![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk toch dat dit een pak boven de wegentax zal uitkomen hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Het is een diesel, als het echter aan mij gelegen had dan hadden we een benzineversie genomen op LPG., da's pas milieuvriendelijk.. Hoe komt het dat de groentjes daar vroeger geen werk van gemaakt hebben. Bekijk me zeker niet als ne groene (crosserke....) maar ik vind wel dat men rekening moet houden met het milieu binnen bepaalde perken. Weten jullie hoeveel uitstoot een Boeing 747 heeft op een trip tussen Zaventem en New York? 5 TON vuiligheid! En dat weet ik uit goede bron. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat stel je dan als alternatief? Met de yaris gaat dat niet lukken zenne. Terug naar de roeiboten dan maar?? Laatst gewijzigd door Bill : 7 december 2004 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |||
|
![]() Citaat:
Een SUV of 4x4 is een stap terug in de tijd, en logisch want deze auto's zijn daarvoor nooit ontworpen. Daarom is er nu een probleem dat ze zo massaal op de baan komen, de wagens zijn meestal niet aangepast . Over enkele generaties van wagens kan dit anders zijn en dan mag van mij zo'n SUV zonder probleem rondrijden tot dan...[/quote] Fact is dat als men zich met een SUV aan het verkeersreglement houdt, die niet meer of minder gevaarlijk is als een andere auto. Er zijn argumenten te maken voor elk individueel model van wagen (zoals je zelf al aangaf is de Vitara bvb. veiliger omdat hij zo traag is ![]() Ik zie absoluut geen noodzaak om, omwille van de veiligheid, de SUV te gaan bannen uit het verkeer. Als je voertuigen wil gaan bannen en enkel het veiligste overhouden, dan mogen we vanaf morgen allemaal met het openbaar vervoer en de fiets. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#348 | |
|
![]() Citaat:
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country." -Hermann Goering (1893 - 1946) Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor The second in command of the Third Reich |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |||||||
|
![]() Citaat:
ach nee helemaal niet ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Banneling
|
![]() Zeg K9,
Waarom rijdt U niet met een Ford Ka? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
|
![]() K9, gij vraagt mij om te bewijzen dat vrachtwagens gevaarlijker zijn dan 4x4 ?
Wel hoeveel dode hoekongevallen gebeuren er met ne 4x4 en hoeveel met vrachtwagens ? En volgens UW REDENERING is hoe zwaarder en hoe hoger een wagen is hoe gevaarlijker hij is voor de voetgangers. Goed ik wil dat zelfs niet ontkennen, ik erken dat dat zo is. en dan redeneer ik verder he. Wel zeg mij dan waarom gij als 'veiligheidsargument' wel zwaar tilt aan 4x4 wagens in de stad, maar niet aan minibuskes, bestelwagens, kleine vrachtwagens en grote vrachtwagens in diezeflde stad ? Wees dan rechtlijnig en eis dat alleen kleine stadsauto's nog maar in de stad mogen rijden he. Maar neen ge neemt er selectief een model uit dat nogal veel gekocht wordt door "rijkere" mensen en een model dat nogal wat jalouzie opwekt... Dus ofwel zegt ge ja ik ben er jaloers op en ik gun ze het niet, maar kom niet af met een veiligheidsargument want dan ben je hypochriet.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
|
![]() Bestaat er trouwens een europees onderzoek,k9, dat bewijst dat in Europese steden 4x4 voertuigen veel meer ongevallen veroorzaken dan andere voertuigen ?
Geen amerikaans onderzoek aub want de structuur van steden in de usa en europa kan je niet vergelijken.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Merk op dat voor enkele jaren toen SUV's ed nog niet populair waren als gewone personenwagen er geen enkel probleem was, nu dat ze zo populair worden wel. Citaat:
Citaat:
Om jouw logica te gebruiken: snelheidsbeperkingen zijn onzinnig, als je een snel genoeg wagen hebt moeten de andere maar niet jaloers zijn.
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
|
![]() k9 waarom zijn die 4x4 onveiliger dan personenwagens ?
Ik herinnner me dat je gezegd hebt bvb omdat ze hoger zijn en dus de andere wagens ook raken op een andere plaats (deze redenering telt dus ook voor vrachtwagens en minibussen ed) Voor de voetgangers was de impact groter wegens het grotere gewacht van een 4x4 tov een gewone personenwagen (deze redenering telt dus ook voor vrachwagens en minubussen ed) En voor zover ik weet is de aankoop van een personenwagens nog vrij (maar hoelang nog he).. voor zover de wagen aan de door de staat bepaalde veiligheidsnormen voldoet. Waarom dat iemand een bepaalde (toegelaten) wagen koopt of nodig heeft is van geen tel .. behalve voor regelneukers natuurlijk.. Ondertussen weet ik nog altijd niet dat als er zo'n verbod moest komen in Antwerpen hoe mijn vrouw haar wekelijkse avondcursus moet gaan volgen aangezien er geen openbaar vervoer is na 8 uur van en naar ons dorp ? Trouwens het 4x4eke van mijn vrouw is de kleinste wagen die voor onze deur staat en diegene die nog het minste verbruikt ook... Mijne gewonen monovolume (groot gezin he...) neemt veel meer plaats in in de stad en als ge daardoor overhoop gereden wordt... dan krijgde ook ne fermen deuk in uw lichaam hoor, ik denk nog fermer dan met het 4x4eke van mijn vrouw...
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Burger
|
![]() Afschaffen is wat te ver gezocht. Maar het is een feit dat de 4x4 een relatief onveilig voertuig is voor de andere mensen in het verkeer. De enige oplossing, denk ik, is het sensibiliseren van 4x4 chauffeurs en hen er op attent maken dat ze met een potentieel moordwapen op de baan rijden. Maar langs de andere kant, elke auto is een potentieel moordwapen. Het hangt in principe meer af van degene die ermee rijdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
|
![]() goede verkeersopleiding : DAT IS HETGEEN MOET GEBEUREN !!!!!!!!
sorry ik liet mij even gaan.
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |