Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Caroline Gennez (sp.a) - 1 tot 7 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Caroline Gennez (sp.a) - 1 tot 7 maart "Waar Stevaert als voorzitter zijn pijlen meer richt op het binnenland, is het de taak van ondervoorzitster Gennez om zich meer te concentreren op Europa. Onlangs bewees ze nog slagkracht in huis te hebben door de publicatie van haar boek ‘Beste Euro

Discussietools
Oud 6 maart 2004, 17:59   #21
Caroline Gennez
Vreemdeling

Standaard

Jep, ik vind het boekje op het internet beschiikbaar maken een goed idee. Heb het trouwens al doorgegeven aan onze communicatiedienst want er zijn niet eens mee zoveel papieren exemplaren beschikbaar. Thx voor het goede idee.
Caroline Gennez is offline  
Oud 7 maart 2004, 16:29   #22
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Heb je het boek eigenlijk zelf geschreven?
Want deze mail suggereert toch wel iets anders:
Citaat:
"Ik ben op zoek naar Erasmusstudenten die nu in het buitenland zijn, die het niet te breed hebben en daarom in het buitenland een studentenjob moeten doen om rond te komen.

Ik werk voor de dienst communicatie van sp.a en werk aan een boekje in de aanloop naar de Europese verkiezingen. In dat boekje willen we verhalen bundelen van mensen die (grote en kleine) problemen ondervinden met Europa. Eén van de thema's die we willen aankaarten zijn de Erasmus-beurzen. Op dit ogenblik gaan maar 5 procent van de studenten weg met Erasmus. Veruit de meeste Erasmusstudenten komen uit de "betere kringen": 75 procent van de ouders van Erasmusstudenten hebben bijvoorbeeld zelf hoger onderwijs gevolgd, 70 procent van de ouders hebben een kaderfunctie of iets gelijkaardigs. De reden? Met een gemiddelde van 140 euro per maand zijn de Erasmusbeurzen wel erg laag. Daardoor dreigen minder gegoede studenten uit de boot te vallen. sp.a vindt daarom dat de beurzen omhoog moeten.

Dat hele verhaal willen we illustreren aan de hand van de ervaringen van een Erasmusstudent die moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen.

Kennen jullie zo iemand?

Laat me het dan zo snel mogelijk weten?

Met vriendelijke groeten,

Peter Gorlé
Medewerker sp.a
[email protected]
0479 97 06 52
http://www.crimen.be/forum/viewtopic.php?p=7711

Wat de mail zelf betreft: er al aan gedacht dat Erasmusbeurzen gemiddeld zo laag zijn omdat je een lagere beurs krijgt als je ouders veel verdienen?
"Arme" studentjes krijgen 300 euro per maand + hun studiebeurs + verplaatsingsonkosten terugbetaald.
En met 300 euro kan je in veel landen twee koten betalen.
boer_bavo is offline  
Oud 7 maart 2004, 20:34   #23
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Bleyen
Een terechte vraag om het online te gooien hoor Caroline: kost nog veel minder en is beter voor de natuur!
Ik heb niet de indruk dat nevrouw Genez veel tijd heeft om op dit forum de dingen te lezen, laat staan te antwoorden.
Uw suggestie is zeer goed, maar als ze niet eens gelezen wordt ...
Oud 12 maart 2004, 18:00   #24
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

We zullen zeker maar niet vragen wanneer het boekje on line zal staan...
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline  
Oud 19 maart 2004, 11:35   #25
fata
Vreemdeling

Stuur een bericht via Instant Messenger naar fata
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Dergelijke dingen worden meestal door een "huurwoordenaar" (= ghostwriter) geschreven. Het zou me niet verwonderen als het van de hand van Frank Bambust is, die schrijft immers heel regelmatig voor politieke partijen en partijbonzen.
Misschien toch even formeel reageren: Ik heb dit werkje helemaal niet geschreven, en evenmin gelezen trouwens. Ik ben eigenlijk behoorlijk verrast te merken dat mijn naam hier opduikt.
fata is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be