Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 26 april 2019, 18:44   #341
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helaas voor u, is uw uitspraak maar hoogst twijfelachtig en ver van de waarheid. Zeker voor wat Afrika betreft.

Hoe roder, hoe meer vervuild het land is
(en dus ook het meest vervuilt).

Bekijk eens de kaarten van ecologische voetafdruk per land en per inwoner. Dan zie je dat de westerse landen nog steeds bovenaan staan.

Zolang we de schuld op een ander blijven steken gaan we gezellig samen ten onder. Mensen zonder kinderen en kleinkinderen zijn hier niet de beste raadgevers vrees ik. Dat klinkt dan nogal gemakkelijk "laat me met rust. Wat er na mij gebeurt kan me niet schelen"

Wat is trouwens die grijze kleur van België op dat kaartje? Geen gegevens? Wat is de bron daarvan? Een angelsaxische NGO of zo? De Kazakse steppen vervuilder dan België? Ik betwijfel het.

Laatst gewijzigd door Bach : 26 april 2019 om 18:49.
Bach is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 april 2019, 18:54   #342
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Bekijk eens de kaarten van ecologische voetafdruk per land en per inwoner. Dan zie je dat de westerse landen nog steeds bovenaan staan.
Ik heb U al gezegd dat die "per inwoner" een zotte statistiek is. Hoe meer mormels ge kweekt, hoe "properder" ge dan wordt. Niet iedereen is evenveel waard he. De mormels van een gezin van 10 zijn 5 keer minder waard dan de twee kinderen van een westers huishouden, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 26 april 2019 om 18:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 03:23   #343
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
5000Kw per persoon, da's wat een moderne, zuinige edoch comfortabele levensstandaard anno de 21ste eeuw kost.
Citaat:
Zolang we de schuld op een ander blijven steken gaan we gezellig samen ten onder.
Citaat:
Mensen zonder kinderen en kleinkinderen zijn hier niet de beste raadgevers vrees ik. Dat klinkt dan nogal gemakkelijk "laat me met rust. Wat er na mij gebeurt kan me niet schelen"
Nochtans de beste zet iemand kan doen opm het milieu na zijn/haar dood niet meer te belasten. Wat is nu 100 jaar op de geologische schaal?
Citaat:
Wat is trouwens die grijze kleur van België op dat kaartje? Geen gegevens? Wat is de bron daarvan? Een angelsaxische NGO of zo? De Kazakse steppen vervuilder dan België? Ik betwijfel het.
Eigenlijk kan dat een erfenis zijn van de Sovjets. Kazachstan was het uitgelezen plekje waar die kwispels atoombomproeven hebben uitgevoerd. Ook het Aralmeer zit in die regio
Oud 27 april 2019, 09:13   #344
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang we de schuld op een ander blijven steken gaan we gezellig samen ten onder. Mensen zonder kinderen en kleinkinderen zijn hier niet de beste raadgevers vrees ik. Dat klinkt dan nogal gemakkelijk "laat me met rust. Wat er na mij gebeurt kan me niet schelen"
Ik heb wel kinderen hoor, maar het kan mij toch niet schelen wat er na mij gebeurt. Ik geef om mijn kinderen wanneer ik leef, niet wanneer ik dood ben.
Oud 27 april 2019, 09:23   #345
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb wel kinderen hoor, maar het kan mij toch niet schelen wat er na mij gebeurt. Ik geef om mijn kinderen wanneer ik leef, niet wanneer ik dood ben.
Wij hebben bewust voor kinderen gekozen en, gewetensvol als ik ben, zit ik er wel mee in hoe zij en hun kinderen hun leven hier gaan doorbrengen: met toch enige vrijheid en middelen of kapotbelast en overal gecontroleerd?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 09:53   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Wij hebben bewust voor kinderen gekozen en, gewetensvol als ik ben, zit ik er wel mee in hoe zij en hun kinderen hun leven hier gaan doorbrengen: met toch enige vrijheid en middelen of kapotbelast en overal gecontroleerd?
Mijn punt is gewoon dat "geven om" enkel maar op het moment zelf kan zijn. Geven om iets in de toekomst of het verleden, zijn projecties, meer niet. Die dingen bestaan niet. De toekomst bestaat vandaag niet, en het verleden ook niet. En als je dood bent, kan je niet "geven om". Het is dus onmogelijk, behalve illusie en projectie, om "te geven om" iets wat niet bestaat tijdens uw leven (waaronder de toekomst). 't is niet van er "niet om te geven". Het is gewoon van om een waanbeeld te geven. Dat is idioot he. Dat waanbeeld bestaat niet, en mocht het bestaan, dan besta ik niet.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 april 2019 om 09:55.
Oud 27 april 2019, 15:17   #347
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn punt is gewoon dat "geven om" enkel maar op het moment zelf kan zijn. Geven om iets in de toekomst of het verleden, zijn projecties, meer niet. Die dingen bestaan niet. De toekomst bestaat vandaag niet, en het verleden ook niet. En als je dood bent, kan je niet "geven om". Het is dus onmogelijk, behalve illusie en projectie, om "te geven om" iets wat niet bestaat tijdens uw leven (waaronder de toekomst). 't is niet van er "niet om te geven". Het is gewoon van om een waanbeeld te geven. Dat is idioot he. Dat waanbeeld bestaat niet, en mocht het bestaan, dan besta ik niet.

