Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 12:44   #341
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Was dat dat ding met die grote letters die op de grond door elkaar liggen die je op de tv-beelden ziet?
Klinkt in ieder geval als dusdanig. Kan je beelden geven?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:47   #342
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Klinkt in ieder geval als dusdanig. Kan je beelden geven?
http://www.youtube.com/watch?v=uFNUF3LxMG4

Rond 2'05''

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 19 augustus 2011 om 12:47.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 12:48   #343
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee; die beelden zijn genomen met de rug van de cameraman naar de ingang.

Zover ik het zowat inschat. 'k was er dit jaar neit bij - gelukkig.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 19 augustus 2011 om 12:49.
Oud 19 augustus 2011, 12:49   #344
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
Gisteren een dagje naar Pukkelpop geweest om eens de Foo Fighters aan het werk te zien. Auto onder het Kolonel Dusartplein geparkeerd en dan bus genomen naar de festivalweide we gingen dan wel die 7 kilometer te voet afleggen na het concert.

Leuke sfeer, los én warm. In de late namiddag begon de lucht toch een rare kleur te krijgen en er het zag er redelijk doods uit alle vogels weg. Het festivalterrein hebben wij een 30-tal minuten voor die onweersbui verlaten. Immense stortregen, rukwinden en hagelstenen en als je dat op je krijgt doet dat enorm veel zeer en dat is koud. Wat proberen te schuilen. Als de lucht zo'n raar kleur begint te krijgen dan MOET je gewoon weggaan. Anderhalf uur later met mijn gezelschap volledig doorweekt in mijn wagen gekropen.

Hoe het er aan toegegaan is kan ik niet weten, wel was er enorme chaos op de autostrade. Maar zo'n weerfenomeen zie je aankomen hoor en als organisatie moet je je publiek waarschuwen. De organisatie heeft toch een redelijk zware fout gemaakt ..
ja, in je auto zat je veilig.
als er een boom opvalt is dat slechts een deukje.
Oud 19 augustus 2011, 12:50   #345
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ohja; en die gigantische constructie die de ingang is... die is omvergevallen/ingestort. ('k weet het niet juist, maar in ieder geval kapot.) Stel u voor dat ze op die moment daar 40 000 man aan't ontruimen waren.
Het was niet de ingang zelf (enfin, de controleposten), het was de doorgang tussen camping en wei, waar je ook langs moet als je via de controleposten (wat jij bedoelt denk ik) de wei op wilt. Dat is inderdaad sowieso een bottleneck. Was dit jaar precies breder gemaakt, dus het viel wel mee, voor de storm.

Die stelling, met "pukkelpop" erop in grote letters, heb ik met eigen ogen zien vallen waardoor ik snel realiseerde dat er iets goed fout zat (en dat was niet eens op het hoogtepunt van de storm).

Die doorgang was dus versperd (en instabiel!) vlak na de storm en er begon daar een massa te verzamelen van mensen die wsk naar de camping wilden. Ik denk dat de organisatie goed heeft gedaan te zeggen dat er misschien nog muziek zou komen om een massale toeloop naar de versperde uitgang te vermijden.

Ivm evacuatie; ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen. Slachtoffers zijn op vele plaatsten gevallen, aan de shelter (achteraan), eettent aan de club (een heel eind daar vandaan) en de chateau natuurlijk. Blijkbaar is de boiler ook geraakt. Het was nergens veilig; waar moesten die mensen naar toe?; op de camping zijn ook slachtoffers gevallen he. Nee ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen...
Oud 19 augustus 2011, 12:51   #346
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het filmpje met de boom door het dak van de (ik denk) boiler is echt grellig.
Oud 19 augustus 2011, 12:54   #347
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
beeldt u in hoe dat gaat; je begint een filmpje te maken als het stevig regent, dan is het nog leuk en het is spectaculair; als het echt heftig wordt, kunnen er 2 dingen gebeuren: ofwel stop je en doe je iets ofwel doe je iets en loopt het filmpje gewoon door (zonder dat je het weet); ik heb tot nu maar één filmpje gezien die echt het hoogtepunt van de storm heeft gevat en da's van in die kraam waarbij de chateau instort; alle andere filmpjes die ik tot nu zag stopten vroeger (ook die van het main stage trouwens)
die stopt eigenlijk ook efkes eh. als ze zelf gaan lopen.
pas derna doet ie weer verder.
Oud 19 augustus 2011, 12:54   #348
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het filmpje met de boom door het dak van de (ik denk) boiler is echt grellig.
'k denk dat het een dranktent is.
Oud 19 augustus 2011, 12:55   #349
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ah, kan ook. Maar 't is grellig nonetheless. :s
Oud 19 augustus 2011, 12:58   #350
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Mijn excuses, maar dat is DIKKE ZEVER. De maximale evacuatietijd voor sportstadia van die capaciteit en hoger is 8 minuten.

