![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @fcal
Welke verdeelsleutels ivm persoonsgebonden verworven rechten ten laste van de staat ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ben geen financieel expert, verre van, maar het staat me echter voor dat de Belgen, zoals vanouds, de Nederlanders afpersten om hun aandeel daarin op het droge te brengen tegen een veel te hoge prijs. http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...r-maakte.dhtml Hoe dan ook, terwijl de Fransen zwaar gokten met de Belgische spaarcenten én verloren, hebben ze nu de kip met de gouden eieren binnengehaald onder de paraplu van BPN Paribas, dank zij Leterme & co. Zelfs Davignon stelde nog enkele weken voor de schorsing van het aandeel, dat er niets aan de hand was, om te voorkomen dat de spaarders massaal hun geld zouden afhalen. Ondertussen mag de belastingbetaler garant staan voor de borgstelling, idem voor het perfide Dexia-verhaal en zal er ook hier geen enkele verantwoordelijke op de blaren moeten zitten, integendeel, de betrokkenen worden er zelfs nog voor beloond ook. Oh well... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Diego Raga
Je haalt hier Dexia en Fortis volledig door elkaar. Als je geïnteresseerd bent in Fortis moet je zeker maar eens het expertenrapport in opdracht van een Nederlands gerechtshof eens lezen: http://www.polis23.net/nl/NL/system/...+Amsterdam.pdf
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 15:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Helaas kan ik die tekst niet copypasten, maar het is in elk geval veelzeggend over de frauduleuze mentaliteit naar de spaarder/aandeelhouder toe. De verklaringen die allerlei bestuurders B/NL hier aflegden, staan ook garant voor een minachting van de aandeelhouders. Ondertussen is er nog geen enkele van die big dudes voor een rechtbank verschenen en/of veroordeeld, terwijl de doorsnee burger wordt uitgekleed bij een vermoede of vastgestelde boekhoudkundige 'fout'. Het zijn zelfs de grote haaien hier en de VS die aan de grondslag liggen van de bankencrisis en de staatskassen/belastingbetaler mogen huppeldepup zwaar bijspringen. De enige die in deze wereldwijde materie veroordeeld is, is bij mijn weten Maddoff, maar die had dan ook +/- 50 miljard $ binnen zijn familie verdeeld, de rest fraudeert gewoon verder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens als je zo'n zaken wil zeggen doe het dan op zijn minst met een correcte spelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn dus gewoon fout omdat we fout zijn . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat heeft de N-VA tot nu bereikt met de 'stap-voor-stap'-aanpak? We zitten met een minderheidsregering die een ramp is voor Vlaanderen, we hebben een rampzalige staatshervorming, en het enige wat de N-VA daar tegenover kan plaatsen is dat ze vanuit de Vlaamse regering de zaak nog wat zou kunnen tegenwerken. Maar jammer genoeg is zelfs dit laatste niet mogelijk (de N-VA-ministers zullen braaf moeten meewerken aan de concrete uitvoering van de staatshervorming) omdat ze in die Vlaamse regering natuurlijk moeten samenwerken met dezelfde partijen die Vlaanderen op federaal niveau verraden hebben. Eén ding wil ik de N-VA wel nageven: in de periode 2007-2011 is er bij de Vlamingen een enorme bewustvorming ontstaan over de onwerkbaarheid en onwenselijkheid van de Belgische staat, iets wat het VB vanuit haar gecordonniseerde positie nooit heeft kunnen doen. Deze bewustvorming is essentieel, maar niet voldoende, uiteindelijk zal de Belgische staat ook effectief gesloopt moeten worden. En dat zullen we, zoals ik hierboven stelde, niet bereiken door met de traditionele partijen en de Franstaligen samen te werken, maar enkel en alleen door het systeem aan de kant te zetten en voorgoed buiten België te stappen. En dat is, de Vlaamse volksaard kennende, inderdaad een moeilijke weg, maar desalniettemin de enige weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
aan de Belgische leiband blijven lopen of in het cordon. Vroeg of laat gaat men kleur moeten bekennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het jammer dat die rapporten zo weinig zijn belicht in de media. Het geeft voer om een goede documentaires. Het zijn inderdaad knurften van rapporten maar de het leest als een thriller. Nu ik was indertijd ook enorm geschokt toen bleek dat de geruchten over nog maar eens een kapitaalverhoging voor Fortis formeel door de CBFA ontkent werden en het een paar weken nadien prijs was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Daarom lezen we er (nog) amper iets over. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 12 oktober 2012 om 18:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Diego Raga
Het meest gecorrumpeerde land van Europa is nog altijd Griekenland gevolgd door Italië tenzij je Rusland ook tot Europa rekent. Wat bankenregulatie betreft, dit is al bij al in België nog integere bedoening gebleken in vergelijking met Nederland, Duitsland, UK en Ierland.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat Janssens in Antwerpen wint en Dewever 2-de is , doch toch samen met het VB een ruime meerderheid kan vormen.