Net zoals 'uit'geven in de toekomst ook een projectie is en een waanbeeld en dat daarom elke formule van sparen of financiele voorzienigheid nutteloos zijn?

Wanneer is het de grote party waarbij je alles er doorjaagt op 1 dag?
We zijn toch geinviteerd mag ik aannemen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 15:54   #348
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Net zoals 'uit'geven in de toekomst ook een projectie is en een waanbeeld en dat daarom elke formule van sparen of financiele voorzienigheid nutteloos zijn?
Dat maakt u van de uitleg. maar als je Patrick's logica volgt is een zakcentje voor een tegenslag geen slechte zaak, dat zorgt ervoor dat het morgen nog steeds comfortabel leven is.
Citaat:
Wanneer is het de grote party waarbij je alles er doorjaagt op 1 dag?
Idealerwijze net voor ie de grote rode knop indrukt
Citaat:
We zijn toch geinviteerd mag ik aannemen.
Ik zie niet in waarom. Omdat "we" medeforumleden zijn ofzo?
Oud 27 april 2019, 16:45   #349
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de wereld kapot zal gaan zal het niet door een veranderend klimaat zijn, maar door godsdienstwaanzin (en sommige politieke stromingen hebben ook het signatuur van een godsdienst, ja je weet dewelke ik bedoel). Had ik 40 jaar geleden geweten wat ik nu weet, dan had ik geen kinderen en dus ook geen kleinkinderen gehad.

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 27 april 2019 om 16:47.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 16:56   #350
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat moet niet, net zoals het altijd geweest is zullen kinderen groot worden en hun plan trekken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2019, 17:07   #351
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Nee, natuurlijk niet. Uw eigen bestaan in de toekomst heeft wel degelijk enige zin. Het is de toekomst "daarachter" die geen zin heeft.
Oud 27 april 2019, 17:08   #352
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat moet niet, net zoals het altijd geweest is zullen kinderen groot worden en hun plan trekken.
Mijn ouders waren jonge mensen toen de bovengrondse kernproeven niet meer mochten. Al de rommel daarvan hebben ze dus meegekregen.

'k Heb geen tentakels.

Mijn broer, zus en ik waren kinderen toen Tchernobyl affakkelde.
Mijn neefjes en nichtjes hebben geen tentakels.
Oud 27 april 2019, 17:48   #353
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1984 ...
Oud 28 april 2019, 06:04   #354
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als de wereld kapot zal gaan zal het niet door een veranderend klimaat zijn,
De wereld gaat niet kapot. De wereld gaat doen wat hij moet doen, volgens de wetten van de natuur, waar wij ook deel van uitmaken. Het heeft geen zin om U "zorgen" te maken over "de wereld". Eventueel enkel over uw eigen, want daar dienen uw "zorgen" voor. Binnen 1 miljoen jaar zijn de wetten van de natuur er nog steeds, en gaat de wereld nog steeds die wetten volgen.
Wat er hier op aarde gebeurt, is een merkwaardige manifestatie van die wetten. Alles wat wij doen, maakt daar ook deel van uit, ook de "gektes" en "rampen", en alles wat daarbij hoort. Dat is een deel van de wereld. Wij zijn daarin gewoon maar een radertje.