Na de openingsceremonie van de Olympische Spelen in Peking waren op 27 minuten 91.000 bezoekers met hun vervoer van de parkings.
Hello. Het stormde. Ook buiten het festivalterrein. Je bent echt niet veiliger daar hoor.
Oud 19 augustus 2011, 12:59   #351
Tavek
Banneling

Standaard

In de VS, toen het phase 2 weather alert was, hielden de verantwoordelijken van de uitbating ons binnen. Er kwam zwaar onweer aan.

Ongeveer hetzelfde systeem zou kunnen werken bij ons. Weeralarm = rustig vertrekken naar veilige zones (men zou van de camping een veilige zone kunnen maken ?) en het festival even stilleggen todat de storm over is.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 13:00   #352
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dan ga je toch zwaar mogen investeren voor dat je van de camping 'een veilige zone' kan maken, vrees ik.
Oud 19 augustus 2011, 13:02   #353
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Hoe zijn de meeste mensen gewond geraakt? Door rondvliegende bomen of door ineenstortende constructies? Aan het eerste kan de organisatie weinig doen, me dunkt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 13:02   #354
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
In de VS, toen het phase 2 weather alert was, hielden de verantwoordelijken van de uitbating ons binnen. Er kwam zwaar onweer aan.

Ongeveer hetzelfde systeem zou kunnen werken bij ons. Weeralarm = rustig vertrekken naar veilige zones (men zou van de camping een veilige zone kunnen maken ?) en het festival even stilleggen todat de storm over is.
In de VS hebben ze daar natuurlijk al meer ervaring mee gezien wervelstormen daar vrij courant voorkomen. Daar geeft men zelfs tijdens tv-uitzendingen 'tornado alert' in een lichtkrant onderaan het beeld.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 13:06   #355
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan ga je toch zwaar mogen investeren voor dat je van de camping 'een veilige zone' kan maken, vrees ik.
Kijk,

Het gebeurt vaker. Twee maanden geleden is in de VS ook nog een podium ingezakt onder invloed van noodweer. In europa gebeurt het ook, en zo zeldzaam is het niet.

Ik vind persoonlijk dat men hier lessen uit moet leren. Men kan inderdaad de constructies wel verstevigen (kost geld, maarbon) maar uiteindelijk heeft Nynorsk een zeer valabel punt: hagel en rondvliegend puin zorgt voor enorm veel slachtoffers. Dus moet je eigenlijk gewoon het precautionary principle toepassen: indien er een weeralarm is, en er is kans op hevig weer, gewoon even de boel stilleggen, de tenten en constructies beveiligen en de festivalgangers in veiligheid brengen.

Een uur of 2 later kan het voorbij zijn en kan het feest weer beginnen. Niet fijn voor de mensen, maar als je weet dat je er levens mee kunt redden....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 13:09   #356
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus moet je eigenlijk gewoon het precautionary principle toepassen: indien er een weeralarm is, en er is kans op hevig weer, gewoon even de boel stilleggen, de tenten en constructies beveiligen en de festivalgangers in veiligheid brengen.

