober 2022 om 23:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk geen verbale agressie, geen onbeschoftheid bij Bach wel bij u en mede rechtse zakken, die een groot probleem lijken te hebben met opinies die anders zijn dan die van hen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33454 | |||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is trouwens opvallend hoe kritisch u bent voor situaties in het westen, die u volledig vergelijkt met een analogie van Rusland, maar als dan volgens u Rusland "hetzelfde" doet (dat zegt u toch?) dan zijn het opeens wel heilige boontjes. Laatst gewijzigd door Tommeke : 28 oktober 2022 om 23:47. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zijn opinies vrij , u bent er het toonbeeld van aangezien u nog altijd vrank en vrij uw mening ,hoeveel leugens én verdraaïngen die ook mogen bevatten mag verkondigen ....
Hoe vrij zijn de opinies in uw heimatland vergeleken met hier... En nu rap in uw mand ,en dat ik u niet meer hoor.... Edit : het enige dat ik u en uw vriendjes heb zien doen is al te kritische stemmen door middel van banpunten te versmoren.... Dat is ook typisch een russisch geïnspireerde manier van werken hé .... ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 28 oktober 2022 om 23:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33456 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommeke
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ergens heeft her Westen het regime in Rusland ook ooit aan de macht gebracht, want Poetin is niets anders dan de uitverkozen opvolger van dictator Jeltsin. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tommchen ,het feit dat gij uw pro-russische bagger hier nog altijd moogt verkondigen spreekt anders boekdelen wat betreft verdraagzaamheid en vrijheid van spreken ....
Heel wat anders dan in uw heimatland ,waar critici en andersdenkenden de mond worden gesnoerd door te dreigen met gevangenisstraffen ,zelfs al neem je maar het woord "oorlog" op in je boodschap.... Gij ,hebt hier géén klagen hé ... hip hip halo.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds, dat de fanbasis van ongedierte het vandaag zelf neerschrijft hier zegt boekdelen over het succes van de Russische invasie in het buurland van hun neven. ![]() "Allès kaat koet", hoe zeg je dat in 't Russisch?
![]() |
![]() |
#33460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen al onderhandelen met Putin zou die laatste als een overwinning verkopen. Het enige wat de verdere wereld (incl. NATO & China) moet in de gaten houden is Zelenskyy's gedrag bijschaven tot redelijkheid, indien nodig.
![]() |