Het kan wel zijn dat de wereld op een of andere manier "onleefbaar" wordt voor de dingen die nu leven, zoals mensen. So be it. Dat is dan ook deel van de wetten van de natuur. En dat is dan ook een merkwaardig verschijnsel. Niks om U "zorgen" over te maken. Want dood gaat gij toch, en ik ook en iedereen, dus veel verschil maakt dat niet uit.

En ik ben het 100% met U eens dat die zo gevreesde "klimaatsverandering" bijlange niet op de 1ste plaats zal staan van de "uitdagende veranderingen" die de mensensoort gaat tegenkomen (en misschien/waarschijnlijk aan zal ten onder gaan) deze eeuw. Het is wel iets dat staat te gebeuren, maar bijlange niet het "ergste". Voor mij - ik heb dat al gezegd - is veruit de grootste en onoverkomelijkste uitdaging die we deze eeuw of de volgende gaan tegenkomen, het ontwerp van intelligente machines die veel intelligenter zijn op alle vlakken dan wij. Dat maakt de mens, daar waar hij nog "uniek" was, totaal "nutteloos". En zonder nut, en met enkel maar "kosten", heeft de mens economisch en maatschappelijk geen bestaansreden meer. Dat gaat eerst maatschappelijk totaal ontwrichtend werken (geen enkele menselijke "inspanning" is nog iets waard, want machines kunnen gewoon alles veel beter en veel efficienter). Nadien gaan die machines ook tot het inzicht komen dat de wereld beter zou zijn zonder ons. En ik zie niet goed in hoe dat kan vermeden worden - of zelfs waarom het ZOU vermeden moeten worden: er zijn nu "betere" levensvormen dan wij, waartoe dient ons bestaan dan nog ? Ons bestaan diende enkel om die dingen "in gang te zetten". Eens die hogere machinale intelligente levensvormen bestaan, zijn wij, en bij uitbreiding, de ganse biosfeer, nutteloos geworden, en zelfs schadelijk: wij zijn dan het ongedierte van deze nieuwe, hogere, levensvorm. Dat is een ander soort "verandering" dan wat droogte en wat graadjes erbij, he.

Wij gaan dat waarschijnlijk niet meer meemaken, onze kinderen, dat weet ik niet. Het kan soms snel gaan. Maar het zal minstens nog 30-40 jaar duren als we de wet van Moore bekijken, en waarschijnlijk langer. Ik geef het grosso modo 1 eeuw. Maar misschien komen er tegenslagen en duurt het zelfs nog 2 eeuwen, wie weet. Veel verder in de toekomst denk ik niet dat de biosfeer geraakt, omdat ze dan nutteloos is geworden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 april 2019 om 06:14.
Oud 28 april 2019, 06:30   #355
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik geloof zelfs niet in de klimaatwijziging en alle hysterie daar rond. Dat er iets aan het veranderen is zal misschien wel zijn. Dat de mens er iets kan aan doen is reinste onzin en flauwekul. Dus leef ik zoals ik al 50 jaar lang leef. En tot vandaag lukt dit perfect.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2019, 14:28   #356
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik geloof zelfs niet in de klimaatwijziging en alle hysterie daar rond. Dat er iets aan het veranderen is zal misschien wel zijn. Dat de mens er iets kan aan doen is reinste onzin en flauwekul. Dus leef ik zoals ik al 50 jaar lang leef. En tot vandaag lukt dit perfect.
Er IS iets aan het veranderen:dat de zeespiegel stijgt, ondervinden eilandbewoners in de pacific: het water staat hen bijna letterlijk aan de lippen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2019, 15:38   #357
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er IS iets aan het veranderen:dat de zeespiegel stijgt, ondervinden eilandbewoners in de pacific: het water staat hen bijna letterlijk aan de lippen.
Dat is "hun" probleem.
Oud 29 april 2019, 15:42   #358
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dommer dan Amsterdammers dus.

Daar staat de zeespiegel op het 2de verdiep.
Oud 29 april 2019, 17:06   #359
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je zeker dat de zeespiegel stijgt, zou het kunnen zijn dat de grond zakt, niemand kaart dat aan he.
Oud 29 april 2019, 17:07   #360
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ben je zeker dat de zeespiegel stijgt, zou het kunnen zijn dat de grond zakt, niemand kaart dat aan he.
Dát was te verwachten.
In Oostende zeggen ze "iederèèn is vrie van gedacht"...

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be