Een uur of 2 later kan het voorbij zijn en kan het feest weer beginnen. Niet fijn voor de mensen, maar als je weet dat je er levens mee kunt redden....
Constructief voorstel
Oud 19 augustus 2011, 13:10   #357
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het was niet de ingang zelf (enfin, de controleposten), het was de doorgang tussen camping en wei, waar je ook langs moet als je via de controleposten (wat jij bedoelt denk ik) de wei op wilt. Dat is inderdaad sowieso een bottleneck. Was dit jaar precies breder gemaakt, dus het viel wel mee, voor de storm.

Die stelling, met "pukkelpop" erop in grote letters, heb ik met eigen ogen zien vallen waardoor ik snel realiseerde dat er iets goed fout zat (en dat was niet eens op het hoogtepunt van de storm).

Die doorgang was dus versperd (en instabiel!) vlak na de storm en er begon daar een massa te verzamelen van mensen die wsk naar de camping wilden. Ik denk dat de organisatie goed heeft gedaan te zeggen dat er misschien nog muziek zou komen om een massale toeloop naar de versperde uitgang te vermijden.

Ivm evacuatie; ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen. Slachtoffers zijn op vele plaatsten gevallen, aan de shelter (achteraan), eettent aan de club (een heel eind daar vandaan) en de chateau natuurlijk. Blijkbaar is de boiler ook geraakt. Het was nergens veilig; waar moesten die mensen naar toe?; op de camping zijn ook slachtoffers gevallen he. Nee ik zie echt niet in wat ze hadden kunnen doen...
Ik denk eigenlijk dat ze er goed aan hebben gedaan om niéts te doen.
Ze hadden 2u of 3u op voorhand kunnen evacueren, maar probeer 60000 man maar te overtuigen dat ze weg moeten als het stralend weer is, en bovendien kan je de precieze plaats van dat onweer niet voorspellen. 60000 man de baan opsturen als er onweer voorspeld is, kan dramatisch aflopen.
Toen het onweer in aantocht was, was het iig te laat om te evacueren. Risico op paniek en vertrappelen is gewoon groter dan het onweer zelf.
Ik denk dat iédere organisator op het moment dat iedereen naar de tenten liep en het wel heel hard waaide moet gedacht hebben van: fok, dat kan instorten.
Was er enen dwaas geweest die DAN die tenten geevacueerd hebben, dan zaten we nu met tig keer zoveel doden.
Ze hebben niks gedaan eh, en er is geen massapaniek uitgebroken.
Oud 19 augustus 2011, 13:18   #358
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe ga je van die camping een veilige zone maken?
Die hagel kon nog groter hoor.
Denk je dat je 60000 mensen rustig op een camping kunt laten blijven als er grote hagelstenen neervallen en er vanalles van de grond opgepikt wordt door de wind en langs je heen vliegt?
Oud 19 augustus 2011, 13:18   #359
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Hoe zijn de meeste mensen gewond geraakt? Door rondvliegende bomen of door ineenstortende constructies? Aan het eerste kan de organisatie weinig doen, me dunkt.
Gewond weet ik niet; de dodelijke ongevallen zijn omgevallen constructies/bomen.
Oud 19 augustus 2011, 13:20   #360
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk,

Het gebeurt vaker. Twee maanden geleden is in de VS ook nog een podium ingezakt onder invloed van noodweer. In europa gebeurt het ook, en zo zeldzaam is het niet.

Ik vind persoonlijk dat men hier lessen uit moet leren. Men kan inderdaad de constructies wel verstevigen (kost geld, maarbon) maar uiteindelijk heeft Nynorsk een zeer valabel punt: hagel en rondvliegend puin zorgt voor enorm veel slachtoffers. Dus moet je eigenlijk gewoon het precautionary principle toepassen: indien er een weeralarm is, en er is kans op hevig weer, gewoon even de boel stilleggen, de tenten en constructies beveiligen en de festivalgangers in veiligheid brengen.

Uw beleid richten op grote uitzonderlijke gevallen is nu niet bepaald slim te noemen. Ik zie niet in waarom pukkelpop ook maar iets zou moeten veranderen, eigenlijk.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be