Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2008, 08:42   #341
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja, maar ze zijn m.i. toch wel een belangrijke reden vergeten in hun opsomming: een pijnlijke, bijna onmenselijke bevalling. Liever geen kind, dan d�*t te moeten ondergaan.

'De Bevalling' op vt4 was mede-verantwoordelijk voor mijn verlichting, dus dien ik het programma hierbij ook te vermelden.
Uh-Huh,

Ik ben een man en heb dus NOOIT zelf een bevalling ondergaan.

Maar ik denk dat jij eens deftig met moeders moet gaan praten in de kraamafdelingen.
Want de meeste moeders die ik ken, moeten allemaal hard lachen met die bevallingen op TV.
Zij vragen zich zelfs af, of men speciaal zit te wachten om dergelijke bevallingen te kunnen filmen, of dat ze anders een speciaal senario schrijven voor die vrouwen, want de meeste onder hen hebben dat nooit meegemaakt.

Dus dat lijk mij geen goede motivatie om kinderloos te blijven.
Dan vind ik persoonlijk de reden, ik wil als vrouw geen kind omdat ik dan een buikje er aan kan overhouden een veel betere en meer gerechtvaardigde reden.

Een vrouw heeft immers het volste recht haar figuur te willen behouden en er niet te willen uitzien als moederkloek BIG MAMA.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 08:59   #342
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In de huidige samenleving is dat onmogelijk.

Onze (ie Westerse) fertiliteit daalt al langdurig - in Frankrijk ongeveer vanaf 1780 bijvoorbeeld. Maar het (on)natuurlijk ingrijpen van het gezin op de gezinsgrootte valt eerder in de XVI-XVIIde eeuw te situeren. Het is echter het doorbreken van het westers huwelijkspatroon en de hoge mortaliteit in de 19de (volgens sommigen reeds 18de) en vroeg 20ste eeuw dat heeft gezorgd voor een kunstmatige enorme stijging van de gezinsgrootte. Geheel de 20ste eeuw daalde de fertiliteit echter voort, enkel tegengehouden door geboortepieken na crisissituaties zoals de tweede wereldoorlog (babyboom).

Het is volslagen tegen enige bezinning over de geschiedenis in om te proponeren dat vergrijzing eenvoudigweg opgelost kan worden door die geboortes terug de hoogte in te jagen. Zulke opdrijving is enkel kunstmatig en wordt tegengewerkt door een patroon dat zich hier al eeuwen lang manifesteert.

(Ter vergelijking: de gezinsgrootte in het Wenen van 1890 verschilde weinig van die in de XVIIde eeuw en bedroeg ongeveer 4,50.)

in één van de Baltische staten is er onlangs nochtans een succesvolle nataliteitspolitiek gevoerd (zou t voor je moeten opzoeken maar nu ff weinig tijd)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 09:05   #343
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in één van de Baltische staten is er onlangs nochtans een succesvolle nataliteitspolitiek gevoerd (zou t voor je moeten opzoeken maar nu ff weinig tijd)
Behoren de Baltische staten tot het westers huwelijkspatroon? Dat is maar half om half. Hoe dan ook is het eveneens een kunstmatige verhoging. Dat is juist de essentie van een "nataliteitspolitiek"; een a priori door een termijn beperkte periode van stimulansen die hoe dan ook uitdoven: waarop de slag alsnog wordt toebedeeld. Daarbij komen zulke staten uit een langdurige crisissituatie, en worden ze gedreven door een zucht naar profilering ten opzichte van aanzienlijke minderheden (ie Russen).
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 09:19   #344
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Behoren de Baltische staten tot het westers huwelijkspatroon? Dat is maar half om half. Hoe dan ook is het eveneens een kunstmatige verhoging. Dat is juist de essentie van een "nataliteitspolitiek"; een a priori door een termijn beperkte periode van stimulansen die hoe dan ook uitdoven: waarop de slag alsnog wordt toebedeeld. Daarbij komen zulke staten uit een langdurige crisissituatie, en worden ze gedreven door een zucht naar profilering ten opzichte van aanzienlijke minderheden (ie Russen).
maar nee, volgens mij is trouwens een tamelijk lichte wijziging van onder de twee naar boven die twee een hemelsbreed verschil bvb van 1.8 naar 2.2 betekent wel dat je bevolking aangroeit ipv inkrimpt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 09:45   #345
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hee, het hoéft niet.
Maar straks niet zeuren waar je pensioen blijft hé?
Als je 40 jaar gewerkt hebt, en de staat elke maand van de helft heeft afgeroomd van wat je aan uw werkgever kost, dan heb je RECHT op pensioen.
Men had al lang een systeem moeten uitbouwen dat de de volgende generatie niet met het pensioen van de vorige belast.

Laatst gewijzigd door lantjes : 22 januari 2008 om 09:57.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:04   #346
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de huidige samenleving is dat onmogelijk.

Onze (ie Westerse) fertiliteit daalt al langdurig - in Frankrijk ongeveer vanaf 1780 bijvoorbeeld. Maar het (on)natuurlijk ingrijpen van het gezin op de gezinsgrootte valt eerder in de XVI-XVIIde eeuw te situeren. Het is echter het doorbreken van het westers huwelijkspatroon en de hoge mortaliteit in de 19de (volgens sommigen reeds 18de) en vroeg 20ste eeuw dat heeft gezorgd voor een kunstmatige enorme stijging van de gezinsgrootte. Geheel de 20ste eeuw daalde de fertiliteit echter voort, enkel tegengehouden door geboortepieken na crisissituaties zoals de tweede wereldoorlog (babyboom).