Dan wil ik wel eens zien welke positie "de kracht van verandering" gaat innemen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het retail bankieren was dik in orde, het zakenbankieren heeft de boel naar de kloten geholpen. Om dan als belgische staat garant te staan voor dergelijke sommen was een risico dat men niet aandurfde vandaar de optie op verkoop. De retail klant (de spaarder) is veel erger gekloot door die misdadigersbende van votron, lippens en consoorten dan dat de meesten ooit beseft hebben. De aandeelhouder die is helemaal bij de bok gezet. Het is schandalig dat noch maurice lippens noch votron ooit maar één dag in de gevangenis hebben gezeten. En ze zullen alletwee dood zijn voor de juridische mallemolen ooit een uitspraak zal doen. De processen zullen nog jaren aanslepen en die twee zullen de dans ontspringen met misschien ergens binnen tien jaar een principiële veroordeling. Remember KB-Lux. En dat was dan nog actieve fraude. Hier speelt men voluit op het feit dat "iedereen" in de bancaire wereld zo werkte. Trouwens het verhaal van de hollanders is ook zo fraai niet... Wouter Bos heeft zijn woord gebroken in de deal die hij met belgie maakte om alsnog te proberen in de vroege dagen van die crisis om de bank te redden zonder externe verkoop aan een derde partij. De enige reden dat fortis dit heeft kunnen overleven is dat ze op de balans zijn gekomen van de sterkste bank van heel europa, die zijn zo zwaar dat ze quasi niet omver te krijgen zijn door de markten. In elk stand alone scenario was fortis nu failiet volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
|
![]() Citaat:
"Natuurlijk, dat wisten we al in 2001 dat zoiets ging gebeuren, maar ja, daar valt nu niks meer aan te doen éh..." Dat staat dus bij mijn weten gelijk aan schuldig verzuim, om het begrip medeplichtigheid nog even niet in aanmerking te nemen. Helaas blijven die corrupte teelbalhouders het mooie weer maken in de financien van hun land, uiteraard hierbij gniffelend gesteund door de EU-collabo's. Wraakroepend gewoon. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Diego Raga
Reynders heeft zich toen slecht uitgedrukt. Als je het hele interview beluisterde stelde Reynders dat Griekenland net als ons land niet aan de Maastrichtnormen voldeed ( max 60% overheidsschuld, max 3% tekort). Dat neemt niet weg dat de EU nu de Nobelprijs van de vrede krijgt om te verantwoorden dat de PIIGS landen er deel van uitmaken. De discussie van Europa met twee snelheden, de Club Med problematiek en de neuro/zeuro discussies dateren inderdaad reeds van voor het toetreden van Griekenland tot de EU. Ze hebben al die probleemlanden er toen maar bijgenomen om de lieve vrede te bewaren. Wat IJsland betreft, die hebben gewoon Nederland, de UK, België en GH Luxemburg laten stikken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 12 oktober 2012 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Echter, wie ook medeplichtig is in deze multi-volksmisleiding zijn de kopstukken van �*lle Belgo-partijen hier, zonder uitzondering, want ik kan me niet voorstellen dat deze poco-oplichters hier nooit van op de hoogte waren. Leterme, Dehaene, Verhofstadt, Reynders, Maystadt, VDL, Di Rupo, Onckelinx, Mdme Non en noem ze maar op, allen hebben hier hun zwijgzame medeweking aan verleend. Gelukkig waren er de 'taalfaciliteiten, de NVA en het VB' om de publieke aandacht af te leiden van de ware tragedie die zich achter de schermen afspeelde, waarvoor de bevolking tot in de -tigste generatie financieel mag blijven opdraaien voor het gegraai hunner verkozenen. Leve Belgie, dus. En voorts Peter, ik wil ook niet nastampen naar mensen als u en u heeft hierin zeker ook geen rechtstreekse medewerking aan verleend, maar door stemgewijs dit Belgo-facisme mede te ondersteunen is deze rampspoed pas goed mogelijk gemaakt ddor diezelfde voornoemde sujetten, waardoor u en ook uw nakomelingen daar nog levenslang voor zullen mogen opdraaien. |
|
![]() |
![]() |