Het is volslagen tegen enige bezinning over de geschiedenis in om te proponeren dat vergrijzing eenvoudigweg opgelost kan worden door die geboortes terug de hoogte in te jagen. Zulke opdrijving is enkel kunstmatig en wordt tegengewerkt door een patroon dat zich hier al eeuwen lang manifesteert.

(Ter vergelijking: de gezinsgrootte in het Wenen van 1890 verschilde weinig van die in de XVIIde eeuw en bedroeg ongeveer 4,50.)
In Wenen... Hoe zat het evenwel op het platteland?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:22   #347
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Uh-Huh,

Maar ik denk dat jij eens deftig met moeders moet gaan praten in de kraamafdelingen.
Want de meeste moeders die ik ken, moeten allemaal hard lachen met die bevallingen op TV.
Zij vragen zich zelfs af, of men speciaal zit te wachten om dergelijke bevallingen te kunnen filmen, of dat ze anders een speciaal senario schrijven voor die vrouwen, want de meeste onder hen hebben dat nooit meegemaakt.

Dan vind ik persoonlijk de reden, ik wil als vrouw geen kind omdat ik dan een buikje er aan kan overhouden een veel betere en meer gerechtvaardigde reden.

Een vrouw heeft immers het volste recht haar figuur te willen behouden en er niet te willen uitzien als moederkloek BIG MAMA.
De meeste moeders die ik daar al over heb gesproken beschrijven dat gevoel toch als het meest pijnlijke wat ze ooit in hun leven hebben gevoeld. Nu ja, mocht ik een moeder zijn ik zou me daar niet door laten tegenhouden, maar je moet dat pijngevoel niet minimaliseren.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:32   #348
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Uh-Huh,

Eh bien... ik wil geen kinderen omdat ik mijn figuur wil behouden.

En ook een beetje omdat het een verdomd pijnlijke bedoening is.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:36   #349
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
En ook een beetje omdat het een verdomd pijnlijke bedoening is.
Nog nooit gehoord van een epidurale?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:36   #350
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De meeste moeders die ik daar al over heb gesproken beschrijven dat gevoel toch als het meest pijnlijke wat ze ooit in hun leven hebben gevoeld. Nu ja, mocht ik een moeder zijn ik zou me daar niet door laten tegenhouden, maar je moet dat pijngevoel niet minimaliseren.
Ik minimaliseer dat niet.
Ik heb ook dat recht niet als man.
Maar met de huidige medische kennis, is daar een mouw aan te passen.

Vind dat dus geen goei reden.
Maar ik vind dus dat het aan eenieder zelf is om te beslissen of men kinderen wil of niet en dat de maatschappij helemaal niet het recht heeft om zich daar mee te bemoeien en zeker niet om mensen te veroordelen omdat ze kinderloos willen blijven.
Oud 22 januari 2008, 12:40   #351
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Nog nooit gehoord van een epidurale?
En mijn figuur dan?
Oud 22 januari 2008, 12:43   #352
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mijn figuur dan?
Uh-Huh, dit is een weggever hé..... (maar ik durf niet... )
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:44   #353
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En mijn figuur dan?
Hoe gaat je figuur er over vijftig jaar uitzien denk je (ook al heb je geen kinderen gehad)?
Oud 22 januari 2008, 12:49   #354
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe gaat je figuur er over vijftig jaar uitzien denk je (ook al heb je geen kinderen gehad)?
Geen idee, maar ik zal tenminste met een gerust geweten door het leven kunnen gaan omdat ik dan weet dat ik alles heb gedaan, inclusief geen kinderen krijgen, om m'n figuur te behouden.
Oud 22 januari 2008, 12:53   #355
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen idee, maar ik zal tenminste met een gerust geweten door het leven kunnen gaan omdat ik dan weet dat ik alles heb gedaan, inclusief geen kinderen krijgen, om m'n figuur te behouden.
Een oude wijsheid vervat in een spreuk: "Niets vergaat, alleen de schijn en de leugen". Uiterlijke schijn vergaat. Investeer liever uw tijd en moeite in andere zaken. Als kinderen bijvoorbeeld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2008, 12:54   #356
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een oude wijsheid vervat in een spreuk: "Niets vergaat, alleen de schijn en de leugen". Uiterlijke schijn vergaat. Investeer liever uw tijd en moeite in andere zaken. Als kinderen bijvoorbeeld.
Nee, daar bedank ik ook voor: er zijn al genoeg alleenstaande moeders in de maatschappij.
Oud 22 januari 2008, 12:55   #357
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze er op haar 70 nog uitziet als mijn kinderloze tante van 85, wel dan mag ze er op die leeftijd nog best wezen, als ze er uitziet zoals mijn 30jarig nichtje na haar 3 zwangerschappen, wel dan wil ik haar niet tegen in een donker smal steegje, want die is percies nog in verwachting van een drieling.
Oud 22 januari 2008, 12:56   #358
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, want een "mooi" figuur is echt wel het belangrijkste in het leven...

Kan je nog meer oppervlakkig zijn?
Oud 22 januari 2008, 12:57   #359
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

En het is overigens helemaal niet zo dat, als je kinderen hebt gehad, je figuur om zeep is. Er zijn genoeg vrouwen die hun oude figuur terugkrijgen na een bevalling.

Maar of dat nu belangrijk moet zijn...
Oud 22 januari 2008, 12:57   #360
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, want een "mooi" figuur is echt wel het belangrijkste in het leven...

Kan je nog meer oppervlakkig zijn?
Ja.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be